Hop til indhold

Han vil ikke spise

Gæst Bailey8240
 Share

Recommended Posts

Gæst Bailey8240

Lille Bailey på ca 5½ måned har ikke spist rigtigt i ca 2-3 uger nu. Han får tilbudt morgen mad og aftensmad.

Før spiste han lystigt hans mad. Vi har ikke ændret noget som helst.

Er det varmen?

Er han blevet træt af hans tørfoder (Royal Canin Junior)

Eller noget 3. ??

Hans øjne er klare og fine og hans afføring er også normal...

Håber der er nogle som kan hjælpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være varmen der gør at han spiser mindre, og især når du siger han ellers ser frisk og sund ud.

Opfører han sig anderledes (udover sikkert at være mere dvask)? Jeg tror ikke umiddelbart der er grund til bekymring, men alligevel ville det nok ikke være en dum idé at tage et smut forbi dyrlægen bare for at være helt sikker på at han er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt vil jeg helt sikkert tro at det skyldes varmen når du beskriver det, men hvis det fortsætter skal det nok undersøges lidt nærmere.

Det vigtigste er at han får nok væske - Hvis du fodrer i skål, kan du evt. prøve at blande frisk koldt vand i foderet, give lidt mindre foder-mængder og evt. komme lidt olie i.

Hvis maven begynder at blive dårlig, så kan du evt. give ZooLac / A38 og kogte ris.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert varmen. Nogle hunde inklusiv mine egne kan ikke klare det varme vejr vi har.

Har du prøvet at tilbyde maden over flere gange. Det kunne jo være han ikke kan klare så meget af gangen i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey8240

han spiste hele hans portion aftensmad...

Han får ikke madrester og han får kun meget få godbider (som også er hvalpefoder - bare en anden producent)

Kæresten vil lige tage ham forbi dyrlægen i morgen, så ser vi

Link til indlæg
Del på andre sites