Hop til indhold

Fagre nye verden - nomehalsbånd


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Min yndlingsfilm :hjerte:

 

:klap: det er også én af mine! Ved ikke hvor mange gange jeg har set den efterhånden :hjerte: Kim Larsen spiller ELENDIGT :lol: men det gør bare filmen endnu bedre :mrgreen::klap:

 

Havde et jordegern for nogle år siden, ham kaldte jeg Arnold, som i Arnold fra Røde Mellemvej :mrgreen::lol:

 

Min lillebrors far er med i den....ude på en båd der sejler forbi :blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yep, Nome er en by i Alaska, og er målet for det (meget) lange slædehundeløb: Iditarod-Nome. 1.800 rå km gennem Alaska.

 

1 mand/kvinde, 15-16 hunde og en slæde. Sæt igang. Det tager de seje (hunde) ca. 11-12 dage at fuldføre.

Skal Motor være med?? :mrgreen:

 

Og jeg vil da vædde på at alle de hunde der er med, har Nome halsbånd på..:mrgreen: (Nok bare ikke syet i DK)

 

Århh suk, det ville være den mest fantastiske oplevelse i verdenen!

 

Tak for spændende info :-D

 

Det er slet ikke sikkert endnu, men måske måske må Motor komme med i et spand, med langsom start her til efterår/vinter... Ihhh :x:

Hvis han bliver en god trækhund, så skal jeg SÅ meget prøve en tur gennem Danmark eller rundt i Sverige, ingen tvivl om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Århh suk, det ville være den mest fantastiske oplevelse i verdenen!

 

Tak for spændende info :-D

 

Det er slet ikke sikkert endnu, men måske måske må Motor komme med i et spand, med langsom start her til efterår/vinter... Ihhh :x:

Hvis han bliver en god trækhund, så skal jeg SÅ meget prøve en tur gennem Danmark eller rundt i Sverige, ingen tvivl om det.

 

Det kan jeg godt forstå du krydser fingre for! Jeg vil krydse sammen med dig.:x:

 

De hunde i Alaska er bare SÅ seje!! De løber i gennemsnit 150 km OM DAGEN, 2 uger i træk...:shock: I sne og rå kulde, med en fuldt pakket slæde + fører. Jeg fatter simpelthen ikke de kan holde til det!

 

Og de ser ikke engang trætte ud når de kommer i mål......de MÅ simpelthen være verdens sejeste hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Århh suk, det ville være den mest fantastiske oplevelse i verdenen!

 

Tak for spændende info :-D

 

Det er slet ikke sikkert endnu, men måske måske må Motor komme med i et spand, med langsom start her til efterår/vinter... Ihhh :x:

Hvis han bliver en god trækhund, så skal jeg SÅ meget prøve en tur gennem Danmark eller rundt i Sverige, ingen tvivl om det.

 

Ellers så er der polardistancen som køres hvert år i sverige..dog ikke 1800km.. men stadig en lang tur, hvor man sover ude i det fri med hundene. Polardistans - den naturliga utmaningen

 

Så er der også udstilling/løb i furudal hvert år... hvor man kan forskellige prøver.. den ene er 10km på en time, som giver adgang til det svenske championat.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Okaaaaaaaaaaaaaaaay :shock:

 

Appetitligt :genert:

 

hihi :lol: hvor er du sød, har du virkelig aldrig hørt den før? :lol: jeg lånte den på bånd som lille. Kan huske jeg hørte den på skadestuen engang (indrømmet jeg opholdt mig meget dér som lille :engel:) men kan tydeligt huske at jeg sang Bøøøøøf! BØF med LØG!!! Mens jeg ventede på en sygeplejeske :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihi :lol: hvor er du sød, har du virkelig aldrig hørt den før? :lol: jeg lånte den på bånd som lille. Kan huske jeg hørte den på skadestuen engang (indrømmet jeg opholdt mig meget dér som lille :engel:) men kan tydeligt huske at jeg sang Bøøøøøf! BØF med LØG!!! Mens jeg ventede på en sygeplejeske :mrgreen::lol:

 

Haha, nice :lol:

 

Indrømmet, jeg hørte den ikke til ende - synes jeg fik rigeligt af ham der manden, da han begyndte at proppe maden i munden med hænderne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
40 mm er absolut ikke for bredt til Motor. Karlas er ca 30 mm (det er det der egentlig hedder 25mm, men der ryger jo fleece på også, så det bliver lidt bredere) - og hun er jo en fjerdedel af Motors størrelse :vedikke:

 

31738d1282591817-fagre-nye-verden-nomehalsband-31040_397054132053_581222053_4301789_877049_n.jpg

 

Nu har jeg fået et prøvehalsbånd, 60cm langt og 3cm bredt nylon + fleece, i alt 5cm bredt.

 

Jég vil jo have at det sidder ligesom Karlas her på billedet, men det bliver vældig voldsomt både med halsbånd og træksele der. I kan måske se på min avatar at selen også sidder deroppe af..

 

Anders sagde det skulle sidde højere oppe? Så nu bliver jeg helt i tvivl?

 

Skal det måske bare være lidt smallere? Synes jeg skal hive ret meget i hans hår for at få det udover, der er jo kilovis i den manke :hmm:

 

Fatter ikke halsbånd :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fået et prøvehalsbånd, 60cm langt og 3cm bredt nylon + fleece, i alt 5cm bredt.

 

Jég vil jo have at det sidder ligesom Karlas her på billedet, men det bliver vældig voldsomt både med halsbånd og træksele der. I kan måske se på min avatar at selen også sidder deroppe af..

 

Anders sagde det skulle sidde højere oppe? Så nu bliver jeg helt i tvivl?

 

Skal det måske bare være lidt smallere? Synes jeg skal hive ret meget i hans hår for at få det udover, der er jo kilovis i den manke :hmm:

 

Fatter ikke halsbånd :damn:

 

Livas sidder heller ikke som Karlas - jeg tror, at man skal være lille og fin uden for meget pels og - i Livas tilfælde - halspludder

 

dorte-albums-givskud-picture16642-099.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Karlas er jo altså også et halvkvæl, og på billedet er det jo ikke strammet til - der hænger snoren bare ned... så det er "for stort" til hende... derfor ryger dt så langt ned. Når snoren er stram sidder det vist lidt anderledes... ser lige om jeg kan finde et billede....

 

edit. det nærmeste jeg kommer på et billede hvor man kan se hvordan halsbåndet sidder i brug er vist dette, og det er ikke specielt godt til at vise det desværre...

 

31976d1283102686-agility-rally-o-landstraef-rally.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Livas sidder heller ikke som Karlas - jeg tror, at man skal være lille og fin uden for meget pels og - i Livas tilfælde - halspludder

 

dorte-albums-givskud-picture16642-099.jpg

 

Nårrmn det er måske også mere ligesom dit at det sidder. Hvis du bytter pludder ud med hår :klap: Men det ér der det skal sidde, eller hva? For med alt pelsen er der altså lidt kaos når han osse skal have trækselen på... men det måske ligemeget når først musikken spiller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårrmn det er måske også mere ligesom dit at det sidder. Hvis du bytter pludder ud med hår :klap: Men det ér der det skal sidde, eller hva? For med alt pelsen er der altså lidt kaos når han osse skal have trækselen på... men det måske ligemeget når først musikken spiller.

 

Det tror jeg.

 

Liva har aldrig både sele og halsbånd på - det bliver nemlig sådan lidt for meget omkring hals-området på hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...