Gæst Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Ej hvor er jeg sur, ked af det og så irriteret på en gang. Jeg var på vej op til en veninde i går ved en 22 tiden. 2 børn på omkring 8 og 10 år "leger" på legepladsen med en hund. Legen gik ud på at den var bundet imens de legede lidt væk. Hunden gøede og gøede og de børn sagde vov igen så den gøede endnu mere. Jeg står lidt og kan ikke finde ud af om den er i snor eller løs. Pigen råber til mig:" Der er en hund herinde!" Jeg råber:" Er den i snor?" "Ja" Mig:" Okay så går vi bare lige forbi." Hundene vil gerne hilse, men jeg vil ikke lade min hund hilse på en hund som kun har børn med sig, så jeg siger at vi har travlt og at de må hilse en anden dag. Jeg går så på en cement sti med Jack og ca 300-500 meter væk, ser jeg børnene og den samme hund hvor hunden er fri!!!! Jeg tænker bare:" Åh shit, lad os komme væk inden den opdager os!" Hunden får desværre øje på os og komme den lange afstand på ca 20-30 sekundter. Jeg panikker, men jeg kommer hurtigt frem til at det ikke nytter noget at stikke af, den vil indhente os. Jeg er overbevist om at den kom med 100 ktm i timen. Jeg ved at det vil gå galt hvis den kommer så hurtigt hen til os og da den ikke sinker farten da den kommer tættere på, så får jeg Jack om bag mig og da den er ca 1-2 meter væk stiller jeg mig op og råber:" STILLE!!! Ka du så komme væk!!!" Men den lytter ikke, sinker kun farten en smule. Den løber rundt om os og jeg råber af den! Jack er helt passiv og jeg tror han vidste at jeg havde styr over det. Den begynder så at cirklere om os imens den nu knurrer og gør. Hver gang den hopper frem, går jeg frem og skælder ud. Jeg står med en løs hund og en 30kg tung hund og Jack fløj bare rundt i snoren for den skulle bare ikke i nærhden af ham. Den begynder så at hoppe frem og komme tættere og tættere på imens den snapper efter Jack, jeg ser rødt og begynder at gå frem hver gang den går frem og jeg puster mig bare op! For at kunne holde den på afstand. Så stopper den i ca 2 sek. Den hopper så frem og snapper efter MIG!!! Og knurrer af mig! Der hopper Jack frem i snoren og gør den lige ind i hovedet, jeg står desværre på vådt græs så jeg glider og falder ned i cementen. Jeg har stadig snoren i hånden og Jack har holdt den væk fra mig imens ved at gø, kun gø, på intet tidspunkt knurrede han eller snappede. Da jeg kom på benene igen stoppede Jack en smule og jeg råbte af mine lungers fulde kraft:" FÅ FAT I DEN HUND NU!!!!!" Drengen som først nu er i løb mod os, råber:" Jeg prøver." Jeg er bare ikke pædagoisk anlagt her, så jeg råber." DET KAN FANDME GODT VÆRE MEN DET ER NU!!!!" Han kommer hen og får endeligt fat i snoren og siger så:" Jamen den stikker tit af fra mig!!!" Jeg går min vej, jeg er i chok! Det er sku da ingen undskyldning at den tit gør det!!! Nu hvor min hund er blevet overfaldt 3 gange og tæt på nu for 3. gang også så har jeg bare ingen lunte tilbage. Jeg ved det går snart galt fordi folk herude ikke kan styre deres hunde. Jeg var så gal, jeg kunne slet ikke trække vejret, jeg ringede grædene til min veninde og hendes kæreste løs mig i møde. Jeg var helt ude af den! Jeg ved det er ikke børnene´s skyld men for helved man, man kan ikke lade 2 børn gå med hunden kl 22 om aften hvis de ikke kan holde den ? Jeg syntes i det hele taget ikke at så små børn skal gå med hunden uden voksen, eller er det bare mig? Og en anden ting hvem lader børnene tage hunden med på legepladsen for at stå bundet og blive stresset? Min veninde fortalte mig så at den ikke kan lide andre hunde, jeg tænkte bare det bliver bedre og bedre det her! Hvorfor kan nogle folk være så uansvarlige? Det kunne have gået så galt! Men jeg er glad for at jeg fik vidst Jack at jeg er i stand til at passe på ham og at jeg så han har tillid når det virkeligt gælder, for de andre gang har jeg ikke kunne gøre noget. Jeg var glad for at se at selvom han har været overfaldt før så gjorde han den intet. Han tog til da jeg faldt men der passede han på mig og han gjorde det på en god måde og det samme gjorde mig. Føler vi fik genopbygget noget som vi havde tabt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Nej da, for nogle uansvarlige forældre, både overfør børn og hund. Det er da helt hen i vejret at lade så små børn være alene ude på den tid af døgnet, og så oven i købet med en hund, de dels ikke kan styre, dels ikke ved hvordan man behandler - og ikke mindst IKKE behandler. Det lyder som om din veninde ved, hvor de bor, så hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert kontakte forældrene og fortælle dem hvad der foregik, og hvad du i øvrigt mener om det. Men når det er sagt, så synes jeg da godt, du kan være meget stolt af Jack og den måde han reagerede. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg syndes både Jack og dig, klarede situationen flot, det virker som om du holdt hoved koldt. Jeg er ikke sikker på jeg selv ville kunne det, men har så heldigvis heller ikke prøvet det, de få gange der er kommet rendende, en anden løs hund, har det enten været små hunde, som selv stopper op når de kommer tæt på og ser Canto måske er lige stor nok til at komme for tæt på, selv om han ikke rigtig reagerer på dem. Ellers har det været hunde som jeg kender og som Canto har leget med fra hvalp af, så da slipper jeg ham bare. Hvis din veniinde ved hvor de bor, så syndes jeg da du skal gå over og snakke med dem, det kan jo være de er fornuftige og lytter til dig, måske har de "bare" ikke selv tænkt på hvad der kan ske, når mindre børn selv "lufter" hund. men :5up: til dig og Jack. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg syntes også du taklede det flot :5up: Det er super svært at bevare overblikket når man bare er bange og i forsvar hele tiden. Godt der ikke skete nogen fysiske skader - men den psykiske del vil nok vise sig de næste dage. Der er mange uansvarlige forældre nu om dage - folk har simplet hen for travlt til at de gider tage konsekvenserne af at lære deres børn almindelig takt og tone - og det er topmålet af uansvarlighed fra forældrenes side at overlade en hund i børns varetægt på den måde - det hører ingen steder hjemme. Hunde er jo ikke legetøj. Jeg ser også den slags herude i vores nabolag - børn ned i 6-7 års alderen som går med store hunde - så bliver man harm og irriteret - for de børn er jo ikke i stand til at holde hunden hvis noget skulle dukke op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Mange tak, vidste slet ikke jeg kunne reagerer sådan det har jeg ikke kunne de andre gange hvor han rent faktisk er blevet overfaldt. Men denne her gang var jeg bare pist, det var slut det måtte ikke ske igen! Jeg har gået og tænkt over hvor meget der skal ske før Jack ikke længere er en "god" hund mere men nu er jeg ikke så bekymret, han klarede det SÅ flot!:banan: Jeg har jo lavet en tråd i adfærd om den måde han er begyndt at reagere på fremmed hunde man ikke må hilse på, dem gør han af men det er som om han kun siger:" Hold jer lige på afstand jeg er ikke glad." De andre hunde gå bare forbi ham, så jeg er meget meget stolt over at han ikke gjorde den her hund noget. (han har dog aldrig gjort noget) men tanken har da været der i alt det virvar der har været med at prøve at finde ud af hvorfor han gør sådan og hvordan jeg får det væk. SÅ jeg tror ikke jeg kan være mere stolt! :hjerte: Jeg ved ikke om jeg kan få noget godt ud af at snakke med forældrene, de må vel være ligeglade siden de lader små børn lufte hunden kl 22-22:30? Jack har nok fået et lille knæk på psyken igen, men så træner vi det da bare igen! Han var blevet lidt vagtsom om natten igen før det her sker (han havde mørkeræd udenfor efter første gang han blev overfaldt) Men ikke så meget som nu. han gør meget meget mere af de andre hunde i mørke end i dagslys, nu stopper han op ved hver en lyd så forfra med mørkeræds træningen. Han er meget vagtsom og bange der hvor det skete så det skal vi også træne igen. Det er træls men sådan er det bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts