Hop til indhold

Stambog

Gæst Chillimaya
 Share

Recommended Posts

Jamen hvordan ved man at den er sjældent forekommende, hvis man sjældent undersøger for det!??

Som jeg har skrevet tidligere - er der ikke krav om at HD fotografere beaglen. Dette betyder jo ikke at man ikke kan gøre det - mange opdrættere lader deres hunde HD fotografere -

Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

Det er faktisk sådan at man stort set intet kan finde på nettet ang. HD hos beaglen - jeg har KUN søgt på danske sider - da jeg ikke kan bruge de udenlandske til noget

Når vi nu taler om sygdomme hos beaglen så er beagle neck pain en sygdom man skal være meget OBS på. Beagleklubben indsamler for øjeblikket info om denne nye sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra, at racen nok sjældent tjekkes, medmindre der er grundlag for det, så synes jeg alligevel ikke, at statistikken for HD i beagles ser viiildt godt ud på hundeweb:

Fri: 25%

Let: 41,7%

Middel: 16,7%

Svær: 16,7%

Lige netop den statestik skræmmer også mig. Min race er ikke ligefrem kendt for deres gode hofter, men statestikke for dem er pænere end den vi ser her - men ok, vi er jo så også opmærksomme på at der er et problem.

De sidste 6 fotograferinger der er foretaget på beagles ser ud som følger:

E

D

A

D

E

C

Jeg tror desværre der er et semi-skjult problem... Som forbliver sådan fordi mange hunde aldrig får konstateret sygdommen, og de der gør ikke lader det registrere hos DKK.

Mener det var indenfor Corgier der skete præcist det samme for år tilbage. Pludseligt begyndte man at mistænke en meget udbredt linie, og da man var færdig med at researche på det, stod man pludseligt med en race der var voldsomt plaget af hd :vedikke:

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener jeg engang fik at vide at det var bedst man enten skrev af eller hvis man scannede ind og lagde stambogen som billede så skulle man redigere / skrive noget henover for ikke andre kunne udskrive og misbruge den som en original stambog. Jeg har set nogle der lagde et skærmprint af stamtavlen fra hundeweb som billed.

Mht gengivelse af dokumenter, kan du læne dig op dad Nationalbankens retningslinjer for gengivelse af pengesedler.

Nationalbanken // Sedler og Mønter // Web dokument // Brug af pengesedler og mønter som illustration

Her vurderer man bl.a. at hvis scanningen ikke er bedre end 72 dpi vil der ikke kunne udskrives en overbevisende kopi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Jeg har modtaget en mail fra Vini fra Hamann hvor hun gør det klart at hun føler de beskyldninger der har været i denne tråd er helt ufortjent.

Jeg har beklaget til hende og vil også sige her at jeg selvfølgelig ikke har noget konkret at have min holdning i...

Til gengæld har jeg også forklaret hende og mener stadig at jeg har en grund til at være forbeholden, og Bertram vil stadig få et tjek hos dyrlægen, da jeg ikk mener at jeg hverken har kunne finde, eller hun nævner i sin mail, at der bliver tjekket for HD... Har tilbudt hende at sende hende resultatet af besøget..

Hun tilbød mig at komme og se hendes kennel, og jeg har for nu afslået det.. Jegvhar nok at se til med Bertram lige nu, men når han engang er fladet på plads vil jeg gerne komme og se stedet.

Så for lige at gøre det klart.. De ting jeg har skrevet om Hamann i denne tråd er ting jeg har hørt, ellers læst på nettet og derfra dannet mig en mening om. Det er selvfølgelig aldrig i orden bare at drage konklusioner, men jeg forholder mig stadig kritisk på grundlag af så mange enslydige forklaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ladybonnie

Hej,

Jeg har 2 fantastiske Beagler fra Kennel Hamann. Begge meget smukke og racetypiske, med et skønt temperament. De er blevet HD fotograferet, da jeg overvejer at få et kuld hvalpe, begge mine hunde ligger i A.

Jeg er meget glad og taknemlig for de super dejlige hunde jeg har fra Kennel Hamann. Jeg syntes dem der har dårlige fordomme om kennelen, de skulle virkelig besøge den. Det er et fantastisk sted, hvor alle hundene er sunde, friske og tillidsfulde. Hvalpene går rent og pænt, og alle hundene har store marker at rende og boltre sig på. Jeg kunne aldrig finde på at købe hund et andet sted.

Jeg kan slet ikke forstå tanken om du overvejer at sende din beagle tilbage, når nu du er så glad for den.

Jeg vil gerne lige pointere, efter samtale med min dyrlæge om HD, at: HD er kun 30 % antageligt arveligt, så din hund kan lige så godt have fået HD fordi den har gået på trapper, hoppet for meget el.lign. Derfor syntes jeg man skal passe på med, at næsten anklage opdrætteren for dårlig avl.

Jeg har i øvrigt venner der lige har købt Beagle hos Kennel Hamann, de var også ligeså begejsret for stedet, som jeg selv.

Så jeg kan kun sige, istedet for at rakke en så god opdrætter ned, så brug heller tiden på de virkelig grumme kenneler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
Hej,

Jeg har 2 fantastiske Beagler fra Kennel Hamann. Begge meget smukke og racetypiske, med et skønt temperament. De er blevet HD fotograferet, da jeg overvejer at få et kuld hvalpe, begge mine hunde ligger i A.

Jeg er meget glad og taknemlig for de super dejlige hunde jeg har fra Kennel Hamann. Jeg syntes dem der har dårlige fordomme om kennelen, de skulle virkelig besøge den. Det er et fantastisk sted, hvor alle hundene er sunde, friske og tillidsfulde. Hvalpene går rent og pænt, og alle hundene har store marker at rende og boltre sig på. Jeg kunne aldrig finde på at købe hund et andet sted.

Jeg kan slet ikke forstå tanken om du overvejer at sende din beagle tilbage, når nu du er så glad for den.

Jeg vil gerne lige pointere, efter samtale med min dyrlæge om HD, at: HD er kun 30 % antageligt arveligt, så din hund kan lige så godt have fået HD fordi den har gået på trapper, hoppet for meget el.lign. Derfor syntes jeg man skal passe på med, at næsten anklage opdrætteren for dårlig avl.

Jeg har i øvrigt venner der lige har købt Beagle hos Kennel Hamann, de var også ligeså begejsret for stedet, som jeg selv.

Så jeg kan kun sige, istedet for at rakke en så god opdrætter ned, så brug heller tiden på de virkelig grumme kenneler.

Hvis du læser mit seneste indlæg beklager jeg også at have draget konklisoner som jeg har, men jeg forholder mig stadig kritisk på baggrund af alle de ting jeg har hørt de forskellige steder.. Det vil enhver person med sund fornuft gæøre..

Jeg har også tænkt mig en dag at se stedet og danne mit eget indtryk, men det bliver som sagt ikke nu..

Ang. at sende min hund tilbage så var det et spørgsmål til brugerne herinde om det ville være det klogeste at gøre, da jeg ikk vidste hvordan jeg skulle forholde mig. Jeg besluttede som du også kan se at beholde ham da mit spørgsmål blev gjort til skamme...

Jeg ved ikke hvad du vil have ud af dit indlæg, medmindre det ikke var rettet direkte mod mig, som jeg føler det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad du vil have ud af dit indlæg, medmindre det ikke var rettet direkte mod mig, som jeg føler det er.

Indlægget kan også være lagt til mig fordi jeg i et tidligere indlæg lægger op til at jeg fra et ndet forum kender til nogle beagler fra Kennel Hamann som var syge på forskellig måde.

Jeg tænker også lidt at Ladybonnie er kommet til som medlem fra d. 8/7 altså i går - hvilket jeg finder lidt mærkeligt - nu debatten har taget en ny drejning :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
Indlægget kan også være lagt til mig fordi jeg i et tidligere indlæg lægger op til at jeg fra et ndet forum kender til nogle beagler fra Kennel Hamann som var syge på forskellig måde.

Jeg tænker også lidt at Ladybonnie er kommet til som medlem fra d. 8/7 altså i går - hvilket jeg finder lidt mærkeligt - nu debatten har taget en ny drejning :hmm:

Det sker tit i sådanne tilfælde sys jeg at have observeret... Men det er jo også fint nok hvis man sys at man bliver nedgjort uden grund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

DET er så noget, der er meget forskellige meninger om :-D

Personligt har jeg efter al min stamtavlegransking kommet til den konklusion, at HD er mere arveligt end som så - ikke, at jeg er ekspert, men jeg har tydeligt kunne se, at nogle linier avler sundt afkom i forhold til andre. Kender til et par hanhunde, der har fået mange kuld på mange forskellige tæver og kun avlet A- og B-hofter.

Derfor undrede det mig ikke, da jeg så dette:

Canine hip dysplasia (CHD) is a developmental malformation of the hip joints resulting in secondary joint disease

(arthrosis, arthritis) and corresponding clinical symptoms such as pain and lameness. The major cause of CHD is

an excessive laxity of the hip joint, characterized by subluxation of the femoral head out of the acetabulum. The

aetiology of CHD is not fully understood. Poor quality connective tissue of the joint capsule may play a crucial

role. The disease is hereditary, and current data suggest a major gene theory. Heritability may be up to 95 % (!)

depending on breed and population studied. Many breed clubs have established a program to control CHD.

Kilde: http://www.grsk.org/Fluckiger_Scorig.pdf

Redigeret af bernerazuro
Lidt vrøvl med egen tekst iblandet citat, ups
Link til indlæg
Del på andre sites