Hop til indhold

Slider negle skævt

Gæst Marianne7100
 Share

Recommended Posts

Gæst Marianne7100

Sygdom er det nu ikke lige. Men Min otto på 1 år, Slider sine negle skævt. På begge bagpoter, er de yderst negle slidt helt i bund, har netop klippet de øvrige. Det gør ikke ondt på ham, men tænker at han vel på et tidspunkt kan få ondt, slitagen stoppe jo ikke. Findes der noget man kan smører på? Ved det findes til hestehove

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm..:hmm:..

Jeg ved ikke rigtig, hvad du mener med at "neglene er slidt helt i bund"? Bløder de?

Det er meget almindeligt, at man ikke behøver at klippe alle neglene på alle poter. Silke har også nogle negle på bagpoterne, som jeg aldrig klipper. Det kan lige så godt være fordi de vokser langsommere end de andre negle.

Du har da ret i, at slitagen ikke stopper, men det gør væksten jo heller ikke. Lige nu vokser neglen bare præcis så hurtigt som den slides. Det er da helt fint..

Selvfølgelig kan Otto være så hjulbenet, så DET er årsagen til det skæve slid. Men så er det da vigtigt at få undersøgt om DET er noget, der skal behandles.. Snak med dyrlægen om det næste gang I kommer til helbredscheck eller vaccination..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne7100

Nu ved jeg ikke lige hvordan man tjekker hofter på en hund, i hvert fald ikke uden dyrlæge:) men nej han er ikke hjulbenet i hvertfald. Nej de bløder ikke, og er heller ikke ømme. Så du har nok ret ifht. vækst og slitage. Så bare lige en haltende hund for mig om en mdrs tid. Han skal vaccineres om 1 mdr ca, så vil selvfølgelig lige forhører mig i den forbindelse

Link til indlæg
Del på andre sites