Gæst Röskva Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 hejsa ja så har vi haft Röskva i en måndet og det går bare vildt godt... men boreset fra en ting.... vi er lukket have med en havedør ud til vej/sti og havedøren går ikke helt ned til jorden, og hun har jo så fundet ud af at der er en helt ny verden, på den anden side, vi har ind til nu kunne distrahere hende hår hun var i nærheden, men nu er hun begyndt at kravle under og alt hvad der heder indkald, godbider eller nej... det virker ikke... hvad skal jeg gøre ? ville gerne træne hende til at blive når hun skal eller træne hende til at vide her til og ikke længer. håber i har en masse gode råd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Hmm har ikke sådan nogen træningsråd udover det I gør, men hvad med at banke et bræt eller lignende under havedøren, så hun ikke kan komme under? Det har vi nemlig gjort ved vores havelåge :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 det har vi også overvejet, men stien ind i vores fældes have er slidt så den buger ned af (hvis det giver mening ) så vi kan ikke banke en på, for kan vi ikke åbne døren så det er ret irreterende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Haha, ja, jeg synes jo bare det er fantastisk at sådan en lille nuser hund render ud af haven, så jeg kan stjæle den. Ærgerligt at du var så hurtig i dag til at fange hende :blink: Der er nogle tips her, der måske kan virke: Labrador SKAL blive på grunden - TV 2 - Vi med Hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 kunne i grave nogle store sten/mursten ned under lågen, så den slutter tæt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 nu ved jeg ikke hvor højt sådan en toy puddel kan hoppe men en relativt nem midlertidig løsning kunne være noget almindeligt lavt havehegn i en halvcirkel rundt om havelågen sådan at i mennesker kan træde over det men hun bliver stoppet af det... Og ja i vil sikkert selv skvatte over det en milliard gange men jeg sagde ikke noget om at det var en god løsning bare at den var nem Ellers var den ovenstående løsning nok mere permanent og ikke skadelig for jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Der må kunne rettes af ved den havelåge, og anbringes nogle armeringsnet, eller lægges fliser ved indgangen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Haha, ja, jeg synes jo bare det er fantastisk at sådan en lille nuser hund render ud af haven, så jeg kan stjæle den. Ærgerligt at du var så hurtig i dag til at fange hende :blink: ja jeg viste der var ugler i mosen, det var et nøje planlagt flugt forsøg planlag af dig og laki :slem: hun pev jo også at hun fandt ud af at i ikke skulle med ind i haven igen... ååååå den kærlighed:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 kunne i grave nogle store sten/mursten ned under lågen, så den slutter tæt? ja det har vi overvejet, men næste sommer skal vi ha ordnet hele haven...alt skal rives op. så syntes det er en lidt molbo argtig løsning for os lige nu. men tak for rådet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 nu ved jeg ikke hvor højt sådan en toy puddel kan hoppe men en relativt nem midlertidig løsning kunne være noget almindeligt lavt havehegn i en halvcirkel rundt om havelågen sådan at i mennesker kan træde over det men hun bliver stoppet af det... Og ja i vil sikkert selv skvatte over det en milliard gange men jeg sagde ikke noget om at det var en god løsning bare at den var nem Ellers var den ovenstående løsning nok mere permanent og ikke skadelig for jer hihi hun hopper ikke så højt, og det var faktisk en go ide, men da det er en fældels have, og dem vi deler med har haven har barnevogn og flere gange dagligt går ind og ud af haven, så tror jeg ikke vi bliver så populerer:blink: men ellers var det en go ide, mange tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 nu har vi aligevel fundet frem til den løsning at grave lidt ud ved stigen så den er plan også sætte nogle extra plader op på havelågen:stupid:ja vi er en smulle besværlige... sorry men det bliver nu det vi prøver tak for hjælpen alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Held og lykke med det! Vi andre kan jo ikke se haven så vi skyder bare med mulige og umulige forslag så er det jo jer der kan se hvad der virker Og helt ot nøj hvor ser hun sød ud i skal da vist lige lokkes med til hundetræf næste gang vi andre i odense mødes... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 uha ja det vil vi meget gerne :banan: hun ELSKER ELSSSSSSSSSSSSSSKER hunde og deres ejer, så meget at verden nok går under hvis der er en der ikke vil hilse (eller jeg ikke syntes de skal hilse) så det vil vi meget gerne, og hun elsker især store hunde ( hun tror vist selv at hun er en... nok bare med korte, men hurtige ben ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Nu har jeg ikke lige linket med under hundetræf er der en tråd der hedder noget med odense SØ der er vi nogle stykker der planlægger hundetræf, vi var afsted 4 herindefra torsdag og det var super hyggeligt og nye hunde (specielt så kære som din er altid velkomne) Du kan bare nøjes med den sidste side sikkert ellers er der bare en masse snak frem og tilbage om tidligere møder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 supert mange tak :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Röskva Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 så en lille havelåge-opdate vi har knaldet et bradt i bunden af lågen og det ser ud til at virke. det bestod i hvert fald prøven, da vi hade hygget med en af röskvas bedste venner laki og han skulle hjem, de gik ud genmen låden og hun hoppet efter og stoppet da hun kunne se at hun ikke kunne komme under. så tak for hjælpen, endnu en gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts