Hop til indhold

Imponerende eller uhyggeligt?

Umulia
 Share

Recommended Posts

[media]

[/media]

Må indrømme jeg er mest til det sidste... Kan ikke lade være med at tænke på hvor mange hunde der mon har ligget med brækkede ben på den bane :hmm:

Og så er jeg seriøst ved at :badr: over musikken!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så godt nok kun de første halvandet minut, for jeg er på arbejde... du har ret - musikken er kvalm ;-) og det er nok heller ikke en bane jeg umiddelbart ville kaste min egen hund ud i...

men derudover, så ser jeg intet andet end en glad hund der laver noget den elsker... det synes jeg ikke er uhyggeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nok en sindssyg bane, bidearbejde på en mur :shock: Og bare lidt risikabelt med de der høje "klatrestativer"?! :shock: Hvad s*tan er pointen?! Man kunne sq da bare lave dem lave i stedet, det er jo bare at hunde kan klare hoppende, der er pointen. Man behøver jo ikke ligefrem at overdrive det :???:

Så også kun ca. første 1½minut, men det var fordi, min pc var en krig om at hente filmen...

Musikken har jeg nu ikke noget imod :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro skrev:
Godt nok en sindssyg bane, bidearbejde på en mur :shock: Og bare lidt risikabelt med de der høje "klatrestativer"?! :shock: Hvad s*tan er pointen?! Man kunne sq da bare lave dem lave i stedet, det er jo bare at hunde kan klare hoppende, der er pointen. Man behøver jo ikke ligefrem at overdrive det :???:

Så også kun ca. første 1½minut, men det var fordi, min pc var en krig om at hente filmen...

Musikken har jeg nu ikke noget imod :lol:

Det er jo politi hunde

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

En del af tiden sad jeg og tænkte "de har det da herligt de hunde", de spurter derud af og bliver brugt til ting de godt kan lide... Men så dukkede der de sekvenser op, hvor de laver bidearbejde oppe i træerne og på muren hvor hunden hænger og dingler ud over kanten :shock: Hvad hvis den giver slip?? :shock::megaked: Den del kan jeg overhovedet ikke se pointen i :cry: Det må da være rigeligt at hunden kan holde manden oppe i træet nedefra?? :vedikke:

Så lidt blandede følelser fra mig. Det er helt rart at se at hundene ikke bliver spist :mrgreen: (nu da det foregår i Kina :slem:) og bliver brugt, men en del af det er alt for overdrevet til min smag :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

guanomo skrev:
Det er jo politi hunde

[media]

[/media]

Ja, men én ting er træning. Man behøver jo ikke at stille forholde op i det sindssyge, bare fordi hunden kan (eller, i hvert fald ikke har fejlet endnu!) :???: Det er jo totalt unødvendigt. Kan hunden, så kan hunden. Det behøver ikke stilles unødvendigt farligt op. Kan hun klare springene fejlfrit og er den ikke bange for højder (hihi, hej Møffe :mrgreen: ), så behøver man jo ikke sætte de to ting sammen i en livsfarlig cocktail :???:

Som Lonny skriver:

Nollike skrev:
En del af tiden sad jeg og tænkte "de har det da herligt de hunde", de spurter derud af og bliver brugt til ting de godt kan lide... Men så dukkede der de sekvenser op, hvor de laver bidearbejde oppe i træerne og på muren hvor hunden hænger og dingler ud over kanten :shock: Hvad hvis den giver slip?? :shock::megaked: Den del kan jeg overhovedet ikke se pointen i :cry: Det må da være rigeligt at hunden kan holde manden oppe i træet nedefra?? :vedikke:

Så lidt blandede følelser fra mig. Det er helt rart at se at hundene ikke bliver spist :mrgreen: (nu da det foregår i Kina :slem:) og bliver brugt, men en del af det er alt for overdrevet til min smag :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro skrev:
Ja, men én ting er træning. Man behøver jo ikke at stille forholde op i det sindssyge, bare fordi hunden kan (eller, i hvert fald ikke har fejlet endnu!) :???: Det er jo totalt unødvendigt. Kan hunden, så kan hunden. Det behøver ikke stilles unødvendigt farligt op. Kan hun klare springene fejlfrit og er den ikke bange for højder (hihi, hej Møffe :mrgreen: ), så behøver man jo ikke sætte de to ting sammen i en livsfarlig cocktail :???:

Som Lonny skriver:

Du mener vel noller :mrgreen:

Vi er helt enige, jeg ved hellere ikke hvad de skal bruge så "vild" træning til, jeg synes ikke det er fedt, men det må være nødvendigt, tror jeg....

