Hop til indhold

UMULIA!!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Nanett

Arg - skidt skidt skidt! Hektor og jeg krydser alt hvad krydses kan for den lille fyr :lun: Forhåbentlig får han det bedre snart - heldigvis har han en sej og stædig mor som gør alt i hendes magt for ham.

 

Jeg håber også at det hele går med økonomien. "Selvfølgelig" er det kke pengene det kommer an på, men dyrlægeregninger kan til tider blive ret så evil og hvis der er noget i denne verden der kan stresse og deprimere, så er det da at gå i minus. Held og lykke til Jer alle sammen. Vi sender en varm tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia, min opdrætter sendte Bel'royal nogle dokumenter/papirer om den der aseptisk meningitis - skal jeg høre hende, om hun stadig har dem?

 

Det må du faktisk meget gerne hvis du vil. Jeg læste hvad jeg kunne finde på nettet om det i går aftes, og det er ret uhyggeligt som det ligner. Det kunne forklare de "skrigeanfald" Leroy har, hvor vi slet ikke må røre ham, og hvorfor han har så svært ved at åbne munden og tygge.

 

Der har ikke været nogle "skrigeanfald" i nat, så for første gang i lang tid har jeg sovet godt. Faldt i søvn til Steven Seagal, men den film har jeg også set 100 gange :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig rigtig god bedring til ham.

 

Husk at der er fonde man kan søge. Vores gamle nabo fik bl.a. betalt aflivning da hunden var gammel og træt.

 

Det tror jeg nu alligevel ikke at jeg kan komme i betragtning til :hmm:Jeg har da trods alt stadig arbejde.

 

Men jeg bliver da nødt til at indrømme at hvis jeg havde vidst at økonomien ville tage en drejning til det værre i år, så havde vi ikke fået Leroy i sin tid.

Nu er det bare at bide tænderne sammen og holde ud. Hvis min mor får solgt sin symaskine, så er vi reddet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min opdrætter siger, at der skal en rygmarvsprøve til og at det typisk optræder i hundens første 2 leveår, når det sker. Og du bør finde en erfaren dyrlæge og nok bør tage materialet, jeg sender til dig, med.

 

Derudover er det arveligt, så du skulle måske kontakte Leroys opdrætter, hvis det er det...

 

Jeg har fået et dokument mere end det her, men det kan ikke uploades, so need your mail much :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia, I need a mail :engel: Dokumenter er modtaget.

 

Hvor gammel er det Leroy er? Min opdrætter der spørger.

 

Pb sendt :5up:

Leroy bliver 2 år til september, så han passer udmærket til "målgruppen".

 

Vi er lige kommet tilbage fra dyrlægen igen. Der var kommet svar på den store "large profile" test, og den eneste værdi der viste langt over normalen var antallet af den slags hvide blodlegemer der bekæmper parasitter. Det bliver mere og mere mystisk :confused:

 

Han fik samme slags indsprøjtninger som de to sidste dage, da det åbenbart virker godt på ham. Dyrlægen ville gerne have at jeg kom tilbage i morgen, men jeg må indrømme at det var jeg ikke helt vild med. Vi blev så enige om at hvis Leroy bliver ved med at have det nogenlunde, så ringer jeg mandag middag og hører om der er kommet svar på de sidste tests. I mellemtiden får han en ormekur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke i samme "familie" som neck pain syndrome?

 

Det er det samme, tror jeg.

Jeg nævnte det for min dyrlæge, og han mente det udmærket kunne være muligt at Leroy har en eller anden form for meningitis, fordi hjernehinderne og hinderne om ledvæsken er samme type væv, så en betændelse der angriber leddene kan også gå i hjernehinderne.

 

Indtil videre er der tilsyneladende god effekt af de indsprøjtninger han får, men vi skal lige have resultaterne af de sidste tests, inden det bliver afgjort om han evt. også skal have binyrebarkhormon.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det tror jeg nu alligevel ikke at jeg kan komme i betragtning til :hmm:Jeg har da trods alt stadig arbejde.

 

Men jeg bliver da nødt til at indrømme at hvis jeg havde vidst at økonomien ville tage en drejning til det værre i år, så havde vi ikke fået Leroy i sin tid.

Nu er det bare at bide tænderne sammen og holde ud. Hvis min mor får solgt sin symaskine, så er vi reddet :mrgreen:

 

Er ikke sikker på at arbejde er en hindring, mener en regning kan jo være for stor for hvem som helst. Men ved det ikke, kan bare huske hun sagde det engang.

 

Edit, lavede dyrlægen test på det Bernerazuro skriver om?

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke sikker på at arbejde er en hindring, mener en regning kan jo være for stor for hvem som helst. Men ved det ikke, kan bare huske hun sagde det engang.

 

Fonde der yder hjælp til dyrlæge/hjælper private kæledyrsejere

 

Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond

v/ Dyrlæge Vibeke Korup

Uhresøvej 23 7500 Holstebro

------------------

 

Dyrenes Dag Kommite

Hovedvejen 46 5750 Ringe

tlf. 65 99 28 45 email. [email protected]

----------------------

 

Fr. Sophie Johansens legat

Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole

Studieforvaltningen

Bülowsvej 17

1870 Frederiksberg C

-----------------------

 

Sakset fra jubii debatten. Og mener ikke man behøver fx være pensionist for at kunne få hjælp - så Umulia, du kan da altid prøve at tage kontakt til dem og høre om de vil hjælpe dig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke i samme "familie" som neck pain syndrome?

 

Ingen anelse :vedikke:

 

Nævnte den kun, fordi jeg kan huske, at Jyttes (Kennel Bel'Royal) Aussie (det er hundens navn) havde smerter og dyrlægen ikke kunne sætte en diagnose, fordi dyrlægerne sjældent tænker i den bane...

 

Og så tænke jeg: Hellere nævne det og det ikke var det, end lade være med at nævne og det måske var det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Edit, lavede dyrlægen test på det Bernerazuro skriver om?

 

Nej, det kræver en rygmarvsprøve, og det venter vi lige med til vi ser om nogle af de andre tests er positive.

 

Leroy har haft endnu en god nat uden "skrigeanfald". Nogle gange er hans åndedræt lidt hurtigt, men ellers virker det som om han har det OK. Hvis han bliver ved med at have det sådan i dag, tager vi ikke til dyrlægen, men aftalen er at jeg ringer hvis det bliver værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det kræver en rygmarvsprøve, og det venter vi lige med til vi ser om nogle af de andre tests er positive.

 

Leroy har haft endnu en god nat uden "skrigeanfald". Nogle gange er hans åndedræt lidt hurtigt, men ellers virker det som om han har det OK. Hvis han bliver ved med at have det sådan i dag, tager vi ikke til dyrlægen, men aftalen er at jeg ringer hvis det bliver værre.

 

Jeg håber sådan at I får en rolig dag og at han forsætter med at være ok :x:

 

Mine tanker er med jer, det må søreme ikke være sjovt at høre sin hund skrige, jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være for dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Leroy har haft endnu en god nat uden "skrigeanfald". Nogle gange er hans åndedræt lidt hurtigt, men ellers virker det som om han har det OK. Hvis han bliver ved med at have det sådan i dag, tager vi ikke til dyrlægen, men aftalen er at jeg ringer hvis det bliver værre.

 

Det er godt i har haft en rolig nat.

 

 

Hvordan med dig? Får du sovet nu når der er stille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...