Hop til indhold

Så blev det Møffes tur


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Sikke noget :ae: men trøst dig med at der sjældent sker de helt store skader, bare man fanger det i tide. Dog kan der godt være nogle orm tilbage efter endt kur, så i det næste stykke tid ville jeg råde dig til at teste lidt tiere.

 

Hvorfor må du ikke gå i gang med behandlingen fordi du har givet Frontline for 3 uger siden?.

 

 

Det bør man gøre i forhold til denne parasit, dels fordi det kan være for sent når hunden begynder at vise symptomer og dels for ikke at sprede smitten (hvis man ikke samler op efter sin hund uanset hvor den sætter sig).

 

 

Du behøver ikke gå i panik over at Nova æder andre hundes afføring,... ihvertfald ikke lige mht. denne parasit, for den skal igennem en snegl først for at smitte.

Præcis og der er propfyldt med snegle der sidder på afføring her i området. Så der kan lige så godt have siddet en klam smittebefængt snegl på den afføring hun spiser :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sikke noget :ae: men trøst dig med at der sjældent sker de helt store skader, bare man fanger det i tide. Dog kan der godt være nogle orm tilbage efter endt kur, så i det næste stykke tid ville jeg råde dig til at teste lidt tiere.

 

Hvorfor må du ikke gå i gang med behandlingen fordi du har givet Frontline for 3 uger siden?

 

Fordi han ikke må overdoseres, der er åbenbart nogle af de samme ting i Advocate som i Frontline :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre ret udbredt i Jylland også efterhånden. Ved der har været en del i Ikast området der har haft det :???: er også derfor jeg er så panisk over Nova når hun spiser andre hundes afføring :(

 

xxx!! *censur* - ok tak for oplysningen.

 

Enzo har desværre en forkærlighed for katte- og hestelort og tja tager faktisk alt i munden - dog ikke snegle, men hvis der ikke skal mere til end at sneglene har siddet på en kattelort, så er han vel også i risiko-gruppen?

 

Har aldrig rigtigt hørt om det før bortset fra på dette forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god bedring til Møffedyret!

 

Synes det er vildt - da jeg havde hund i DK havde jeg end ikke hørt om hjerte/lungeorm og nu virker det som om det er meget udbredt.

 

Det er det også her, men vi giver vores hunde et forebyggende middel der hedder Heartguard, en tyggetablet som de får en gang om måneden. Går ud fra at det ikke er godkendt derhjemme.

 

Det er ikke sikkert det er samme hjerte/lungeorm.

 

Jeg spurgte engang min dyrlæge, da diverse programmer om dyrepolitiet i USA altid brugte en blodprøve til at bevise/modbevise hjerte/lungeorm hvorfor man ikke gjorde det i DK og fik svaret: Det er ikke samme slags orm:confused:

 

Du kan kun forebygge mod den slags i DK med Advocate, men dyrlægerne vil sjældent være med til det, da det samtidigt er behandlingen i de fleste tilfælde.

Jeg ville nemlig gerne have forebygget min allergihund, der ikke ville kunne overleve et sådan angreb, men måtte ikke på grund af resisentrisikoen (staves?).

 

Og held og lykke med behandlingen til Møffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sikkert det er samme hjerte/lungeorm.

 

Jeg spurgte engang min dyrlæge, da diverse programmer om dyrepolitiet i USA altid brugte en blodprøve til at bevise/modbevise hjerte/lungeorm hvorfor man ikke gjorde det i DK og fik svaret: Det er ikke samme slags orm:confused:

 

Du kan kun forebygge mod den slags i DK med Advocate, men dyrlægerne vil sjældent være med til det, da det samtidigt er behandlingen i de fleste tilfælde.

Jeg ville nemlig gerne have forebygget min allergihund, der ikke ville kunne overleve et sådan angreb, men måtte ikke på grund af resisentrisikoen (staves?).

 

Nu du siger det, så mener jeg også at have hørt det før, at det måske er en anden variation. Men vores hunde bliver undersøgt med afføringsprøver, ikke blodprøver. :hmm:

 

Puha, det må være skræmmende at have en allergihund, når der ikke kan forebygges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Øv øv.

 

Godt at det blev opdaget så tidligt, det var da godt du får ham testet hver halve år. Jeg anede slet ikke det var nødvendigt, men det lyder da som en meget god ide så man kan opdage det så tidligt :hmm:. Jeg tror jeg vil prøve at snakke med dyrelægen om det.

 

God bedring med ham, jeg håber han fortsætter med at være helt symptom fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, advocate og kun advocate.

 

Ingen piller. Det har jeg til gengæld aldrig hørt om :lol:

For nogle år siden fik Misja advocate på en mistanke, men her da hun havde Lungeorm på mistanke sidst (lunge forandringer der kunne ses på røntgenbilleder), fik hun en 20 dages Panacur pille kur inc. penicillin i 10 dage + Binyrebark i (mener jeg at huske) 7 dage.

 

Så man kan åbenbart begge dele, men såvidt jeg kan se anbefaler de fleste pille kur + de 2 andre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt at I har fundet det så hurtigt.. og kryds lige poterne, ikk' Møffe..

 

Jeg samler prøver i disse dage, som skal afleveres imorgen, torsdag - godt nok ville jeg have det pga mistanke om indvoldsorm, da han slikker og slikker sig bagi konstant.

 

Jeg bad dem så om også at teste for hjerteorm når nu vi er igang, det mente dyrlægen så var unødvendigt da han ingen symptomer har (og han har netop ikke spist sin mad ordentligt i 1½ måned ???)

 

Dyrlægebesøget viste desuden at hans ører endnu engang (eller stadig?) er ramt af svamp sammen med en pote og måske også bagenden..

 

Så nu er vi på allergikost - og KUN allergikost... stakkels Bassil.. slet ingen guffere eller ben.. :megaked:

 

Men god bedring til Møffe-drengen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt at I har fundet det så hurtigt.. og kryds lige poterne, ikk' Møffe..

 

Jeg samler prøver i disse dage, som skal afleveres imorgen, torsdag - godt nok ville jeg have det pga mistanke om indvoldsorm, da han slikker og slikker sig bagi konstant.

 

Jeg bad dem så om også at teste for hjerteorm når nu vi er igang, det mente dyrlægen så var unødvendigt da han ingen symptomer har (og han har netop ikke spist sin mad ordentligt i 1½ måned ???)

 

Sikke en dum dyrlæge! :evil:

 

:x: for, at han er fri! :x:

 

Du skriver lige, straks du har svar, ikk'?

 

Dyrlægebesøget viste desuden at hans ører endnu engang (eller stadig?) er ramt af svamp sammen med en pote og måske også bagenden..

 

Så nu er vi på allergikost - og KUN allergikost... stakkels Bassil.. slet ingen guffere eller ben.. :megaked:

 

Åh nej, lille Bassil da! :ae: God bedring til ham :ae:

 

Men god bedring til Møffe-drengen..

 

Takker! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle år siden fik Misja advocate på en mistanke, men her da hun havde Lungeorm på mistanke sidst (lunge forandringer der kunne ses på røntgenbilleder), fik hun en 20 dages Panacur pille kur inc. penicillin i 10 dage + Binyrebark i (mener jeg at huske) 7 dage.

 

Så man kan åbenbart begge dele, men såvidt jeg kan se anbefaler de fleste pille kur + de 2 andre ting.

 

Jeg har ærlig talt ikke forstand på det :vedikke:

 

Men måske det er mere krads mod det og når det nu så så alvorligt ud med Misja? :hmm: Jeg ved det ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ærlig talt ikke forstand på det :vedikke:

 

Men måske det er mere krads mod det og når det nu så så alvorligt ud med Misja? :hmm: Jeg ved det ikke :vedikke:

Ja måske, men jeg ved det heller ikke :vedikke:

 

I det mindste er vi så to om, ikke at vide det :blink:

 

Jeg ved at de 20 dage på ormekur er fordi alle, både gamle, voksne, de unge og de endnu ikke udklækket parasitter + dem der måtte være længere ude i systemet og endnu ikke har nået lungerne, når at blive dræbt inde for det tidsrum.

Antibiotika og binyrebark hormon er for at hjælpe kroppen så den ikke "lukker helt ned", når ormene ryger ud af systemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt at I har fundet det så hurtigt.. og kryds lige poterne, ikk' Møffe..

 

Jeg samler prøver i disse dage, som skal afleveres imorgen, torsdag - godt nok ville jeg have det pga mistanke om indvoldsorm, da han slikker og slikker sig bagi konstant.

 

Jeg bad dem så om også at teste for hjerteorm når nu vi er igang, det mente dyrlægen så var unødvendigt da han ingen symptomer har (og han har netop ikke spist sin mad ordentligt i 1½ måned ???)

 

Dyrlægebesøget viste desuden at hans ører endnu engang (eller stadig?) er ramt af svamp sammen med en pote og måske også bagenden..

 

Så nu er vi på allergikost - og KUN allergikost... stakkels Bassil.. slet ingen guffere eller ben.. :megaked:

 

Men god bedring til Møffe-drengen..

 

Uh, jeg vil også have Sophus tjekket. Hvordan gør du? Samler du al afføring og hvor opbevarer du det :confused:

 

Edit: Og hov, glemte helt Møffe :oops: God bedring herfra også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, jeg vil også have Sophus tjekket. Hvordan gør du? Samler du al afføring og hvor opbevarer du det :confused:

 

Edit: Og hov, glemte helt Møffe :oops: God bedring herfra også :-)

 

Med hjerte lunge orm samler du bare én eller noget af én prut op hver dag i de tre dage. Jeg fik to aftenprutter og én morgenprut :mrgreen:

 

De blev opbevaret på det kølige kældergulv. Det var for ulækkert i køleskabet og for varmt andre steder - ved ikke, hvad jeg ellers ville have gjort, hvis jeg ingen kælder havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...