Hop til indhold

Ørelugt


Umulia
 Share

Recommended Posts

Øhh, det er søreme svært at forklare...

 

Luna's ører lugter sådan lidt sødt og varmt, jeg sniffer til dem et par gange om ugen, så jeg ved hvordan de plejer at lugte, og dermed lettere kan opfange hvis de en dag lugter anderledes og der måske er en infektion.

 

Samme her. Jeg plejer at sige at Vinnies ører lugter "frodigt" - men sødt og varmt er også dækkende. De lugter på ingen måde ubehageligt, men bestemt heller ikke af ingenting :lol:

 

Jeg har været meget opmærksom på det siden Vinnie fik sit blodøre, for min dyrlæge sagde at en øreinfektion kan forværre risikoen for blodøre. Men hun havde ikke nogen infektion dengang hun blev opereret - den lugt tror jeg godt jeg kan genkende :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det virkelig kun mig, der synes, at hundeører stinker? :genert:

 

Har fået bekræftet gang på gang af andre hundemennesker, at Møffes ører duuuuufter (spørg bare Nollike, hun stak hele snuden ned i Møffes ører, da jeg lige havde fået ham og de duftede, sagde hun!). Men jeg har aldrig brudt mig om lugten og negligerer derfor at lugter efter for badr, min næse brøds sig ikke om det :genert:

 

Snuser til dem en gang i mellem (når det lige kommer over mig), men det synes at være den samme vamle lugt hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
:drille: Er det ikke osse lidt af en unode, at de kvindfolk stikker deres snude i alting!:slem:

 

Nu får jeg tæv!:cool:

 

Jeg sniffer både hundefødder, hundeører og hundepels..

 

Synes min hund dufter dejligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Chilli's ører dufter sådan lidt af.......hmmm.....tror det bedste ord er "frodighed", som andre også beskriver :hmm:

 

Lugter lidt som når man står ved havet og indånder luften en blæsende, efterårsdag...dejligt, frisk og frodigt ;-)

(måske det hænger sammen med, at hun lige har været ned og svømme i den lokale å for en time siden?)

Er også lidt påpasselig med at checke hendes ører jævnligt, så der ikke kommer infektion eller andet i.

Især når hun nu er så glad for at bade sig i alsken's slags vand :genert:

 

Og så har vi en "hus-regel" her, som har været gældende for alle familien's hunde - også dem som ikke længere lever:

 

Man må ikke selv pille i ørene!!...men skal lade sine mennesker om at "nulre" ørene, hvis/når de klør! :5up::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...