Hop til indhold

Jeg er bekymret for kamphunde...


Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Arh...så har hun da også forstået at smøre tykt på...ellers skulle mine da ha dræbt hinanden mange gange...de kan også blive uvenner som alle andre hunde kan, men det behøver altså ikke ende i mor og blodsudgydelser...

Jeg fortalte blot om et intervies med en amstaff-opdrætter. Hvad andre får ud af det, kan jeg ikke rigtigt styre. Men hun udtalte sig naturligvis ikke om samboende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Jeg fortalte blot om et intervies med en amstaff-opdrætter. Hvad andre får ud af det, kan jeg ikke rigtigt styre. Men hun udtalte sig naturligvis ikke om samboende hunde.

 

 

Nej det kan du selvfølgelig have ret i...

 

Men der er da masser af amstaffs og lignende der sagtens kan lege med andre hunde uden at æde dem...Luna leger med Møffe, og han lever da så vidt jeg ved endnu...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kan du selvfølgelig have ret i...

 

Men der er da masser af amstaffs og lignende der sagtens kan lege med andre hunde uden at æde dem...Luna leger med Møffe, og han lever da så vidt jeg ved endnu...:genert:

 

Og Nana, Misja, Cujo, Bamse, Jessie, Sokie og Alto (og en del andre som bare ikke er herinde fra), og de lever alle endnu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Nana, Misja, Cujo, Bamse, Jessie, Sokie og Alto (og en del andre som bare ikke er herinde fra), og de lever alle endnu :blink:

 

Og jeg lader hellere Luna end så mange andre lege med mine hunde - men igen, det er fordi jeg kender hende - sådan er det ihvertfald for mig. Kender jeg ejer og hund og er tryg ved dem begge, tja så må mine hunde gerne lege :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg lader hellere Luna end så mange andre lege med mine hunde - men igen, det er fordi jeg kender hende - sådan er det ihvertfald for mig. Kender jeg ejer og hund og er tryg ved dem begge, tja så må mine hunde gerne lege :5up:

 

Og det er på præcis samme måde jeg udvælger Luna's legekammerater, jeg skal kende deres ejere og stole på dem, jeg vil ikke bare lade hende lege med hvem som helst og risikerer at hun får en dårlig oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er på præcis samme måde jeg udvælger Luna's legekammerater, jeg skal kende deres ejere og stole på dem, jeg vil ikke bare lade hende lege med hvem som helst og risikerer at hun får en dårlig oplevelse.

 

lidt off topic :engel: Sookie og jeg mødte en rigtig lækker brun lab idag. Han "sprang" nærmest i hovedet på hende, så hun knurrede helt nede fra maven :klap: labben fattede dog straks budskabet og løb hen og gemte sig bag sin ejer. Og dem der har set Sookie ved at hun finder sig i næsten alt - men ham her var bare for meget - så groofff vovvvv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

lidt off topic :engel: Sookie og jeg mødte en rigtig lækker brun lab idag. Han "sprang" nærmest i hovedet på hende, så hun knurrede helt nede fra maven :klap: labben fattede dog straks budskabet og løb hen og gemte sig bag sin ejer. Og dem der har set Sookie ved at hun finder sig i næsten alt - men ham her var bare for meget - så groofff vovvvv :mrgreen:

 

Sokie knurrer :shock:

 

Tak skæbne, han må godt nok have været ubehøvlet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja undskyld, men jeg kan simpelthen ikke tage folk alvorligt, der er bange for noget de ikke engang ved hvad er :roll: Hold op med at læse aviser og se fjernsyn, og lån en bog om hundesprog på biblioteket, så får du det bedre.

 

Hvis man så selv har oplevet det... er det så ok at være bange???.. Eller skal man så fortsat lade sin hund hilse??... Det mener jeg jo så ikke.

 

Jeg kan forstå hvis folk er bange for at møde en aggressiv eller truende hund i løs tilstand.

Uanset race.

 

Jeg kan ikke forstå hvordan man bare kan se på racen at denne hund er farlig :confused:

 

Jeg bryder mig som alle andre heller ikke om at møde en løs agressiv hund!!.. og det om det så er en af de små mega hissige hunde her i området... MEN, det er nu nemmere at sparke en af dem væk hvis det skulle være... spøg til side, for ja, øjne i nakken har jeg fået, og hvis jeg ser en løs hund som jeg ikke kender, så ændrer jeg med glæde min rute.. og det uanset race!!

