Birgitta Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg har prøvet at skrive i rødt inde i qouten - og forventer svar, for ellers dør debatten da helt. Debatten har da aldrig været i live i denne tråd:mrgreen:. Den er druknet af troll. Men dine spørgsmål er der da svar på i Thomas' indlæg og i mit:???:. De drukner bare osse i troll. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Men dine spørgsmål er der da svar på i Thomas' indlæg og i mit:???:. De drukner bare osse i troll. Nej, det er ikke de svar jeg eftersøger - det er det jeg har skrevet med rødt til dig jeg godt kunne tænke mig svar på - og da de det er et indlæg du har skrevet har jeg henvendt spørgsmålene til dig. Jeg kan ikke bruge til noget, at jeg kan læse indenad i Thomas´s indlæg :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Tak Ved dog godt at jeg godt kan give hende det, men jeg tænker lidt at når man har deaktiveret karma, så er man vel ikke interesseret i at få det -eller er det bare en fiks idé jeg har fået? Jeg vil hellere vide, hvorfor jeg har deaktiveret det og hvorfor jeg aldrig er online. Jeg havde godt nok noget computer-vrøvl på et tidspunkt, meeeeeen derfor behøves den vel ikke gøre mig ikke-existerende 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hvorfor skal der rulle øjne ad små-snak? Tror jeg vil være lidt småfornæmet! Hvis man ude i den virkelige verden diskuterer et emne, så sker det, at man bevæger sig over i andre emner, det er ikke respektløst, det er en naturlig udvikling af en samtale. Gad godt nok ikke et rigidt system, hvor alt, der ikke holder sig stramt til emnet skulle fjernes - fx han søges til parring, så må man KUN komme med tilbud om hanner, det er helt forbudt at komme med andre inputs? Fordelen ved småsnak er, at os der sludrer, kan gå hårdere til hinanden, kalde en spade for en spade, uden at bekymre os om modparten nu får et mentalt sammenbrud, fordi jeg har glemt at pakke alt ind i vat. Fair at rulle øjne af småsnak, men det har en funktion, både på HF og ude i den virkelige verden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 En popcorn tråd :klap: Jeg har været medlem her på site i 3 år. Jeg er netop vendt tilbage til forum efter LANG tids pause... Denne tråd beskriver hvorfor jeg ikke gad deltage heller ej være admin for pinscher forum. Tingene ser åbenbart ikke anderledes ud efter over 1 års pause.. Jeg ved efterhånden hvad jeg kan forvente af dette forum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hvorfor skal der rulle øjne ad små-snak? Tror jeg vil være lidt småfornæmet! Hvis man ude i den virkelige verden diskuterer et emne, så sker det, at man bevæger sig over i andre emner, det er ikke respektløst, det er en naturlig udvikling af en samtale. Gad godt nok ikke et rigidt system, hvor alt, der ikke holder sig stramt til emnet skulle fjernes - fx han søges til parring, så må man KUN komme med tilbud om hanner, det er helt forbudt at komme med andre inputs? Fordelen ved småsnak er, at os der sludrer, kan gå hårdere til hinanden, kalde en spade for en spade, uden at bekymre os om modparten nu får et mentalt sammenbrud, fordi jeg har glemt at pakke alt ind i vat. Fair at rulle øjne af småsnak, men det har en funktion, både på HF og ude i den virkelige verden. Jeg synes altså at det er SERIØST!! fornærmende, hvis nogen afbryder alvorligt ment debat IRL --ved at skvadre med hinanden! Det forekommer da, men det er MEGA uforskammet! Jeg "ruller netop øjne" af en debat, der er mere småsnak end debat. IRL kan man sikkert slippe af sted med en hviskende sidebemærkning til sikn nærmeste, men HER er der tale om at man skvadrer højt og inderligt, så selve debatten bliver afsporet. Eller aldrig kommer i gang. Der er jo IKKE tale om at "emnet skifter", men om at det oprindelige emne hele tiden bliver saboteret med helt irrelevante dumme bemærkninger. Jeg VED godt, at "de indforståede" formodentlig ikke synes bemærkningerne er "dumme", men debatten er jo netop et andet forum end kaffestuen.. Der skulle gerne være plads til andre end "de indforståede". HVAD er det, der gør, at diverse smalltalkere ikke kan føre deres småsnak privat? IRL ville man da tage en "rygepause" med eller uden røg, for at få afløb for sin trang til småsnak. Helt uden smileys... For DE kan åbenbart tolkes fornærmende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 En popcorn tråd :klap: Jeg har været medlem her på site i 3 år. Jeg er netop vendt tilbage til forum efter LANG tids pause... Denne tråd beskriver hvorfor jeg ikke gad deltage heller ej være admin for pinscher forum. Tingene ser åbenbart ikke anderledes ud efter over 1 års pause.. Jeg ved efterhånden hvad jeg kan forvente af dette forum. Er det ikke dejligt at være tilbage i vante rammer?:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jamen så bøjer jeg mig for dig, hvis du har monopol på den korrekte opførsel, så er jeg respektløs - jeg respekterer, at andre tænker og handler anderledes, istedet for at kalde respektløs, så lister jeg stille af og finder nogle, der gider lege på mit åbenbart lave niveau 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Nej, det er ikke de svar jeg eftersøger - det er det jeg har skrevet med rødt til dig jeg godt kunne tænke mig svar på - og da de det er et indlæg du har skrevet har jeg henvendt spørgsmålene til dig. Jeg kan ikke bruge til noget, at jeg kan læse indenad i Thomas´s indlæg :blink: Jeg kan ikke forklare det tydeligere. Prøv at gå tilbage til Thomas' indlæg. Læs efterfølgende mit indlæg. Med Thomas' indlæg i hukommelsen. Tråden er druknet i troll. Du får mig ikke til at vade tilbage og lede efter røde skrifter der handler om mit indlæg, der henviser til Thomas' indlæg der igen skal sammenholdes med dit indlæg..... Hvis du ærligt er interesseret i et svar, så gør det selv. :stupid:...lige nu kan jeg end ikke se HVAD du egentlig spørger om... :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Inderkredsen er blevet specificeret flere gange nu - det er dem der deltager i løst snak tråden. End of discussion. Vil man være medlem af inderkredsen - så kan man jo gå ind og sige hej. Rulle smileyer forekommer - det er altså for plat at begynde at gå op i det i stedet for essensen af indlægget, DaniellaJ skriver tit "tak :roll:" i svar til mig, det KAN jeg da simpelthen ikke tage som noget fornærmende. Nu må i sgu allesammen stoppe. Der er altså noget i luften.... Mit ene arbejde er også én stor diskussion, og jeg er ved at blive lidt træt i hovedet af folk der gerne vil debattere diverse småbitte ting i stedet for det grundlæggende og det der faktisk betyder noget. Small talk synes nogle folk er irriterende og de vil helst ikke have det i deres tråde - men man kan ikke forvente at alle kan huske hvem der vil og hvem der ikke vil (jeg vil f.eks. gerne), så det må man altså tage tråd for tråd. Folk small talker jo bare fordi de hygger sig og er glade, forårskåde, gravide, whatever. Synes i allesammen går frygteligt meget op i petitesser og ak, bliver så trist når folk skændes, det her er hvad - nummer 4 tråd der går op i du-sagde-osse og du-skal-ikke-kalde-mig... Skal vi ikke hellere snakke om hunde igen snart? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg synes altså at det er SERIØST!! fornærmende, hvis nogen afbryder alvorligt ment debat IRL --ved at skvadre med hinanden! Det forekommer da, men det er MEGA uforskammet! Jeg "ruller netop øjne" af en debat, der er mere småsnak end debat. IRL kan man sikkert slippe af sted med en hviskende sidebemærkning til sikn nærmeste, men HER er der tale om at man skvadrer højt og inderligt, så selve debatten bliver afsporet. Eller aldrig kommer i gang. Der er jo IKKE tale om at "emnet skifter", men om at det oprindelige emne hele tiden bliver saboteret med helt irrelevante dumme bemærkninger. Jeg VED godt, at "de indforståede" formodentlig ikke synes bemærkningerne er "dumme", men debatten er jo netop et andet forum end kaffestuen.. Der skulle gerne være plads til andre end "de indforståede". HVAD er det, der gør, at diverse smalltalkere ikke kan føre deres småsnak privat? IRL ville man da tage en "rygepause" med eller uden røg, for at få afløb for sin trang til småsnak. Helt uden smileys... For DE kan åbenbart tolkes fornærmende. Det sker sjældent. Mej jeg er altså enig med Birgitta! Der er så meget indforstået snak på dette forum at det er helt vildt. Bemærkninger om alt muligt som vi andre ikke aner hvad betyder. Jeg holder mig ofte fra at deltage i tråde hvor de der indforstået "snakke" går igang. Dels fordi jeg ikke fatter hvad der snakkes om pludseligt og så siger min erfaring mig at man ofte ikke får respons på sine indlæg i de dersens tråde hvor der er indforstået snak!!! Det er jo lidt federe at sladre videre med de andre der ved hvad man mener Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Det er lige før indholdet på side 16 i denne tråd, gør at jeg bliver nødt til at læse fra side 1 :klap: Men jeg er jo osse pænt mærkelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Inderkredsen er blevet specificeret flere gange nu - det er dem der deltager i løst snak tråden. End of discussion. Vil man være medlem af inderkredsen - så kan man jo gå ind og sige hej. Rulle smileyer forekommer - det er altså for plat at begynde at gå op i det i stedet for essensen af indlægget, DaniellaJ skriver tit "tak :roll:" i svar til mig, det KAN jeg da simpelthen ikke tage som noget fornærmende. Nu må i sgu allesammen stoppe. Der er altså noget i luften.... Mit ene arbejde er også én stor diskussion, og jeg er ved at blive lidt træt i hovedet af folk der gerne vil debattere diverse småbitte ting i stedet for det grundlæggende og det der faktisk betyder noget. Small talk synes nogle folk er irriterende og de vil helst ikke have det i deres tråde - men man kan ikke forvente at alle kan huske hvem der vil og hvem der ikke vil (jeg vil f.eks. gerne), så det må man altså tage tråd for tråd. Folk small talker jo bare fordi de hygger sig og er glade, forårskåde, gravide, whatever. Synes i allesammen går frygteligt meget op i petitesser og ak, bliver så trist når folk skændes, det her er hvad - nummer 4 tråd der går op i du-sagde-osse og du-skal-ikke-kalde-mig... Skal vi ikke hellere snakke om hunde igen snart? Det handler jo ikke om at man vil være med! Det handler om at vi er en del der ville sætte pris på at i holdte løst snak i (sjovt nok) løst snak tråden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg synes altså at det er SERIØST!! fornærmende, hvis nogen afbryder alvorligt ment debat IRL --ved at skvadre med hinanden! Det forekommer da, men det er MEGA uforskammet! Jeg "ruller netop øjne" af en debat, der er mere småsnak end debat. IRL kan man sikkert slippe af sted med en hviskende sidebemærkning til sikn nærmeste, men HER er der tale om at man skvadrer højt og inderligt, så selve debatten bliver afsporet. Eller aldrig kommer i gang. Der er jo IKKE tale om at "emnet skifter", men om at det oprindelige emne hele tiden bliver saboteret med helt irrelevante dumme bemærkninger. Jeg VED godt, at "de indforståede" formodentlig ikke synes bemærkningerne er "dumme", men debatten er jo netop et andet forum end kaffestuen.. Der skulle gerne være plads til andre end "de indforståede". HVAD er det, der gør, at diverse smalltalkere ikke kan føre deres småsnak privat? IRL ville man da tage en "rygepause" med eller uden røg, for at få afløb for sin trang til småsnak. Helt uden smileys... For DE kan åbenbart tolkes fornærmende. Tænkte på om du ser folketingsdebatter, hvor ophidset debatten bliver når de farlige ting kommer op, jeg har oplevet folketingets formand nærmest springe hen over sit beskyttende bolværk, når en uøvet, talte det sprog han havde lært hjemmefra, er det sådan H-F skal være! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Kunne der så ikke indgås et kompromis, hvor dem der har tendens til at small talke i andre tråde end løst & fast-trådene prøver at begrænse det og dem som er imod small talk i "alvorlige" tråde prøver at bære lidt over med dem der small talker eller beder folk om at holde sig til emnet på en pæn og venlig måde? Måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Det handler jo ikke om at man vil være med! Det handler om at vi er en del der ville sætte pris på at i holdte løst snak i (sjovt nok) løst snak tråden. Det handler om så mange ting efterhånden, at det er svært at vælge én ting at diskutere.. Flere af mine tråde ligger ikke i løst snak, men derfor må folk gerne snakke udenom og komme tilbage til emnet igen. Kan vi ikke bare sige, at trådstarter bestemmer over sin tråd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Det handler om så mange ting efterhånden, at det er svært at vælge én ting at diskutere.. Flere af mine tråde ligger ikke i løst snak, men derfor må folk gerne snakke udenom og komme tilbage til emnet igen. Kan vi ikke bare sige, at trådstarter bestemmer over sin tråd? Personligt synes jeg også det er helt fint at der opstår noget small talk i en tråd, hvis det ikke overtager hele tråden og ikke fylder ti sider. Det er ret uoverskueligt at skulle igennem en masse sider, inden man kommer frem til et relevant indlæg og det kan være ret ødelæggende for en ellers god debat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Personligt synes jeg også det er helt fint at der opstår noget small talk i en tråd, hvis det ikke overtager hele tråden og ikke fylder ti sider. Det er ret uoverskueligt at skulle igennem en masse sider, inden man kommer frem til et relevant indlæg og det kan være ret ødelæggende for en ellers god debat. Personligt ser jeg bare ikke det som et stort problem, har lige læst 3 tråde uden noget udenomssnak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Personligt ser jeg bare ikke det som et stort problem, har lige læst 3 tråde uden noget udenomssnak. Jeg synes heller ikke det er et særlig stort problem, synes det har været værre før. Men andre må jo synes noget andet, åbenbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg "ruller netop øjne" af en debat, der er mere småsnak end debat. IRL kan man sikkert slippe af sted med en hviskende sidebemærkning til sikn nærmeste, men HER er der tale om at man skvadrer højt og inderligt, så selve debatten bliver afsporet. Eller aldrig kommer i gang. Der er jo IKKE tale om at "emnet skifter", men om at det oprindelige emne hele tiden bliver saboteret med helt irrelevante dumme bemærkninger. Det kan jo aldrig blive en dabat, så længe dem som spørgsmålet i trådens første indlæg henvender sig til, ikke melder sig på banen... Det handler jo ikke om at man vil være med! Det handler om at vi er en del der ville sætte pris på at i holdte løst snak i (sjovt nok) løst snak tråden. Ville det ikke bare være meget nemmere hvis man, når man opretter en tråd, gør opmærksom på om man som trådstarter syntes at evt. small-talk er i orden eller ej For som Buddha er inde på, så er det altså jævnt svært at huske hvem der ikke syntes om den slags, og hvem der syntes at det er helt okay. Jeg oplever da også sommetider, eller faktisk indimellem ofte, at mine indlæg, enten drukner, bliver overset, eller at der simpelthen ikke er nogen der gider at reagere på dem, og i de tilfælde kan jeg da også godt tænke "det var dog li'godt satans", meeen, i sidste ende kan det altså ikke ødelægge ret mange minutter af min dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 jeg tror desværre folk misforstår din gryn :ae: som jeg forstår dig, vil du gerne have folk står frem og siger hvem de mener tilhører "cirklen" som folk mener styre Hf. Og hvis folk ikke kan sætte navne på dem (enten offentligt eller over for dem selv), så skal de klap kaja med spydige kommentarer om inder og ydercirkler og HF-bandemedlemmer. Og bare acceptere at folk med ens meninger og holdning oftest snakker bedre sammen i "løst snak". Og der er ingen andre end admin gruppen der styre hf hellere ikke trunterne fra sabro :klap: Og at IKKE at du føler dig ramt at folks grupperinger og/eller folks beskyldninger omkring grupper/cirkler? Tak :kys: Du skriver lige det jeg mener, du får det så bare formuleret bedre end jeg gør.:blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Det handler jo ikke om at man vil være med! Det handler om at vi er en del der ville sætte pris på at i holdte løst snak i (sjovt nok) løst snak tråden. man har altid haft lov til at skrive i sin tråd at folk skal stoppe deres OT eller kontakt en mod/admin. Så skal de tage affære. Det ender dog tit med at mod/admin kaldes magtsyge ect. selvom de faktisk prøver at følge forummets regler. For en eller anden skal nok brokke sig over det blive pointeret at en tråd er på afveje. Det burde være TS der afgøre hvor meget ot personen vil have i sin tråd, men ikke altid "pøblen" er enig.. så for vi en ny tråd a la "er det slut med OT på hf?" og brokkerier over alting skal være så stramt. så en balance gang for vi aldrig fundet, det er enten INTET OT som der skal slås hårdt ned på eller man acceptere det indtil en TS selv siger stop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 , DaniellaJ skriver tit "tak :roll:" i svar til mig, det KAN jeg da simpelthen ikke tage som noget fornærmende. Hehe ups . Jeg mener intet negativt med den smiley, hvis det er sådan som den altså skal tolkes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Det sker sjældent. Mej jeg er altså enig med Birgitta! Der er så meget indforstået snak på dette forum at det er helt vildt. Bemærkninger om alt muligt som vi andre ikke aner hvad betyder. Jeg holder mig ofte fra at deltage i tråde hvor de der indforstået "snakke" går igang. Dels fordi jeg ikke fatter hvad der snakkes om pludseligt og så siger min erfaring mig at man ofte ikke får respons på sine indlæg i de dersens tråde hvor der er indforstået snak!!! Det er jo lidt federe at sladre videre med de andre der ved hvad man mener :5up: nemmerlig og det er her at man "bliver/føler" sig overset, hvorefter man klapper i og tænker ... "Okay... jeg finder et andet sted" (lyder måske lidt tøsefornærmet, men mere ment som "jeg gir op") Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hehe ups .Jeg mener intet negativt med den smiley, hvis det er sådan som den altså skal tolkes? Størsteparten af forum tolker den som sarkastisk :blink: Men nogle nye brugere (du er absolut ikke den første), synes, at den ser sød og venlig ud (synes jeg ikke). Det har haft ført til et par grimme misforståelser en gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts