Hop til indhold

fra slanke foder til??? hjææælp

Gæst Topper
 Share

Recommended Posts

hej.

er ny her på siden, og vil gerne søge hjælp til et problem jeg har fået med Topper, min 4 år gamle labrador/ new foundlænder blanding. jeg hentede ham for et halvt år siden på Brande dyreinternat. på daværende tidspunkt vejede han 47 kg, og fik havde fået alt for lidt motion. jeg har ham med på arbejde hver dag, så han løber rundt med mig på dambruget hele dagen. han får sig en godbid i ny og næ, i form af en rådden fisk, som han finder rundt omkring. mit problem er nu at han er nede og veje 42-43 kg, og jeg mener at han er ved at nå sin idealvægt. jeg har indtil nu brugt specific og hills slankefoder til ham, hvilket han har været enormt glad for. synes bare han begynder at blive mere sulten, og at han ikke behøver tabe sig mere. han får sin foder fordelt sin foder 2 gange dagligt, halvdelen om morgenen inden vi kører hjemmefra, og resten når vi er hjemme. har tænkt en del på om det ville kunne hjælpe kun at fodre ham om morgenen, og han så ville stoppe med at æde fisk? han får en fin pels af dem, men har hørt at sorte labrador kan blive brune af for megen protein, hvilket der jo er meget af i ørreder som vi producerer.

håber der er nogen som har gode forslag til ny kostsammensætning, har været ved at overveje med ris og evt. kød? er der nogen som har erfaringer med den slags?

Link til indlæg
Del på andre sites