Gæst Leffe Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Vi har været meget påpasselige, med ikke at gå for lange ture med Leffe. Kommer dagligt i hundeskov, eller andre steder hvor han frit kan løbe rundt i lang tid. Jeg kender godt til den tommelfinger regel med hvalpens alder i uger = hvor mange minutter man bør gå-gå med den. Mit spørgsmål er så, hvor længe man skal følge denne regel, eller hvor gammel en hvalp/unghund skal være for at komme med på lange traveture? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Før du virkelig kan give helt slip på tanken om at skåne din hund bør den nok være omkring 10-12 måneder for små hunde og 12-18 måneder for større hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Det var længe:shock:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Det var længe:shock:. de er jo i voksealderen bare husk at tiden man siger en hvalp må gå, er konstant bevægelse, så længe man holder gode snuse pauser, oplevelse pauser, observere omgivelserne ect., kan man sagtens være hjemmefra i længere tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Det var længe:shock:. Det er længe!! Men før hunden har nået den alder er den bare ikke færdigudvokset og kan derfor ikke tåle samme belastning som voksne hunde. Du kan naturligvis gå længere og længere med din hund, men du skal stadig tænke på at skåne din. Min hvalp er 5½ måned og han får da lov til at gå lange ture. Men det er så kun 1-2 gange om ugen. Normalt går jeg omkring 2x20-30 minutter om dagen i roligt tempo. Det er omkring 2-3 kilometer dagligt. En eller to gange om ugen går jeg så 4 kilometer i roligt tempo. Ellers står den kun på træning og træning, så hunden kan blive aktiveret uden at blive overbelastet. Jeg glææææder mig sådan til at han er færdigudvokset!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Jeg takker:-). Jeg er slet ikke interesseret i at overbelaste ham. Havde heller ikke nogen forestilling om at han kunne gå i timevis, syntes bare at han efterhånden virker stor og stærk. Men så fortsætter vi bare som vi plejer.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Jeg takker:-).Jeg er slet ikke interesseret i at overbelaste ham. Havde heller ikke nogen forestilling om at han kunne gå i timevis, syntes bare at han efterhånden virker stor og stærk. Men så fortsætter vi bare som vi plejer.... Det bliver netop skide irriterende at skulle tage hensyn, når man faktisk synes at hvalpen kan holde til det. Men selvom de bliver store og stærke, så er deres led og knogler endnu ikke færdigudviklede. Det bliver skønt en dag slet ikke at skulle skænke det en tanke, men bare lade sin hund bruge al det krudt den vil!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Jeps, så er der heller ingen undskyldning længere, for ikke at løbe en smule:oops:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Vi begyndte at gå ture ture med Aslan da han var 1 år. Vi øgede de mange 10 min ture til 25 min da han var 9-10 mdr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Vi begyndte at gå ture ture med Aslan da han var 1 år. Vi øgede de mange 10 min ture til 25 min da han var 9-10 mdr Den skal jeg lige have skåret ud i pap. Gik I så slet ikke ture da han var hvalp? Tror måske jeg har misforstået dit indlæg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret August 24, 2010 Rapporter Share Besvaret August 24, 2010 Jeg gik ture af op til en halv times varighed med Nura som stor hvalp (altså intensiv gå-ture).. På den anden side af 1 år røg de op på en time. Og nu løber jeg med hende lige så langt jeg kan (hun er 2 år) Svømning og anden motion har hun altid fået rigeligt af. Jeg kommer dog aldrig til at cykle med hende - fordi jeg synes det bliver for meget "løb i samme hastighed" og en anelse kedeligt for en næsehund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts