Hop til indhold

siki knurrer af store hunde efter hun blev angrebet

Gæst siki
 Share

Recommended Posts

hej

min hund siki knurrer af store hunde og virker bange for dem efter hun blev angrebet af en kamphund .. til at begynde med ville hun ikke ud at gå tur ... og en dag hvor vi havde været ude hos min kærestes forældre rystede hun hele vejen hjem i bilen (hun har intet problem med at køre bil) og trak mig ind fra pakreingspladsen ...

hun vil ikke gå væk fra min kæreste og hans(vores) hund når vi går tur sammen

jeg håbede det ville blive bedre af at jeg har prøvet at lade hende hilse på/lege med nongle store hunde (to hun kender i forvejen) men hun er først tryk når hun får lov til at bestemme (når den anden hund underkaster sig ved feks at ligge sig ned eller lignenede)

siki har tidligere været meget underdanig når vi mødte andre hunde .

siki knurrer (som oftest) når min kæreste eller jeg går tur med hundene og der kommer en stor / større hund .. hvilket gør mig utryk da de fleste hunde ikke vil finde sig i det og selvfølgelig reagerer.. derfor er jeg gladest når min kæreste går med på gåturene da han tager det stille og roligt og jeg ikke ønsker at min utrykhed gør det værre.

siki har været ude for at blive angrebet af to store hunde (en kamphund og en schæffer)

derudover har vi en nabo med en større blandingshund som han ikke har styr på og aligevel slipper ude foran (på trods af at man ikke må ) ...

Naboens hund springer løs rundt om siki (og andre hunde) når man møder den (til tider alene når den er løbet væk.. eller har trukket en af hans børn på rumpen) og begge vores hunde knurrer og viser tænder af naboens hund da den bliver ved med at hoppe op af/på dem ..

Er der nongen som har et godt råd til hvordan jeg får siki til at slappe af overfor store hunde igen og ikke mindst får hende til at stoppe sin knurren ?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Du skal først og fremmest være 100% opmærksom på at det er følelser der er i spil og at hvis Siki skal ændre sin holdning til og følelser for store hunde, så må hendes tryghedsgrænse aldrig overskrides!!

Dette betyder, at hun i en træningsperiode ikke må opleve de situationer du beskriver, men skal holdes på den afstand hun føler er sikker. For hver gang hun oplever sin tryghedsgrænse overskredet bekrftes hun i at hendes frygt er begrundet og den bliver dermed vanskeligere at træne hende ud af.

Praktisk vil det betyde at du skal undgå steder, hvor der er hunde uden line og uden kontrol. Siki skal opleve at hun kan håndtere situationen og have kontrol med den, hvis hun skal ud af sin frygt.

Du kan prøve at give hende Zylkene og Baldrian sammen eller Serene-Um eller andre naturprodukter som dæmper angst, evt. DAP halsbånd så du sikrer dig at hun ikke går konstant rundt i angst og stress.

Det bedste jeg synes du kan gøre er at få en erfaren adfærdsbehandler til at lave et træningsprgram specielt til Siki, så du ved præcist hvad du skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

tusinde tak for dit svar.

vil prøve at undgå at hendes trykhedsgrænse bliver overskredet så må vi lade være med at gå i hundeskoven og lignende et stykke tid.

Det bliver straks sværre at undgå naboens hund .. desværre

siki virker heldigvis ikke konstant angst/stresset.

jeg tør ikke begynde at give hende naturmedicin, da hun får fenemal imod eppelepsi og er bange for at stofferne i medicinen vil reagere med naturmedicinen.

en adfærdsterapeut ville uden tvivl være godt, men har desværre ikke pengene til det

hun har en hundeven som er en stor hund .. jeg er i tvivl om det er en god ide at de leger? (under opsyn selvfølgelig) om det styrker hendes tillid til andre hunde?eller gør hende utryk (han kan godt være lidt vild)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hej

tusinde tak for dit svar.

vil prøve at undgå at hendes trykhedsgrænse bliver overskredet så må vi lade være med at gå i hundeskoven og lignende et stykke tid.

Det bliver straks sværre at undgå naboens hund .. desværre

siki virker heldigvis ikke konstant angst/stresset.

jeg tør ikke begynde at give hende naturmedicin, da hun får fenemal imod eppelepsi og er bange for at stofferne i medicinen vil reagere med naturmedicinen.

en adfærdsterapeut ville uden tvivl være godt, men har desværre ikke pengene til det

hun har en hundeven som er en stor hund .. jeg er i tvivl om det er en god ide at de leger? (under opsyn selvfølgelig) om det styrker hendes tillid til andre hunde?eller gør hende utryk (han kan godt være lidt vild)

Virkning af en evt. blanding af Fenemal og evt naturmedicin kan undersøges.

Noget må ikke blandes med Fenemal, ved jeg.

Jeg kan ikke svare dig på hvorvidt det er godt eller skidt at hun omgås sin hundeven. Nu skriver du jo "ven", så hvis hun kender ham og er tryg ved ham vil det være en god måde at komme af med energi på, men hun får sikkert ikke yderligere selvtillid af det, da det ike er en ny erfaring hun gør sig.

Det er heller ikke selvtillid hun skal have i første omgang, men tillid. Med tilliden øges selvtilliden, mens det modsatte langt fra altid er tilfældet.

Link til indlæg
Del på andre sites