Gæst Alexvibrandt Skrevet August 8, 2010 Rapporter Share Skrevet August 8, 2010 Hej allesammen. Jeg kunne godt tænke mig at kende nogle af disse mellemsmå kompakte hunde. Jeg er ikke interreseret i en af disse men jeg kunne godt tænke mig at kende nogle flere racer end jeg i forvejen kender. Jeg kender følgende: -Staffordshire Bull terrier. -Fransk Bulldog. -Engelsk bulldog. -Olde Engelsk bulldog. Det er hvad jeg kalder små kompakte hunde, hvor musklerne tydeligt kan ses. Jeg håber i kender lidt flere end jeg gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mtum Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 Engelsk Staffordshire Terrier er i hvert fald en lav, men meget robust en. Måske ikke helt så tydeligt aftegnet som FB´en. Når man klapper dem, kan man i hvert fald sagtens fornemme, at de er bygget solidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 Engelsk Staffordshire Terrier er i hvert fald en lav, men meget robust en.Måske ikke helt så tydeligt aftegnet som FB´en. Når man klapper dem, kan man i hvert fald sagtens fornemme, at de er bygget solidt. Jeg tror, du mener Staffordshire Bull Terrieren. Der er ikke noget, der hedder Engelsk Staffordshire Terrier. Der er også Boston Terrier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mtum Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 (rettet) Jeg tror, du mener Staffordshire Bull Terrieren. Der er ikke noget, der hedder Engelsk Staffordshire Terrier. Der er også Boston Terrier. Jeg har lige googlet lidt, og må give dig ret. Engelsk staffordshire bull terrier ligner på en prik dem, jeg mødte igår. Og ejerne sagde bare, at racen hed sådan, uden bull. Sorry ) Redigeret August 8, 2010 af mtum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 Staffordshire Bull terrier og Bull terrier er to forskellige racer Staffordshire Bull Terrier http://asset1.gipote.dk/upload/race/image/0/222/d7fs7o/staffordshire_bull_terrier.jpg?1268780776 Bull Terrier http://asset1.gipote.dk/upload/race/image/0/53/d7fs7o/bullterrier.jpg?1268780769 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Alexvibrandt Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 nå ja selvfølgelig Boston Terrier den havde jeg helt glemt. Men er der nogle der kan siger mig hvad der er forskellen mellem Engelsk Stafforshire Bull Terrier og Staffordshire Bull Terrier. Jeg kan ikke finde den engelske på staffordshire bull terrier på hundeleksikon. Mon ikke det er den samme? Skal ikke spille klog men... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 8, 2010 Rapporter Share Besvaret August 8, 2010 nå ja selvfølgelig Boston Terrier den havde jeg helt glemt.Men er der nogle der kan siger mig hvad der er forskellen mellem Engelsk Stafforshire Bull Terrier og Staffordshire Bull Terrier. Jeg kan ikke finde den engelske på staffordshire bull terrier på hundeleksikon. Mon ikke det er den samme? Skal ikke spille klog men... Det er den samme race, som Staffordshire Bull Terrier. Nogle putter engelsk foran for at kunne skelne den fra Amerikansk Staffordshire Terrier (Amstaf) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Alexvibrandt Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Det er den samme race, som Staffordshire Bull Terrier. Nogle putter engelsk foran for at kunne skelne den fra Amerikansk Staffordshire Terrier (Amstaf) Okay Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Den engelske synes jeg ikke er så muskuløs, mere kvabset på den søde måde Den australske cattledog er lille og kompakt, men uden definerede muskler. I mine øjne en af de smukkeste racer. Slægstskabet med bull terrier fornægter sig ikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Den engelske synes jeg ikke er så muskuløs, mere kvabset på den søde måde Den australske cattledog er lille og kompakt, men uden definerede muskler. I mine øjne en af de smukkeste racer. Slægstskabet med bull terrier fornægter sig ikke: den kendte jeg ikke (men er der mange jeg ikke gør) den er flot synes jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 den kendte jeg ikke (men er der mange jeg ikke gør) den er flot synes jeg Jeg er helt og aldeles syg med den Men deværre har jeg læst mig til, at de skal være direkte mistænksomme overfor fremmede, og det ved jeg godt nok ikke helt om jeg kan håndtere. De er også ret skarpe i temperamentet, da de er avlet til at hyrde kvæg. Så indtil videre nøjes jeg med at beundre den, fremfor at eje den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Jeg er helt og aldeles syg med den Men deværre har jeg læst mig til, at de skal være direkte mistænksomme overfor fremmede, og det ved jeg godt nok ikke helt om jeg kan håndtere. De er også ret skarpe i temperamentet, da de er avlet til at hyrde kvæg. Så indtil videre nøjes jeg med at beundre den, fremfor at eje den jeg stod af over for det var en meget aktiv race Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 jeg stod af over for det var en meget aktiv race :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts