Hop til indhold

Hej alle råspisere


Gæst cv2002
 Share

Recommended Posts

Gæst cv2002

Min dame får ca en gang om ugen okseribben. Nogle gange brækker hun sig nogle timer efter. Som regel er det galde med benstumper i, som hun så æder igen. :badr:

 

I går va det dog mere en galde. Det var en del mad af ubestemmelig art og hun gik igang med at æde det. Det var tydeligt at høre at der var ben i for hun knaste noget så grundigt, og maden røg også ned. Adr. Det letter dog rengøringen, men er det normalt at de gør det og sker der noget ved det? punkt 1 at hun brækker sig. Punkt 2 at hun æder der. :vedikke:

 

Nu var det slemt i går får det kom retur igen og røg ned igen. 3 gang det kom op fik hu altså ikke lov at æde det igen. Hun kastede også aftensmaden op af 2 omgange. Så i dag har den stået på A38 med kogt kylling. Desværre er hunderis ikke noget der fås mere. Det var så nemt. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har ingen problemer af den art... Han har kastet op én gang mens jeg har råfodret (igår) og nu har vi altså gjort det siden... Ja, i over 2mdr.

 

Er det sådan at hun har bendag? Kan hun tåle andre slags ben uden at kaste op? Tænker, at det måske godt kan være hårdt for mavsen nærmest kun at få ben ned? :hmm:

 

Møffe får ben hver dag

 

Tror det er meget normalt, at de spiser eget opkast. Det gjorde Møffe, da han var lille - heldigvis ikke mere dog, han lod pænt klatten ligge i går, så jeg kunne gøre rent efter ham! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annutte

Jeg tror også på, at hun kaster det op, fordi maven ikke kan fordøje benet.

 

Du kan prøve med lammeben i stedet, det er mere skånsomt - evt. lægge det i blød i æblecidereddike, det synes jeg hjælper dem med at fordøje benet.

 

Og så også give lidt mad ved siden af, fx kallun eller indmad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tyder lidt, som de andre også siger, at hun ikke er helt god til for meget ben af gangen. Får hun også kød ved siden af, når hun får ben? For det kan også hjælpe..

 

Luna kaster meget sjældent op, men har gjort det en-to gange, hvor det har været ufordøjelige benstumper, dem spiser hun dog ikke igen.

 

En anden ting, jeg tænker på, er om hun er forslugen? Altså spiser hun det meget hurtigt? Så hun ikke når at tygge på det inden hun sluger? Jeg tænker kød her... Ben kan hun næsten ikke undgå at tygge:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har ingen problemer af den art... Han har kastet op én gang mens jeg har råfodret (igår) og nu har vi altså gjort det siden... Ja, i over 2mdr.

 

Er det sådan at hun har bendag? Kan hun tåle andre slags ben uden at kaste op? Tænker, at det måske godt kan være hårdt for mavsen nærmest kun at få ben ned? :hmm:

 

Møffe får ben hver dag

 

Tror det er meget normalt, at de spiser eget opkast. Det gjorde Møffe, da han var lille - heldigvis ikke mere dog, han lod pænt klatten ligge i går, så jeg kunne gøre rent efter ham! :mrgreen:

 

Nej hun har ikke bendag. Hun får Wolfsblut om formiddagen og råt om aftenen. Som regel sent Jeg køber 1 kg poser med okseribben hos en dyrebutik der sælger barf. Der er til 2 gange. Så hun får ca. 2 gange om ugen. Lammeben har jeg endnu ikke kunne finde.

 

Der var meget mad i det bræk. Der er ellers ikke meget på de ribben. Det må have været noget af tøkosten der er røget med. Det er ikke til at se i sådan en bunke. Der var klart ben i for det knaste en del da hun spiste det igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tyder lidt, som de andre også siger, at hun ikke er helt god til for meget ben af gangen. Får hun også kød ved siden af, når hun får ben? For det kan også hjælpe..

 

Luna kaster meget sjældent op, men har gjort det en-to gange, hvor det har været ufordøjelige benstumper, dem spiser hun dog ikke igen.

 

En anden ting, jeg tænker på, er om hun er forslugen? Altså spiser hun det meget hurtigt? Så hun ikke når at tygge på det inden hun sluger? Jeg tænker kød her... Ben kan hun næsten ikke undgå at tygge:-)

 

Jeg har nogle gange givet hende en lille portion råt og så givet hende ben ude. Jeg kan ikke huske om det også kom op. Hun hygger med de ben i lang tid, så nej det er ikke fordi hun grovæder. Der ligger som regel lidt stumper til senere.

 

Jeg tænker bare på om det er skidt for hende og hunde generelt at brække noget op og spise det igen?

 

Lige en ting. Hvis man kun har kommentar til nogle sætninger, hvordan får man taget den bid, så det kun er den bid der kommer med. Det fylder så meget, hvis ma tager hele folks indlæg med for at citere en bid??

 

Kan man give dem stegeben? De har nogle lækkre nogen, der hvor jeg handler i ny og næ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nogle gange givet hende en lille portion råt og så givet hende ben ude. Jeg kan ikke huske om det også kom op. Hun hygger med de ben i lang tid, så nej det er ikke fordi hun grovæder. Der ligger som regel lidt stumper til senere.

 

Jeg tænker bare på om det er skidt for hende og hunde generelt at brække noget op og spise det igen?

Motor har også kun kastet ufordøjede stumper op, det tog et par gange før han fandt ud af, hvilke dele han skulle lade ligge. Men har han kastet lidt mad op (spist for hurtigt, f.eks.) så spiser han det skam osse igen, det skal IKKE gå til spilde. Han knurrede endda af mig, da jeg ville være flink og tørre det op :mrgreen:

 

Lige en ting. Hvis man kun har kommentar til nogle sætninger, hvordan får man taget den bid, så det kun er den bid der kommer med. Det fylder så meget, hvis ma tager hele folks indlæg med for at citere en bid??

 

Du sletter bare det du ikke vil have med, her hvor du skriver beskeden, bare ikke (QUOTE) og (/QUOTE) - det er html koden som laver selve citerings "kassen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nogle gange givet hende en lille portion råt og så givet hende ben ude. Jeg kan ikke huske om det også kom op. Hun hygger med de ben i lang tid, så nej det er ikke fordi hun grovæder. Der ligger som regel lidt stumper til senere.

 

Jeg tænker bare på om det er skidt for hende og hunde generelt at brække noget op og spise det igen?

 

Lige en ting. Hvis man kun har kommentar til nogle sætninger, hvordan får man taget den bid, så det kun er den bid der kommer med. Det fylder så meget, hvis ma tager hele folks indlæg med for at citere en bid??

 

Kan man give dem stegeben? De har nogle lækkre nogen, der hvor jeg handler i ny og næ??

 

Jeg tror stegeben er endnu hårdere for hendes mave end okseribben, men hvis du prøver at give hende noget kød med, så ville jeg da prøve det en dag:-D

 

Luna elsker stegeben:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil prøve at give hende stegeben. Der er jo godt med kød på det. Jeg ved ikke om om de er blødere end okseben. I dag kom der også 2 benstykker op. De var af ret store syntes jeg. Kan godt forstå at hendes mave ikke ville have dem. Dennegang fik hun ikke lov at æde dem igen. :drille:

 

Nu prøver jeg med stegeben, så må jeg tage dårlig mave og bræk med. Så lærer jeg det det på den hårde måde. :nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun har ikke bendag. Hun får Wolfsblut om formiddagen og råt om aftenen. Som regel sent Jeg køber 1 kg poser med okseribben hos en dyrebutik der sælger barf. Der er til 2 gange. Så hun får ca. 2 gange om ugen. Lammeben har jeg endnu ikke kunne finde.

 

Der var meget mad i det bræk. Der er ellers ikke meget på de ribben. Det må have været noget af tøkosten der er røget med. Det er ikke til at se i sådan en bunke. Der var klart ben i for det knaste en del da hun spiste det igen.

 

Hov, så først indlægget nu :genert:

 

Men så får hun jo også wolfblut (som der jo i øvrigt er en del kalk i ift. andre tørkostmærker) - mange timer - ben - mange timer - råt

 

Så der er ikke noget til at hjælpe med fordøjelsen.

 

Jeg skal ikke kunne sige, om det er der, misæren ligger, men synes det virker sandsynligt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge barfkiliniken (Glostrup) kaster mange hunde lidt benstumper op (ben og galde), hvis de ikke har fået tygget benene ordentlig. Det er en praktisk foranstaltning, da for store benstumper ikke kan komme ud via endetarmen (og sikkert også kan skade andre tarme) og de må gerne spise det igen. Så hvis det bare er lidt benstumper og galde, ville jeg ikke være bekymret. Jeg ville nok overveje at bruge lammeben - de er lettere at fordøje end okseben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, så først indlægget nu :genert:

 

Men så får hun jo også wolfblut (som der jo i øvrigt er en del kalk i ift. andre tørkostmærker) - mange timer - ben - mange timer - råt

 

Så der er ikke noget til at hjælpe med fordøjelsen.

 

Jeg skal ikke kunne sige, om det er der, misæren ligger, men synes det virker sandsynligt :vedikke:

 

Jeg ved ikke. Jeg har ikke lige læst hvor meget kalk der i Wolfsblut i forhold til andre mærker.

 

Nu har jeg prøvet kalveribben. Den første hu fik, var der vist ikke mange ben i da det tog hende 15 min at spise det stykke jeg smed ud til hende. Der har muligvis ikke været så mange ben i. Hun får et igen søndag, så må jeg se om der er mere ben på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge barfkiliniken (Glostrup) kaster mange hunde lidt benstumper op (ben og galde), hvis de ikke har fået tygget benene ordentlig. Det er en praktisk foranstaltning, da for store benstumper ikke kan komme ud via endetarmen (og sikkert også kan skade andre tarme) og de må gerne spise det igen. Så hvis det bare er lidt benstumper og galde, ville jeg ikke være bekymret. Jeg ville nok overveje at bruge lammeben - de er lettere at fordøje end okseben.

 

Hun får også lov til at spise det igen. Bare i 3 gang i træk!

 

Jeg skal lede efter lammeben. I supermarkeder har de dem ikke. Hvor får i dem fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte også benprodukter hos Dansk Barfcenter (Barfklinikken) - de har udsalgssteder flere steder i landet og ellers kan man også købe via deres hjemmesider. Måske du også kan prøve hos din lokale slagter. Og nej, jeg ville heller ikke lade min hund spise op for 3. gang - det tror jeg heller ikke, de vil anbefale hos Dansk Barfcenter :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med bløde ben kan være at min hund æder det for hurtig og at hun derfor brækker sig. Hendes hundemor gør det samme. Hvis han giver hende de hårde okseben, tager det længere tid og så sker der ikke noget. Hendes hundefar kan godt klare de bløde ben, han er ikke så grådig. Det nærmeste jeg har til et barfcenter er Glostrup.

 

Jeg prøver først nogle slagtere her i byen. Det vil være det næmeste, men nok også det dyreste.

 

Det kalveribben hun fik endte med lidt tynd mave i løbet af dagen efter. Det skulle helst gøre at hendes mave blev lidt hårdere. Det ville være goodt for hendes analkirtler.

 

Tak for jeres indput :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har også kun kastet ufordøjede stumper op, det tog et par gange før han fandt ud af, hvilke dele han skulle lade ligge. Men har han kastet lidt mad op (spist for hurtigt, f.eks.) så spiser han det skam osse igen, det skal IKKE gå til spilde. Han knurrede endda af mig, da jeg ville være flink og tørre det op :mrgreen:

 

 

 

Du sletter bare det du ikke vil have med, her hvor du skriver beskeden, bare ikke (QUOTE) og (/QUOTE) - det er html koden som laver selve citerings "kassen".

 

Forstår ikke helt din forklaring. Skal jeg sætte min mus i en kommentar, slette det jeg ikke har brug for ved at markere det ´så det bliver blåt, trykke slet og så skulle den bid jeg skal bruge stå tilbage? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt din forklaring. Skal jeg sætte min mus i en kommentar, slette det jeg ikke har brug for ved at markere det ´så det bliver blåt, trykke slet og så skulle den bid jeg skal bruge stå tilbage? :vedikke:

 

Når du har citeret et indlæg og skriver svaret, så står den citerede tekst i toppen af den boks, du skriver i. Du kan så slette det, som du ikke kan ved at markere det.

 

Vil du gerne svare på flere ting i teksten, men for overskuelighedens skyld gerne vil dele den op, så kopier den udvalgte tekst ("ctrl"-knappen trykkes ned samtidig med "C"), sæt den uden for den citerede boks ("crtl" trykkes ned samtidig med "V"). Marker teksten og tryk så på taleboblen, som er deroppe, hvor du også vælger skriftstørrelse, skriftfarve, skrifttype osv.

 

Håber det giver mening! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf den er sej. Jeg laver lige en prøve. Det er dumt at tage et helt indlæg med og kopiere det bare for at svar på en enkelt ting. :shock:

 

Jeg prøver lige i morgen. Ellers kommer jeg fluks igen. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...