Hop til indhold

cujo HAR dårlige hofter


guanomo
 Share

Recommended Posts

så er vi hjemme med en groggy :cry:

 

hans hofter er IKKE fine mere :megaked:

han har fået en tydelige stresslinie og hoften sidder ikke så "lige" mere som sidst vi tog billeder.

så det belastning vi har givet ham ved de få trænings øvelser har simpelthen slidt ham godt og grundigt.

cujo er hellere ikke vant til at arbejde, han for ture efter hvad han virker til at have brug for og det har det ½ år været mellem 1-1½ time...

 

vi kunne tydeligt se på billeder fra sidst og i dag at de var forandret.

 

men det undrede hende at han havde så meget "besvær" ect. når de ikke var værre, men det var bekymrende at den korte tid vi har trænet med ham har slidt ham sådan :megaked::megaked:

 

sidst fik han det jo ikke betydeligt bedre af at være på smertestillende så spændende hvordan det så går nu :megaked:

 

hun snakkede om speciel foder til hunde med de hofter... ved ikke helt hvad det var, men kunne forstille mig noget med fiskeolie i :hmm:

 

deres mest erfarne dyrlæge kom i morgen og hun ville se billederne igennem med ham igen og ringe tilbage med hvad han sagde...

 

:megaked::megaked:

 

lorte dag...kan ikke andet end tude nu

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 260
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ÅH, nej :ae: Sikke noget hø :evil::megaked:

 

Håber, at I kan blive godt og grundigt vejledt i morgen, om hvordan I skal forholde jer, så Cujo bliver frisk og fredig igen :ae:

 

Man kan få en del forskellige former for kosttilskud, som måske kan hjælpe :-D I fodre i forvejen med Oliver's ikk' og deri er der jo også glucosemin, og det kan i al fald ikke skade ...

 

Stakkels jer og stakkel Cujo :ae:

 

Håber I bliver meget klogere i morgen :x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv noget juks:cry:

 

Men der var ikke noget med ryggen?

 

Og det foder er nok enten Hills j/d (som jeg kun har hørt godt om) eller Royal Canin Mobility

 

Hvad får han af smertestillende? Tænker om I skal prøve et andet præparat

hans ryg var super flot.

 

der er intet udover den stress linie han har fået på et par uger og at hofter har rykket sig længere ud af skålen..

 

skulle have haft bedt om billeder, det lignede ikke den samme hofte, men var det ...

 

det er previcox, 227 mg.

 

det her er bare et model foto, men jeg har tegnet en streg hvor han har fået en stress linie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg godt nok ked af at høre :megaked:

 

Men hvordan kan hans hofter blive så meget dårligere på så kort tid? Hvad er en stress linie, kan det komme fra det tidspunkt han slog hoften, måske har han slået hoften i stykker på en eller anden måde?

 

Ja, undskyld jeg spørger så meget :oops: Men jeg syntes det lyder helt vildt at hans hofter skulle have ændret sig så meget på så kort tid :confused:

 

Rigtig god bedring med drengen, og jeg håber virkelig at den smertestillende kan gøre noget for ham :x: Giv ham et stort kram og et kæmpe kys fra mig :lun:

 

Og I skal da også lige have en virtuel krammer, for det her er da godt nok et hårdt slag :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er en stress-linje, sådan mere præcist? Har aldrig hørt om det :genert:

 

Løsheden kan jo heldigvis afhjælpes med at holde hunden i form, uden at overbelaste den. Svømning er rigtig godt til det, da knoglerne så ikke belaste specielt, kun musklerne... Og så nogle gode kosttilskud.

 

Nu er Cujo nok for gammel til, at der er mulighed for, at de kan blive "sat på plads", men gode muskler afhjælper risikoen for slidskader!

 

Ikke at jeg er ekspert, men det er den guide jeg fik til Møffe af Claus Sloth. Svømning, hvis jeg gerne ville have en chance for, at de blev "gode" og ellers så bare holde kræet i god form uden at overbelaste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg godt nok ked af at høre :megaked:

 

Men hvordan kan hans hofter blive så meget dårligere på så kort tid? Hvad er en stress linie, kan det komme fra det tidspunkt han slog hoften, måske har han slået hoften i stykker på en eller anden måde?

 

Ja, undskyld jeg spørger så meget :oops: Men jeg syntes det lyder helt vildt at hans hofter skulle have ændret sig så meget på så kort tid :confused:

 

Rigtig god bedring med drengen, og jeg håber virkelig at den smertestillende kan gøre noget for ham :x: Giv ham et stort kram og et kæmpe kys fra mig :lun:

 

Og I skal da også lige have en virtuel krammer, for det her er da godt nok et hårdt slag :ae:

stress linien kommer af overbelastning, som han har fået af den træning vi har givet ham de sidste 14 dage.

jeg så begge billeder og kunne tydeligt se forskel :cry:

også bekymrende at det sidste ½ år har han været tilfreds med 1-1½ times gåtur om dagen og så sov han meget resten af tiden, trække tov og alt andet gad kun få minutter, når han selv lagde op til det.

han "slæber" jo bagbenene op i sofaen.

han har aldrig brugt sin krop før som de sidste 2-3 uger så det har slidt på hans hofter, hurtigt.

og det var besynderligt at de belastet ham så meget, for de var ikek alarmernde men det er nok til at hæmme ham væsentligt i hans hverdag, uden man kan se det på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

stress linien kommer af overbelastning, som han har fået af den træning vi har givet ham de sidste 14 dage.

jeg så begge billeder og kunne tydeligt se forskel :cry:

også bekymrende at det sidste ½ år har han været tilfreds med 1-1½ times gåtur om dagen og så sov han meget resten af tiden, trække tov og alt andet gad kun få minutter, når han selv lagde op til det.

han "slæber" jo bagbenene op i sofaen.

han har aldrig brugt sin krop før som de sidste 2-3 uger så det har slidt på hans hofter, hurtigt.

og det var besynderligt at de belastet ham så meget, for de var ikek alarmernde men det er nok til at hæmme ham væsentligt i hans hverdag, uden man kan se det på ham.

 

Jeg kan ikke lade være med at sidde og tænke på knogleskørhed, det lyder helt vildt i mine ører, at han skulle kunne få en stress linie af 2-3 ugers træning, så derfor tænker jeg på om hans knogler kan være skøre, og om kalktilskud måske kan gøre noget for ham?

 

Kan han have muskelsmerter oveni hans knogle smerter, jeg mener, hvis nu træningen har været for hård for ham, og dette kan være grunden til at han reagerer mere end hofterne burde give anledning til?

 

Jeg sidder her og er helt ulykkelig, jeg har jo lært Cujo og kende som en utrolig kærlig hund, og jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at han har så ondt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at sidde og tænke på knogleskørhed, det lyder helt vildt i mine ører, at han skulle kunne få en stress linie af 2-3 ugers træning, så derfor tænker jeg på om hans knogler kan være skøre, og om kalktilskud måske kan gøre noget for ham?

 

Kan han have muskelsmerter oveni hans knogle smerter, jeg mener, hvis nu træningen har været for hård for ham, og dette kan være grunden til at han reagerer mere end hofterne burde give anledning til?

 

Jeg sidder her og er helt ulykkelig, jeg har jo lært Cujo og kende som en utrolig kærlig hund, og jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at han har så ondt :megaked:

vi har kun trænet 2 af øvelser, 3 x 12 rep. 1 gang om dagen i 4-5 dage med fridage imellem... og desuden været oppe og ned af "bakken" et par gange hvergang på aften turen ...

 

han reagerede også på tryk på rygraden og hvis hun strakte hans bagben bagud.

 

de sidste 2-3 dage har han "slæbt" benet og er begyndt at slide lidt på sine negle ...

 

har sendt heidi over efter hjalte for jeg er slet ikke i stand til noget nu..tror også det er bedst jeg bare logger af ...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har kun trænet 2 af øvelser, 3 x 12 rep. 1 gang om dagen i 4-5 dage med fridage imellem... og desuden været oppe og ned af "bakken" et par gange hvergang på aften turen ...

 

han reagerede også på tryk på rygraden og hvis hun strakte hans bagben bagud.

 

de sidste 2-3 dage har han "slæbt" benet og er begyndt at slide lidt på sine negle ...

 

har sendt heidi over efter hjalte for jeg er slet ikke i stand til noget nu..tror også det er bedst jeg bare logger af ...

 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive :megaked:

 

Alle mine tanker går til dig og Heidi :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih søde Cujo og ejer :ae:

 

Synes ikke du må give op endnu, se lige hvad de siger i morgen i telefonen (hvis det er muligt at tage ned og tale personligt med dem, vil jeg virkelig anbefale det).

 

Spørg dem om ALT - kan stress linien gå væk igen, hvilket foder + tilskud vil de anbefale, hvilken motion / træning - eller bør i gøre som i altid har gjort, og sidst men ikke mindst, spørg til fremtidsudsigterne!

 

Kan sgu godt forstå du er vildt ked af det, men det er vigtigt hvad de siger til dig i morgen.

 

Mange tanker herfra....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg ked af at høre om jeres resultat med Cujo :cry:

 

Men mht. ryggen og lænden kan jeg ikke lade være med at tænke på min egen Misja, alle de røntgenbilleder som blev taget af hende da hun var 2 år gammel viste en perfekt lænde og ryghvirvl og dog var hun synlig skæv!

 

Det var bare en skævhed som ikke kunne ses/fremkomme på den måde de alm. røntgenbilleder blev taget.

 

Sådan er det også hos os mennesker jo, men det betyder ikke at der ikke kan være skader og/eller skævheder - desværre :cry:

 

Var det værd at overveje i samråd med jeres dyrelæge, at få ham til en hundekiropraktor ?

 

Det var sådan en som rettede Misjas lænd ud og det er sådan en, som skal rette den ud igen her 5 år efter - når pengepungen er til det...

 

Det var bare nogle tanker fra mig og så sender jeg krammer til jer og til Cujo :ae: smerter er noget fanden har skabt og godt måtte beholde selv :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...