Gæst Chillimaya Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Må man godt uploade et billede at sin stamtavle...? Kan der ske noget ved det? Ku godt tænke mig at få en eller anden stambogskyndig til at læse den og fortælle mig om det er godt eller skidt... Der er en del hunde fra Hamann kennel.. Og indtil videre har jeg ikk fundet noget særlig godt fra dem.. Og deres hjemmeside siger ikk så meget... Ku godt bruge lidt hjælp... Edit: De eneste forfædre der ikk står årstal på er fra Hamann.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Hvad er det for en race??? Tror ikke der er nogen regler ang. oploading af stambøger... Så længe du er indehaver af hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Estrid Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Jeg mener jeg engang fik at vide at det var bedst man enten skrev af eller hvis man scannede ind og lagde stambogen som billede så skulle man redigere / skrive noget henover for ikke andre kunne udskrive og misbruge den som en original stambog. Jeg har set nogle der lagde et skærmprint af stamtavlen fra hundeweb som billed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Jeg mener jeg engang fik at vide at det var bedst man enten skrev af eller hvis man scannede ind og lagde stambogen som billede så skulle man redigere / skrive noget henover for ikke andre kunne udskrive og misbruge den som en original stambog. Jeg har set nogle der lagde et skærmprint af stamtavlen fra hundeweb som billed. Enhver med bare en lille smule computerkendskab kan genskabe enhver stambog udfra oplysninger på hundeweb. Det er hundens ID-mærke den følger. Jeg ville ikke være bekymret for at uploade. Hvilken stambog har hunden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Måske kunne du sende den privat til en herinde på forummet? Jeg har desværre også hørt en masse dårligt om kennel Hamann - der har været en heftig snak om lige den kennel på et andet forum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Han er en beagle... Nogen der ved hvem der har styr på den slags? Og er det meget dårligt at han er fra Hamann? Kan se hans mor var derfra.. Så han har boet hos dem som hvalp... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Er det en DKK stambog? Der står på deres hjemmeside at alle hundene sælges med skriftlig garanti - ved du hvad det går ud på?? Jeg har desværre hørt om 2-3 beagler derfra som har været/er blevet syge efter de kom til deres familier. Et par stykker af dem med svær HD. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Er det en DKK stambog? Der står på deres hjemmeside at alle hundene sælges med skriftlig garanti - ved du hvad det går ud på?? Jeg har desværre hørt om 2-3 beagler derfra som har været/er blevet syge efter de kom til deres familier. Et par stykker af dem med svær HD. Det er DRU... Hvornår opdager man HD? For han er jo 2 år.. Og ren psykisk er der intet galt med ham... Men ved jo ikk fysisk... Slet ikk hvis Hamann er så dårligt som jeg forestiller mig,... Der er en del hunde derfra i hans linjer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Ærgeligt at det er en DRU stambog, havde det været en stambog fra DKK, hvade du kunnet bruge Hundeweb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Nåmn... Hva så nu? Er det helt hen i vejret jeg har fået ham eller hvad? Skal ejg overveje at sende ham tilbage? For det har jeg virkelig ikk lyst til... Men har ikk skrevet under på noget endnu... Men for dælen hvor vil jeg ikk undvære ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2010 Hvis du er glad for hunden, og han er ved at falde til hos dig, vil det da være fjollet at sende ham tilbage pga en stambog, som du ikke kan bruge til noget alligevel. Går ud fra at du fik en voksen hund uden dkk stamtavle, fordi du gerne vil have en "bedste ven", ikke fordi du har planer om avl og udstilling. Få ham tjekket hos dyrlægen hvis du er nervøs for hans sundhed, og glæd dig så ellers over din nye ven, og jeres forhåbentligt mange år sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Hvis du er glad for hunden, og han er ved at falde til hos dig, vil det da være fjollet at sende ham tilbage pga en stambog, som du ikke kan bruge til noget alligevel. Går ud fra at du fik en voksen hund uden dkk stamtavle, fordi du gerne vil have en "bedste ven", ikke fordi du har planer om avl og udstilling. Få ham tjekket hos dyrlægen hvis du er nervøs for hans sundhed, og glæd dig så ellers over din nye ven, og jeres forhåbentligt mange år sammen. Jeg er bare ikk vant til sådan noget stambog... Og ja.. Jeg fik ham "bare" for at have selskabet af en hund... Avl og udstilling kom først i mine tanker da jeg fandt us af han havde stambog, men det er så absolut noget jeg vil kunne undvære... Jeg er ikk nervøs for ham... Andet end det Hd når nu der måske har været en del hos Hamann... Men kan man få det tjekket tidligt? Eller er det først når det dukker op man finder ud af det? Under alle omstændigheder ryger han lige en tur til dyrlægen så jeg er sikker på han ikk fejler noget... Better safe than sorry... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 man kan tjekke for HD med sikkerhed fra 1-halvandet års alderen, så hvis det betyder meget for sig, så få ham røntgenfotograferet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 man kan tjekke for HD med sikkerhed fra 1-halvandet års alderen, så hvis det betyder meget for sig, så få ham røntgenfotograferet. Det jo fint... Han er 2... Så det vil vi lige finde ud af at få undersøgt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Og tusind tak for svarene!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Det jo fint... Han er 2... Så det vil vi lige finde ud af at få undersøgt... Syntes også det er en god ide at få ham undersøgt. Og så vil jeg sige - at beaglen yderst sjældnet rammes af problemer med hofterne - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Syntes også det er en god ide at få ham undersøgt. Og så vil jeg sige - at beaglen yderst sjældnet rammes af problemer med hofterne - Hvordan ved du det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Din hund er jo hverken blevet bedre eller værre af at han har træls blod tilbage i linierne, så jeg synes da bestemt ikke du skal sende ham nogle steder hen Hvis I trives samme og har det godt, så er det da ligemeget hvem hans forfædre er. Et årligt dyrlægetjek er altid godt, jeg plejer at kombinere det med et eftersyn hos en kiropraktor. Hvis du skal tjekke ham for HD skal han røntgenfotograferes. Det er en dyrere omgang på 1500-2500 kr - bare så du ved det Og så vil jeg sige - at beaglen yderst sjældnet rammes af problemer med hofterne - Eller også er det yderst sjældent at det bliver opdaget og/eller registreret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Hvordan ved du det? Det var måske ikke det mest uddybende svar i verden Tænker bare - i DK er der ikke tradition for, at man HD fotograferer Beagler, mens der er i resten er verden er fokus på problemet. Er de danske beagler så meget bedre, eller er lukker man bare øjnene? Hip Dysplasia in Beagles Hip Dysplasia - Diagnosis, Treatment, Prevention Hip Dysplasia A Beagle's Hip or Back Issues | eHow.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Din hund er jo hverken blevet bedre eller værre af at han har træls blod tilbage i linierne, så jeg synes da bestemt ikke du skal sende ham nogle steder hen Hvis I trives samme og har det godt, så er det da ligemeget hvem hans forfædre er. Et årligt dyrlægetjek er altid godt, jeg plejer at kombinere det med et eftersyn hos en kiropraktor. Hvis du skal tjekke ham for HD skal han røntgenfotograferes. Det er en dyrere omgang på 1500-2500 kr - bare så du ved det Eller også er det yderst sjældent at det bliver opdaget og/eller registreret Prismæssigt havde jeg såmn ikk regnet med andet.. De er ikk kede af det.. Men det er fint nok for mig... Godt nok er jeg ikk millionær men jeg har nu mine prioteringer i den rigtige rækkefølge.. Vi bestiller en tid hos dyrlægen næste måned og får ham tjekket igennem... Var lige ved at bliver nervøs der... Men selvfølgelig skal han ingen steder.. Han har det jo fint nu.. Og så tager vi det som det kommer... Er allerede ret glad for ham... Han passer bare perfekt ind i mit liv og min hverdag... Og så er han suuuper dejlig .. Kan det blive bedre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Prismæssigt havde jeg såmn ikk regnet med andet.. De er ikk kede af det.. Men det er fint nok for mig... Godt nok er jeg ikk millionær men jeg har nu mine prioteringer i den rigtige rækkefølge.. Vi bestiller en tid hos dyrlægen næste måned og får ham tjekket igennem... Var lige ved at bliver nervøs der... Men selvfølgelig skal han ingen steder.. Han har det jo fint nu.. Og så tager vi det som det kommer... Er allerede ret glad for ham... Han passer bare perfekt ind i mit liv og min hverdag... Og så er han suuuper dejlig .. Kan det blive bedre... Det lyder fornuftigt Mht. priser for HD fotografering, skal du være opmærksom på at det kan betale sig at shoppe lidt rundt. Da min skulle fotograferes ringede jeg og adspurgte 3 dyrlæger i Århus området - alle godkendt til at foretage HD fotograferinger, da mine billeder skulle bruges til DKK. Prismæssigt lå de på 1500,-, 1800,- og 2600,-. Dét er altså prisforskelle det vil noget. Jeg valgte dem til 1800,- fordi de har et godt ry og jeg har tillid til dem, men også fordi de ville lade mig blive hos min hund indtil den var bedøvet. Held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Det lyder fornuftigt Mht. priser for HD fotografering, skal du være opmærksom på at det kan betale sig at shoppe lidt rundt. Da min skulle fotograferes ringede jeg og adspurgte 3 dyrlæger i Århus området - alle godkendt til at foretage HD fotograferinger, da mine billeder skulle bruges til DKK. Prismæssigt lå de på 1500,-, 1800,- og 2600,-. Dét er altså prisforskelle det vil noget. Jeg valgte dem til 1800,- fordi de har et godt ry og jeg har tillid til dem, men også fordi de ville lade mig blive hos min hund indtil den var bedøvet. Held og lykke med det Ja det kan jeg godt se... I mit hoved er der ingen grund til at betale overpris for noget du kan få lisså godt til billigere penge.. Så det vil jeg helt sikkert undersøge.. Tak:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Hvordan ved du det? Der er ikke krav om HD undersøgelser af beaglen i Danmark i følge standarden. - da lidelsen er sjældent forekommende. Beaglen er en af verdens ældste kendte hunderacer som stort set er uforandret gennem flere 100 år. I England f.eks. er det et krav - men her bruges beaglen også i jagt sammenhæng - hvilket ikke ses i Danmark. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Glemte lige at skrive at de fleste af mine hundes forfædre tilbage til oldeforældrene er HD fotograferet - nogle opdrættere vælger at gøre det på trods af det ikke er et krav. Der findes ikke noget som tyder på at mine hunde vil kunne løbe ind i disse problemer i følge deres stamtavler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2010 Der er ikke krav om HD undersøgelser af beaglen i Danmark i følge standarden. - da lidelsen er sjældent forekommende. Jamen hvordan ved man at den er sjældent forekommende, hvis man sjældent undersøger for det!?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts