Hop til indhold

Dansk hunderegister

ridiger
 Share

Recommended Posts

Hvordan syntes I at dansk hunderegister håndterer tilmeldinger og flytte meddelelser???

Jeg kan komme med et eksembel.

Min svoger var til dyrlægen med sin hvalp og få den chippet, dette var d. 5/3-2010. og han har stadigvæk ikke hørt noget.

jeg mangler også at hører fra dem ang en flytte meddelse.

Er 3 mdr for lang tid????? her tænker jeg på hvis der sker noget med hunden og den løber væk eller ligene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

Da jeg fik Theodor chippet, gik der også lang tid. Ringede til dyrlægen og spurgte. De vendte tilbage at det hele var fint, havde tjekket op med dansk hunderegister, som så ville sende beviset igen.

Der gik længe.

Så ringede jeg til dansk hunde register og det viste sig at dyrlægen havde skrevet mit navn og adresse forkert. Da der var rettet gik der 2 dage for der var brev i postkassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Theodor chippet, gik der også lang tid. Ringede til dyrlægen og spurgte. De vendte tilbage at det hele var fint, havde tjekket op med dansk hunderegister, som så ville sende beviset igen.

Der gik længe.

Så ringede jeg til dansk hunde register og det viste sig at dyrlægen havde skrevet mit navn og adresse forkert. Da der var rettet gik der 2 dage for der var brev i postkassen.

Det er der dog ikke sket i sagen om min svoger, da det var et af de første ting som han tjækkede.

jeg har så heller ikke hørt noget fra dem og jeg har så sendt dem en mail igen her i weekenden, så nu venter jeg igen på svar fra dem om hvad der er gået galt...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om de bare arbejder langsomt derinde :vedikke:

For nogen tid siden skrev jeg til dem ang. at min Email adr. var forkert på mine to ældste beaglers registeringsattest - og forespurgte om de kunne lave det om - samt evt sende mig en ny attest?

Det er nu 4 uger siden og jeg har intet hørt endnu - desuden har jeg heller ikke modtaget registerings attesten på min yngste beagle Darwin - som jeg overtog d. 29. maj :hmm:.

Jeg har dog været inde på DHR og set at alle mine hunde står i deres register - samt at de har lavet min Email om til den rigtige. Jeg har også skrevet til dem om man får en registerings attest eller det hele kører elektronisk nu :-).

Jeg har modtaget ejerbevis fra DKK og ved ikke om denne er den gyldige og står alene som bevis på at man ejer den pågældende hund :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke:Jeg kender ikke til nogen hændelser hvor der har været problemer med Dansk hunderegister.

Jeg har fået to hunde registeret inden for relativt kort tid(2 år) og der har været skiftet adresse, og en enkelt gang blev der bare ændret email og en enkelt gang ejers fødselsdato - og hver gang har jeg fået papirene inden for en uge:hmm:

Måske jeg bare har været heldig:vuf:

Ridiger - Jeg ville så nok ringe til dem og høre om der var gået noget galt - Det forstår jeg jo ikke at din svoger ikke har gjort :-)

Ina - Jeg er næsten 100% sikker på at du også skal have registreringsattesten også.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I foråret skulle jeg have en hund overflyttet til mit navn i DHR. Det tog flere måneder, men her skyldtes det at man afventede ekspedition af ejerskiftet i DKK. Det er åbenbart vigtigere end registreringen i DHR. Da jeg ringede og punkede DKK med at denne uacceptable forsinkelse var jeg ikke blevet udsat for ved køb af en blandingshund, eller ikke-DKK stambogsført hund kom der gang i sagerne, og DHR klarede ekspeditionen på to arbejdsdage da de først fik sagen overdraget.

Jeg skulle også have noget rettet i registreringen for min ikke-DKK ulvehund, og der havde jeg det korrigerede ejerbevis efter to arbejdsdage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ina - Jeg er næsten 100% sikker på at du også skal have registreringsattesten også.:genert:

Jamen det skal jeg også :mrgreen: DHR har lige mailet til mig i dag - at registeringsattesten på Darwin er sendt den. 16. juni - problemet er så bare nu at jeg ikke har modtaget den - nu er det den 28. juni :hmm:

Der har ikke tidligere været problemer - de andre to beagler jeg har - da fik jeg attesterne indenfor 14 dage.

De vil finde ud af hvad der er gået galt og så hurtigst muligt få den sendt til mig - så må vi så se hvornår den dukker op :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Laki fik sin i sidste uge. Der gik 1½ uge ca fra jeg mailede dem og bad om at få ham registreret til jeg modtag registreringen. De nåede så at sende mig girokort to gange, mærkeligt nok, men det er det eneste, der umiddelbart "gik galt".

Jeg havde af en eller anden grund troet, at man fik noget á la hundetegnet, som hunden skulle gå med. Men så fint er det ikke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft sommerferiejob med at taste ind i registret :oops: udover, at man kan taste forkert, så kan blanketterne blive væk flere steder (ikke kun hos posten), og så lægger man dem i en stor bunke, dvs hvis jeg ikke bliver færdig med bunken i dag, så kommer der en ny stabel ovenpå i morgen, så er man heldig at ligge i bunden, så kan man blive liggende meget længe :engel:

Fatter ikke, hvorfor dyrlægen ikke kan taste direkte ind så ejeren samtidigt kan kigge med og se, at der er tastet rigtigt :hmm: - jeg ventede længe på Petrines, men den kom da til sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Jeg har haft sommerferiejob med at taste ind i registret :oops: udover, at man kan taste forkert, så kan blanketterne blive væk flere steder (ikke kun hos posten), og så lægger man dem i en stor bunke, dvs hvis jeg ikke bliver færdig med bunken i dag, så kommer der en ny stabel ovenpå i morgen, så er man heldig at ligge i bunden, så kan man blive liggende meget længe :engel:

Fatter ikke, hvorfor dyrlægen ikke kan taste direkte ind så ejeren samtidigt kan kigge med og se, at der er tastet rigtigt :hmm: - jeg ventede længe på Petrines, men den kom da til sidst.

Ja, det ville være en stor hjælp. For Laki har forresten skiftet navn inde hos Hunderegistreret fordi passet vist er læst forkert :mrgreen: Nu hedder han Nakh Laki. Fedt navn, så det beholder vi!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog syntes jeg at jeg har hørt at folk kan be dyrelægen om at skrive anden ejer på, hvilket undre mig :hmm: Men måske det bare er en af de der skrøner?

Det tror jeg ikke dyrlægen bare kan gøre - der skal jo laves en ejerskifte og det er den som besidder hunden som skal lave den - og sende oplysningerne ind til DHR

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Dog syntes jeg at jeg har hørt at folk kan be dyrelægen om at skrive anden ejer på, hvilket undre mig :hmm: Men måske det bare er en af de der skrøner?

Da vi overtog en genbrugshund, og den forrige ejer ikke fremsendte blanketten (han var vist et rodehoved og det hjalp ikke at ringe, han sagde bare at han nok skulle sende den, men kom der aldrig noget), gik vi bare ned til dyrlægen og forklarede sagen. Så skrev hun ind, som om det var hende der havde sat chippen i, og så stod vi som ejere. Der kom da blanket fra hunderegistret og det hele.

Så joh, det kan dyrlægen godt gøre, men det er vist kun i nødstilfælde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Det overrasker mig virkelig at det er så svært at få sådan et besidderbevis, udstedt fra Dansk Hunderegister, måske er det lettere hvis man benytter sine gode forbindelser i politiet?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi overtog en genbrugshund, og den forrige ejer ikke fremsendte blanketten (han var vist et rodehoved og det hjalp ikke at ringe, han sagde bare at han nok skulle sende den, men kom der aldrig noget), gik vi bare ned til dyrlægen og forklarede sagen. Så skrev hun ind, som om det var hende der havde sat chippen i, og så stod vi som ejere. Der kom da blanket fra hunderegistret og det hele.

Så joh, det kan dyrlægen godt gøre, men det er vist kun i nødstilfælde :-D

Det er jo egentlig liiiidt for dårligt, for hvis person a og b går fra hinanden, kan person b jo bare gå ned til dr dyr og sige "hey det her er en genbrugs hund og ejeren er sløv" og wupti så har person a mistet siin hund :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er jo egentlig liiiidt for dårligt, for hvis person a og b går fra hinanden, kan person b jo bare gå ned til dr dyr og sige "hey det her er en genbrugs hund og ejeren er sløv" og wupti så har person a mistet siin hund :vedikke:

Nu skal man jo huske på at den der besidder en hund, er en meget vigtig person, både for Justitsministeriet og Dansk Hunderegister, den der mener at være ejer kan jo bare anlægge en retsag, hvis man skulle have råd!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal man jo huske på at den der besidder en hund, er en meget vigtig person, både for Justitsministeriet og Dansk Hunderegister, den der mener at være ejer kan jo bare anlægge en retsag, hvis man skulle have råd!:cool:

derfor netop er det for dårligt at dyrelægen kan gå ind og lave det om!

Jeg ville ikke have råd til en retsag, hvis min dyrelæge gav Aslan væk. Hvilket jo er hvad hun gør!

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det her er jo noget lort - for hvis dyrlægen har redskaber til at kunne omregistere så er det ski da for langt ude :hmm:

Og den der DHR jeg mangler på min hund har sgu ikke været 14 dage undervejs - for så er der ski da også noget galt med postvæsnet - nej de har helt sikkert ikke fået den sendt endnu :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
derfor netop er det for dårligt at dyrelægen kan gå ind og lave det om!

Ja, dengang syntes jeg osse det var noget underligt noget.................

Jeg tror egentlig at ham der gav os hunden ikke vidste hvor papirerne var, han havde selv fået den fra en anden, så måske var den aldrig blevet ordentligt omregistreret til ham. :hmm:

Jeg tror bare, han ikke ville indrømme at han ikke havde papirerne (eller ikke kunne finde dem), det var derfor han bare blev ved at sige, at han nok skulle sende dem.............

På den anden side, hvad gør man ellers i tilfælde som vores ??

Link til indlæg
Del på andre sites