Hop til indhold

Bur hele natten..


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Vil blot komme med en lille update:-D

 

Bortset fra nætterne hos Dorte, så har Luna sovet i bur hver nat i små 2 uger (i morgen er det 2 uger). Hun skulle lige lokkes med en guffer forbi sengen og hen til buret, men hun er gået ind af sig selv. Hun får en tyggeting: hareøre, lammeøre, tørret lever etc. og så lukker jeg.

 

I går var hun helt smadret og gik over i bur uden at skulle guides rundt om sengen og jeg besluttede mig for at undlade at lyne lågen. (Den var flippet ned, men ikke lynet til, så hun kunne gå ud, hvis hun ville.) Jeg regnede egentlig med at hun ville komme op i sengen, men nej, hun lå og sov i buret til vi stod op:-D

 

Søde, dejlige, nemme og meget træt Luna:lun:

 

Godt at høre :blink:

 

Ja de kan nemlig gå hen og blive helt glade for sådan et kan de :lol: Dumle vælger også ofte at sove i hans bur selvom han har hele resten af lejligheden til rådighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Godt at høre :blink:

 

Ja de kan nemlig gå hen og blive helt glade for sådan et kan de :lol: Dumle vælger også ofte at sove i hans bur selvom han har hele resten af lejligheden til rådighed.

 

Ja det er dejligt.. Jeg overvejede også at sætte det store bur op, som jeg har fået meget billigt, men det skal lige vaskes over med noget rodalon, tror jeg.. Og det orkede jeg ikke efter at have været afsted i Tivoli hele dagen OG have forsøgt at vaske inderpose fra sækkepude af.. uden held:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette, hvor stort er det bur du har fået fat i? Jeg har jo mit bur med den defekte lynlås stående... du må gerne få bundpladen fra den, hvis den kan passe dit...

 

tror nok det jeg har stående er omkring 90 cm i længden... kan lige prøve at måle det imorgen...

 

Det bur, jeg har kunne købe billigt er 122 langt:-) Hvilket minder mig om at DET glemte jeg da at spørge Østrand standen om på udstillingen:oops:

 

Men mange tak. Jeg regner dog med at jeg sparer sammen og køber et, der er de der 102x69x69, for det der kæmpestore kan ikke åbnes i siden, så kan ikke bruges i soveværelset:???:

 

Det bliver alt for besværligt at skulle have det retur til Nordsjælland, så jeg betaler de 200 kr for det og så kan det jo være, det kan komme op som hule her i stuen istedet for..

 

Mystisk egentligt, for den model de havde stående på standen OG den model de viser på hjemmesiden, der kan der sagtens åbnes i siden... Men ikke på den model, jeg har stående herhjemme:hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Vil blot komme med en lille update:-D

 

Bortset fra nætterne hos Dorte, så har Luna sovet i bur hver nat i små 2 uger (i morgen er det 2 uger). Hun skulle lige lokkes med en guffer forbi sengen og hen til buret, men hun er gået ind af sig selv. Hun får en tyggeting: hareøre, lammeøre, tørret lever etc. og så lukker jeg.

 

I går var hun helt smadret og gik over i bur uden at skulle guides rundt om sengen og jeg besluttede mig for at undlade at lyne lågen. (Den var flippet ned, men ikke lynet til, så hun kunne gå ud, hvis hun ville.) Jeg regnede egentlig med at hun ville komme op i sengen, men nej, hun lå og sov i buret til vi stod op:-D

 

Søde, dejlige, nemme og meget træt Luna:lun:

 

Dygtig vovse! :5up:

Utroligt så hurtigt vores hunde lærer nye vaner og regler.....

Håber det fortsætter i den gode stil.

Link til indlæg
Del på andre sites

En pudsig ting i går:-D

 

Vi plejer at gå i seng ved 23-tiden, for vi står op lidt i 7 og går tur med en veninde og hendes hund, bare så jeg får lidt menneskelig kontakt i løbet af dagen:mrgreen:

 

I går var der en film, som jeg har ville se længe, og valgte så at se den i går. Den sluttede så først kl 23.30 og jeg sneg mig ned og tisse med Luna i en af de sidste pauser..

 

Da vi kom op igen, kunne hun ikke rigtig falde til ro på sofaen, så jeg tænkte, at så åbner jeg ind til soveværelset, og så kan hun lægge sig i hulen (buret).. Og det gjorde hun så:-D

 

Da det så blev sengetid, tænkte jeg at jeg ville lade lågen være åben, for hun lå der jo bare.. Men efter at have tygget sin guffer, gik hun ud.. Naaah tænkte jeg, den går ikke så.. Så ind i bur igen, lukke lågen ned (uden at lyne den til) og Luna faldt til ro:lun:

 

Jeg overvejer at sætte det store stof-bur op i stuen, så hun kan bruge det som hule. Men jeg tror lige det skal "renses".. Kan man tørre det over med en klud opvredet i rodalon? Skal det være ren rodalon eller fortyndet med vand?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

En update og et spørgsmål:-D

 

Luna sover stadig i bur hver nat. Går ind og får en guffer, lemmen bliver vippet ned, men bliver ikke lynet til..

 

Vi har lavet en bytter med ejer af det "lille" bur. Så hun har fået villateltet (det store bur) og jeg har så fået det "lille" bur. Hun har to lab/schæfer blandinger, skal kun bruge buret når de er til konkurrence, så det passede bare perfekt.

 

Nu til spørgsmålet..

 

Hvor blødt skal hun ligge? Hun er 7½ år gammel og har lidt med leddene (går til massage hver 2. uge).. Pt ligger hun på et alm hundetæppe (fra Harald Nyborg) og et vetbed. Men tænker om jeg også skal lægge en dyne derind?:hmm::vedikke::vedikke:

 

Hun har jo i 6½ år ligget i min seng og ligger i sofaen om dagen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En update og et spørgsmål:-D

 

Luna sover stadig i bur hver nat. Går ind og får en guffer, lemmen bliver vippet ned, men bliver ikke lynet til..

 

Vi har lavet en bytter med ejer af det "lille" bur. Så hun har fået villateltet (det store bur) og jeg har så fået det "lille" bur. Hun har to lab/schæfer blandinger, skal kun bruge buret når de er til konkurrence, så det passede bare perfekt.

 

Nu til spørgsmålet..

 

Hvor blødt skal hun ligge? Hun er 7½ år gammel og har lidt med leddene (går til massage hver 2. uge).. Pt ligger hun på et alm hundetæppe (fra Harald Nyborg) og et vetbed. Men tænker om jeg også skal lægge en dyne derind?:hmm::vedikke::vedikke:

 

Hun har jo i 6½ år ligget i min seng og ligger i sofaen om dagen:lol:

 

 

Hvor er hun dygtig. :hjerte: Smilla er også begyndt at sove i bur om natten og er faktisk blevet ret glad ved sit bur siden da. Hun er begyndt selv at gå derind i løbet af dagen, når hun vil have ro. :-)

 

Jeg har tænkt på det samme som dig (vi har nemlig også kun en vetbed og et fleecetæppe i buret) så enten en babydyne eller et stykke skumgummi, som jeg selv kan lave en lille madras af. Måske kommer der nogle andre bud, så lytter lige med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En update og et spørgsmål:-D

 

Luna sover stadig i bur hver nat. Går ind og får en guffer, lemmen bliver vippet ned, men bliver ikke lynet til..

 

Vi har lavet en bytter med ejer af det "lille" bur. Så hun har fået villateltet (det store bur) og jeg har så fået det "lille" bur. Hun har to lab/schæfer blandinger, skal kun bruge buret når de er til konkurrence, så det passede bare perfekt.

 

Nu til spørgsmålet..

 

Hvor blødt skal hun ligge? Hun er 7½ år gammel og har lidt med leddene (går til massage hver 2. uge).. Pt ligger hun på et alm hundetæppe (fra Harald Nyborg) og et vetbed. Men tænker om jeg også skal lægge en dyne derind?:hmm::vedikke::vedikke:

 

Hun har jo i 6½ år ligget i min seng og ligger i sofaen om dagen:lol:

Dygtige Luna :5up:

 

Jeg ville købe en billig junior dyne fra Jydske og lægge dobbelt, eller en babydyne og så et billigt stks. dynebetræk der lige kan smides i vaskemaskinen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig. :hjerte: Smilla er også begyndt at sove i bur om natten og er faktisk blevet ret glad ved sit bur siden da. Hun er begyndt selv at gå derind i løbet af dagen, når hun vil have ro. :-)

 

Jeg har tænkt på det samme som dig (vi har nemlig også kun en vetbed og et fleecetæppe i buret) så enten en babydyne eller et stykke skumgummi, som jeg selv kan lave en lille madras af. Måske kommer der nogle andre bud, så lytter lige med. :-)

 

Tak og det er Smilla sørme da også :-D

 

Det er dejligt, at de er så glade ved det, ikke? Jeg kan mærke at Luna godt kan lide at være i fred for katten, ikke fordi han er over hende hele tiden, men stadig..

 

Jeg har en dyne ( + hovedpude :blink:, et billigt sæt fra Jysk ) til ham der sover i bur, dynen ligger så dobbelt, det virker nu fint synes jeg.

 

Uha forkælet dreng, også hovedpude:lol::lol:

 

Dygtige Luna :5up:

 

Jeg ville købe en billig junior dyne fra Jydske og lægge dobbelt, eller en babydyne og så et billigt stks. dynebetræk der lige kan smides i vaskemaskinen ;-)

 

Jahaer hun er:lun: Jeg har en gammel dyne af min, som hun egentlig bruger nogle gange. Den kan jeg smide et gammelt dynebetræk på og smide ind. Jeg skulle bare høre om jeg var overpylret (igen:mrgreen:):lol: Men det lyder som om I andre er enige med mig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja har jo hendes bløde ROGZ seng som jeg måtte købe for nogle år siden da damen ikke længere synes de tæpper i plastikkurven var nok :rolleyes::lol:

 

Og så har hun den blå pude inde i stuen, det er en dyne lagt dobbelt og så syet et betræk uden på - så nej, jeg synes det er helt fint at de ligger blødt og godt, når de gerne vil det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I stedet for at købe dyr juniordyne/ babydyne kan man i øvrigt selv lave dem ud af en stor aflagt dyne. Sy 2 baner tværs over dynen og klip imellem. Det tror jeg nemlig, jeg skal have gjort. (Jeg er bange for Smilla kommer til at ligge oppe under loftet, hvis hun skal have en voksendyne ind i sit lille bur, som er 60 x 40. :lol:

 

Det er en voksendyne, der er foldet sammen i 4 lag, som ligger derinde nu:engel: Men ja det var da en god ide.. Så er det jo bare at finde dynebetræk, der passer i størrelsen:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ikke set dit svar, sorry:oops:

 

Er du sikker?:engel::mrgreen: Men der skal jo oss sættes lukkebånd og sårn i:hmm::hmm:

Det kan du godt finde ud af Jeanette :-D

bare nogle bånd over for hinanden og kør over dem nogle gange med maskinen, det er let:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ikke set dit svar, sorry:oops:

 

Er du sikker?:engel::mrgreen: Men der skal jo oss sættes lukkebånd og sårn i:hmm::hmm:

 

Du får det jo "forærende" i den ene halvdel :blink: men som Kleo skriver er det bare 2 bånd over for hinanden i den halvdel der er klippet fra og som ikke har lukkeanordning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...