Hop til indhold

Ding ding....

Aslan
 Share

Forestrækker du at cykelister bruger deres ringeklokke?  

53 stemmer

1. 1. Forestrækker du at cykelister bruger deres ringeklokke?

• Ja
      48
    • Nej
      1
    • Ved ikke
      2
    • Andet - hvad?
      2

Recommended Posts

I denne uge er stierne fyldte med beagler, og her snakker jeg altså luftetur med op til 5 stk :shock:

anyway, i dag kommer jeg så cyklende og en dame går med sine 2 hunde, jeg skifter gear (det larmer nemlig) og hun vender sig om ogsiger tak og smiler.

Personligt vil jeg gerne at folk ringer på deres ring klokke når de cykler bag ved Aslan og jeg, for både hund og jeg kan altså godt gå i vores egen verden og så få et monster chock når folk cykler forbi :oops:

Men hvad med jer når i færdes på gå/cykelstier?

Foretrækker i at folk ringer for at fortælle "at her kommer vi"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret at cyklisten gerne må ringe :-D

Jeg cykler ikke selv, men møder cyklister i skoven, hvor jeg går med hundene.

Vi får et chok hver gang de kommer "snigende" bagfra og cyklisterne bliver nogle gange sure over at de skal stoppe - jeg bruger flexliner og skal lige "hale" hundene ind.

Så, kling,kling...tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

tja både og... jeg vil faktisk rigtig gerne advares på en eller anden måde - om det er lige er klokken må cyklisten selv om. Jeg hader nemlig selv det chok man får. Uanset om jeg er på gåben eller på cykel. Men det er sjældent det sker for jeg kigger mig godt nok meget tilbage efterhånden (er blevet cyklet ned et par gange og har selv cyklet folk ned også :oops: så er blevet liiiidt for opmærksom tror jeg)

MEN på den anden side - som cyklist så kan jeg sq godt blive træt i tommelfingeren af at ringe konstant, eller ondt i halsen af at hoste hele tiden, hvis jeg cykler et befærdet sted (det sker nu ikke så tit) ...

Jeg synes nemlig OGSÅ at fodgængere skal se sig for når de går på "fælles stierne" - det er sq ikke kun cyklisterne som skal have øjne i hovedet på de stier - det skal fodgængere altså også, ISÆR når de har en hund med - og endnu mere hvis den er i en flexi line!

Jeg synes faktisk ikke at man som hundefører kan tillade sig at gå "i sin egen verden" og glemme alt omkring en og hunden - for pokker man kan overse mange relevante ting - som f.eks. en arrig hund som kommer galoperende hen imod en på afstand, hvor man måske ku have råbt hunden væk, hvis man lige kiggede sig for i stedet for kun at kigge på ens egen hund ;-)

Vil man færdes på den slags befærdede områder (som parker osv.) - på cykel eller på gåben med hund - så skal man altså bruge øjnene og holde med tingene omkring sig og ikke bare tro at det gør alle andre for en. :vedikke: Jeg mener ikke det 100% er cyklernes ansvar at advare hundeførerne - det er mindst det er nok nærmere 50/50 ift ansvar om at se sig for i min verden...

Jeg mener det er mindst 50% hundeførerens ansvar at sørge for, at holde øje med verdenen omkring sig, så hunden ikke generer cyklisterne og andre mennesker på gåben også...

man har altså ikke eneret til at gå i sin egen lille verden og fylde det det, samt regne med, at alle andre flytter sig/advarer om at de kommer, "bare fordi" man har en hund i snor.. eller er på cykel, har barnevogn, eller har børn der render omkring, eller man er et par der går hånd i hånd osv osv osv :5up:

Vil man gå i sin egen lille bobbel og glemme alt omkring, så skal man ikke gøre det steder, hvor der er cykler og andre mennesker og hunde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror mange cyklister føler de er til gene hvis de bruger klokken. Og det var da først da jeg selv begyndte at færdes på gå/cykelstier med hund, at det gik op for mig hvor rart det er for hundeejere når cyklisterne lige ringer.

Den sheltieejer og jeg, som jævnligt går tur på stierne her omkring har fået for vane at råbe "Tak fordi du ringede med klokken", når nogen gør det. Jeg ved ikke om vi gør det i et naivt håb om at de kan sprede budskabet, men i hvert fald er det rigtigt dejligt når de gør det.

Og selvom jeg synes at jeg rigtig ofte vender mig om for at se om der er nogen cyklister (eller hanhunde) på vej, hænder det da tit at jeg bliver overrumplet. Pga bevoksningen om sommeren er udsynet ikke helt optimalt alle vegne på stisystemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foretrækker helt klart at folk lige gør opmerksom på sig selv inden de jerner forbi en, om det så er bagfra eller foran de kommer susende...

Om vinteren og når der ikke er så meget vegetation er det da nemmere og se hvad der kommer lidt længere fremme, men om sommeren er det altså svært i en park selv i KBH at se hvad der nu kommer frem fra et hjørne eller en busk. Jeg har tendens til at gå i min egen lille verden selv i KBH's parker, i den bedste mylretid:oops: og min hund er ikke ligefrem en jeg skal være over konstant. Emma går menlig også i sin egen lille verden, men hun opdager da de fleste cyklister/hunde/menesker/klapvogne, inden de er helt henne ved hende. Men hun holder selv pænt afstand, med mindre de absolut vil hive deres rådne klapvogn 2cm fra hendes røv, så kan det godt gibbe lidt i hende:???:

Der er også en del broer i de parker vi færes i, og der er det altså en god ting at man lige få besked om at der kommer en cykel om 4 sek, så man kan komme afvejen, vi holder altid til venstre over broerne, og har Emma på plads bag mig, så er det noglelunde sikkert at der ikke sker et crash:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Foretrækker også at folk signalere med klokken. Jeg går ofte gennem et område hvor der også bliver cyklet.

Og jeg har som oftest 2 beagler med og de skal jo selvfølgelig altid snuse i hver sin side af stien :mrgreen:

Så det er rart når der kommer nogen og lige giver et klemt på klokken. Jeg har dog også oplevet folk der råber at jeg og mine hunde bare skal springe ind til siden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortrækker også helt klart et ring-ring og gerne i god tid, jeg bruger selv ringe klokken når jeg cykler og ser nogen foran mig og forsøger også altid at gøre det i god tid.

Bliver møg forskrækket over snigere eller turboer jeg ikke har hørt komme + Misja er så vantil alt mulig "trafik" at hun ofte slet ikke bemærker dem eller opfatter at hun skal passe på og så vil det jo være rart at der er blevet bimlet i tide, så jeg kan nå at kalde ind.

Men jeg har så også bemærket at flere og flere helt køre uden ringklokke, især de fancye og smarte i cykel tøj og på dyre cykler.

Er det blevet YT at have ringklokke, eller hvad :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har trykket ja, med at bruge klokken. Dansk blindesamfund har også kørt en kampagne om, at cykellister gerne måtte bruge klokken, så de kunne høre cykellisten.

jeg syntes også at det er alm. høflighed at gøre inden man suser rundt om hjørnet, hvis der ikke er sigtbarhed. Om det er blinde, børn eller hunde er lige vidt.

Link til indlæg
Del på andre sites