Link til indlæg
Del på andre sites

Wouv, nogle lækre maller! Positivt trænede, super temperament, ingen unødvendig skarphed, stor løbeglæde og fuld tillid til hundeføreren - Ja, det tager træningen lige til kanten og det kan gå galt. Men det kan jo også gå galt på en almindelig agilitybane eller i hundeskoven. Personligt ville jeg hellere lade min hund udføre de her ting, end jeg ville lade den lege med en større hund i fuld fart..... Og så tror jeg ikke, man behøver være nervøs for at hundene her slipper :cool:

(og ja, mange af de her ting, har jeg ladet min hund gøre - dog ikke bidearbejdet)

Link til indlæg
Del på andre sites

guanomo skrev:

Vi er helt enige, jeg ved hellere ikke hvad de skal bruge så "vild" træning til, jeg synes ikke det er fedt, men det må være nødvendigt, tror jeg....

Jeg kan altså bare ikke se det nødvendige... Man kan selvfølgelig sige, at der er stærk evolutionær selektion, da hunde, som fejler, enten dør eller lemlæstes for livet, hvis de er uheldige. Heldige, hvis de kommer uskadet igennem det...

Man kan jo sagtens træne hundens muskler og belastbarhed på andre måder. Kan vitterligt ikke se meningen i de der højder, osv.

Og ja, jeg mente Nollike :mrgreen:

:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Splinten, mor og mig skrev:
Og så tror jeg ikke, man behøver være nervøs for at hundene her slipper :cool:

jeg havde den samme tanke :lol::lol::lol:

bernerazuro skrev:

Man kan jo sagtens træne hundens muskler og belastbarhed på andre måder. Kan vitterligt ikke se meningen i de der højder, osv.

Det kan jo være det er den slags arbejdsbetingelser hundene har i den virkelige verden.. hvem ved. Jeg synes det er vildt flot! Jeg ser så mange lade, fede sofahunde som knap ville kunne springe op på en havebænk... jeg kan slet ikke få nok af de her muskel-og energi bundter!

Link til indlæg
Del på andre sites

PinPoynter skrev:
jeg havde den samme tanke :lol::lol::lol:

Det kan jo være det er den slags arbejdsbetingelser hundene har i den virkelige verden.. hvem ved. Jeg synes det er vildt flot! Jeg ser så mange lade, fede sofahunde som knap ville kunne springe op på en havebænk... jeg kan slet ikke få nok af de her muskel-og energi bundter!

Nu er det mest det sindsygt høje trappe-spring-halløj jeg har noget imod. Hopper hunden forkert, kan det give store problemer for den. Og kan ikek rigtig se, hvorfor det er nødvendigt.

Kan godt se, at det måske kan være nødvendigt med mure og træer. Hunden skal kunne hoppe højden og have modet til at gribe fat. Og tror desværre ikke rigtig, at man kan træne det seperat og hunden, i den virkelig situation, vil have modet, uden først at være blevet trænet :???:

Møffe springer ikke op på bænke - har prøvet at lære ham det, tror han har for meget højdeskræk, de er jo så *host* smalle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

guanomo skrev:

De skal vel fange nordkoreanske grænseløbere - synes det ser tjekket ud og musikken lyder da bare som en biograffilm :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro skrev:
Nu er det mest det sindsygt høje trappe-spring-halløj jeg har noget imod. Hopper hunden forkert, kan det give store problemer for den. Og kan ikek rigtig se, hvorfor det er nødvendigt.

Det var også en af de ting jeg ikke brød mig om. Og så der hvor hundene løber efter en bold op ad skrænten, og den ene falder og lander oven i den anden, så de ruller ned. Det kunne hurtigt ende med skader.

Og nu er det sikkert også fordi jeg ikke kan lide racen, og ikke kan lide at man bruger dyr som angrebsvåben... Men det jeg synes er det mest imponerende er da, at de kan være så mange maller sammen uden at fare i struben på hinanden. Det rimer ikke med det jeg har set herhjemme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som slog mig da jeg så de to sekvenser, var ud over det var nogle meget energiske hunde, at de havde rigtig svært ved at få hunden til at slippe, samt at den bed sin fører også.

Men ja, der bliver da vist nogle ting som jeg ikke ville udsætte min egen hund for. men min hund kunne nu også godt løbe sådan rundt og brænde energi af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg synes faktisk det ser ret imponerende ud :-D.

Ingen tvivl om at nogle af tingene måske lige var overdrevet nok og at der selvfølgelig er en risiko for skader.

Synes faktisk også musikken var helt fin til.

Link til indlæg
Del på andre sites