Hop til indhold

Luna blev stukket af en hveps

Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi har som nævnt fået et hvepsebo i haven

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/18398-hvepsebo-i-haven.html

Og skadedyrsbekæmperen har lige været her og sprøjtet gift på boet.

Luna var indenfor imens, men hun kunne selvfølgelig ikke tåle at hendes mor rendte rundt ude i haven uden hende, så hun fik åbnet hoveddøren og kom ud til os.

Desværre besluttede en af hvepsene at det hele var Luna's skyld, så den for lige hen i røven på hende og stak hende, Luna hylede og skreg og kiggede meget bebrejdende på mig, hun var helt overbevist om at det var mig der havde sparket til hende :cry:

Hun blev meget forskrækket og ryster hvis jeg tager fat i hende, hun halser lidt, og hun bliver ved med at slikke der hvor hun blev stukket :ae:

Er der noget jeg kan gøre, og er der noget jeg skal holde øje med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har som nævnt fået et hvepsebo i haven

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/18398-hvepsebo-i-haven.html

Og skadedyrsbekæmperen har lige været her og sprøjtet gift på boet.

Luna var indenfor imens, men hun kunne selvfølgelig ikke tåle at hendes mor rendte rundt ude i haven uden hende, så hun fik åbnet hoveddøren og kom ud til os.

Desværre besluttede en af hvepsene at det hele var Luna's skyld, så den for lige hen i røven på hende og stak hende, Luna hylede og skreg og kiggede meget bebrejdende på mig, hun var helt overbevist om at det var mig der havde sparket til hende :cry:

Hun blev meget forskrækket og ryster hvis jeg tager fat i hende, hun halser lidt, og hun bliver ved med at slikke der hvor hun blev stukket :ae:

Er der noget jeg kan gøre, og er der noget jeg skal holde øje med?

Du skal lægge noget koldt på stik stedet - kig efter om brodden er der ellers skal den ud - da den jo pumper giften ind.

Man kan godt anvende det der kølegele som mennekser også bruger. Det har jeg brugt til Darwin da han blev stukket i poten

Har du ikke det kan man bruge salminak som man dupper på. Så skal du holde øje med om hun bliver dårlig - da det så kan være en allergisk reaktion - og det kræver dyrlæge hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal lægge noget koldt på stik stedet - kig efter om brodden er der ellers skal den ud - da den jo pumper giften ind.

Man kan godt anvende det der kølegele som mennekser også bruger. Det har jeg brugt til Darwin da han blev stukket i poten

Har du ikke det kan man bruge salminak som man dupper på. Så skal du holde øje med om hun bliver dårlig - da det så kan være en allergisk reaktion - og det kræver dyrlæge hjælp

Vi har lige kigget efter en brod, men kunne ikke finde nogen, det kan jo være at hun selv har fået pillet den af, da hun jo har slikket rimeligt intensivt på stedet.

Det kølende, tager det kun smerten, eller hjælper det også til at giften ikke spredes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige kigget efter en brod, men kunne ikke finde nogen, det kan jo være at hun selv har fået pillet den af, da hun jo har slikket rimeligt intensivt på stedet.

Det kølende, tager det kun smerten, eller hjælper det også til at giften ikke spredes?

Det kølene tager både smerter og kløe og får hævelsen til at falde - så giften ikke breder sig - det er super godt.

Darwin havde faktisk ingen symptomer to timer efter han var blevet stukket

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kølene tager både smerter og kløe og får hævelsen til at falde - så giften ikke breder sig - det er super godt.

Darwin havde faktisk ingen symptomer to timer efter han var blevet stukket

Jeg har lige fået hende til at sidde på en ispose i 5 minutter, men hun syntes altså at det er en underlig ting :lol:

Men hun virker rent faktisk allerede ret ok, hun har spist godbidder og lige nu gør hun klar til at tage en lille lur ovenpå overraskelsen. Hun virker lidt trygget, men absolut ikke syg, så jeg tror at hun er ok :5up:

Men vi var godt nok heldige, vi havde jo lige givet hele boet gift, men heldigvis var det en hveps uden gift der stak, vi havde nok haft større problemer hvis hvepsen også havde overført noget af giften fra boet til Luna....

Hvis det er en hveps der har stukket Luna

er der ikke nogen brod, da hvipse har en

glat brod, og bier har en brod med modhagere

Det var også hvad min mand sagde, så det er nok derfor vi ikke fandt nogen brod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Århh, nej stakkels Luna :ae:

Jeg har heldigvis ikke prøvet det - kun på mig selv - men jeg frygter det.

Der kom en hveps ind til os her forleden, jeg rejste mig resolut og gav den stød med min "ketcher" og den faldt selvfølgelig ned i Nanas kurv hvor hun lå.

Jeg flåede hende op af kurven og fik den basket endnu engang.

Nana blev så bange og troede at hun havde gjort noget forkert, nåårhhh :lun:

Det hjalp dog med et par godbidder :-D

God bedring til Luna :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih stakkels lille Luna :cry: :ae:

Misja blev stukket sidste år da en satte sig ind under hendes sele og blev sur, hun reagerede lige som Luna og da jeg efterfølgene snakkede med dyllen sagde hun at hvis de får en allergisk reaktion så kommer den inden for de første få minutter så man skal ikke gå og være bekymret længe....

Da vi var ude at gå da det skete, nåede Misja at glemme det lidt inden vi nåede hjem men hun havde da en lille bule på stedet i et par dage efter og der var hun lidt øm.

Sååh giv Luna et knus og et kram fra mig og fortæl hende hvor uheldig hun er, men mon ikke det går over nu hun ikke ser ud til at få en allergisk rektion af det :x: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Århh, nej stakkels Luna :ae:

Jeg har heldigvis ikke prøvet det - kun på mig selv - men jeg frygter det.

Der kom en hveps ind til os her forleden, jeg rejste mig resolut og gav den stød med min "ketcher" og den faldt selvfølgelig ned i Nanas kurv hvor hun lå.

Jeg flåede hende op af kurven og fik den basket endnu engang.

Nana blev så bange og troede at hun havde gjort noget forkert, nåårhhh :lun:

Det hjalp dog med et par godbidder :-D

God bedring til Luna :hjerte:

Nårh, stakkels Nana :ae:

Jeg er overbevist om at Luna troede jeg var en del af det, hun blev jo stukket og skreg, så jeg for hen og tog hende op på skødet og fik fjernet hvepsen. Herefter jokede jeg lidt med skadedyrsbekæmperen om at hun nu nok ikke kunne lide ham længere, da hun helt sikkert ville give ham skylden, men ham ville hun søreme godt snakke med, det var bare hendes mor der var dum :lol:

Det er heldigvis gået over igen, masser af kram og godbidder, og så var vi heldigvis fine venner igen, og lige nu er hun i gang med at banke sin bamse, så jeg tror hun har det fint :mrgreen:

Iiih stakkels lille Luna :cry: :ae:

Misja blev stukket sidste år da en satte sig ind under hendes sele og blev sur, hun reagerede lige som Luna og da jeg efterfølgene snakkede med dyllen sagde hun at hvis de får en allergisk reaktion så kommer den inden for de første få minutter så man skal ikke gå og være bekymret længe....

Da vi var ude at gå da det skete, nåede Misja at glemme det lidt inden vi nåede hjem men hun havde da en lille bule på stedet i et par dage efter og der var hun lidt øm.

Sååh giv Luna et knus og et kram fra mig og fortæl hende hvor uheldig hun er, men mon ikke det går over nu hun ikke ser ud til at få en allergisk rektion af det :x: :ae:

Det er godt at vide at reaktionen kommer inden for de første par minutter, jeg har jo gået og holdt øje med hende hele eftermiddagen, men så ved jeg det til en anden gang :5up:

Jeg tror at det var et heldig sted Luna blev stukket, hun blev stukket på balden, og her er der masser af kød, så jeg tror ikke at stedet bliver så ømt, og indtil nu er der såmænd ikke engang en bule, så mon dog den kommer.

Jeg skal nok give hende en masse kys og kram fra dig, hvis hun altså snart kan holde til at få flere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Luna:ae:

Jeg har desværre ingen råd, da jeg ikke selv har prøvet det... men rigtig god bedring til skatte-pigen:bighug:

Tak, hun er heldigvis allerede klar på at lege, så det var vist mere overraskelsen over at det gjorde ondt end fordi at hun rigtig tog skade :-D

Dog følte hun sig en smule forulempet da jeg tvang hende til at sidde på en ispose i fem minutter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumme hveps at stikke Luna! :evil: Godt at der ikke skete mere.

:lol: til at du faktisk fik hende til at sidde på is i fem minutter - hvad hun ikke finder sig i altså. :lol:

Ozzie blev en gang stukket af en hveps eller bi eller et eller andet i den dur og det var lige over det ene øje, så hun så meget overrasket ud i den ene siden af hovedet i et stykke tid. :lol: Jeg nåede at gå helt i panik til at starte med men udover det overraskede udtryk, så skete der ingenting. Er ret sikker på at de tøser der er sejere end vi tror. :oops::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumme hveps at stikke Luna! :evil: Godt at der ikke skete mere.

:lol: til at du faktisk fik hende til at sidde på is i fem minutter - hvad hun ikke finder sig i altså. :lol:

Jeg var rent faktisk også lidt overrasket over hvor fint hun fandt sig i det, men jeg sad også og stopfodrede hende med godbidder imens :-D

Ozzie blev en gang stukket af en hveps eller bi eller et eller andet i den dur og det var lige over det ene øje, så hun så meget overrasket ud i den ene siden af hovedet i et stykke tid. :lol: Jeg nåede at gå helt i panik til at starte med men udover det overraskede udtryk, så skete der ingenting. Er ret sikker på at de tøser der er sejere end vi tror. :oops::vuf:

Det tror jeg du har ret i, ofte er det jo bare os der er overpylrede :-D

Luna er dog lidt øm nu kan man se, jeg forsøgte at tage hende op på mit skød og nusse lidt, og hun havde det fint med det, lige indtil jeg satte hånden under hendes numse for at sørge for at hun ikke faldt ned, så kunne jeg godt se på hende at hun ikke syntes det var helt behageligt længere, så det er nok ikke "sit" vi skal træne de næste par dage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites