Hop til indhold

Dyrlægens valg er ikke = mit valg, hvad så nu?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Lige en update...

 

Det gik jo fremad med maven... Men så skal jeg love for det gik den forkerte vej igen.

 

Fik så snakket med en anden dyrlæge og en person jeg stoler på hvad foder angår og vi blev i fællesskab enige om at prøve Orijen hvalpefoder til hende.

 

Vi blev jo nød til at køre hende direkte over på Orijen uden en indkørselsperiode, fordi vi absolut ikke turde lade hendes spise det der har givet hende dårlig mave én dag længere.

Så jeg var ret nervøs for, hvad det nu ville gøre ved hendes mave.

 

Men det var helt sikkert et godt valg - Allerede nu, kommer der små fine, næsten helt faste og mørke pøller ud :banan:

Og Kaia ÆDER hendes foder, det er bare et pletskud, der falder i damens smag! Hun er ikke engang misundelig på Bamse, der fortsat får Barf - Næh, nej, han skal bare holde sig fra hendes mad :mrgreen:

 

Hvis det ikke hvade virket, så der var en væsentlig forbedring indenfor 5 dage, så havde vi været nød til at aflevere nye afføringsprøver og evt. tage røntgen billeder af hendes mave, for at udelukke at der sidder noget i maven og genere.

 

Så håber at den positive udvikling fortsætter :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke i tvivl om din motivation for at gavne hundene, problemet er at f.eks. at blanchere kødet giver mere duft men ikke mere optagelighed i kødet, og derfor syntes jeg det er noget skidt. Jeg er vokset op med hunde som har fået råt, og ja, jeg er så gammel at jeg kan huske det ;-)

 

Dengang besøgte man kun dyrlægen hvis hunden havde problemer så som sår eller lign. men jeg var i praktik hos en dyrlæge, og så en del af den slags.

 

Han fodrede selv med råt, og frarådede at fodre med varmebehandlede

 

Hov odine har overset dit svar i mængden :???:

 

Du har ret i at det ikke giver MERE optagelighed, det mente/skrev jeg ikke, men det er nemmere for hunden at optage, fordi kødet er blevet nedbrudt lidt i processen. Og ja, jeg kan nemt forestille mig at det også dufter endnu bedre for en skarp hundenæse :rolleyes:

 

Jeg ville til en hver tid fodre med så ubehandlet kød som over hovedet muligt til en rask hund, men med en syg hund, vil jeg altid råde til at man I STARTEN, hjælper hunden på vej - ellers får de måske slet ikke den gode effekt som de KAN opnå ved at BARFE..

 

Jeg har en god artikel, skrevet af en god ven - om hendes egen slemt allergiramte schæferhund Anja og de erfaringer hun har gjort - kunne måske være interessant læsning for nogle her ;-) Det handler en del om de produkter der fik Anja på fode igen, men der er så meget andet i hendes artikel, som andre måske kunne finde nytte i - og så er den bare så dejlig hjertevarmt skrevet - God fornøjelse, til dem af jer der læser den:-D

 

http://www.vetcur.com/UserFiles/anjashistorie.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har en god artikel, skrevet af en god ven - om hendes egen slemt allergiramte schæferhund Anja og de erfaringer hun har gjort - kunne måske være interessant læsning for nogle her ;-) Det handler en del om de produkter der fik Anja på fode igen, men der er så meget andet i hendes artikel, som andre måske kunne finde nytte i - og så er den bare så dejlig hjertevarmt skrevet - God fornøjelse, til dem af jer der læser den:-D

 

http://www.vetcur.com/UserFiles/anjashistorie.pdf

 

Artiklen har været bragt i "Schæferhunden", og det er bestemt interessant læsning.

 

Jeg er også sikker på, at hunde har brug for varieret kost, og at frugt og grønt er vigtigt. Hunde er ikke kun kødædere.

Mine hunde gnasker også alt muligt grønt, når vi går i skoven.

 

Måske kunne du skrive lidt mere om ernæring her:-D?

Link til indlæg
Del på andre sites

Artiklen har været bragt i "Schæferhunden", og det er bestemt interessant læsning.

