Hop til indhold

Er det bare mig, eller var det ikke en idé at...


Gryn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 271
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:5up: Og det kan til tider være svært. En forkert smiley eller er tråden smidt i "løs snak" så beder man selv om det.:blink:

 

Ja, men selvom tråden ligger i løst snak kan man da godt repsektere hvis TS giver udtryk for at vedkommende ikke har lyst til at folk spamer tråden.

Eller handler det bare om at holde på sin ret fordi nu ligger tråden i løst snak?

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst? Så fordi man lægger en tråd i "løst snak" skal man forvente, at den bliver spammet til?

 

Ja du kan lige så godt vænde dig til det :blink: Hihi :lol:

Jeg synes det er bare en lille bitte smule barnligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Orrk, jeg scroller og scroller. Og finder et indlæg der er interessant nok til at svare på... Og må scrolle igen og igen fordi indlægget måske indeholder et "citat" fra et andet indlæg. Som jo forsvinder ved en ny gang citat.

Jeg åbner en ny fane, så har jeg det hele lige ved hånden. :blink:

 

Ej, helt ærligt synes jeg du overdriver lidt her.

 

Jeg er gudhjælpemig ikke en dyt misundelig på de ****(redigeret:oops:), der kun kan finde ud af at begå sig ved at skide højt og flot på alle andre.

Men tror du virkelig at folk sidder bag deres skærme og tænker sådan, når de lige fanger et ord eller en sætning, hvor en sjov kommentar bare ligger lige til højrebenet?.

 

Hvorfor KAN vi ikke bare dele os op efter hvad vi vil?

Og tale det sprog, der hører til i diverse tråde?

Men Birgitta, du mener jo ifølge din mening....

 

Så kan NYE brugere jo selv vælge, hvad de helst vil deltage i? Det er jo tit de nye, der føler sig noet overvældede.. --og så lige mig.. :oops:

 

Der er jo faktisk en hel overgruppe, der hedder "hyggehjørnet". Måske skal der flere undergrupper i DEN? En "Hyggedebat" måske:mrgreen:?

--Eller måske skal nogle af de andre undergrupper bare føres derover?

 

Så man kan sige, at de tråde, der oprettes udenfor "hyggehjørnet" ikke må spammes..

Og de der ikke kan lade være med at boble spam ud:banan:, de kan jo bare holde sig væk fra de seriøse:shock: grupper? De er jo alligevel ikke interesserede i at deltage i debatten.. Begge parter vil da trives bedre uden den anden. Eller i hvert fald med mulighed for at VÆLGE.

 

Umiddelbart ville jeg synes at man kunne flytte en masse grupper ned i "Hyggehjørnet".

Og i "Spamfri zone" kunne man beholde grupperne Debat, Hvalpe, adfærd, træning, sygdomme, foder, udstillinger-foredrag-kurser, kennel/hundepension, hanhundelisten, bogforum, produkter, Hunde m. stamtavle, Hunde u. stamtavle, omplaceringshund, og til minde om...

 

Det ville stadig give mindst 9 grupper til at småsnakke i.. mod kun 3 lige nu.

 

Det ER da træls med de her tråde, der vil blive ved med at dukke op så længe problemet ikke er løst.

Alt det dèr tror jeg altså overhovedet ikke at jeg kan hitte rede i inde i mit lille hoved. Synes sgu det er rimelig uoverskueligt, bare med at der er både "hjem" og "dagens indlæg". :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst? Så fordi man lægger en tråd i "løst snak" skal man forvente, at den bliver spammet til?

Jeg troede at man startede tråde i "løst snak" når det ikke direkte handlede om hunde,... ikke for at give udtryk for om man tillod spam eller ej, hvilket jo faktisk ikke er tilladt ifølge reglerne herinde (tror jeg nok).

 

Det er så lige at afgøre hvad der er spam og hvad der ikke er. Sommetider brokker folk sig over spam når trådene udvikler sig i en anden retning og det synes jeg er at overdrive det lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at man startede tråde i "løst snak" når det ikke direkte handlede om hunde,... ikke for at give udtryk for om man tillod spam eller ej, hvilket jo faktisk ikke er tilladt ifølge reglerne herinde (tror jeg nok).

 

Det er så lige at afgøre hvad der er spam og hvad der ikke er. Sommetider brokker folk sig over spam når trådene udvikler sig i en anden retning og det synes jeg er at overdrive det lidt.

Nej, det synes jeg heller ikke er spam. Det er ganske naturligt at tråde udvikler sig en smule i en anden retning end den, den startede i. Det er bare med til at give debatten liv og jeg synes heller ikke det skal være så firekantet, at man ikke må det længere. Så bliver her godt nok kedeligt!

 

Men som du også siger, synes jeg godt man kan lave en tråd i løst snak uden at det nødvendigvis behøver betyde at man synes spam er ok. Og det må folk jo så respektere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nej, det er jo heller ikke så slemt :-) Synes bare det er latterligt, hvis man ikke kan placere en tråd i løst snak kategorien uden at man skal forvente spam i den. Sådan synes jeg ikke det skal være.

 

 

Det har du ret i...men tænker bare på om der virkelig er så store problemer som jeg synes den her og den anden tråd lægger op til der skulle være?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ret i...men tænker bare på om der virkelig er så store problemer som jeg synes den her og den anden tråd lægger op til der skulle være?:engel:
Personligt synes jeg heller ikke problemet er SÅ stort. Men jeg har heller ikke oprettet mange tråde, der bliver spammet til :mrgreen: Og der må jo være nogen, der synes problemet er større end vi synes og det synes jeg bare folk skal tænke over :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Næ. Problemet er vel ikke så stort, hvis man kan få ensrettet medlemmerne til at finde sig i spam i alle tråde? Vel?

Og de, der ikke gider det, de kan jo bare daffe af? Ikke? :shock:

 

 

DENNE tråd er et oplæg om en brugers utilfredshed, som er kommet til udtryk i en anden tråd.

Hvis Trådopretter (Gryn) syntes det var så fantastisk en ide at spamme tråden med uintelligente "vittigheder", så havde hun nok "takket" for de forskellige indlæg, ligesom spammerne selv gør for at holde toget kørende.

Gryn har IKKE takket for et eneste af de indlæg.

Så trådopretter har IKKE godkendt at tråden bruges til plidder.

 

Undervejs blev der sagt noget, der fik mig til at tænke på, om følgende var en del af problemet:

 

 

Indlæg d. 6-9-2010 kl. 14.11 Af søster lagkage som svar til Gryn.

 

Oprindeligt skrevet af Gryn viewpost.gif

Jeg synes det er fint du kommer med din mening, og er ærlig omkring du er konfliktsky.

 

 

 

gryn, jeg håber ikke, at du synes, jeg var for meget. det var selvfølgelig ikke personligt møntet på dig. og på sin vis forstår jeg også godt behovet for at få svesken på disken, hvis man føler, at der er blevet hentydet til nogle ting tidligere.

 

min pointe var bare, at det nok ikke fører så meget konstruktivt med sig. men nu hvor tråden har udviklet sig til ren pjatrøv (og det kan jeg vist sige uden at fornærme nogen), er den jo helt uskadelig.

 

og som du ganske rigtigt påpeger, er konflikter ikke rigtigt noget for mig, så jeg tror bare at jeg daffer ud af tråden igen :genert:

 

Så er det jeg spørger: Er problemet egentlig konfliktskyhed?

Måske er der nogen der ikke kan lade være med at spamme så snart de fornemmer at der er optræk til uenighed?

Er der nogen her på HF der opfatter enhver uenighed som noget negativt?

Hvis DET er årsagen, hvad gør vi så? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

aargh så slap dog af for helvede :rolleyes:

 

Det er ikke raketvidenskab det her! Det er et fricking F O R U M !!!

 

Vil folk ikke have "spam"/små snak, så må de squ da sige det! INGEN herinde er tankelæsere!

 

Fatter hat af hvorfor det her emne skal tæskes igennem hele tiden :damn: der er jo ingen der blir enige og HVORFOR sku vi dog også det? Det er et debat forum og tænk hvor kedeligt det ville være hvis vi alle var en flok kaffesniffende regelryttere :rolleyes:

 

Der er jo for fanden da ikke nogen der små snakker i en tråd, for at såre nogen. Jeg synes det er en sød vej en tråd kan tage som viser at folk kommer til at tænke på noget og synes det er værd at snakke om og hovsa pludselig løber tråden lidt en anden retning. Men folk er generelt gode til at sige undskyld for ot.

 

Men JEG synes så det er skide irriterende når folk undskylder for ot i en af MINE tråde! For jeg synes det er hyggeligt og føler mig som en værtinde der har skabt et godt sted/tråd for folk at hygge og diskutere.

 

Slap nu for fanden da af og prøv at tage den der lange hårde kæp ud af røven engang imellem, og vær med på lidt sjov. For vi har det faktisk ret sjovt herinde, hvis nu der var nogen der gad lægge mærke til det. Og det er ikke en lukket club. Det er bare heller ikke en børnehave! ("hun startede! Han sloooooog" "Det var hans skyld!" "NEJ HAAAAANS SKYLD!" "Det var ikke mig der kastede med sand først!" osv osv :roll: )

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sætte folk på ignorere hvis man synes de ikke kan komme med andet end spam. Så er det jo så let..

Men så går man selvfølgelig glip af de enormt gode, kloge og eftertænksomme indlæg som de også skriver. Men man kan jo ikke få det hele ;-)

 

Synes det her bliver lige en tand for regelret. Kan ikke forstå det er så svært bare at skrive "ot frabedes" hvis man synes tråden er røget for meget af sporet. Hvorfor skal halvdelen af forum laves om? Hvad hvis jeg syntes OT-snak gjorde forummet bedre?

 

Folk sidder jo ikke og skriver om nybagt lagkage i en tråd om sygdom, død, adfærdsvanskeligheder etc etc.

Læs gerne min tråd om Buddhas aflivning ("virkelig dårlig nyhed"), det eneste "OT" er om om rettigheder og lovgivninger.

Sådan er HF for mig, rare mennesker som bekymrer sig, hjælper, interesserer sig, trøster, forstår - og heldigvis også griner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten er de sidste mange sider totalt OT...

 

Trådstarter skrev: skal vi få sat navne på dem der eftersigende tilhører inderkredsen/diverse kliker, hun skrev IKKE hvad synes i om small talk.

 

Så nemt er det jo at ramme udenfor emnet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ. Problemet er vel ikke så stort, hvis man kan få ensrettet medlemmerne til at finde sig i spam i alle tråde? Vel?

Og de, der ikke gider det, de kan jo bare daffe af? Ikke? :shock:

 

 

DENNE tråd er et oplæg om en brugers utilfredshed, som er kommet til udtryk i en anden tråd.

Hvis Trådopretter (Gryn) syntes det var så fantastisk en ide at spamme tråden med uintelligente "vittigheder", så havde hun nok "takket" for de forskellige indlæg, ligesom spammerne selv gør for at holde toget kørende.

Gryn har IKKE takket for et eneste af de indlæg.

Så trådopretter har IKKE godkendt at tråden bruges til plidder.

 

Undervejs blev der sagt noget, der fik mig til at tænke på, om følgende var en del af problemet:

 

 

Indlæg d. 6-9-2010 kl. 14.11 Af søster lagkage som svar til Gryn.

 

 

Så er det jeg spørger: Er problemet egentlig konfliktskyhed?

Måske er der nogen der ikke kan lade være med at spamme så snart de fornemmer at der er optræk til uenighed?

Er der nogen her på HF der opfatter enhver uenighed som noget negativt?

Hvis DET er årsagen, hvad gør vi så? :hmm:

 

Nu er jeg vist en af dem der næppe kan beskyldes for at være konfliktsky, (taget mine tidliger indlæg og bemærkninger i betragtning) men selv jeg kan nå et punkt hvor jeg tænker "Nej, dælme NEJ, jeg gider ikke skal bruge 100 indlæg på at undskylde mine skrive måde... så derfor laver jeg en helgardering"

Spam ?? Jeg vælger at kalde mit for "ironi" .. brugt når jeg fornemmer at ligemeget hvordan jeg skriver eller forklare mig så går det bare ikke ind.

 

Jeg er nået til et punkt hvor jeg snutter ind i de tråde der har en overskrift som tiltaler mig eller som fanger min interesse. Årsagen til jeg er her i denne tid er en dobbeltsidet lungebetændelse som ik vil slippe og så skal tiden jo gå. :slem:

Alt og intet tråden er tråde jeg bruger mest da jeg derinde ikke forventer nogen reaktion men trods alt kommer af med det jeg lige har på hjertet. Nååå ja.. og fordi jeg jo trods alt også ønsker at være lidt med :blink:

 

Desværre kan jeg se at der i den tid jeg har været væk, er det sket meget og ikke alt har været af det gode :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

aargh så slap dog af for helvede :rolleyes:

 

Det er ikke raketvidenskab det her! Det er et fricking F O R U M !!!

 

Vil folk ikke have "spam"/små snak, så må de squ da sige det! INGEN herinde er tankelæsere!

 

Fatter hat af hvorfor det her emne skal tæskes igennem hele tiden :damn: der er jo ingen der blir enige og HVORFOR sku vi dog også det? Det er et debat forum og tænk hvor kedeligt det ville være hvis vi alle var en flok kaffesniffende regelryttere :rolleyes:

 

Der er jo for fanden da ikke nogen der små snakker i en tråd, for at såre nogen. Jeg synes det er en sød vej en tråd kan tage som viser at folk kommer til at tænke på noget og synes det er værd at snakke om og hovsa pludselig løber tråden lidt en anden retning. Men folk er generelt gode til at sige undskyld for ot.

 

Men JEG synes så det er skide irriterende når folk undskylder for ot i en af MINE tråde! For jeg synes det er hyggeligt og føler mig som en værtinde der har skabt et godt sted/tråd for folk at hygge og diskutere.

 

Slap nu for fanden da af og prøv at tage den der lange hårde kæp ud af røven engang imellem, og vær med på lidt sjov. For vi har det faktisk ret sjovt herinde, hvis nu der var nogen der gad lægge mærke til det. Og det er ikke en lukket club. Det er bare heller ikke en børnehave! ("hun startede! Han sloooooog" "Det var hans skyld!" "NEJ HAAAAANS SKYLD!" "Det var ikke mig der kastede med sand først!" osv osv :roll: )

 

 

Denne tråd HANDLER jo om problemerne her på HF:shock:.

 

Derfor er det dem vi bliver ved med at "tæske igennem hele tiden:damn:"

Hvis du ikke gider debattere dem, så kan du vel finde andre tråde, som du gider? Vi behøver jo ikke allesammen deltage i alle tråde, vel?????:hmm:

Vi ER ikke allesammen til "atomvidenskab".

 

Men der ER faktisk nogen, der godt kan lide en engageret debat. Uden spam.

 

Jeg synes det var rimeligere, hvis det blev tacklet lige omvendt af hvad du foreslår:

Hvis folk synes at småsnak er ok, så kan de skrive det i det indledende oplæg. Altså i tråde udenfor småsnak-gruppen.

 

Og så er det vel omvendt fair nok hvis man ønsker en småsnak-tråd UDEN spam så skriver man DET i sit oplæg.

 

JEG synes ikke det skulle være nødvendigt at skrive at man ikke vil have hyggespam, hvis man opretter en debattråd...

 

Men hvis en afstemning viser, at folk generelt synes at spam/småsnak skal være tilladt i alle tråde, -så må det jo være det omvendte, der gælder: Man skriver i sit oplæg, hvis man ikke vil have småsnak.

Det skal bare til anonym afstemning, for jeg tror at der er folk på begge sider, der ikke har lyst til at skilte med deres holdninger. Netop på grund af konfliktskyhed.

Det er nødvendigt at der er regler som alle vil respektere. Derfor kan det også være nødvendigt med en afstemning.

Ellers bliver her altså ikke ro til at hygge sig (på hver vores forskellige måder...).

 

Dette er et FORUM, ja. Men det er et forum for meget forskellige mennesker.

Det er en fordel, synes jeg. Der skal bare være plads til os allesammen.

Og jo flere vi bliver, jo mere vil der være brug for regler, der tilgodeser os allesammen.

 

Det er ikke et spørgsmål om regler eller ej, men om HVILKE regler der skal til for at alle kan lide at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

JEG synes ikke det skulle være nødvendigt at skrive at man ikke vil have hyggespam, hvis man opretter en debattråd...

Men hvis du nu lige læser hvad der står under "debat",... står der faktisk: debat og snak om det at holde hund. I din verden tror jeg du opfatter at der står mødelokale på døren. Der hvor man er stille, effektiv, venter på sin egen tur til at tale og har ansigtet foldet i de rigtige opmærksomme folder. I min verden står der kantine på døren. Der hvor man diskuterer fælles interesser, lytter til andres problemer, selv hælder vand ud af ørerne osv., men hvor fællesskabet også bindes sammen af lidt jokes og lidt latter.

 

... Og er jeg virkelig den eneste der ikke lægger så meget vægt på, i hvilken kategori jeg starter mine tråde?. Debatten er min rodekasse hvor jeg starter indlæg, hvis de ikke lige passer ind i en af de andre mere specifikke kategorier. :vedikke:

 

Og jo flere vi bliver, jo mere vil der være brug for regler, der tilgodeser os allesammen.

 

Det er ikke et spørgsmål om regler eller ej, men om HVILKE regler der skal til for at alle kan lide at være her.

Reglerne er her allerede Birgitta, det er bare at folk har forskellige opfattelser af hvad useriøse indlæg er,.... og engang imellem måske også lader sig rive med. Præcis som med temperamentet der kan komme til udtryk i et indlæg, hvilken reglerne faktisk også foreskriver, ikke må finde sted,.... kan det jo ske for selv den bedste. :blink: Har jeg ikke ret i det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt følge det, at der skal være plads til det alvorlige kontra det modsatte. Det syntes jeg også er i orden - men da vi alle har hver vores måde at skrive/forklare/være seriøse/ikke seriøse/sjove osv. på så vil der altid være nogle som kommer i modvind hos hinanden.

 

Mit eget indlæg i den anden tråd den anden dag hvor jeg drager sammenligninger mellem to forskellige blade - fordi det var min måde at forklare tingene på - den blev pillet fra hinanden jeg jeg blev mere eller mindre udskreget til ikke at være rigtig klog i hovedet. Jeg blev blandt andet spurgt om hvor gammel jeg var og flere andre i den dur og det er jo klart at jeg så føler det som et personligt angreb.

 

Jeg lærte noget den dag - - jeg lærte at det ikke kan betale sig at tage del tage del i den slags debatter mere herinde - men være yderst varsom fremover hvordan jeg belægger mine ord - og det bør vi alle tænke lidt over - hvordan vores ord bliver modtaget af den der læser det - tænke over hvordan man bruger ironi, sjov, alvorligt - så ville forummet sikkert kunne anvendes af os alle.

Mit indlæg her er ikke en ny begyndende debat - for det gider jeg ikke - bare stof til eftertanke

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...