Hop til indhold

Er det bare mig, eller var det ikke en idé at...

Gryn
 Share

Recommended Posts

• Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg til til at tænke før jeg skriver herinde, så kan jeg lige så godt holde mig til alt om intet permanent :engel:

Lad vær med det, gammeldags tænkning skal jeg nok stå for, husk jeg har alderen til den kunst!:slem:

Hvis du forandrer dig, i den retning bliver jeg:fornaermet:noget så:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis du nu lige læser hvad der står under "debat",... står der faktisk: debat og snak om det at holde hund. I din verden tror jeg du opfatter at der står mødelokale på døren. Der hvor man er stille, effektiv, venter på sin egen tur til at tale og har ansigtet foldet i de rigtige opmærksomme folder. I min verden står der kantine på døren. Der hvor man diskuterer fælles interesser, lytter til andres problemer, selv hælder vand ud af ørerne osv., men hvor fællesskabet også bindes sammen af lidt jokes og lidt latter.

... Og er jeg virkelig den eneste der ikke lægger så meget vægt på, i hvilken kategori jeg starter mine tråde?. Debatten er min rodekasse hvor jeg starter indlæg, hvis de ikke lige passer ind i en af de andre mere specifikke kategorier. :vedikke:

Reglerne er her allerede Birgitta, det er bare at folk har forskellige opfattelser af hvad useriøse indlæg er,.... og engang imellem måske også lader sig rive med. Præcis som med temperamentet der kan komme til udtryk i et indlæg, hvilken reglerne faktisk også foreskriver, ikke må finde sted,.... kan det jo ske for selv den bedste. :blink: Har jeg ikke ret i det?.

Debat og snak om at holde hund: Altså en slags samtale om et emne der er af fælles interesse. Den slags kan opstå hvorsomhelst. Selv i en småsnaktråd.

Hvis det var noget, jeg oplevede IRL, altså at nogen stod/sad/var i en engageret samtale om et emne, så ville jeg da enten lytte og deltage, eller jeg ville smutte.

Eller hvis nogen stod og pjadrede, så ville jeg enten pjadre eller jeg ville smutte.

Det kræver almindelig respekt for hinanden da. Møderum eller ej.

Jeg tror ikke engang, at folk ville finde sig i den opførsel i en kantine...

Altså at nogen forsøger at snakke om noget som man interesserer sig for. Og så kommer der 3-4-5-6 medarbejdere og sætter sig og pjadrer og fniser og forstyrrer al samtale.

Det er muligt at det kan forekomme i en skolekantine. Selv om jeg tvivler. Men HF er så vidt jeg ved ikke kun for skolebørn.

mennemennemenne... Så må det da være sådan.

Vi må tage de uoverensstemmelser der VIL blive ved med at dukke op år ud og år ind, fordi der er nogen der mener at det ikke er nødvendigt med regler. Og at de regler der allerede ER, gælder bare ikke for DEM. :drille:

Temperament? øøh.. Hvem:vedikke:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Er det egentlig ikke bare et spørgsmål om lige at huske talemåden "alt med måde" en gang imellem?

Hvis man skal til at søge om tilladelse om at komme med en (muligvis) sjov bemærkning, foranlediget af noget der er skrevet i en tråd, går det altså hen og bliver meget stift... omvendt kan det også være meget generende når debatter kører helt af sporet, side efter side. Er der mon ikke en gylden middelvej?

Forleden skrev Aslan om afføringsprøver i en tråd, det var noget med at det var svært at finde noget om emnet. Beklageligvis (eller sjovt nok, alt efter hvordan man tager det) havde hun alle tre gange fejlstavet ordet, hvilket jeg syntes var meget festligt og kom til at skrive en bemærkning om.

Det er den slags jeg håber der er plads til?! En lille festlig sidebemærkning eller to. Det er jo ikke det samme som når en tråd går helt op i hat og briller, side efter side, mens der faktisk stadig er nogle der forsøger at debattere det oprindelige emne - den slags kan man nemlig også opleve herinde - det burde ikke være nødvendigt at pløje sig gennem 30 sider for at læse måske 15 relevante indlæg, så bliver det til spild af tid for de egentlige debattører.

Heldigvis synes jeg personligt (og det kan jeg jo kun bedømme ud fra de tråde jeg selv har fulgt), at folk som regel er rimeligt gode til at udvise en vis situationsfornemmelse: meget seriøse tråde om alvorlig sygdom og død, f.eks. holdes på et sobert plan. Hvis nogen søger hjælp og opbakning i en svær tid, så er det også det de får, og ikke et hav af mere eller mindre vandede jokes.

De tråde der som oftest går 'hat og briller' i, er hvor der er kommet et oplæg, folk har svaret og man er egentlig nået frem til hvad hver enkelt mener. Tingene har været oppe at vende adskillige gange. Man kunne måske sige, at emnet virker uddebatteret, men det får bare ikke lov at dø. Det er vel det punkt, der under et møde/foredrag/debat ville blive kaldt for 'øvrige bemærkninger'. Nogle gange har TS selv forladt tråden forlængst på dette tidspunkt, andre gange kan det være noget med at gentage det samme spørgsmål igen og igen, måske fordi vedkommende der spørges ikke har ønsket at svare. Det kan man jo så tage til efterretning eller ej, men faktum er, at har man ikke lyst til at svare 1. gang, har man også sjældent 2., 3. eller 15. gang. Her er det så, at der næsten altid går hat og briller i trådene.

"Jeg spurgte i indlæg 516 om... og du har stadig ikke svaret"

"Jo, i indlæg 851"

"det var ikke et svar, det var en konstatering"

"Det var da et svar, hvad havde du tænkt dig?"

...

Nå, vil lige slutte af tilbage ved emnet. Jeg håber og tror ikke det der ønskes er et stift system, hvor alting skal køre efter et rigidt regelsæt, men derimod bare at skribenterne prøver at tage en smule hensyn og ikke sabotere debatter ved at 'kapre' tråde... specielt ikke mens de stadig 'lever'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd HANDLER jo om problemerne her på HF:shock:.

Nej den gør ej, den handler om en gruppe unavngivne mennesker. Synes det er lidt strengt, at du bare hopper mit indlæg over - du er i mod at folk snakker off topic, men det gælder ikke når det er noget du synes er vigtigt?

Og nu må du endelig ikke tage det som at jeg ønsker at skændes med dig, jeg kan godt lide dig og især din skrivestil.

Forresten er jeg imod afstemninger, jeg går ind for konsensus.

Link til indlæg
Del på andre sites

aargh så slap dog af for helvede :rolleyes:

Det er ikke raketvidenskab det her! Det er et fricking F O R U M !!!

Vil folk ikke have "spam"/små snak, så må de squ da sige det! INGEN herinde er tankelæsere!

Fatter hat af hvorfor det her emne skal tæskes igennem hele tiden :damn: der er jo ingen der blir enige og HVORFOR sku vi dog også det? Det er et debat forum og tænk hvor kedeligt det ville være hvis vi alle var en flok kaffesniffende regelryttere :rolleyes:

Der er jo for fanden da ikke nogen der små snakker i en tråd, for at såre nogen. Jeg synes det er en sød vej en tråd kan tage som viser at folk kommer til at tænke på noget og synes det er værd at snakke om og hovsa pludselig løber tråden lidt en anden retning. Men folk er generelt gode til at sige undskyld for ot.

Men JEG synes så det er skide irriterende når folk undskylder for ot i en af MINE tråde! For jeg synes det er hyggeligt og føler mig som en værtinde der har skabt et godt sted/tråd for folk at hygge og diskutere.

Slap nu for fanden da af og prøv at tage den der lange hårde kæp ud af røven engang imellem, og vær med på lidt sjov. For vi har det faktisk ret sjovt herinde, hvis nu der var nogen der gad lægge mærke til det. Og det er ikke en lukket club. Det er bare heller ikke en børnehave! ("hun startede! Han sloooooog" "Det var hans skyld!" "NEJ HAAAAANS SKYLD!" "Det var ikke mig der kastede med sand først!" osv osv :roll: )

Hmm.. Sikker på det ikke er dig, der skal slappe lidt af? Du virker ret så hidsig og kan ikke lade være med at undre mig over hvad du vil med det indlæg? Hvorfor ikke bidrage med noget konstuktivt i stedet for at svine dem til, der ikke er enige med dig?

Essensen af dit indlæg er jo for så vidt fint nok, budskabet drukner bare i "fanden" og "helvede" og diverse negativt ladede smileyer.

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg til til at tænke før jeg skriver herinde, så kan jeg lige så godt holde mig til alt om intet permanent :engel:

Måske var det en god ide - at tænke nogle gange før man skriver - ofte er det de spontane indlæg der ødelægger mere end de gavner ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Trådopretter (Gryn) syntes det var så fantastisk en ide at spamme tråden med uintelligente "vittigheder", så havde hun nok "takket" for de forskellige indlæg, ligesom spammerne selv gør for at holde toget kørende.

Gryn har IKKE takket for et eneste af de indlæg.

Gryn har karma'et ihvertfald et irrelevant spamindlæg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Sikker på det ikke er dig, der skal slappe lidt af? Du virker ret så hidsig og kan ikke lade være med at undre mig over hvad du vil med det indlæg? Hvorfor ikke bidrage med noget konstuktivt i stedet for at svine dem til, der ikke er enige med dig?

Essensen af dit indlæg er jo for så vidt fint nok, budskabet drukner bare i "fanden" og "helvede" og diverse negativt ladede smileyer.

enig. Alle har ret til mening, dog skal man også holde sig til etic og et forums regler.

Så nu skal jeg citeres igen - ja men jeg hører jo heller ikke til inderkredsen herinde - og fred være med det:drille:

hvad er der nu galt i at blive citeret?

og nu gjorde jeg det så, men denne tråd handler om cirkler/bander ect.

og jeg er TRÆT af at folk konstant kommer med skjulte hentydninger om inderkredser ect.

hvert år skal der snakkes om inderkredser og de få der tør stå bag deres beskyldninger om dette og giver et par navne ja de navne der så kommer frem er ikke de samme som året før. det må så være "opkomming" som skal gennem et ritual?

som sagt før, hvis man ikke kan bakke sine holdninger og beskyldnigner op med en inderkreds navne som "i" åbenbart mener styre hf .... så skal man holde sin mund.

Tror rigtig mange gerne vil vide om de er en del af inderkredsen eller ej ... så ved man jo hvor man står :vedikke:

er det dem der skriver i løst og fast eller er der en "foder bande" ?

En "billed/video" bande? for så vil jeg være medlem der...

alle der har skrevet i denne tråd, undtaget gryn, er gået uden for emnet og de spørgsmål gryn har stillet ... for mange mange sider og indlæg siden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tænker at det er dem, der ikke er med i fællesskabet der føler sig udenfor og derfor føler at der er en inderkreds og pludselig ser vi aliens og sammensværgelser når der ikke blir svaret i en tråd, som er druknet i alt muligt andet.

Men vil man ikke gøre et forsøg på at være med i fællesskabet, så kan man heller ikke regne med automatisk at være det! og føler man sig forfulgt burde man måske, se en læge som kan diagnostisere om man lider af paranoia eller skizofreni og få den nødvendige medicin.

Er det ikke SÅ alvorligt, så prøv at hive tråden frem igen. Skriv en ordentlig overskrift i stedet for HJÆLP!!!! eller (en jeg personligt er træt af) Er det bare mig? :blink:

RÅB HØJT!!! For vi er mange mennesker, og en hvisken drukner nemt i helheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - Jeg kunne godt komme med navne - men jeg vil simpelt hen ikke udlevere de personer - og risikere at få en oven i kalecen af det. Jeg kan lige forestille mig hvilket brag det ville give hvis jeg eller en anden skrev nogle navne op :skraek:. Så næh nej

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Okay - Jeg kunne godt komme med navne - men jeg vil simpelt hen ikke udlevere de personer - og risikere at få en oven i kalecen af det. Jeg kan lige forestille mig hvilket brag det ville give hvis jeg eller en anden skrev nogle navne op :skraek:. Så næh nej

Hvis du eller andre, der taler om inderkredse og lign. ikke kan eller vil komme med navne, kunne du/I så ikke bare lade være med at tage emnet op?

Jeg syntes det er ret frækt at snakke om en (eller flere?!) inderkredse og at de 'har magten over forum', men samtidig så står de, der taler om inderkredse og træder sig over tæerne, når der skal sættes navne på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, var det så ikke en ide slet ikke at nævne noget om kliker, inderkredse osv ? Det virker unægtelig lidt barnligt at bebrejde andre, men når alt så kommer til alt ikke at turde sætte navne på sine anklager. Hvis der er noget der kan skabe en dårlig stemning et sted, så er det antydninger, vage henvisninger ol. Sig dog hvad du egentlig mener...specielt hvis du forventer, at andre mennesker skal tage dig seriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da godt skrive en stribe navne, jeg går ikke ud fra at nogen tager det ilde op, især fordi jeg tror de fleste ved, at jeg er glad for at de er her.

Synes det er ærgerligt at grupper skal ses som noget negativt, der er MANGE grupper herinde, og f.eks. har jeg ikke på fornemmelsen, at "min" samojed-gruppe er noget man ser negativt på?

Nå, inderkreds må - som jeg tolker det - være:

Mig selv :-D

Splinten, mor og mig

Malene Nielsen

Jeanette

Gryn

Zaz-zaz

Lillefod

Tonks

Ida-Asta

Bernerazuro

DKW

Ninjamor

Jane

Tweesa

Lykkeliv

Lille Louie

Birgitta

Mulline

Freudika

Petrine

Aussies for ever

Aussie Aslan

Aussiepower

... og her kommer mit problem så, jeg kan ikke huske alle navnene.

Inderkredsen tror jeg er en blanding af dem som skriver i alt og intet tråden OG dem som har været på dette forum i mange år. Det er jo mange mennesker efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører da ikke med dér buddha... jeg ér min helt egen særkreds, uden stor omkreds, og en endnu mindre omgangskreds... nogen siger jeg ér kræs, andre at jeg ér kræsen. Personligt mener jeg at jeg hører til kredsen af folk dér afskyr at gå i cirkler. Så egentlig ér jeg vel en del af en linie af folk..... eller bevæger vi os nu på kanten af emnet? Eller ér vi ved at slutte kredsen igen..... eller nowet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører da ikke med dér buddha... jeg ér min helt egen særkreds, uden stor omkreds, og en endnu mindre omgangskreds... nogen siger jeg ér kræs, andre at jeg ér kræsen. Personligt mener jeg at jeg hører til kredsen af folk dér afskyr at gå i cirkler. Så egentlig ér jeg vel en del af en linie af folk..... eller bevæger vi os nu på kanten af emnet? Eller ér vi ved at slutte kredsen igen..... eller nowet

Du er oprettet i 2007, så jo, du må høre med i den gruppe. Selvom du gør det godt med at skrive udenom :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan: jeg er ikke i nogen kreds andet " de udstødte co-admins kredse" :mrgreen:

What the? Du er sq en af de inderste i kredsene om nogen imo :lol: Hvis vi absolut skal snakke kredse (selvom jeg ikke synes, at det er udpræget i den grad, men på et dejligt niveau, hvor alle er velkomne til at deltage).

Og udstødte? Hvor kom den fra? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan: jeg er ikke i nogen kreds andet " de udstødte co-admins kredse" :mrgreen:

:engel: jeg er heller ikke med i nogen kreds - ergo er jeg sku bare min egen :klap::mrgreen:

Skrev jo, at jeg ikke kan huske alle.

...

Fox

Lonny

Guanomo

Ashca

Altså, jeg tror denne inderkredsgruppe måske tæller 100 mennesker, og for nogle måneder siden, kom der en del til, de hører vel også snart med i den :vedikke: Odense-gruppen f.eks.

Link til indlæg
Del på andre sites