 

Jeg er også sikker på, at hunde har brug for varieret kost, og at frugt og grønt er vigtigt. Hunde er ikke kun kødædere.

Mine hunde gnasker også alt muligt grønt, når vi går i skoven.

 

Måske kunne du skrive lidt mere om ernæring her:-D?

 

Ja - du har ret - historien var med i "Schæferhunden" og gav vidst også en del respons.

 

Jeg er jo så heldig at kende Birgitte & Anja personligt - og Anja er en fantastisk hund, skøn skøn skøn!!! - og Birgitte et fantastisk dejligt menneske C";)

 

I stedet for bare at skrive om ernæring - er det nemmere at komme med lidt råd til konkrete problemstillinger - fordi det kan være så forskelligt fra hund til hund. Men hvor er det bare spændende og fasinerende at beskæftige sig med. :5up:

 

Skulle nogen være interesseret i den uddannelse jeg har taget - så linker jeg lige.

 

VET Uddannelsen

 

Jeg er så glad for det den har givet mig - og jeg troede jeg vidste en del -og jeg vidste jo stort set ingen ting. Der er ryddet godt og grundigt op i skrøner, myter og så mange andre ting og den giver grobund for så meget andet jeg gerne vil tage fat i. Og så har det åbnet så mange andre områder, som også er så vigtige at sætte sig ind i, som man oftest ville have overset..

 

Jeg citerer en god ven, som sagde det så fantastisk som:

 

"Jeg vil gerne være "nørd" i god ernæring til dyr - ikke ekspert. En nørd bliver ved med at udvikle sig og søge ny viden - hvorimod en ekspert er færdig og oftest ikke udvikler sig mere"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Interessant historie. En anden bruger herinde har også rigtig gode erfaringer med hendes hund og de der godbidder Anjas ejer også nævner.

 

Kan virkelig godt lide, at hunden får lov til selv at vælge sin mad!

Desværre vælger Motor pizza frem for så meget andet, så han får altså ikke lov.... Men nu sidder jeg da lige og tænker lidt over hvorfor han mon går og nipper græs så tit :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant historie. En anden bruger herinde har også rigtig gode erfaringer med hendes hund og de der godbidder Anjas ejer også nævner.

 

Kan virkelig godt lide, at hunden får lov til selv at vælge sin mad!

Desværre vælger Motor pizza frem for så meget andet, så han får altså ikke lov.... Men nu sidder jeg da lige og tænker lidt over hvorfor han mon går og nipper græs så tit :hmm:

 

Har du lagt mærke til at det er noget specielt græs han går og nipper til?! - De går altid efter det der bredbladede græs - og endnu værre er det når der hænger friske vanddråber på C";)

 

Jeg kalder også nogle gange mine et par drøvtyggere, fordi de elsker også og spise det græs - og det er ganske normalt, mener faktisk også Birgitte nævner det i sin artikel - det her sjove med græsset - det er jo ikke altid fordi de skal brække sig at de spiser græs (gammel skrøne)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Har du lagt mærke til at det er noget specielt græs han går og nipper til?! - De går altid efter det der bredbladede græs - og endnu værre er det når der hænger friske vanddråber på C";)

 

Jeg kalder også nogle gange mine et par drøvtyggere, fordi de elsker også og spise det græs - og det er ganske normalt, mener faktisk også Birgitte nævner det i sin artikel - det her sjove med græsset - det er jo ikke altid fordi de skal brække sig at de spiser græs (gammel skrøne)

 

Ja det skal være det lækre mørkegrønne :mums: Ej tror osse bare han synes det smager godt, men han spiser skam en stor mængde græs hvis han skal kaste op eller har diarre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til den første konkurrence i år skulle vi gå spor i en hvedemark, der var ca. 10 cm. høj.

Min hund åd sig nærmest gennem sporet, hun var helt vild med de friske spirer.

 

Men det er helt sikkert, hun æder ikke tilfældigt. Det bredbladede græs er bedst.

 

En anden af mine hunde spiser klinte, tror jeg nok den plante hedder. Den vokser i skoven.

 

Og når æblerne begynder at falde ned, er det også guf:-D

 

De får en del grønt i deres mad, jeg kører det gennem en saftpresser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...