 

Det har jeg valgt at blive nødt til.. altså, hvis jeg ser en kamphund, så kommer der en lille stemme op i mit hoved.. og det kan jeg altså ikke gøre for... Nu vil jeg ikke til at fylde spalte op og spalte ned med min egen oplevelse, så jeg nøjes med at smide et link til min hjemmeside: Freya's hjemmeside - NYHEDER 2008... og så læs 21. september 2008.... Deri ligger nu min nuværende frygt!

 

Jeg synes stadig at kamphunde er nogle dejlige hunde!!!...Det VIL jeg altså sige!!!! Men jeg har desværre mistet lysten til at Freya skal hilse... og det med stor sorg, da jeg ellers var af den overbevisning at man ikke skal skære alle over en kamp... Men jeg tør ikke mere!:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kan du selvfølgelig have ret i...

 

Men der er da masser af amstaffs og lignende der sagtens kan lege med andre hunde uden at æde dem...Luna leger med Møffe, og han lever da så vidt jeg ved endnu...:genert:

 

Han lever skam endnu ja - i hvert fald sidst jeg tjekkede. Jo, han rørte lige på sig i søvndøsen :mrgreen:¨

 

Men ja, kan sq godt forstå folks frygt for disse typer, ISÆR når man bor i et område som TS!

 

Selvom jeg rationelt ikke tror på (har set for mange beviser på dårlig journalistik i denne forbindelse og der ud over meget andet, men det ville fylde for meget at skrive om det), at de er farligere end så mange andre hunde, så er jeg alligevel påvirket af alle episoderne. Jeg har altid et ekstra øje, når det er en kamphund (dvs. ikke, når det gælder listehunde, men derimod de typer, jeg opfatter som kamphunde). Men det er ikke meget, for har altid meget stor fokus på hundemøder, når det er nye hunde :mrgreen: Og når jeg først kender hunden, så er der ikke noget specielt :lun:

 

Men det er nok den der med, at når noget siges tilpas mange gange, så bliver det sandhed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men det er jo dem/os, der bliver ofre for alle de grundløse fordomme folk render rundt med. Og ærligt talt synes jeg det er døduforskammet at opføre sig som om både hund og ejer er spedalske, når man møder dem på gaden. Har selv prøvet det mange gange medens jeg havde Leroy, til trods for at han altid var venlig og velopdragen. Folk ser bare "bred hund, bred snude = dræberhund" og så slår det klik oppe i deres små hjerner.

Når man har prøvet det tilstrækkelig mange gange, så er en kommentar som "den har spist aftensmad" faktisk et tegn på overskud, fordi man ved at det ikke kan betale sig at tage diskussionen.

Men Umulia, hvordan reagerer du når du møder en dobermann?. Dem anser jeg personligt for at være fantastiske hunde, men den deler du vist ikke, vel?. Diskriminering kommer jo sommetider af personlig erfaring, men det kan åbenbart ikke være tilfældet når det drejer sig om kamphunde,.... så er det pladder journalistik som man præges af.

 

Det er selvfølgelig op til den enkelte, men jeg gad ikke selv leve livet med irrationel angst, når der nu er noget man kan gøre. Det mest effektive er at holde hovedet koldt og vurdere hund/ejer på deres adfærd i stedet for på deres udseende.
Irrationel??????. Det er da vist lidt af en påstand, men jeg kan så svare tilbage med at din holdning er ulogisk og virkelighedsfjern. Der kommer jo ikke røg hvis der ikke er brand et eller andet sted.

 

Og endelig vil jeg da gerne lige minde om at der er større trusler mod en hunds liv end andre hunde. Min "dræberhund" er død, men de der var bange for ham, deres hunde lever endnu. Så tilgiv mig hvis jeg har svært ved at se alvoren i jeres fantasi-uvenner.

Jeg ved at du stadig er i en sorgproces men sygdom er jo ikke noget man kan gøre ret meget for at forhindre,... det kan man med ulykker og jeg forstår ikke hvorfor man skal nedgøres for at tage sine egne forholdsregler for at minimere en risiko.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en tråd som er kommet væk fra emnet, fra at ts ville have hjælp til hvad hun skulle gøre med løse muskel/kamp hunde, til en debat for og imod, eller om man kan "tillade" sig at have forbehold mod muskelhunde...

 

Jeg syndes du skal tage nogle af de forslag, som er kommet frem.

Prøv at snakke med de mennesker, som ejer disse hunde, der hvor du bor, måske kommer der noget ud af det, måske ikke.

Der må vel også være en "hunde politik" der hvor du bor??

Du kan eventuelt også spørge politiet om hvad du skal stille op, ikke at jeg tror de kan/vil gør noget ved det.

 

Personlig er jeg imod, alle former for løse hunde i beboet område, jeg er ligeglad med hvilken race det er, oplever desværre alt for mange, som mente de kunne kalde deres hund til sig, men som ikke kunne, da det gjaldt.

Der skal jo bare en episode til, så kan der dannes rygter og så vi jo henne hvor det rigtig svært at gøre noget ved det.. med det mener jeg, at ts var inde på hun havde hørt, at andre hunde var blevet bidt, det skal man være varsom med at lytte til, da man jo kun høre tingene fra en side af, nemlig dem som er bange/påvirket af det, tit bliver tingene jo mere drastisk, for hver gang det bliver fortalt videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender 2 forskellige hundeejere, hvis små hunde blev dræbt af muskel / kamphunde. (Chihuahua og toypuddel)

Og min mand kom forleden hjem fra arbejde og fortalte at nu var hans kollegas søns chihuahua også død efter overfald af kamphund på en campingplads i Jylland.

 

Så jeg er også typen der går over på den anden side af gaden med min chihuahua, når jeg ser en hund med mange muskler.

 

Jeg har aldrig hørt om småhunde der er blevet dræbt eller dødeligt såret efter sammenstød med andre racer.

Tror I virkelig det er fordi medierne ikke synes der er guf i en historie hvor en schæfer skambider en lille hund?

De 3 dødsfald jeg personligt kender til, hvor der er tale om løse muskelhunde, har ikke været i medierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disse racer er ikke omfattet af det nye forbud, der kræver mundkurv og max. 2 m line på offentlig gade og vej.

 

Føler man sig truet af hunde af andre racer, er der ingen, der forbyder billeder af dem også. Men problemet er vist, at det specielt er kamphunde, som de fleste er yderst utrygge ved at møde i løs tilstand?

 

Uden at være ekspert mener jeg egentlig, at den lokale politivedtægt overalt tilsiger linepligt på offentlig gade og vej? Men det er muligt, at jeg tager fejl.

 

Men der er til gengæld ingen tvivl om, at hunde omfattet af det splinternye forbud ikke har samme rettigheder som alle andre hunde, eftersom de skal være iført mundkurv og max. 2 m line.

Dina, hvis det er et beboelse kvarter er det i en by og uden at være klog på hvilken by er der sikkert linie påbud, så hvis man skal tage billeder af hunde uden snor på burde man IKKE kun tage billeder af specielle racer, fordi man er bange for dem, men man burde tage af alle, handling er ikke mere lovlig/ulovlig pga. det er den ene eller anden race :-)

 

Og jeg lader hellere Luna end så mange andre lege med mine hunde - men igen, det er fordi jeg kender hende - sådan er det ihvertfald for mig. Kender jeg ejer og hund og er tryg ved dem begge, tja så må mine hunde gerne lege :5up:

Såen har jeg det også med luna og cujo, de er så tydelige i deres sprog over for hinanden og derfor er der INGEN af dem der er sure på hinanden.

 

Hun skældte også cujo ud da han gøede af en lyd første gang vi var der :lol: så fes han af, madammen havde talt jo :lol:

 

Til TS. du har fået mange gode forslag ect. Vælg og valg imellem det du synes lyder fornuftigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender 2 forskellige hundeejere, hvis små hunde blev dræbt af muskel / kamphunde. (Chihuahua og toypuddel)

Og min mand kom forleden hjem fra arbejde og fortalte at nu var hans kollegas søns chihuahua også død efter overfald af kamphund på en campingplads i Jylland.

 

Så jeg er også typen der går over på den anden side af gaden med min chihuahua, når jeg ser en hund med mange muskler.

 

Jeg har aldrig hørt om småhunde der er blevet dræbt eller dødeligt såret efter sammenstød med andre racer.

Tror I virkelig det er fordi medierne ikke synes der er guf i en historie hvor en schæfer skambider en lille hund?

De 3 dødsfald jeg personligt kender til, hvor der er tale om løse muskelhunde, har ikke været i medierne.

 

Jeg tror gerne at så små hunde kan dø af at komme i konflikt med en stor muskuløs hund, jeg tror såmænd også at så små hunde kan komme tilskade under leg med en hund der har en legestil som kamphundene har. Kamphunde leger jo ved at body slamme, lægge sig ovenpå, og i det hele taget være lidt vilde, så jeg ville aldrig lade Luna lege med så lille en hund, dertil leger hun for voldsomt. Og i tilfælde af en evt. konflikt, så skal der altså ikke særlig meget til før så lille en hund tager voldsomt skade.

 

Ydermere er der en del hundeadfærdseksperter der anbefaler, at man ikke lader hunde med så stor størrelsesforskel lege sammen idet at man risikerer, at når den lille hund begynder at løbe, så får den tændt jagtinstinktet hos den store hund, og så går den lille hund pludselig fra at være legekammerat til at være bytte...

 

Så hos mig er så små hunde bare et no-go, Luna skal ikke lege med dem eller have fri omgang med dem, sådan er det bare, "better safe than sorry"!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror I virkelig det er fordi medierne ikke synes der er guf i en historie hvor en schæfer skambider en lille hund?

Ja, sådanne historier komemr sjældent længere end den lokale sprøjte, eller i køen i fakta søndag formiddag ;-)

Men vi hører ikke om alle overfald nej, hverken "listehunde" eller stats godkendte racer.

 

Hej Alle,

 

Jeg er lige flyttet til et område med en del kamphunde, alle uden mundkurv og nogle af dem løber løs.

I løbet af sidste uge snakkede jeg med 3 hundeejere, hvis hunde var blevet bidt af en kamphund.

Jeg har selv oplevet kommentarer fra kamphundeejere, som "Bare rolig, den har spist aftensmad"

den kommentar har jeg selv brugt :genert: men blev virkelig irriteret at den anden ejers reaktion på vi kom gående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror gerne at så små hunde kan dø af at komme i konflikt med en stor muskuløs hund, jeg tror såmænd også at så små hunde kan komme tilskade under leg med en hund der har en legestil som kamphundene har. Kamphunde leger jo ved at body slamme, lægge sig ovenpå, og i det hele taget være lidt vilde, så jeg ville aldrig lade Luna lege med så lille en hund, dertil leger hun for voldsomt. Og i tilfælde af en evt. konflikt, så skal der altså ikke særlig meget til før så lille en hund tager voldsomt skade.

 

Ydermere er der en del hundeadfærdseksperter der anbefaler, at man ikke lader hunde med så stor størrelsesforskel lege sammen idet at man risikerer, at når den lille hund begynder at løbe, så får den tændt jagtinstinktet hos den store hund, og så går den lille hund pludselig fra at være legekammerat til at være bytte...

 

Så hos mig er så små hunde bare et no-go, Luna skal ikke lege med dem eller have fri omgang med dem, sådan er det bare, "better safe than sorry"!

 

Ja, du har ret i at det klart er en fordel at vælge legekammerater med samme legemønster, og det er mig en gåde hvorfor folk kan finde på at have to så vidtforskellige racer sammen, som muskelhund og chihuahua. Men det ses da også ofte på f.eks. hundegalleri at de må sælge den ene af hundene.

 

De tilfælde jeg nævnte, havde dog intet med leg at gøre overhovedet. I det ene tilfælde stod de to respektive ejere blot overfor hinanden og snakkede, hver med deres hund i line. De var kolleger og rendte tilfældigvis på hinanden i en park. Den ene tog sin chihuahua på arm, og haps, så sad den anden hund fast i den lille. Den fik beskadiget ryggen så den blev lam, og blev aflivet.

 

I det andet tilfælde kom damen gående på et fortov med sin pudel i line, og hun ser en mand gå med to hunde længere nede ad vejen, pludselig render den ene af hundene (som ikke var i line) op til pudlen og ondulerer den. Pudlen gennemgik flere operationer, før den til sidst blev aflivet. Ejeren af pudlen politianmeldte, og hunden blev aflivet. Og nu har ejer fået et par nye hunde af samme race, det er da klart.

 

Det tredie tilfælde kender jeg ikke detaljerne på, men det foregik på den campingplads, hvor familien holdt ferie. Jeg forestiller mig ikke at der var leg iblandet.

 

Men måske er det heller ikke det du mener?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du har ret i at det klart er en fordel at vælge legekammerater med samme legemønster, og det er mig en gåde hvorfor folk kan finde på at have to så vidtforskellige racer sammen, som muskelhund og chihuahua. Men det ses da også ofte på f.eks. hundegalleri at de må sælge den ene af hundene.

 

De tilfælde jeg nævnte, havde dog intet med leg at gøre overhovedet. I det ene tilfælde stod de to respektive ejere blot overfor hinanden og snakkede, hver med deres hund i line. De var kolleger og rendte tilfældigvis på hinanden i en park. Den ene tog sin chihuahua på arm, og haps, så sad den anden hund fast i den lille. Den fik beskadiget ryggen så den blev lam, og blev aflivet.

 

I det andet tilfælde kom damen gående på et fortov med sin pudel i line, og hun ser en mand gå med to hunde længere nede ad vejen, pludselig render den ene af hundene (som ikke var i line) op til pudlen og ondulerer den. Pudlen gennemgik flere operationer, før den til sidst blev aflivet. Ejeren af pudlen politianmeldte, og hunden blev aflivet. Og nu har ejer fået et par nye hunde af samme race, det er da klart.

 

Det tredie tilfælde kender jeg ikke detaljerne på, men det foregik på den campingplads, hvor familien holdt ferie. Jeg forestiller mig ikke at der var leg iblandet.

 

Men måske er det heller ikke det du mener?

 

Jeg var næsten godt klar over at det ikke var leg det drejede sig om i de tilfælde du taler om, så mine betragtninger var generelle.

 

Problemet er jo når idioter ikke er deres ansvar bevidst og ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor, fordi når så stor og voldsom en hund ryger i konflikt med en mindre hund, så er skaden jo ofte meget stor hos den lille hund, og det kan desværre medføre døden :cry:

 

Det må være så fuldstændigt forfærdeligt for ejerne af de små hunde, og jeg kan godt forstå at de er bekymrede, det ville jeg også være. Og hos ejerne af de små hunde kan det jo i og for sig være fuldstændigt ligegyldigt om jeg forklarer dem at deres tab skyldes uansvarlige hundeejere og ikke racen (eller blandingen) generelt, de har mistet deres kæreste eje, og ingen forklaringer kan godtgøre dette.

 

Men når det ender med at lyde som om alle hunde af min race bare er blodtørstige uhyrer, så kan jeg jo ikke lade være med at reagerer, det er jo ikke sandheden, ligesom det heller ikke er sandheden at de alle er engle. Og derfor ender disse debatter altid i noget rod, fordi man altid forsøger at gøre tingene sort/hvide, og det er de som regel ikke, der er altid mange sider af en sag. Men da flertallet der deltager i disse debatter er alt for følelsesmæssigt involverede, enten fordi de er skræmte, eller fordi de, som jeg, ejer en af de udskældte racer, så ender det som regel i mudderkastning, og det gider jeg ikke mere :-D

 

Jeg har mødt rigtig mange af disse hunde som er sociale og kan med andre hunde, og andre har mødt en masse af disse hunde som er bæster, og min holdning er, at forskellen ligger hos ejeren (som ikke vil erkende at de har en stærk og selvstændig hund, og at det altså kræver mere end når man har en lille eller førefikseret hund). Man kan så være uenig med mig eller ej, men det ændrer jo ikke på at der desværre findes en masse tumpe ejere af disse skønne hunde :cry:

 

Så, nu fik jeg alligevel skrevet en hel masse selvom jeg havde lovet mig selv at holde mig fra disse debatter :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst lidt med på sidelinien i den tråd her, men da det igen igen blev en for og imod tråd har jeg valgt ikke at kommentere noget :fornaermet:

 

  • Jeg har forståelse for dem med muskelhunde som bliver følelsesladet og føler sig udsat

men har også forståelse for

  • Dem som er bange og usikre for mødet med muskelhundene...

Meget har med ejerne at gøre ingen tvivl om det....

 

TS håber du trods mange u relevante svar har fået noget du kan bruge, og får nogle trygger gå ture :mrgreen:

 

Så jeg ude af tråden igen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

 

Problemet er jo når idioter ikke er deres ansvar bevidst og ikke kan finde ud af at holde deres hunde i snor, fordi når så stor og voldsom en hund ryger i konflikt med en mindre hund, så er skaden jo ofte meget stor hos den lille hund, og det kan desværre medføre døden :cry:

 

Det må være så fuldstændigt forfærdeligt for ejerne af de små hunde, og jeg kan godt forstå at de er bekymrede, det ville jeg også være. Og hos ejerne af de små hunde kan det jo i og for sig være fuldstændigt ligegyldigt om jeg forklarer dem at deres tab skyldes uansvarlige hundeejere og ikke racen (eller blandingen) generelt, de har mistet deres kæreste eje, og ingen forklaringer kan godtgøre dette.

 

Men når det ender med at lyde som om alle hunde af min race bare er blodtørstige uhyrer, så kan jeg jo ikke lade være med at reagerer, det er jo ikke sandheden, ligesom det heller ikke er sandheden at de alle er engle. Og derfor ender disse debatter altid i noget rod, fordi man altid forsøger at gøre tingene sort/hvide, og det er de som regel ikke, der er altid mange sider af en sag. Men da flertallet der deltager i disse debatter er alt for følelsesmæssigt involverede, enten fordi de er skræmte, eller fordi de, som jeg, ejer en af de udskældte racer, så ender det som regel i mudderkastning, og det gider jeg ikke mere :-D

 

Jeg har mødt rigtig mange af disse hunde som er sociale og kan med andre hunde, og andre har mødt en masse af disse hunde som er bæster, og min holdning er, at forskellen ligger hos ejeren (som ikke vil erkende at de har en stærk og selvstændig hund, og at det altså kræver mere end når man har en lille eller førefikseret hund). Man kan så være uenig med mig eller ej, men det ændrer jo ikke på at der desværre findes en masse tumpe ejere af disse skønne hunde :cry:

 

Jeg er fuldstændig enig med dig Lonny og mange tak for dine gode og meget fornuftige indlæg.

Ville ønske, at alle hundeejere ville tænke som dig:klap:

 

Så ville jeg gå roligt på gaden med min hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222

Jeg er selv indehaver af en "muskelhund" en Olde english bulldog tæve på 2 år. Hun er ganske vist ikke en af de ulovlige eller udskældte racer, men hun ligner. Så jeg forstår godt hvis folk bliver lidt utrygge ved hende. Men hun er altid i snor og jeg er altid klar på at besvare folks sprøgsmål hvis der skulle være nogen. :) Men altså hvilke hundejer vil ikke benytte enhver lejlighed til at tale om deres vidunder ?;-)

 

Asta får ikke lov til at lege med de små hunde, ikke fordi hun er agrassiv men fordi hun er stærk som en bjørn. :oops:

 

Nå men, jeg har simpelhen så svært ved at forstå at folk har så svært ved at putte snor på deres hund! Og så fatter jeg heller ikke den der mangel på respekt folk at for småhundeejere, der skal vel ikke meget logik til at kunne indse at hvis min hund kommer op at toppes med en chihuahua, så er det næppe min hund der kommer mest tilskade....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Er lige kommet hjem med Bella og sidder stadig og ryster.

En løs stor muskelhund kom løbende hen til os og der var ingen ejer i sigte.

3 min. med Bella i mine arme og de kommer løbende, hunden er løbet fra dem.

 

Nu er mit spørgsmål så, hvordan forholder jeg mig næste gang?

Vil helst ikke gøre noget forkert, så jeg skaber en værre situation.

Må jeg tage Bella op eller skal jeg lade være?

Skal jeg sige noget til den anden hund?

Er der andet jeg skal gøre eller ikke gøre?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem med Bella og sidder stadig og ryster.

En løs stor muskelhund kom løbende hen til os og der var ingen ejer i sigte.

3 min. med Bella i mine arme og de kommer løbende, hunden er løbet fra dem.

 

Nu er mit spørgsmål så, hvordan forholder jeg mig næste gang?

Vil helst ikke gøre noget forkert, så jeg skaber en værre situation.

Må jeg tage Bella op eller skal jeg lade være?

Skal jeg sige noget til den anden hund?

Er der andet jeg skal gøre eller ikke gøre?:vedikke:

 

Hvis du kan undgå det, så ville jeg ikke tage hende op, du risikerer at den anden hund nu vil syntes hun er endnu mere spændende og begynder at hoppe op ad dig. Jeg ville stille mig ind foran hende, med front imod den tilløbende hund, og så ville jeg med en dyb, bestemt stemme sige "NEJ", og totalt blokerer den vejen til Bella.

 

Jeg havde på et tidspunkt et problem med en lab her i området, den fik lov til at gå og lufte sig selv (:stupid:), så jeg begyndte at have en ekstra snor med på mine gåture, så når vi mødte den, så bandt jeg min hund fast til noget, hvorefter jeg satte snoren på den anden hund og bandt den fast et andet sted, på denne måde fik jeg de to hunde skilt ad og jeg havde bedre styr over situationen. Jeg gik så hjem med min egen hund, hvorefter jeg fandt ejeren til lab'en og afleverede hans hund, hvad du vil gøre med den anden hund er jo op til dig, det var bare hvad jeg gjorde :-D

 

Da jeg skrev om problemet herinde, fik jeg anbefalet at slippe min egen hund så begge hunde var uden snor, på denne måde kan de bedre kommunikere og konflikterne undgås, men da mit indkald absolut ikke var 100%, så turde jeg ikke forsøge denne indgangsvinkel :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med i en amerikansk gruppe om adfærdsteori, med mange adfærdsbehandlere, trænere osv. Jeg har sendt et spørgsmål til dem, om hvad der efter deres mening er det bedste at gøre i den situation.

 

Min egen mening er, at det er risikabelt at løfte sin hund op. Som Lonny skriver gør det hunden mere interessant for den fremmede hund, men det kan også virke provokerende fordi den anden hund ikke kan læse din hunds kropssprog.

 

Når det i den beskrevne situation lykkedes dig at stå med din hund på armen i 3 minutter, uden at der skete noget, må det betyde at den hund, der kom hen til jer, ikke var aggressiv. Igen kan jeg kun opfordre til at du lærer noget om hundesprog. Det vil også give dig en helt fantastisk oplevelse i forhold til at kommunikere med din egen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Nej, hunden var slet ikke aggressiv, jeg blev bare forskrækket over, at den pludseligt kom løbende og med meget høj hastighed og kunne ikke se fra afstand, hvad den ville.

Da ejerne kom viste det sig jo, at den var sluppet ud af halsbåndet og ikke ville fanges af sine ejere, vi stod bare lige i vejen.

De sagde, da de hurtigt løb forbi, at den kun var 1 år og ikke gjorde noget.

Ja, hunden fortsatte i fuld galop, da den så sine ejere, som om de legede fangeleg. Ha ha i kan ikke fange mig....

Faktisk lidt morsomt, nu hvor jeg ikke står i situationen længere.

 

Udover jeres råd, som er gode, tænker jeg også, at jeg kan prøve med nogle godbidder og et sit, det kan de fleste hunde og det siger vel også, at jeg er venlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, hunden var slet ikke aggressiv, jeg blev bare forskrækket over, at den pludseligt kom løbende og med meget høj hastighed og kunne ikke se fra afstand, hvad den ville.

Da ejerne kom viste det sig jo, at den var sluppet ud af halsbåndet og ikke ville fanges af sine ejere, vi stod bare lige i vejen.

De sagde, da de hurtigt løb forbi, at den kun var 1 år og ikke gjorde noget.

Ja, hunden fortsatte i fuld galop, da den så sine ejere, som om de legede fangeleg. Ha ha i kan ikke fange mig....

Faktisk lidt morsomt, nu hvor jeg ikke står i situationen længere.

 

Udover jeres råd, som er gode, tænker jeg også, at jeg kan prøve med nogle godbidder og et sit, det kan de fleste hunde og det siger vel også, at jeg er venlig?

 

Det tror jeg også kunne være en rigtig god idé, på den måde får du bragt lidt ro over situationen, og som du selv siger, de fleste hunde kan jo "sit" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...