Hop til indhold

Gemmer mad og snacks

Gæst Linezjj
 Share

Recommended Posts

Gæst Linezjj

Hej :-D

Jeg har en lille malteser på knap 1 år.

Hun er en rigtig dejlig lille hund, som kan få alle til at smile.

Dog er der en ting der har undret mig ved hendes adfærd.

Nogle gange når hun får serveret sin mad, spiser hun den ikke med det samme. I stedet begynder hun at små-skubbe til skålen og nærmest skuffe luften væk omkring den.

Den samme gør hun med større godbidder, som hun ikke lige kan tage i en bid, så gemmer hun det i et hjørne og laver skubbe bevægelser hen i mod det. Hun kan også finde på at gemme ting i dynen, hvor hun skubber dynen hen over det. Men er det det samme hun forsøger at gøre ved at "skubbe luften" hen over det, når der ikke er noget hun kan gemme det under?

Forstår simpelthen ikke signalerne.

Håber der er nogle der ved råd. :roll:

Haha.

Mvh Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

det gør robin også.. da vi nægter ham at grave ting ned ude i haven.. (når han får ben osv.), så prøver han istedet at grave dem ned under hans pude i kurven:damn:

det har vi fået nogle gode film ud af :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Først graver de et hul (det må Nura ikke i parketgulvet), så lægges det gode deri - og så dækkes det gode med jord vha næsen....

Hvis man ser "øvelsen" udenfor i jord eller sand giver det mere mening :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Når Bamse får en politistav graver han den ned 95% af gangene.

Vi har hundelem, så han kan bare gå ud og gøre det :-D

Der går så ikke lang tid før at Nana graver den op og æder den :mrgreen:

:lol::lol::lol:

Ikke ret godt gemt så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre skriver så prøver hun at begrave tingene. :-D

Ozzie gør det også - både indenfor og ude.

Jeg får grineflip hver gang hun skal grave noget ned ude... først går hun længe rundt og leeeeeder efter det perfekte sted. Hvis hun opdager at der er nogen, der kigger på hende efter hun har udvalgt et sted sukker hun dybt og begynder igen at lede videre.

Når hun endelig har valgt et sted graver hun omhyggeligt et meget dybt hul og placerer med største forsigtighed benet (eller hvad det nu er) nede i hullet.

Så begynder hun med snuden at skubbe til jorden - der er dog lige det lille problem at hun altid skubber til jorden nede i hullet - og dermed også til benet, som hurtigt ender ovenfor hullet. Når hun efter et lille øjeblik opdager at benet er endt det helt forkerte sted ser hun totalt lost ud. Hvordan er det ben dog endt dér. :lol::mrgreen:

Nå, men fat i det og ned i hullet igen og så fortsætter hun som før. Det ender næsten altid med at hun bare lader benet ligge fint ovenpå jorden ved siden af et fint hul. :mrgreen: Stakkels Ozzie. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun endelig har valgt et sted graver hun omhyggeligt et meget dybt hul og placerer med største forsigtighed benet (eller hvad det nu er) nede i hullet.

Så begynder hun med snuden at skubbe til jorden - der er dog lige det lille problem at hun altid skubber til jorden nede i hullet - og dermed også til benet, som hurtigt ender ovenfor hullet. Når hun efter et lille øjeblik opdager at benet er endt det helt forkerte sted ser hun totalt lost ud. Hvordan er det ben dog endt dér. :lol::mrgreen:

hihi stakkels Ozzie... Karla fandt engang en politistav-agtig ting i parken, som hun legede og legede og hyggede sig med (hun var ikke ret gammel)... Hun endte med at grave den ned, men halvdelen af den stak op af hullet :rolleyes:

Så trissede vi lidt omkring og snuste til lidt andre ting, og da vi skulle hjem, tænkte jeg (idiot som jeg er) at hun da kunne få den dims med hjem, når hun nu var så glad for den... Så jeg hev den op af hullet og gik hen til hende og tilbød hende den...

Hendes ansigtsudtryk var værd at betale penge for at se :lol: Der var simpelthen chok malet i hele fjæset på hende.... Hvordan kunne det ben dog være i min hånd, når hun netop havde begravet det så omhyggeligt?:shock:

Så måtte jeg vente tålmodigt (med ryggen til) indtil hun havde fundet et nyt sted til det :rolleyes: Behøver jeg at nævne, at jeg stadig kunne se det stikke op af jorden da vi gik :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, gør nogens hunde så nogensinde sådan noget her?!

[media]

[/media]

:lol::lol: Jep.... Karla står dog for det meste op, men ideen er den samme...

