Gæst Miss_menelli Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 Var lige ude på 10 minutters tur med Bamse og fik smidt mine smøger væk, da jeg ikke havde fået dem stoppet ordentlig ned i lommen. Gik tilbage samme vej som vi kom og kunne ikke finde dem.. Øvøv, så måtte jeg jo op og købe nogle nye når vi kom hjem. Og så dog... Vi er i gang med at træne feltsøg med Bamse og selvom markeringsdelen ikke er helt på plads, så plejer han i det mindste at guide mig til genstanden - Og sådan en cigaretpakke har jo en ret kraftig fært Så Bamse fik søge kommando og ganske rigtigt - 15 sekunder senere, inde i et lille krat finder han cigaretterne :banan: Godt nok kun et meget lille bjæf og han blev ikke ved dem, men han fandt dem og viste mig hvor de var - Total god stil. Sååå kunne jeg jo ikke dy mig og skulle afprøve det med mine nøgler.. Ikke helt efter bogen, men jo, jo, de blev skam også fundet efter nogle sekunder :5up: Seriøst praktisk øvelse, der burde opprioriteres allerede til hvalpetræning :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 min boss' schæferhund fandt Martins mobil tlf i meget dyb sne i vinters! Og han anede ikke hvor på ca 3-4 marker han havde tabt den, så de var hele vejen rundt og lede!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Var lige ude på 10 minutters tur med Bamse og fik smidt mine smøger væk, da jeg ikke havde fået dem stoppet ordentlig ned i lommen. Gik tilbage samme vej som vi kom og kunne ikke finde dem.. Øvøv, så måtte jeg jo op og købe nogle nye når vi kom hjem. Og så dog... Vi er i gang med at træne feltsøg med Bamse og selvom markeringsdelen ikke er helt på plads, så plejer han i det mindste at guide mig til genstanden - Og sådan en cigaretpakke har jo en ret kraftig fært Så Bamse fik søge kommando og ganske rigtigt - 15 sekunder senere, inde i et lille krat finder han cigaretterne :banan: Godt nok kun et meget lille bjæf og han blev ikke ved dem, men han fandt dem og viste mig hvor de var - Total god stil. Sååå kunne jeg jo ikke dy mig og skulle afprøve det med mine nøgler.. Ikke helt efter bogen, men jo, jo, de blev skam også fundet efter nogle sekunder :5up: Seriøst praktisk øvelse, der burde opprioriteres allerede til hvalpetræning :klap: Fedt:5up: Hmm vi havde nu også noget, der mindede om feltsøg fra vi startede træning som hvalp:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Præcis Jeg har ofte haft glæde af Dumles snude når jeg har skullet finde min tabte mobil eller mine tabte nøgler og så har han fundet min søster, min kusine og vores nabos mobil også. Det er nu praktisk med sådan en god hundesnude i hjemmet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Helt enig. Vi elsker også feltsøg her i huset Ozzie har fundet to mobiler og et bundt nøgler på den måde - en mobil lå under et tykt lag sne og en inde i det vildeste krat.... nøglerne lå i en dyb vandpyt. - Ozzie samler tingen op og afleverer til mig, og jeg troede hun havde mistet al idé om hvad hun lavede, da hun pludselig stak hele hovedet i vandpytten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Dygtiiiiig Bamse! :5up: Hvad er det der feltsøg? Det lyder vildt praktisk, og noget som Ronja ville elske! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret August 4, 2010 Rapporter Share Besvaret August 4, 2010 Dygtiiiiig Bamse! :5up: Hvad er det der feltsøg? Det lyder vildt praktisk, og noget som Ronja ville elske! Feltsøg er egentlig meget ordret afsøgning af et felt (afgrænset område) for genstande - Og så markering af at genstanden er fundet, enten ved at halse eller aflevere tingen til hundeføren. Helt genial øvelse, og man behøver jo ikke i det daglige gøre det så præcist som når man går til konkurrencer. Det er jo nok at hunden på den ene eller anden måde, markere at genstanden er fundet, hvis man bare skal bruge det til at finde tabte genstande. Omend det er nemmest, hvis hunden markere på de to måder tilladt i konkurrencer :blink: Men super, super praktisk, som tråden her vidner om - og så elsker de fleste hunde det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts