Hop til indhold

Kommende hundemor


Gæst Kahlia
 Share

Recommended Posts

Gæst Kahlia

Nu har jeg undgået det her i lang tid, men nu er det vidst ved at være på tide, at jeg præsenterer mig selv.. :roll:

 

Jeg er en kvinde, født i starten af november, 1990, hvilket gør mig til skorpion i stjernetegn.

Det meste af mit liv har jeg boet Albertslund, der er en forstad til København. Men jeg synes ikke, at man bemærker at man er så tæt på byen, da der er enormt meget skov og natur.

 

Hele mit liv er jeg vokset op med katte, og det meste af tiden har jeg boet på 3. sal. Det har resulteret i, at 3 ud af 4 katte (hvor den fjerde kun har boet her i stueetagen sammen med mig) har forsøgt selvmord og er, på en eller anden måde, faldet ud fra 3. sal. En af dem havde endda kun været hos hende i lidt over en uge. Og derfor ville jeg aldrig turde lade min mor passe min kommende hund, da jeg tror der hviler en forbandelse over hende, der får alle dyr til at forsøge selvmord... :roll:

 

Jeg kan lige så godt indrømme det - jeg er nok lidt paranoid. Jeg hader at være alene i stueetagen. Jeg er altid bange for, at en eller anden skal hoppe ind af mit vindue. Og derfor har jeg kraftigt overvejet, at anskaffe mig en hær af Rottweilere, Schæfere og Dobermann (hvad hedder de i flertal, Dobermænd? :confused:), men de ville nok spise katten. :roll:

Jeg ville enormt gerne mere ud for at gå i skoven, nu hvor mulighederne er der, selvom at jeg nok ikke tør at gøre det om aftenen, og det giver igen anledning til et ønske om en hund, der kan gå ture med mig, da jeg bestemt ikke gider det alene.

 

Jeg afsluttede gymnasiet her til sommer, 2010, og tager nu et sabbatår for at tjene nogle penge til hund og studier.

 

Min store plan er, at jeg skal studere biokemi på KU til næste år, og dernæst have en kandidat i noget, jeg ikke har besluttet mig for endnu.

Og dernæst har jeg besluttet mig for, at jeg ikke skal have børn, men hunde og katte i stedet. I hvert fald de næste mange, mange år. :roll:

 

Nårh ja, så er jeg ikke særlig vild med at rejse, da jeg er virkelig dårlig til varmen. Jeg er faktisk også rigtig dårlig til kulde, men når det er koldt kan man i det mindste pakke sig godt ind. Der er en grænse for, hvor meget man kan pakke sig ud når det er varmt.

 

 

Dengang jeg var lille-bitte og altid gik i en meget grim trøje, der var lyserød, grøn og blå, havde min moster verdens skønneste schæfer. Han hed Zeus, og han var min bedste hundeven. :-D Jeg har flere billeder, hvor jeg står ved siden af ham, mens han sidder ned, og spiser is. På alle billederne er han højere end mig.

Jeg husker ikke, hvorfor han blev aflivet, men mener at det var alderdom. Jeg var ikke så gammel dengang, men alligvel husker jeg ham tydeligt. Han er grunden til, at schæfere er blandt mine yndlingshunde.

Da min søster gik i dagpleje, havde hendes dagpleje-mor en hund af racen papillon. Jeg husker ikke dens navn eller køn, men mener bestemt at den var sort og hvid. Men jeg ved med sikkerhed, at den var supersød. Og derfor har Papillon bestemt også været en race, jeg har overvejet meget.

Oskar og Sally, det var navnene på to madglade beagler som mine forældres venner ejede, dem har jeg også brugt meget tid sammen med. De er dog gået bort, ejerene har i stedet fået to hvide (australske?) terriere, som jeg ikke har set lige så meget til som Oskar og Sally.

 

For 13 år siden fik min farfar hund. Han fik dog hunden på en ikke så traditionel måde.

En dag blev han ringet op af nogle venner der spurgte, om han ikke skulle have hund, og hans svar var: "nej, jeg skal sgu ikke have hund!".

Se, det tragiske ved erhvervelsen af denne hund, må være dens fortid. Vi ved netop ikke, hvordan denne har været, for grunden til at hans venner spurgte, om han skulle have hund var, at der stod en lille sort blandingshvalp bundet fast og efterladt ved en lygtepæl. Jeg er ikke sikker på, hvordan min farfars venner fik ham overtalt, men jeg er overbevist om, at der ikke skulle meget til da han hørte hundens historie.

Hunden blev kaldt Bamse, for han ligner en Bamse, og har været min farfars trofaste ven og følgesvend. Til trods for en regning på 8000, fordi hunden måtte indlægges på dyrehospitalet som hvalp, tror jeg aldrig at farfar har fortrudt at have taget Bamse til sig. Bamse har også været en fantastisk ven for alle børnebørnene, der tit har taget ham med til stranden, og det gør mig lidt trist at tænke på, at han nok ikke har lang tid igen. Han er ved at blive gammel, døv og syg. Men han har haft et godt hundeliv, måske med lidt for meget sovs og kartofler. :lol:

 

Og det var min hunde-historie, med de hunde der har betydet mest i mit liv. :-D Og jeg vil meget gerne kunne skrive videre på min hundehistorie. :mrgreen:

 

Og til at runde af, får I lige en liste med nogle af mine yndslingsracer, der er intet system i rækkefølgen. :-D

 

- Schæfer

- Dobermann

- Rottweiler-Labrador blanding (jaja, det er ikke en race, men den kommer på alligevel)

- Papillon

- Islandsk fårehund

- Langhåret Gravhund

- Beagle

- Sheltie

 

Og så hunderacer, jeg gerne vil kalde mine yndlingsracer, men desværre aldrig har mødt repræsentanter for (så vidt jeg ved), og derfor kun kan bedømme dem eksteriør-mæssigt eller hvad jeg har hørt om dem.

- Japansk spids

- Volpino

- Aussie

- Löwchen

 

 

Og til sidst vil jeg sige, at jeg leder efter en hund, men har ikke bestemt mig 100% endnu for racen, og den må meget gerne flytte ind mellem oktober og februar. :-D

Men lige så snart den flytter ind, vil jeg da skrive om ham/hende. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg skrevet at jeg gik på Kongsholm? :shock: Jeg husker ikke at have skrevet det... men...

 

Jo, jeg er lige blevet student på Kongsholm, så du må jo have gået en årgang over mig, eller HF. :-D

 

Nu kan jeg ikke huske mange Rikke'r fra årgangen over mig, men ved da at der var én i E-klassen og én i F-klassen jeg lige kan komme i tanke om. :-D

 

Jeg gik selv i D. :mrgreen:

 

Jeg troede faktisk at langt de fleste herinde var ældre og/eller boede i Jylland, så det er da et lidt sjovt tilfælde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg skrevet at jeg gik på Kongsholm? :shock: Jeg husker ikke at have skrevet det... men...

 

Det gjorde du ikke - du skrev, at du boede i Albertslund :mrgreen:

 

Jo, jeg er lige blevet student på Kongsholm, så du må jo have gået en årgang over mig, eller HF. :-D

 

Årgang over dig :banan:

 

Nu kan jeg ikke huske mange Rikke'r fra årgangen over mig, men ved da at der var én i E-klassen og én i F-klassen jeg lige kan komme i tanke om. :-D

 

Det var hende den mærkelig i E-klassen :genert:

 

Og hun kendte så ingen udover egne klassekammerater og dem hun gik sammen meds venner :genert: så medmindre du kendte Tine eller Diana, såååå... :oops: Og der var vist kun en enkelt som jeg lærte at kende gennem Tine... Damn, er facebook-ven med hende og kan ikke huske, hvad hun hedde :oops:

 

Jeg gik selv i D. :mrgreen:

 

Ok, men ja, som sagt - siger mig ikke noget :genert:

 

Jeg troede faktisk at langt de fleste herinde var ældre og/eller boede i Jylland, så det er da et lidt sjovt tilfælde. :mrgreen:

 

Her er faktisk rigtig mange unge herinde. Og nogle der er et stykke under 20 år :-D

 

Men ja, her er en hulens masse jyder! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hun kendte så ingen udover egne klassekammerater og dem hun gik sammen meds venner :genert: så medmindre du kendte Tine eller Diana, såååå... :oops: Og der var vist kun en enkelt som jeg lærte at kende gennem Tine... Damn, er facebook-ven med hende og kan ikke huske, hvad hun hedde :oops:

 

Jeg er ikke sur... jeg er SKUFFET! Det må så være mig du lærte at kende gennem Tine... :roll: Og jeg hedder Simone og har lige skrevet på din facebook-væg. :blink:

 

 

Her er faktisk rigtig mange unge herinde. Og nogle der er et stykke under 20 år :-D

 

Men ja, her er en hulens masse jyder! :lol:

 

Nå, jeg synes bare at mange opdrættere er lidt tvivlsomme hvis man er under 20, så gik ud fra at de fleste var liiiiiidt ældre. :mrgreen: Og Jylland, fordi man oftest har mere have og natur derude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sur... jeg er SKUFFET! Det må så være mig du lærte at kende gennem Tine... :roll: Og jeg hedder Simone og har lige skrevet på din facebook-væg. :blink:

 

Så var det DERFOR at navnet Simone fløj ud og ind af mit hoved!

 

Og så er det vist også lige dig jeg blandet sammen med Katrine, for det ansigt så NOGET mere bekendt ud (på facebook)!

 

Vi var vist også sammen til fest/fødselsdag hvor jeg drak temmelig meget mjød? :mrgreen:

 

Hmm, Tine har faktisk også overvejet at komme her på hunde-forum efter hun fik Odin - hvorfor er hun her ikke? Det ku' da ellers have været skide skægt! Og jeg ville have fået at høre for den her historie mange år frem :oops:

 

Nå, jeg synes bare at mange opdrættere er lidt tvivlsomme hvis man er under 20, så gik ud fra at de fleste var liiiiiidt ældre. :mrgreen: Og Jylland, fordi man oftest har mere have og natur derude.

 

Helt klart, de er meget tvivlsomme! Der var mere end én opdrætter, der aldrig svarede på mine mails/var meget dårlig til at svare :???: Og der blev godt nok spurgt ind til mig, fra dem, der faktisk svarede!

 

Men nogle af de unge bor også stadig hjemme og det er deres forældre der har købt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det DERFOR at navnet Simone fløj ud og ind af mit hoved!

 

Og så er det vist også lige dig jeg blandet sammen med Katrine, for det ansigt så NOGET mere bekendt ud (på facebook)!

 

Vi var vist også sammen til fest/fødselsdag hvor jeg drak temmelig meget mjød? :mrgreen:

 

 

Ja Victoria og Diosy's afskedfest. :-D Havde lige glemt hvordan navnet stavedes.

 

 

Hmm, Tine har faktisk også overvejet at komme her på hunde-forum efter hun fik Odin - hvorfor er hun her ikke? Det ku' da ellers have været skide skægt! Og jeg ville have fået at høre for den her historie mange år frem :oops:

 

 

Undskyld? Odin? Jeg troede hun var dedikeret kattemenneske... :shock:

Men du får alligevel at høre... :slem:

Giv hende lige noget tid, hun er først lige kommet på Facebook. :roll:

 

 

Helt klart, de er meget tvivlsomme! Der var mere end én opdrætter, der aldrig svarede på mine mails/var meget dårlig til at svare :???: Og der blev godt nok spurgt ind til mig, fra dem, der faktisk svarede!

 

Men nogle af de unge bor også stadig hjemme og det er deres forældre der har købt :-D

 

Jeg må bare overbevise dem om, at jeg er fornuftig nok.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Victoria og Diosy's afskedfest. :-D Havde lige glemt hvordan navnet stavedes.

 

Bare fair nok - Saba Saba kaldte hende også altid for Juicy :mrgreen:

 

Undskyld? Odin? Jeg troede hun var dedikeret kattemenneske... :shock:

 

Hva'ba'?! Har du ikke hørt, at de har fået hund?!

 

Den sødeste søde, vildt kære lille blanding :lun: Vi har gået til sportræning sammen og jeg har været læremester :mrgreen: Eller noget, vi mødtes til fælles hyggehundetræning en gang, det blev ikke til mere, selvom det skulle :lol: Men hun har stadig mine hundebøger :lol:

 

Men du får alligevel at høre... :slem:

 

Ååååh nej! :???:

 

:mrgreen:

 

Giv hende lige noget tid, hun er først lige kommet på Facebook. :roll:

 

Igen? Nej, vi har altså været venner i lang tid på FB, mig og Tine?

 

 

 

 

Jeg må bare overbevise dem om, at jeg er fornuftig nok.:hmm:

 

*host*

 

*hark*

 

Har lige fået et hosteanfald!

 

 

Jeg siger ikke mer' :mrgreen:

 

Ej, du er go' nok, bare lidt skør - på den gode måde! Og alletiders fest-mate :mrgreen: Selvom du vist syntes jeg var lidt mærkelig der med min mjød :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har lavet en ny profil, tror jeg, som hun rent faktisk bruger! Der er i hvert fald et billede. :hmm:

 

Men jeg havde ikke hørt om hunden, må jeg nok indrømme. :roll:

 

Men, ja, mjød? Det er der da ikke mange der drikker. :roll: Jeg er blevet meget dårlig til at feste, jeg gider det ikke mere... :vedikke: Og så smager al alkohol også grimt. Det er da meget hyggeligere med en aften foran fjernsynet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har lavet en ny profil, tror jeg, som hun rent faktisk bruger! Der er i hvert fald et billede. :hmm:

 

Hold da fast - bruger?! Det må undersøges! Sagde hende, der ikke selv bruger sin egen :genert:

 

Men jeg havde ikke hørt om hunden, må jeg nok indrømme. :roll:

 

Men, ja, mjød? Det er der da ikke mange der drikker. :roll: Jeg er blevet meget dårlig til at feste, jeg gider det ikke mere... :vedikke: Og så smager al alkohol også grimt. Det er da meget hyggeligere med en aften foran fjernsynet. :blink:

 

Mjød smager godt :mums:

 

Men ja, det meste alkohol smager forfærdeligt! Enig. Og har vist heller aldrig været den store festabe - det var ikke uden grund, at jeg mest var sammen med dig hele den aften :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der jo også mig: Kongsholm anno '05 :genert:

 

Så har ikke gået med nogen af jer, men her er altså ikke kun jyder.

 

Det er rigtigt! Kan godt huske, at vi skrev sammen om det, da jeg læste til eksamen *host*

 

Det var vist ikke rigtig eksamen, jeg læste til :genert:

 

Og så Frigga også, ikk'?

 

Vi er ved at blive et helt Kongsholm-slæng herinde! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der jo også mig: Kongsholm anno '05 :genert:

 

Så har ikke gået med nogen af jer, men her er altså ikke kun jyder.

 

Nej hvor skægt. :mrgreen::klap:

 

Vi må lave en Kongsholm-gruppe herinde... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...