Og til trådstarter - din hund er ikke spor sær.. kom lige i tanke om dette lille klip af Karla, hvor hun "begraver" et stykke bøf i plænen :rolleyes:

Karla "begraver" et stykke bøf i plænen - HundeGalleri.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho kan også finde på at begrave min mad, hvis jeg stiller den på gulvmadrassen og ikke er beskæftiget med den.

Buddhas legemetode kender vi også her i huset.

Og Guincho leger sommetider kasteleg med sine tyggeben. Tager den i munden, slynger den væk, og står og logrer. Så er det vist meningen at vi skal tage den og kaste den, men uanset om vi kaster den væk fra ham eller til ham, er det alligevel som om det ikke var det han mente. Jeg må tage en video en af dagene af det, måske en herinde kan fortælle mig hvad det er han mener med legen.

Han gør det også sommetider hvis han står oppe i sengen, så slynger han tyggetingen ned på gulvet med sin mund. Og så står han og kigger ned på den. Det minder mest af alt om babyer i barnevogne, som kaster med sutten, hvor man siger at det er for at erfare at tingene kommer tilbage, så vidt jeg husker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre skriver så prøver hun at begrave tingene. :-D

Ozzie gør det også - både indenfor og ude.

Jeg får grineflip hver gang hun skal grave noget ned ude... først går hun længe rundt og leeeeeder efter det perfekte sted. Hvis hun opdager at der er nogen, der kigger på hende efter hun har udvalgt et sted sukker hun dybt og begynder igen at lede videre.

Nå, men fat i det og ned i hullet igen og så fortsætter hun som før. Det ender næsten altid med at hun bare lader benet ligge fint ovenpå jorden ved siden af et fint hul. :mrgreen: Stakkels Ozzie. :rolleyes:

Stakkels Ozzie, men du må altså vise os en film af det en dag, den ville jeg da ikke kunne stå for :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til trådstarter - din hund er ikke spor sær.. kom lige i tanke om dette lille klip af Karla, hvor hun "begraver" et stykke bøf i plænen :rolleyes:

Karla "begraver" et stykke bøf i plænen - HundeGalleri.dk

Hahaha ja, luft begravning er vist det helt korrekte ord for det der :mrgreen:

Ej, det gør Motor aldrig. Han har kun én gang begravet et tyggeben (dårligt men rigtigt), det var tydeligvis noget han var stolt af.

Jeg ødelagde det så også ved at give ham det da vi skulle hjem, så gemte han det et nyt sted og tingen var væk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihi stakkels Ozzie... Karla fandt engang en politistav-agtig ting i parken, som hun legede og legede og hyggede sig med (hun var ikke ret gammel)... Hun endte med at grave den ned, men halvdelen af den stak op af hullet :rolleyes:

Så trissede vi lidt omkring og snuste til lidt andre ting, og da vi skulle hjem, tænkte jeg (idiot som jeg er) at hun da kunne få den dims med hjem, når hun nu var så glad for den... Så jeg hev den op af hullet og gik hen til hende og tilbød hende den...

Hendes ansigtsudtryk var værd at betale penge for at se :lol: Der var simpelthen chok malet i hele fjæset på hende.... Hvordan kunne det ben dog være i min hånd, når hun netop havde begravet det så omhyggeligt?:shock:

Så måtte jeg vente tålmodigt (med ryggen til) indtil hun havde fundet et nyt sted til det :rolleyes: Behøver jeg at nævne, at jeg stadig kunne se det stikke op af jorden da vi gik :lol::lol:

Haha Karla og Ozzie må have været på nedgravningskúrsus samme sted. :mrgreen: Ville vildt gerne have set Karla I hovedet da du viste hende benet. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha: Sådan har jeg aldrig set Ozzie gøre, men det der godt nok sødt ud. :hjerte:

Lonny: Jeg har vist en enkelt film af det et eller andet sted (det er ret svært at få filmet for hun nægter at grave, hvis hun opdager at man kigger på hende:stupid: :mrgreen:). Skal nok lige se om jeg kan finde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Øhh, gør nogens hunde så nogensinde sådan noget her?!

[media]

[/media]

Altså pluto gør det hvis f.eks. det er et stykke pølse der er røget ned fra komfuret (eller i det hele taget noget varmt) Og han kan også finde på at gø og knurre af det (men igen kun hvis det er varmt) Tror måske det er fordi han tror det er noget der bidder ham, fordi han har jo ikke som sådan en tankegang der siger at det er fordi det er vamt :lol:

Men hvor ser det altså sjovt ud

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites