Hop til indhold

Bæretaske til hund på 10 kg?

Gæst BellaDiva
 Share

Recommended Posts

Gæst BellaDiva

Ja, jeg var på planteskole i går og fik allernådigst lov til at tage Bella med ind under den betingelse at jeg bar hende rundt. Hun ser jo ikke ud af meget, men vejer alligevel 10 kg. Så efter en god halv time med en oversize skødehund på højre arm var jeg godt øm. :roll:

Nu er jeg blevet lidt varm på idéen om en bæretaske til hende. - Specielt fordi hun lider lidt af seperationsangst og kan kun være alene derhjemme. Hun kan ikke sidde i bilen og vente uden at samtlige mennesker i miles omkreds er opmærksomme på hendes tilstedeværelse. Så det ender gerne med at jeg svedende og prustende bærer hende rundt på "de forbudte steder" ... Hvis i har spottet en sådan taske, som er lidt handy og kan holde til en stor mops så må i meget gerne sige til.

Tænker noget i den her stil, som en slags rygsæk som sidder på maven:

884b_m.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

For snart 7 år siden fik jeg min Laura, en cocker og da hun var nogle måneder, så vejede hun også godt til.

Hun kom jo også på langtur med de voksne hunde ,og blev båret, så hun ikke led overlast.Men det gjorde jeg.

Jeg købte en lækker brugt klapvogn, som jeg har endnu.

Min ture et par gange om ugen tager over 2 timer, så nu bruger Freddy den , han er lidt over 5 mdr. og skal ikke ud at gå over 2 timer.Der er indkøbskurv under og så har man vand, skål og deslige med.

Min Nana der kom senere, har også brugt den og mine hjemmeavlede der skulle på marken og mine græske plejehvalpe også.

Bare en ide, også til lidt gode tur lidt for langt væk fra hjemmet. Og jeg har ikke bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Det bliver da hurtigt hårdt at bære rundt på sådan en taske/slynge

Hvad med sådan en på hjul som du kan køre rundt med og hvor hunden sidder sikkert i?

Transportbure Kanvasbure3 NY/2881 Trolley Elegance. 44x30x40 cm. /&showitem=6102

PS: det er den nederste transport taske på siden!

Det er et rigtig godt bud. Har faktisk haft kig på den, men tror ikke at min klister-hund ville gide blive siddende. :vedikke: Har lige haft købt en af de der doggyride minitrailere til hende, men måtte sælge den igen, da hun simpelthen nægtede at blive siddende. Er bange for at det nok bare bliver det samme med sådan en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
For snart 7 år siden fik jeg min Laura, en cocker og da hun var nogle måneder, så vejede hun også godt til.

Hun kom jo også på langtur med de voksne hunde ,og blev båret, så hun ikke led overlast.Men det gjorde jeg.

Jeg købte en lækker brugt klapvogn, som jeg har endnu.

Min ture et par gange om ugen tager over 2 timer, så nu bruger Freddy den , han er lidt over 5 mdr. og skal ikke ud at gå over 2 timer.Der er indkøbskurv under og så har man vand, skål og deslige med.

Min Nana der kom senere, har også brugt den og mine hjemmeavlede der skulle på marken og mine græske plejehvalpe også.

Bare en ide, også til lidt gode tur lidt for langt væk fra hjemmet. Og jeg har ikke bil.

Det er også en fin løsning. Kan sagtens se det praktiske i det. :-D Tror måske bare det bliver for voldsomt for mig med en klapvogn. Det skal hellere være lidt nemt og handy..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Jeg har sådan en hunde slingback, den er rigtig god for hunden er ikke helt nede i tasken, men den tager lige det meste af vægten fra armen og over på den anden skulder :5up:

Ja, det er lidt det jeg forestiller mig. Bare lidt aflastning af armen uden at hun skal ind bag et gitter..

Men lille Izzie har sikkert også en fin størrelse til sådan en hunde-model? De slutter jo tit ved max 5-8 kg..

Måske er en babyslynge vejen frem. Den kan klare flere kilo og det er jo lidt ligesom at hun ligger i favnen tænker jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulempen ved babyslyngen er bare at hunden ikke har en "pose" at stå i, så den glider ud :vedikke:

Det er vel bare et spørgsmål om at binde slyngen rigtigt... I en Ringslynge skulle hunden ikke glide nogen steder...

Men - en ny slynge er vist ligeså dyr som en hundetaske... Tilgengæld er slyngen meget nem at lave selv.

Link til indlæg
Del på andre sites