Gæst n1nna Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Mio var jo på RC Intestinal i noget tid, men da han ikke gad det mere fandt vi RC Breed Labrador, som er i nogle dejligt store stykker, som han godt kan lide at søge efter. Sidst vi var ved Gudrun kunne hun dog mærke lidt ubalance i hans nyre, og vi kom frem til at det måske kunne skyldes det nye foder. Hun mente dog at min observation omkring Golden vs Lab til Mio havde været rigtig og at Lab var mere passende til Mio. :5up: Jeg har så svært ved at gennemskue hvad der er "godt" og hvad der er "dårligt" - især efter jeg er gået over til et foder der ikke har 3 hovedingredienser med kød, og derfor spurgte jeg Gudrun hvad jeg kunne gøre. Hun nævnte at farven på foderet har betydning for en alternativ indgangsvinkel - Mio bliver "varm" og skal derfor have et foder der er lyst men ikke gult.. :hmm: Min kæreste er selvf stået fuldstændig af her, så der er ikke meget hjælp at hente Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen herinde der tænker over farven på foderet, og om det er i en alternativ vinkel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Jeg har aldrig tænkt på farven, nej.. men ser og føler på hvordan foderet ser ud. Jeg fodrer med billigt foder af forskellige typer (man kan få billigt foder herovre af forholdsvis ok kvalitet) og så råt samtid med, når jeg får det indkøbt (har dog lige haft en pause fra rå på et par mdr da jeg ikke kunne håndtere det uden at kaste op ). Mine hunde virker ikke til at have problemer, selvom jeg er sikker på at Gudrun nok kunne fortælle mig noget jeg ikke ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Buju ser måske denne tråd, hun har også været ved Gudrun, og Samson skulle have hjemmelavet som vist også skulle være koldt. Jeg forstod aldrig helt opdelingen, først troede jeg at alt lyst kød var "koldt" men kylling var vist osse varmt.. Men farven :hmm: Tænker om gult foder måske er farvet af majs f.eks.? Og mørkebrunt er okse og lignende? Hun har ikke givet jer en seddel med det indhold i skal gå efter / bestemt ikke gå efter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Jeg har aldrig tænkt på farven, nej.. men ser og føler på hvordan foderet ser ud. Jeg fodrer med billigt foder af forskellige typer (man kan få billigt foder herovre af forholdsvis ok kvalitet) og så råt samtid med, når jeg får det indkøbt (har dog lige haft en pause fra rå på et par mdr da jeg ikke kunne håndtere det uden at kaste op ). Mine hunde virker ikke til at have problemer, selvom jeg er sikker på at Gudrun nok kunne fortælle mig noget jeg ikke ved Den følelse har jeg hver gang Jeg synes jo det er fantastisk hun kan sige så meget rigtigt om Mio, men kæresten er altså lidt for meget tør "konservativ" ingeniør til at tage det 100% seriøst.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 men kæresten er altså lidt for meget tør "konservativ" ingeniør til at tage det 100% seriøst.. Det ved jeg nu altså heller ikke helt om jeg gør, må jeg indrømme:oops: MEN jeg er da villig til at lade tvivlen komme hende tilgode:-D Når jeg altså en gang kan få råd til at tage derover:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Gad vide om jeg kan få et foder der få Sally til at holde k*ft i bilen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Gad vide om jeg kan få et foder der få Sally til at holde k*ft i bilen Haha, det vil min mor vist også gerne have - jeg vil gerne have et der bare generelt får Motor til at være stille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Buju ser måske denne tråd, hun har også været ved Gudrun, og Samson skulle have hjemmelavet som vist også skulle være koldt. Jeg forstod aldrig helt opdelingen, først troede jeg at alt lyst kød var "koldt" men kylling var vist osse varmt.. Men farven :hmm: Tænker om gult foder måske er farvet af majs f.eks.? Og mørkebrunt er okse og lignende? Hun har ikke givet jer en seddel med det indhold i skal gå efter / bestemt ikke gå efter? Havde jeg slet ik tænkt på :stupid: - tror jeg vil spørge hende efter sådan en næste gang! :5up: Altså dengang Mio fik Orijen/Wolfsblut (mørkbrun-sort) havde han det jeg vil kalde "pæne" faste mørke prutter, mens han idag har sand/orange løs mave - men mørkt foder skulle jo ikke være godt for ham, og han vil jo alligevel heller ikke spise det! Men altså - når man putter en farve ind, så må det jo også være den farve der kommer ud, så jeg kan jo nok ikke forvente andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Gad vide om jeg kan få et foder der få Sally til at holde k*ft i bilen Altså Mio han gø'r jo lige meget (og det er meget, dog aldrig i bilen), så må nok skuffe dig... Hvis du skulle finde et mirakel-foder er jeg dog meget interesseret! En helt anden ting er dog at han stresser meget mindre efter behandling hos Gudrun = mindre gø'en! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Havde jeg slet ik tænkt på :stupid: - tror jeg vil spørge hende efter sådan en næste gang! :5up: Altså dengang Mio fik Orijen/Wolfsblut (mørkbrun-sort) havde han det jeg vil kalde "pæne" faste mørke prutter, mens han idag har sand/orange løs mave - men mørkt foder skulle jo ikke være godt for ham, og han vil jo alligevel heller ikke spise det! Men altså - når man putter en farve ind, så må det jo også være den farve der kommer ud, så jeg kan jo nok ikke forvente andet Sjovt nok er Motors faktisk lysebrunt når han har fået wolfsblut, barf ja, der kommer den farve ud der er kommet ind, det er meget skægt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Sally er adrenalin-junkie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Gad vide om jeg kan få et foder der få Sally til at holde k*ft i bilen Så skal du i allefald ikke købe chihuahuafoder til hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Ej hvor interessant! Jeg har gået lidt og tænkt på om en mio hund med nyreubalance kan have det svært med foder med højt protein indhold fordi meget protein belaster nyrene?? Man siger jo typisk at feks gamle hunde og heste generelt har nedsat nyrefunktion og derfor ikke skal have foder med for højt protein indhold.. Men om det passer i Gudrun terminologi ved jeg ikke?? Men var der ikke noget med at Mio har stresset lidt mindre her på det foder fra hende? Lyst foder men ikke gult... den må være svær at finde. Når nu jeg har ferie om et par uger, skal jeg alligevel lege hundekok i stor stil og så kokkererer jeg gerne en ordentlig mio portion af hans yndlings:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Der er så mange alternative indgangsvinkler til foder (og alt andet), nu får du lige en til at tygge på: Foder lavet på "vimse dyr" f.eks. stimefisk bør ikke gives til hunde som kører for højt hvorimod foder lavet af rolige dyr, f.eks. ko er bedre. En til: Foderingredienser fra racens oprindelsesland, f.eks. ris og "alt muligt" til asiater, fisk og kartofler til racer som oprindeligt levede i sådanne egne osv osv. Eksempelvis kan jeg fortælle at min datters lab først rigtigt gad sit foder da han fik foder med fisk. Forskellige mærker vel at mærke og dermed også forskelige fisk. Men fisk skulle det være Disse kommer ikke fra Gudrun, men der ER mange vinkler: Kolde/varme ingredienser til en kold/varm hund, farve, størrelse, serveringstemperatur, tør/fugtig osv osv osv. Desværre er der ikke korte og enkle svar på ret mange spørgsmål til alternativ behandling. Hvad mig selv angår bruger jeg Gudrun som vejledning og så mærker jeg selv efter, hvad der føles bedst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Så skal du i allefald ikke købe chihuahuafoder til hende :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Buju ser måske denne tråd, hun har også været ved Gudrun, og Samson skulle have hjemmelavet som vist også skulle være koldt. Jeg forstod aldrig helt opdelingen, først troede jeg at alt lyst kød var "koldt" men kylling var vist osse varmt.. Men farven :hmm: Tænker om gult foder måske er farvet af majs f.eks.? Og mørkebrunt er okse og lignende? Hun har ikke givet jer en seddel med det indhold i skal gå efter / bestemt ikke gå efter? Eddie skal vist også have "koldt" mad - det er vist som udgangspunkt kalkun Gad vide om jeg kan få et foder der få Sally til at holde k*ft i bilen Hold kæft-bolcher måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 9, 2010 Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Eddie skal vist også have "koldt" mad - det er vist som udgangspunkt kalkun Så vidt jeg er orienteret er fisk det mest kolde.. Men også lyst kød som kylling og kalkun. Kalkun er godt til maver og til stress. Svin hælder mod "varm" og okse og lam er "varm" mad. Og så er der det samme med grøntager og kornprdukter og dem kan jeg ikke:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Ej hvor interessant! Jeg har gået lidt og tænkt på om en mio hund med nyreubalance kan have det svært med foder med højt protein indhold fordi meget protein belaster nyrene?? Man siger jo typisk at feks gamle hunde og heste generelt har nedsat nyrefunktion og derfor ikke skal have foder med for højt protein indhold.. Men om det passer i Gudrun terminologi ved jeg ikke?? Men var der ikke noget med at Mio har stresset lidt mindre her på det foder fra hende? Lyst foder men ikke gult... den må være svær at finde. Når nu jeg har ferie om et par uger, skal jeg alligevel lege hundekok i stor stil og så kokkererer jeg gerne en ordentlig mio portion af hans yndlings:klap: Jo det synes jeg jo at han har, men det er så svært at vurdere om det er foderet eller anden påvirkning/ikke påvirkning :hmm: Vidste ik det med nyrer og protein - så giver det faktisk bedre mening at han stresser mere og får dårligere mave når han får "protein-bomber" som fx rå marvben og katte-guf! :hmm: Med mindre det bare er noget jeg bilder mig ind.. Og så glæder han sig allerede til at smage LuckyLunas hjemme-kræs! :mums: Måske du kan starte en lille "nebengeschäft" med salg af hjemmelavet mad?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Jo det synes jeg jo at han har, men det er så svært at vurdere om det er foderet eller anden påvirkning/ikke påvirkning :hmm: Vidste ik det med nyrer og protein - så giver det faktisk bedre mening at han stresser mere og får dårligere mave når han får "protein-bomber" som fx rå marvben og katte-guf! :hmm: Med mindre det bare er noget jeg bilder mig ind.. Og så glæder han sig allerede til at smage LuckyLunas hjemme-kræs! :mums: Måske du kan starte en lille "nebengeschäft" med salg af hjemmelavet mad?! Jep en lille biks med slag af hjemmelavet hundemad og hjemmelavede snore/halsbånd/seler:klap: Og hunde pension i baglokalet! Faktisk lige mig jo;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts