Gæst Line&Freja Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Hej folkens Ville høre om der ikke er nogen herinde der ligger inde med nogle gode forslag til hvad vi kan skrive til politikerne? Jeg har en god bunke lærreder, lagner, maling m.m. der godt kan laves til nogle store bogstaver foran Christiansborg... Any Ideas? Vil meget gerne høre jeres mening og forslag herinde eller pr. mail. Jeg/vi tænker evt. -Ban Stupid People Not Dogs - - Straf de inkompetente, ikke de ansvarsfulde - - Fodlænke til ejeren, ikke hunden - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Jeg har ikke lige nogen ideer, men jeg vil lige sige hvad jeg tænkte da jeg læste dine For det første synes jeg I når bredest ud hvis ikke I skriver på engelsk. Det giver desuden lidt et populistisk udtryk synes jeg, når man skriver på engelsk. Den med fodlænken synes jeg er mere forvirrende end gavnende. Det kan komme til at fremstå som noget, der har med fodlænke som straf at gøre, i stedte for at handle om hundene og ejerne. Bare mine tanker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Hvis jeg ser bort fra at jeg i virkeligheden synes at en demonstration er hul i hovedet, så ville jeg foreslå at der protesteres mod de ting i loven, der bryder med danske retsprincipper, så som omvendt bevisførelse og tilbagevirkende kraft. Hr. og Fru Danmark har beklageligvis NUL sympati med de hunde, der nu er forbudt eller med deres ejere. Men de fleste kan sætte sig ind i det uretfærdige ved at hvalpe og internathunde skal aflives. Slogans på det? Det ved jeg ikke - måske "2/3 af Danmarks hundeejere er nu retsløse" eller "kan du selv bevise at din hund er lovlig?" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Hej folkens Ville høre om der ikke er nogen herinde der ligger inde med nogle gode forslag til hvad vi kan skrive til politikerne? Jeg har en god bunke lærreder, lagner, maling m.m. der godt kan laves til nogle store bogstaver foran Christiansborg... Any Ideas? Vil meget gerne høre jeres mening og forslag herinde eller pr. mail. Jeg/vi tænker evt. -Ban Stupid People Not Dogs - - Straf de inkompetente, ikke de ansvarsfulde - - Fodlænke til ejeren, ikke hunden - :slem:Den der- Straf de inkompetente, ikke de ansvarsfulde - er det ikke et kraftigt udfald imod eksperterne, der har udviklet loven? Jeg finder den virkelig rammende!:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 :slem:Den der- Straf de inkompetente, ikke de ansvarsfulde - er det ikke et kraftigt udfald imod eksperterne, der har udviklet loven? Jeg finder den virkelig rammende!:banan: Sådan opfatter jeg det ikke - jeg læser det som at det er de inkompetente hundeejere der skal straffes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Forslag til slogan! Justitsministerens håndlangere fratager glæden for hunde! Eller er det forkert-overdrevet-vulgært-uforskammet?:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Sådan opfatter jeg det ikke - jeg læser det som at det er de inkompetente hundeejere der skal straffes. Det er min opfattelse, at der straffes temmeligt bredt, med den lov! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 :slem:Den der- Straf de inkompetente, ikke de ansvarsfulde - er det ikke et kraftigt udfald imod eksperterne, der har udviklet loven? Jeg finder den virkelig rammende!:banan: Det er jo netop ikke eksperterne, der har haft noget at skulle have sagt. Loven er udviklet på trods af utallige forsøg fra hundeudvalget om at overbevise politikerne om at forbud var en dårlig ide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 ...brug nutteeffekten: Der er en stribe racer, som ingen kender i Danmark, -som nu bliver forbudt. Hvalpe af racerne kan findes på Nettet, som dem, jeg lige har lavet i en fart. Men det mest korrekte er nok at kontakte opdrættere og bede om fotos. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Forslag til slogan! Justitsministerens håndlangere fratager glæden for hunde! Eller er det forkert-overdrevet-vulgært-uforskammet?:slem: Synes jeg ikke - det er jo lige præcis det de gør...:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Det er jo netop ikke eksperterne, der har haft noget at skulle have sagt. Loven er udviklet på trods af utallige forsøg fra hundeudvalget om at overbevise politikerne om at forbud var en dårlig ide. Det lyder som om du er overbevist om det, jeg er bare ikke overbevist om at det er sandheden!:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 ...brug nutteeffekten: Der er en stribe racer, som ingen kender i Danmark, -som nu bliver forbudt. Hvalpe af racerne kan findes på Nettet, som dem, jeg lige har lavet i en fart. Men det mest korrekte er nok at kontakte opdrættere og bede om fotos. Ja - det er en super idé - spørgsmålet er så, om man mon kan tillade sig at bruge disse billeder - er der copyright på? Man kunne jo nemlig godt lave noget kreativt med et print af den type... *smil* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Ja - det er en super idé - spørgsmålet er så, om man mon kan tillade sig at bruge disse billeder - er der copyright på? Man kunne jo nemlig godt lave noget kreativt med et print af den type... *smil* Nu er der jo nogen der har udvist stor "kreativitet" ved udarbejdelse af en uhyrlig lov, så mon ikke de fortjæner at blive ramt på samme vis!:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JaneB Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Super ide med nogle banner og en masse skilte med billeder af hvalpe, det fænger og giver opmærksomhed. Vi har selv idag talt om at vi burde have lavet nogle skilte med billeder af Mathilde og spørgsmålet hvorfor hun skal straffes, men kreativ det er vi ikke og en printer ejer vi sørme heller ikke :damn: Så vi må nøjes med at slutte os til en forhåbentlig stor folkemængde imorgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Det lyder som om du er overbevist om det, jeg er bare ikke overbevist om at det er sandheden!:slem: Er ikke helt med her? Men jeg ved, at bl.a alpha- dansk adfærdscenter, som bl.a. træner politi og service hunde, har været inde og lægge argumentationer imod dette - det interessante ved dette er så, at man godt kan finde dato og tid for på folketingets hjemmeside - men notaterne mangler bare - hmm... Heldigvis har alpha-centeret også i tidligere udgave lagt et foretræde ud på nettet, det er bestemt værd at læse/lytte til de mennesker der har brugt/bruger deres liv på hundeadfærd. http://www.ft.dk/samling/20081/almdel/REU/Bilag/350/648048.PDF En anden meget stor ordning, der også har kæmpet/kæmper imod nogle af ændringerne og konsekvenserne af den nye hundelov, er Bull image Gruppen BIG - der også har været fremme med løsningsforslag http://www.bull-image-gruppen.dk/materiale/DTK-BIG-Losningsforslag-version-1-1-b-internet.pdf men som også er blevet fejet af bordet uden en chance. Dette er blot to der har gået imod med fremmøder og breve i lang strækning - for ikke at nævne DKK - dansk kennel klub der også taler imod - mange af de hunderygter lovændringerne bygger på. Kort sagt - så er det faktisk alle de store hundekyndige organisationer og fagfolk i DK, der er gået imod dette - uden at blive hørt eller kommet til orde i medier eller på Christiansborg - Personligt synes jeg det er en meget udemokratisk, uprofessionel og respektløs måde at føre politik på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Hvem kan stå for en favnfuld Tornjakker? Narh, jeg vil nok sige, at når billederne skal bruges i en demonstration, så er det bedre at få dem fra opdrættere. Så får man dem osse i en højere opløsning. De skal vel helst op i A4 eller A3 størrelse. Det skulle ikke være umuligt at finde opdrættere af nogle af de forbudte racer. F.eks. kennel Tertzo opdrætter både bernere og tornjaks. kennel Booelsplaas laver boerboels. Det er ikke SÅ svært at finde opdrættere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Super ide med nogle banner og en masse skilte med billeder af hvalpe, det fænger og giver opmærksomhed. Vi har selv idag talt om at vi burde have lavet nogle skilte med billeder af Mathilde og spørgsmålet hvorfor hun skal straffes, men kreativ det er vi ikke og en printer ejer vi sørme heller ikke :damn: Så vi må nøjes med at slutte os til en forhåbentlig stor folkemængde imorgen. Ja - nu må jeg jo lige komme med en tanke For kan det ikke passe at det er jer der også har været med i Vi med Hunds 2.3.-sidste udgave? Der er der ihvertfald nogle rigtig gode billeder - kunne jo i princippet godt klippe det ud, og hæfte/klistre det på noget - ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Nu er der jo nogen der har udvist stor "kreativitet" ved udarbejdelse af en uhyrlig lov, så mon ikke de fortjæner at blive ramt på samme vis!:slem: Heh - ja, tro mig at min notebog efterhånden er fyldt med nogle ret skarpe slogans der rammer - skulle være en blæksprutte, for der er meninger nok til alle arme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Det er min opfattelse, at der straffes temmeligt bredt, med den lov! Ja det er jeg da enig i. Men mente nu at sloganet betød, at det var de uansvarlige hundeejere, der skulle straffes - og ikke de ansvarlige af slagsen. Jeg snakkede ikke om hvem loven rammer eller ej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 :sut: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2010 Hvad med selv at møde op iført mundkurve? - kan jo male tremmer på sådan nogle beskyttelsesmasker man kan købe i byggemarkeder... Det vil da helt sikkert være med til understrege hvor bizart man synes tingene er :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Line&Freja Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Tak for alle de gode råd, forslag og idéer Vi havde (i KBH) nok en del af hvert - eftersom, der var flere der bar mundkurv om halsen. Folk havde t-shirts på - bannere, skilte og papskilte... Man kunne bl.a. se - foruden en masse billeder af hunde i mundkurv: DET ER EJEREN IKKE HUNDEN BEVAR MUSKELHUNDEN EJERNE ER DE ANSVARLIGE JA TIL DYREPOLITI OG KØREKORT NEJ TIL MUNDKURV INDSKRÆNKNING AF FRIHED & LIVSKVALITET Og så to mere jeg desværre ikke kan huske - men som var knaldgode og oppe foran - ja vi var en længere parade, vi gik i bagtroppen, og der var ikke mange tidspunkter vi kunne se dem i fronten så nogle blev vi da - selvom medierne prøver at blegne os ned... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts