Gæst Stella Skrevet Juli 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Der er noget i denne her verden jeg ikke fatter. Min hund er begyndt at få det mærke der hedder bavantic mod lopper og flåter. Det er nu anden gang jeg har givet ham det i dag. Den der piette med væksen i som skal ned i nakken. Men for mig giver det ingen mening at den skal ned i nakken. Det hele løber ved siden af. Man skal dryppe det ud på huden 4 steder hen over ryggen og det gør jeg også , men alligevel ender det hele i pelsen og løber ned af ryggen eller fedter pelsen helt til. Sidste måned hvor han fik det første gang, troede jeg at det var fordi jeg havde givet ham for meget, selvom jeg kun gav ham en pipette som jeg skulle for en hund på 10-25 kg. I dag gav jeg halvdelen, og alligevel er det over hele ryggen på ham, og hans pels er fedtet helt ind. Sidst gik han rundt med fedtede pels i en uge, indtil jeg gav ham et bad. Hvad gør jer med korthårede racer ?? Der må det da løbe ud over det hele ? Selvom min er en cocker er der ikke nok pels til at det kan "gemme" sig og trænge ind ( skal det overhovedet trænge ind ?? ) . Jeg er træt af at han får så fedtet pels på de steder jeg drypper og de steder det render ud over. For ender jo med at skal bade ham igen, men det er jo ikke godt når man har kommet det på Kan ikke se ideen i det, slet ikke på korthåret racer. Ville det ikke være bedre med en form for spray som ikke fedter ?? Måske er det bare mig der er vanskelig ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg tror det er meningen så flåterne ikke hopper i, her fedter hunden også i en uge efter. Dumle har fået det de sidste par gange fordi vi fik loppeangreb inden vi fik Nova og de var åbenbart immune overfor frontline Aner ikke hvad de gør med korthårsracer, men tror slet ikke jeg ville give det stads til en korthåret hund der ikke har lidt pels der kan tage noget af det. Jeg ville være bange for det var huden det gik ud over så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg bruger bavantic til mine hunde og det er kun hvis jeg ikke er omhyggelig nok med at skille hårene og få dryppet direkte på huden, at pelsen kan fedte, der hvor jeg har ramt ved siden af. Tror du skal være mere omhyggelig med at skille hårene ad, så det er på huden du drypper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Og jeg har hørt man ikke skal gøre det på korthårs-hunde om aftenen - og især ikke, hvis de ligger og sover i den nye lædersofa - for det tager nemlig farven Så bare til skræk og advarsel - sørg for at hunden er helt tør før den lægger sig i sofaen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Frontline laver en spray... Men jeg synes nu ikke det fedter helt forfærdelig meget :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg synes også jeg skiller pelsen og rammer huden, men så meget pels på ryggen har han hellere ikke. Men uanset hvad så løber det ud i pelsen, så han kan slikke det og det må han jo ikke derudover fedter det og der hvor det fedter, fælder han pelsen når man snakker med ham og det fedtede går ikke over, før jeg vasker ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Bayvantic er fin :5up: Sys kun det fedter lige den første dag :hmm: og Izzie har kun haft 2 tæger i hele sit liv Hun får så kun loppekur hvis jeg finder en loppe, eller en tæge :blink: Men det er lidt det samme med katte synes jeg :hmm: pelsen blir klam og fedtet. Men sådan er det vel med alle pipetter hvis man ikke kan få det direkte ned på huden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg er helt stoppet med det "nakkedrypperi" fordi jeg ligesom dig blev ærgelig over at hundene skulle gå rundt med store fedtpletter i deres pels flere uger efter de var blevet dryppet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg har aldrig brugt den slags - vil ikke lade mine hunde komme i nærheden af det skidt Jeg bruger Luposan flåtvæk som hundene får sammen med deres mad - det er på natur basis og vi har tilsammen haft 3 flåter denne sommer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 Jeg har aldrig brugt den slags - vil ikke lade mine hunde komme i nærheden af det skidt Jeg bruger Luposan flåtvæk som hundene får sammen med deres mad - det er på natur basis og vi har tilsammen haft 3 flåter denne sommer Hvad er det for noget? Jeg vil nemlig også utrolig gerne bruge noget andet end bayvantic og frontline. Jeg tror umulig på at det kan være godt når der står at hunden ikke må bade en uge efter fordi fiskene så dør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 Hvad er det for noget? Jeg vil nemlig også utrolig gerne bruge noget andet end bayvantic og frontline. Jeg tror umulig på at det kan være godt når der står at hunden ikke må bade en uge efter fordi fiskene så dør Ja det er noget lort - jeg har fra min opdrætter erfaret at en af hendes hunde er død som følge af brugen af sådan noget - så tænk jer godt om før I giver jeres hunde dryppet i nakken Folk må naturligvis selv bestemme - men jeg blev kureret da jeg hørte om den episode Luposan flåt væk er et pulver som kan købes i de fleste online shops og så er de billigere i længden end det der dyre stads som bayvantic og frontline - det er kun lavet for at dyrlægerne kan tjene penge;-) beaglepack.dk Blog Archive Et ganske effektivt flåtmiddel link fra min hjemmeside) Kvalitetsfoder til hunde og katte - Flåter & Lopper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts