Hop til indhold

DF: Afliv kamphunde uden mundkurv


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

træls træls..

 

men jeg ser også stadig flere FARLIGE KAMPHUNDE, om aftenen, u. mundkurv!.

 

kan godt se at det er helt enormt synd for hunden, men synes samtidig også at man skal følge loven. og er man indehaver af en af disse farlige hunde! :lun:

så er der vel bare nogle konsekvenser, som man er nødt til at leve med..

 

men altså.. ikke for at fornærme nogen..

kan altså ikke se hvad der skulle være galt i at de skulle slippe for at have mundkurv på?..

altså hvis hunden føres i snor, skal den anden ejer jo bare vide at ens egen hund ikke skal løbe hen til en anden i snor.

 

har selv været udsat for det..

Robin, løb pludselig hen til en amst. som jeg ikke havde set komme.

hunden bar ikke mundkurv, og manden gjorde alt for at stoppe robin i at løbe derhen.

altså, da jeg kom derhen, beklagede jeg mig istedet for at pointere hans manglende mundkurv..

for jeg havde robin løs, et sted hvor han egentlig ikke må være løs...

altså, havde jeg fulgt loven, var det aldrig sket.

 

så tror egentlig bare alle hundeejere, skal tænke sig om. istedet for bare at være ligeglade.. og give MH ejerne skylden.

 

Hey ! Det er det letteste...ligesom at give rygerne, udlændingene, de overvægtige osv skylden...god dansk mentalitet...det der med at pege fingre af befolkningsgrupper i samfundet vores indskrænkede hjerne kan se...lidt ligesom øv-bøv-brilleabe i folkeskolen. Find en synlig gruppe, hak den synder og sammen....for så længe det står på, rettes blikke jo ikke mod en selv og man kan i fællesskabets navn gå og pleje sin selvfedme...

 

Ja jeg er skam i udemærket humør her til formiddag og ikke mere negativ end jeg plejer....det er helt normalt :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst stenshoej
Hey ! Det er det letteste...ligesom at give rygerne, udlændingene, de overvægtige osv skylden...god dansk mentalitet...det der med at pege fingre af befolkningsgrupper i samfundet vores indskrænkede hjerne kan se...lidt ligesom øv-bøv-brilleabe i folkeskolen. Find en synlig gruppe, hak den synder og sammen....for så længe det står på, rettes blikke jo ikke mod en selv og man kan i fællesskabets navn gå og pleje sin selvfedme...

 

Ja jeg er skam i udemærket humør her til formiddag og ikke mere negativ end jeg plejer....det er helt normalt :mrgreen:

 

 

Hey! du misforstod mine punktummer :D

jeg mente det ikke sådan, men at man ikke skulle give dem skylden!

fordi mange er ligeglade, og giver dem skylden.. istedet for dem selv!

havde jeg være ligeglad, havde jeg nok heller ikke givet ham undskyldning..

så kunne jeg ligeså godt forlange at få en. men nej.. for det var udelukket min fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

V: Kamphunde slipper for aflivning - TV 2 Nyhederne

 

Men Venstre afviser at udstyre ejeren med et klippekort, der kan koste hundene livet, som Dansk Folkeparti foreslår.

 

Jamen sikkert fornuftigt nok, det ville jo kræve en del at holde styr på hvor mange klip hver hund har fået. Med hensyn til listehundene uddør de jo også hen ad vejen.

Men hvis man ændrede lidt i Dansk Hunde Register, således at klip kunne registreres der, kunne idéen måske bruges på alle hunde, hvis ejere ikke overholder gældende regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen sikkert fornuftigt nok, det ville jo kræve en del at holde styr på hvor mange klip hver hund har fået. Med hensyn til listehundene uddør de jo også hen ad vejen.

Men hvis man ændrede lidt i Dansk Hunde Register, således at klip kunne registreres der, kunne idéen måske bruges på alle hunde, hvis ejere ikke overholder gældende regler.

et vildt gæt ... 80 % af MK hunde er IKKE registreret ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så heller ikke se det "sindsyge" i det forslag :vedikke:

 

Loven er her. Er den fair? Fornuftig? Næh, det synes jeg ikke nødvendigvis, men den er her og så skal den altså følges.

 

Jeg har fået 2 klip i mit kørekort fordi jeg ikke har kunnet se det fornuftige i at ligge og køre 80 km/t på en lang, lige og totalt tom landevej. Det har kostet hhv. 2500,- og 1500,- kr, næste gang ryger mit kørekort. Nu kan jeg pludseligt godt se det fornuftige i at køre 80 km/t på de der landeveje - ikke pga bøderne, men fordi jeg ikke vil miste retten til at føre bil.

 

Hvis folk bare overholder loven og ifører deres hunde de mundkurve, er der jo ingen der mister livet. Easy peasy.

Overhold loven, ellers vil der blive draget konsekvens. Hvorfor er det så forfærdeligt? :vedikke:

 

Det forfærdelige er, at det i dette tilfælde ikke er den, der rent faktisk overtræder loven, der må tage konsekvensen, men et ganske uskyldigt dyr, som hverken aner bu eller bæ om vi menneskers mærkelige påfund.

 

Der bør vi som samfund - efter min ringe mening - ikke forfalde til laveste fællesnævner, men udvise ansvar og respekt for liv, også selv om enkelte lovbrydere ikke gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey! du misforstod mine punktummer :D

jeg mente det ikke sådan, men at man ikke skulle give dem skylden!

fordi mange er ligeglade, og giver dem skylden.. istedet for dem selv!

havde jeg være ligeglad, havde jeg nok heller ikke givet ham undskyldning..

så kunne jeg ligeså godt forlange at få en. men nej.. for det var udelukket min fejl.

 

Uha-uha, jeg mente skam ikke, at DU tænkte sådan om andre folk. Jeg mener, at der er en klar tendens i tiden til, at det er ok at finde en befolkningsgruppegruppe at hakke på og jeg synes, at der er en lige så klar tendens til at politikerne hopper med på, hvad som helst af den art. Det klæder ikke Danmark...sådan som jeg ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forfærdelige er, at det i dette tilfælde ikke er den, der rent faktisk overtræder loven, der må tage konsekvensen, men et ganske uskyldigt dyr, som hverken aner bu eller bæ om vi menneskers mærkelige påfund.

 

Der bør vi som samfund - efter min ringe mening - ikke forfalde til laveste fællesnævner, men udvise ansvar og respekt for liv, også selv om enkelte lovbrydere ikke gør det.

 

Nej stop nu. Nu er dyr, ifølge loven altså ting. Hvis vi ændrer for meget på det, så får jeg nok 16 års fængsel næste gang jeg klasker en myg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha-uha, jeg mente skam ikke, at DU tænkte sådan om andre folk. Jeg mener, at der er en klar tendens i tiden til, at det er ok at finde en befolkningsgruppegruppe at hakke på og jeg synes, at der er en lige så klar tendens til at politikerne hopper med på, hvad som helst af den art. Det klæder ikke Danmark...sådan som jeg ser det.

Det synspunkt kan jeg sagtens være enig med dig i.

Men netop derfor har vi valg mindst hver fjerde år, og også vores ytringsfrihed mellem valgene, så der er vel muligheder nok til at påvirke de folkevalgte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forfærdelige er, at det i dette tilfælde ikke er den, der rent faktisk overtræder loven, der må tage konsekvensen, men et ganske uskyldigt dyr, som hverken aner bu eller bæ om vi menneskers mærkelige påfund.

Det er nu ikke ganske uden konsekvenser for "den, der rent faktisk overtræder loven", eftersom vedkommende mister sin hund OG kan imødese en klækkelig bøde.

 

Jeg tror desværre ikke, at du har ret i, at der kun er tale om enkelte lovbrydere. Jeg har i hvert fald endnu tilgode at se en kamphund iført mundkurv. Det er, som om loven slet ikke er indført.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synspunkt kan jeg sagtens være enig med dig i.

Men netop derfor har vi valg mindst hver fjerde år, og også vores ytringsfrihed mellem valgene, så der er vel muligheder nok til at påvirke de folkevalgte.

 

Og det er just det jeg synes, der styre lovgivningen i udstrakt grad. Ikke at der er det fjerneste i vejen med ytringsfrihed og lobbyarbejde...nej bevars dog...vi har demokrati. Jeg synes bare det er sørgeligt at se en lov vedtaget på baggrund af en oppisket stemning i befolkningen fremfor et udvalgs seriøse arbejde. Nuvel, havde regeringen fulgt udvalgets indstilling kunne den ikke please hekse-jægerne i befolkningen og snuppe de billige stemmer på den bekostning og jeg har en mistanke om, at den nye hundelov ser ud som den gør af netop den grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er just det jeg synes, der styre lovgivningen i udstrakt grad. Ikke at der er det fjerneste i vejen med ytringsfrihed og lobbyarbejde...nej bevars dog...vi har demokrati. Jeg synes bare det er sørgeligt at se en lov vedtaget på baggrund af en oppisket stemning i befolkningen fremfor et udvalgs seriøse arbejde. Nuvel, havde regeringen fulgt udvalgets indstilling kunne den ikke please hekse-jægerne i befolkningen og snuppe de billige stemmer på den bekostning og jeg har en mistanke om, at den nye hundelov ser ud som den gør af netop den grund.

 

Muligvis, men er du ikke tilfreds med de folkevalgte vi har nu, kan du jo blot stemme på nogle andre ved næste valg.

At folketinget kan være fyldt med personer, der lader sig styre af formiddagsblade og folkestemninger, siger vel egentlig mere om dem der har valgt disse personer, end det siger om demokrati.

Link til indlæg
Del på andre sites

Muligvis, men er du ikke tilfreds med de folkevalgte vi har nu, kan du jo blot stemme på nogle andre ved næste valg.

At folketinget kan være fyldt med personer, der lader sig styre af formiddagsblade og folkestemninger, siger vel egentlig mere om dem der har valgt disse personer, end det siger om demokrati.

 

Det er jo let nok at sige, desværre er mere eller mindre alle partier jo efterhånden styret af formiddagsbladene, ingen af dem overholder længere deres oprindelige partiprogram, men hopper og springer bare for vælgerne. På den måde er det fuldstændigt umuligt at finde nogle fornuftige at stemme på, fordi at de jo skifter holdninger, som vi andre skifter underbukser...

 

Venstre som har været en stor medvirkende grund til denne lov, skulle jo være et såkaldt liberalt parti, men aldrig er der kommet så mange latterlige love til som efter venstre kom til magten, og det harmonerer absolut ikke med en liberal tankegang!

 

Hvorfor tror du at der er så stor politikerlede i øjeblikket, det er jo netop fordi at de har så travlt med at lefle for vælgerne, at de laver den ene lappeløsning efter den anden, og yderst sjældent fremkommer med noget fornuftigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Muligvis, men er du ikke tilfreds med de folkevalgte vi har nu, kan du jo blot stemme på nogle andre ved næste valg.

At folketinget kan være fyldt med personer, der lader sig styre af formiddagsblade og folkestemninger, siger vel egentlig mere om dem der har valgt disse personer, end det siger om demokrati.

 

Nu har jeg sådan set heller ikke klandret systemet. Jeg har egentlig heller ikke fordækt afsløret en partifarve. Det handler ikke om en utilfredshed med den siddende regering og dens støttepartier. For mig handler det om en betragtning af - hvad jeg synes - er en tendens i tiden...vi kunne sige en apolitisk tendens til at galpe op, fordi vi ikke længere føler, at vi som borgere har pligter. Vi har kun rettigheder. Ret til at forlange, klage, brokke, nedgøre osv. Den tendens siver ind i de folkevalgtes rækker og sætter sit aftryk...f.eks i en uigennemtænkt lovvedtagelse eller et forslag om en stramning af omtalte lov uden meget andet at holde det i end, hvad der siges ude i byen. Jeg siger ikke, at du skal være enig med mig på nogen måde. Jeg siger alene, hvad jeg synes, det ser ud til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvis du tror love vedtages udelukkende på baggrud af rygter, så følger du ikke meget med i det arbejde der foregår i folketinget.

Ok, jeg vil give dig ret så langt, at idéer til - eller behov for nye love, kan opstå på baggrund af rygter eller som man oftest ser/hører, på baggrund af journalisters mere eller mindre sande skriverier.

Men arbejdet fra idéen/ behovet til loven er færdig og vedtaget er meget langt og kompliceret.

Nu fulgte jeg selv arbejdet omkring de nylig vedtage hundelov. Idéen/behovet var da sikkert ganske rigtigt opstået på baggrund af fakta, rygter og avis skriverier, men den langvarrige behandling i justitsministeriet, hundeudvalg folketingssal, retsudvalg, høringer osv. gør mig trods alt sikker på, at en lov ikke bare kan vedtages på baggrund af rygter. Så det behøver du ikke frygte.

 

Det vil sige at loven er vedtaget på demokratisk vis, ja ja da!

 

Hvordan var det nu der stemmes, var det et flertal i folketinget der stemte for? Eller var det et flertal af halvdelen af folketinget, mens nesten halvdelen ikke stemte, demokratisk, ja?

 

Så var der hundeudvalget, de vise mænd og damer, de var bestilt til at sige deres kloge ord, og flertallet var for myrderi, eller var de?

 

Justitsministeren var glad for at loven kom igennem, for det var en demokratisk sejr, nu mangler vi bare at mennesker vejes på samme fine demokratiske vægt, så skal landet omdøbes til Lykkeland!

 

Jeg føler mig hensat til tiden før jeg blev født, igrunden modbydeligt, men jeg vil da på demokratisk vis ønske tillykke til de tilfredse, dem der fik deres krav opfyldt!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg sådan set heller ikke klandret systemet. Jeg har egentlig heller ikke fordækt afsløret en partifarve. Det handler ikke om en utilfredshed med den siddende regering og dens støttepartier. For mig handler det om en betragtning af - hvad jeg synes - er en tendens i tiden...vi kunne sige en apolitisk tendens til at galpe op, fordi vi ikke længere føler, at vi som borgere har pligter. Vi har kun rettigheder. Ret til at forlange, klage, brokke, nedgøre osv. Den tendens siver ind i de folkevalgtes rækker og sætter sit aftryk...f.eks i en uigennemtænkt lovvedtagelse eller et forslag om en stramning af omtalte lov uden meget andet at holde det i end, hvad der siges ude i byen. Jeg siger ikke, at du skal være enig med mig på nogen måde. Jeg siger alene, hvad jeg synes, det ser ud til.

 

Jamen faktisk er vi meget enige. Det jeg bare mener er, at vi får ikke ændret hverken lovene eller folketingets sammensætning ved at nægte at overholde de love der er gældende. Det minder mest om børn, der smider sig skrigende på gulvet, hvis de ikke får deres vilje.

Personligt tager jeg det nu helt roligt, jeg er blevet så gammel, at min erfaring siger mig, at vi nok skal komme tilbage dertil, hvor rettigheder og pligter følges i skøn harmoni.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vanvittigt forslag. :stupid: Ifølge loven er hunde sidestillet med ting, og så har de lige fundet ud af at man tage dem fra folk hvis de overtræder loven gentagne gange. Hvorfor så ikke konfiskere biler og motorcykler fra fartbøller der også skider på bøderne, det er da endnu farligere. Så kan staten sælge dem igen,.. fed fortjeneste :blink: og de kan jo bare sælge ministerbilerne lidt billigt når det er til dem selv.

 

Personligt synes jeg det er ude af trit med tidsalderen at sidestille dyr med ting, loven tror ejerne ikke har følelser for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke læst hele tråden - men det er ski trist og det gør jo bare hele problemt værre når man laver om og laver om :stupid:

 

Her hos os ser billedet sådan ud at vores nærliggende internat ikke længere samarbejder med dyrenes beskyttelse - det er således ikke muligt længere at aflevere nogen former for dyr på internatet. Der hviskes lidt i krogene om at det handler om muskelhunde som folk dumper i stor stil og det vil internatet ikke længere være en del af. Historien melder desværre ikke noget om hvorfor man er blevet uenige :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget tilfreds med at Dyrenes Beskyttelse melder klart ud!:slem:

 

Mon DKK følger efter?:shock:

 

Eftersom vi ikke længere må avle, gå til udstillinger eller konkurrencer, og en del af DKK's indtægtskilde dermed er tørret ud, så kunne man jo håbe på, at de vil kæmpe for at få nogle af deres penge hjem igen, men min tillid til dem kan ligge på et meget lille sted, så jeg ville såmænd ikke blive forundret hvis de fulgte trop...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen sikkert fornuftigt nok, det ville jo kræve en del at holde styr på hvor mange klip hver hund har fået. Med hensyn til listehundene uddør de jo også hen ad vejen.

Men hvis man ændrede lidt i Dansk Hunde Register, således at klip kunne registreres der, kunne idéen måske bruges på alle hunde, hvis ejere ikke overholder gældende regler.

 

Dhr ved intet til hvem der ejer en hund, det siger de selv, men lad dem bare registrere hvad du ønsker, det bliver spændende hvad politi DKK og Dyrenes Beskyttelse kan lave statestik ud af det på!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dhr ved intet til hvem der ejer en hund, det siger de selv, men lad dem bare registrere hvad du ønsker, det bliver spændende hvad politi DKK og Dyrenes Beskyttelse kan lave statestik ud af det på!:slem:

 

Det er også fuldstændig ligegyldigt hvem der ejer hunden, for klippene skal følge hunden ikke ejeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...