Hop til indhold

Thailo har fået en knude.


Ascha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pyha, det er altså en svær situation at stå i, og det gør det ikke nemmere, at din dyrlæge er et nyere bekendtskab. Hvis det var en du havde brugt i årevis, og som kendte både dig og hunden rigtig godt, ville det nok være lettere at følge hendes råd.

 

Er det samme dyrlæge, der skal udføre evt. operation? For så kunne man godt få tanker om, at hun ikke var helt objektiv i sin rådgivning. Det kan også bekymre lidt, at hun ikke kan give nogen prognose i tilfælde af, at du fravælger operation. Så hvis jeg stod i den situation, tror jeg, jeg ville få en anden, uvildig dyrlæge til at se på Thailo.

 

MEN, disse ting er jo så individuelle, og det er umuligt at sige, hvad man ville gøre, indtil man selv står i situationen.

 

Uanset hvad du beslutter, så rigtig meget held og lykke med det, og jeg håber Thailo får mange flere dejlige år sammen med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hamrende inhabil i denne sag, for jeg synes jo at Thailo skal blive 100 år!!! :megaked: Om det så er den ene eller den anden metode der får ham derhen, ved jeg ikke :genert:

That makes two of us. :genert:

 

Jeg synes at det er fint at du har fået en operationstid, så har du tid til at gå og tænke lidt over det og kan nå at melde fra, hvis det er det du vil.

Har du brug for at tale mere med dyrlægen, så synes jeg for det første at du skal sk**e højt og flot på om du kan holde på formerne, hun har med garanti set andre dyreejere tude før!! ;-) Og hvis du vil, tager jeg gerne med dig (så får hun tuderi i stereo, så kan vi se om hun kan håndtere den slags :mrgreen:, ej, jeg skal nok prøve at lade være :genert:) fire ører hører nok bedre end to. Jeg synes at det er vigtigt at du får så solidt et grundlag at træffe din beslutning på, så måske en second opinion ved en anden dyrlæge var en ide?

 

Under alle omstændigheder så er det her sgu noget møg!!! :megaked:

Hvis jeg kunne sende Thailo afsted på egen pote og få svarene pr. mail, ville det passe mig fint. Bliver sgu lidt stresset når jeg fysisk er der men selskab vil sikkert bare gøre det værre. Så ellers tak, det var en sød tanke.

 

Du ved hvor jeg er når du får lyst til at snakke!!! :ae:

Ja, du har engang været dum nok til at give mig både adresse og telefon nr. :lol:

 

Jeg har ikke vanvittigt meget fornuftigt at bidrage med, for jeg aner oprigtigt ikke hvad jeg ville gøre hvis det var mig der stod i din situation. Jeg kan sagtens forstå dine overvejelser, og de er jo rigtigt fornuftige og forståelige.

 

Men jeg ville lige skrive for at vise at jeg har læst og at du har min dybeste medfølelse :ae: håber du opdaterer os når du ved mere.

Ja, selvfølgelig. Jeg synes selv at det er irriterende hvis man ikke får at vide hvordan en situation har udviklet sig.

 

Hvordan har du det i dag?

 

Er der faldet ro på tankerne?

 

Mærkbart bedre og det hjalp lidt at komme på arbejde og tænke på nogle andre ting. Som tingene ser ud nu, bliver han opereret. Dyrlægen sagde at han ikke behøvede at være ret lang tid i narkose, og når hun mener at han godt kan komme sig ret hurtigt over det, er det nok sådan det bliver.

 

Er det samme dyrlæge, der skal udføre evt. operation? For så kunne man godt få tanker om, at hun ikke var helt objektiv i sin rådgivning. Det kan også bekymre lidt, at hun ikke kan give nogen prognose i tilfælde af, at du fravælger operation. Så hvis jeg stod i den situation, tror jeg, jeg ville få en anden, uvildig dyrlæge til at se på Thailo.

Kan godt følge dig men jeg stoler faktisk på hende og kan, med min egen faglige baggrund, godt forstå at hun ikke vil give et bud. Når man ikke ved hvad det er for celler er det jo umuligt at spå om. Jeg spurgte egentlig også bare for at sikre mig at hun ikke tolker mig som en ejer der holder sin hund i live for sin egen skyld, og for at give hende muligheden for at sige at det måske var bedre at lade tingene gå sin gang (det er min erfaring at dyrlæger kan have lidt svært ved at tage hul på den slags).

 

Jeg går hos en anden dyrlæge der giver Thailo akupunktur og hun mærkede på knuderne i tirsdags og sagde at dem skulle jeg få min egen dyrlæge til at se på, om de måske burde fjernes (det ville hun garanteret ikke have sagt hvis hun havde ment at det var fedtknuder). Hun kommer til at se på dem igen på næste tirsdag og hende vil jeg selvfølgelig også fritte ud om hendes vurdering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går hos en anden dyrlæge der giver Thailo akupunktur og hun mærkede på knuderne i tirsdags og sagde at dem skulle jeg få min egen dyrlæge til at se på, om de måske burde fjernes (det ville hun garanteret ikke have sagt hvis hun havde ment at det var fedtknuder). Hun kommer til at se på dem igen på næste tirsdag og hende vil jeg selvfølgelig også fritte ud om hendes vurdering.

 

Held og lykke med det hele. Du skal se, det kommer nok til at gå langt bedre end du tror. Vi har jo tendens til at forudse det værste når det drejer sig om vores hundebasser :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

That makes two of us. :genert:

 

JEP!! :lun:

 

Hvis jeg kunne sende Thailo afsted på egen pote og få svarene pr. mail, ville det passe mig fint. Bliver sgu lidt stresset når jeg fysisk er der men selskab vil sikkert bare gøre det værre. Så ellers tak, det var en sød tanke.

 

Tilbuddet står ved magt hvis du skifter mening :-D

 

Ja, du har engang været dum nok til at give mig både adresse og telefon nr. :lol:

 

Ja jeg er sgu ikke altid lige snu :stupid:

 

 

:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke med det hele. Du skal se, det kommer nok til at gå langt bedre end du tror. Vi har jo tendens til at forudse det værste når det drejer sig om vores hundebasser :vinken:

Det er da lige det jeg gør, er jeg godt klar over. Prøver også at sige til mig selv at det jo kan være noget andet,.... jeg er bare ikke så god til at høre efter. :stupid:

 

Tilbuddet står ved magt hvis du skifter mening :-D

Tak. Du er en god ven.

 

Ja jeg er sgu ikke altid lige snu :stupid:

Skal jeg kommentere den?. :slem:

 

Kan du få operationen rykket frem?

Tænker bare lidt, at hvis du har det fint emd at han skal opereres, så vil JEG gerne have det overstået :genert::oops:

(brøds mig ikke om at vente :oops: )

Jeg kan ikke lade ham være alene hjemme bagefter, for jeg er bange for at han skal klø i det. Så det er faktisk den første tid som passer både dyrlæge og til mine fridage. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Det er desværre gået min næse helt forbi (det må du undskylde, har ikke været her så meget på det sidste) men det gik godt må jeg formode.

 

 

 

Hov havde ikke lige set du havde svaret mig:) Du kan se tråden her:http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18185-snuden-skal-steriliseres.html

 

Og operationen og narkosen gik over al forventning. Dyrlægen fortalte mig at de var en super god narkose de brugte, den samme som til mennesker og at de derfor kom sig rigtig hurtigt. Og Sheila var faktisk ikke særlig påvirket. Blev rådet til en blodprøve inden for at tjekke lever og nyretal, da de åbenbart fortæller en del om hvor godt hunden forventes at klare operationen. Og det var faktisk lidt rart at vide at hun var helt som hun skulle være og hun klarede det vist også i samme stil som en ung hund:)

 

Så krydsede fingre herfra for at det nok skal gå godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var hos en anden dyrlæge igår, der giver Thailo akupunktur, og hun beroligede mig lidt og sagde at det var et ret lille indgreb og at man helst ville fjerne dem mens de var små fordi det kunne blive noget grimt noget, hvis man lod dem sidde og de begyndte at vokse. Hun mente at Thailos knuder ikke var vokset, eller ihvertfald ikke mere end en milimeter, så det er godt fordi:

 

Så åbner jeg min mail fra min egen dyrlæge og så har hun fundet ret store mængder af hjerte- lungeorm og synes ikke at vi skal operere på Thailo før de er væk. Så nu er operationen udskudt på ubestemt tid,... og jeg vil bare have det overstået. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var hos en anden dyrlæge igår, der giver Thailo akupunktur, og hun beroligede mig lidt og sagde at det var et ret lille indgreb og at man helst ville fjerne dem mens de var små fordi det kunne blive noget grimt noget, hvis man lod dem sidde og de begyndte at vokse. Hun mente at Thailos knuder ikke var vokset, eller ihvertfald ikke mere end en milimeter, så det er godt fordi:

 

Så åbner jeg min mail fra min egen dyrlæge og så har hun fundet ret store mængder af hjerte- lungeorm og synes ikke at vi skal operere på Thailo før de er væk. Så nu er operationen udskudt på ubestemt tid,... og jeg vil bare have det overstået. :???:

 

Åh nej for helvede da, lorteorm! :damn: :megaked: :ae:

 

Ved du, hvilken behandlingsform det kommer til at gælde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var hos en anden dyrlæge igår, der giver Thailo akupunktur, og hun beroligede mig lidt og sagde at det var et ret lille indgreb og at man helst ville fjerne dem mens de var små fordi det kunne blive noget grimt noget, hvis man lod dem sidde og de begyndte at vokse. Hun mente at Thailos knuder ikke var vokset, eller ihvertfald ikke mere end en milimeter, så det er godt fordi:

 

Så åbner jeg min mail fra min egen dyrlæge og så har hun fundet ret store mængder af hjerte- lungeorm og synes ikke at vi skal operere på Thailo før de er væk. Så nu er operationen udskudt på ubestemt tid,... og jeg vil bare have det overstået. :???:

 

 

Et eller andet sted kan det være positivt, at Thailo har fået konstateret H/L-orm.....:vedikke:

 

Altså... Thailo er da en hanhund, ikke?... Det er rigtig meget sjældent, at de får knuder i brysterne...... De har jo som regel ikke de hormoner, der sætter processen i gang..

 

Det jeg kunne forestille mig er, at H/L-ormen --endda i store mængder-- belaster immunforsvaret. Og har belastet det i en måske længere periode. Og den belastning har så startet dannelsen af knuderne..

 

Man kunne jo håbe på, at eventuelle kræftceller lever et rigtig hårdt liv i Thailos brystvæv, fordi han jo ikke har de rigtige kønshormoner.. De har måske kun fået en chance på grund af H/L-ormen? -Og selv nu har de det hårdt, siden de ikke vokser...:hmm:

 

Måske opgiver de, når ormen er slået ihjel?

 

Hvad har du fået recept på?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men gode nyheder med knuderne ikke var vokset :5up:

Mit humør er også steget en del og jeg er langt mere positiv nu, end da jeg skrev startindlægget. :-D Det hjalp lidt at høre at to dyrlæger mener at det er værd at udsætte ham for. Og så kan jeg efterhånden godt tænke over situationen uden at alt er overskygget af tanken om cancer.

 

Altså... Thailo er da en hanhund, ikke?... Det er rigtig meget sjældent, at de får knuder i brysterne...... De har jo som regel ikke de hormoner, der sætter processen i gang..

Det forekommer, og som jeg husker at der blev sagt, er det så ofte ikke godartet. Desuden har han jo fået Perlotex, som kan forårsage cancer i brystvævet hos hanhunde. :???:

 

Det jeg kunne forestille mig er, at H/L-ormen --endda i store mængder-- belaster immunforsvaret. Og har belastet det i en måske længere periode. Og den belastning har så startet dannelsen af knuderne..

 

Man kunne jo håbe på, at eventuelle kræftceller lever et rigtig hårdt liv i Thailos brystvæv, fordi han jo ikke har de rigtige kønshormoner.. De har måske kun fået en chance på grund af H/L-ormen? -Og selv nu har de det hårdt, siden de ikke vokser...:hmm:

 

Måske opgiver de, når ormen er slået ihjel?

Kan godt følge din tankegang og hans immunforsvar er ihvertfald ikke godt i øjeblikket (hans allergi er kommet tilbage).

 

Hvad har du fået recept på?

Advocate. Han fik pipetten igår og har haft tynd mave lige siden,.... gad vide om det er tilfældigt, for det står ikke listet under bivirkninger. :vedikke: Har aldrig turde give ham noget der har været stærkere end Frontline pga. hans sarte hud, men kunne ikke nå at tage diskussionen om en ormekur ikke havde været bedre, og nå på job samtidig. :???: Æv, alt stritter på mig med den slags kure :evil: men nu er vi jo startet.

 

.... Og så er det faktisk skide uheldigt at jeg har svært ved at samle op efter ham, vil jo nødigt sprede skidtet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit humør er også steget en del og jeg er langt mere positiv nu, end da jeg skrev startindlægget. :-D Det hjalp lidt at høre at to dyrlæger mener at det er værd at udsætte ham for. Og så kan jeg efterhånden godt tænke over situationen uden at alt er overskygget af tanken om cancer.

 

1)

Det forekommer, og som jeg husker at der blev sagt, er det så ofte ikke godartet. Desuden har han jo fået Perlotex, som kan forårsage cancer i brystvævet hos hanhunde. :???:

 

 

Kan godt følge din tankegang og hans immunforsvar er ihvertfald ikke godt i øjeblikket (hans allergi er kommet tilbage).

 

2)

Advocate. Han fik pipetten igår og har haft tynd mave lige siden,.... gad vide om det er tilfældigt, for det står ikke listet under bivirkninger. :vedikke: Har aldrig turde give ham noget der har været stærkere end Frontline pga. hans sarte hud, men kunne ikke nå at tage diskussionen om en ormekur ikke havde været bedre, og nå på job samtidig. :???: Æv, alt stritter på mig med den slags kure :evil: men nu er vi jo startet.

 

3)

.... Og så er det faktisk skide uheldigt at jeg har svært ved at samle op efter ham, vil jo nødigt sprede skidtet.

 

 

1) --Ja... det forekommer... og det er oftest "ikke så godt":cry:...--Det ved jeg...

 

Men jeg ved ikke hvorfor man giver en hanhund Perlotex??:confused: altså...?

 

2) Silke har fået Advocate i længere tid, helt uden bivirkninger.

Da hun var hårdt ramt af H/L orm fik hun en pille-ormekur, der var nærved at slå hende ihjel..

Jeg vil tro, at pillerne kan være for voldsomme ved larverne i hjerte og lunger.. Hvis det løsnes for mange af gangen, så kan hunden altså næsten blive kvalt af hoste...

Måske er det derfor man foretrækker Advocate til behandlingen.. Og det kan jo være, at diarréen skyldes en masse larver der har det rigtig skidt:???:?

Hvad har Thailos HUD sagt til at han er blevet dryppet? :hmm:

 

3) Jeg tror altså, at de larver Thailo skider ud, er døde eller døende...

Hvis du lufter i naturområder med ræve, så er det altså rævene, der leverer langt de fleste H/L-ormelarver.

 

 

I min reseach så jeg, at Thailo fik fjernet en knude i foråret? Og DET viste sig at være en lidt atypisk fedtknude?

Måske viser det sig, at der igen er tale om noget helt banalt.. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg ved ikke hvorfor man giver en hanhund Perlotex??:confused: altså...?

Ved ikke om du mener at du ikke ved hvad det er, eller det er fordi du ikke forstår hvorfor jeg har valgt at give det, så svarer lige på begge dele.

 

Perlotex behandling kaldes også kemisk kastrering og er et hormonpræperat man giver for at dæmpe hanhundens sexdrive. Risikoen er at hunde bl.a. kan få cancer af det.

 

Jeg valgte at give Thailo det, godt nok i ret små mængder, for lige at tage toppen af hans stressniveau så han faldt til et leje hvor jeg kunne arbejde med ham. Jeg skulle måske have kastreret tidligere (han var 7 år) men var bange for at få andre problemer fordi han heller ikke direkte osede af selvsikkerhed på visse områder.

 

Silke har fået Advocate i længere tid, helt uden bivirkninger.

Da hun var hårdt ramt af H/L orm fik hun en pille-ormekur, der var nærved at slå hende ihjel..

Jeg vil tro, at pillerne kan være for voldsomme ved larverne i hjerte og lunger.. Hvis det løsnes for mange af gangen, så kan hunden altså næsten blive kvalt af hoste...

Måske er det derfor man foretrækker Advocate til behandlingen.. Og det kan jo være, at diarréen skyldes en masse larver der har det rigtig skidt:???:?

Hvad har Thailos HUD sagt til at han er blevet dryppet? :hmm:

Ja, det er meget muligt at det er derfor at min dyrlæge har valgt en anden behandling denne gang. Har godt hørt at for mange døde orm på samme tid kan slå en hund ihjel, døde orm kan vist også blokere blodårer. Og så alligevel,... for jeg mener at kunne huske at Advocate ikke slår voksne orm ihjel. :vedikke:

 

Idag har afføringen ikke været så vandig, men det er slimet. Håber du har ret mht. årsagen.

 

Der er 7-9-13 ingen tegn på en allergisk reaktion,.. så er helt lettet. :mrgreen:

 

Jeg tror altså, at de larver Thailo skider ud, er døde eller døende...

Hvis du lufter i naturområder med ræve, så er det altså rævene, der leverer langt de fleste H/L-ormelarver.

Uhh, det ville hjælpe på min samvittighed. :-D

 

Det med rævene er jeg klar over, men har haft lidt svært ved at finde ud af præcis hvordan Advocate virker. Synes kun jeg kan læse om den slags orm der smitter via myg, tror du det er det samme?. Må vist lige have læst indlægssedlen igen :oops: det er vist gået lidt for stærkt.

 

I min reseach så jeg, at Thailo fik fjernet en knude i foråret? Og DET viste sig at være en lidt atypisk fedtknude?

Måske viser det sig, at der igen er tale om noget helt banalt.. :ae:

Tak skal du have, det håber jeg også. Og tak fordi du bruger tid på at hjælpe os. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

1) Ved ikke om du mener at du ikke ved hvad det er, eller det er fordi du ikke forstår hvorfor jeg har valgt at give det, så svarer lige på begge dele.

 

Perlotex behandling kaldes også kemisk kastrering og er et hormonpræperat man giver for at dæmpe hanhundens sexdrive. Risikoen er at hunde bl.a. kan få cancer af det.

 

Jeg valgte at give Thailo det, godt nok i ret små mængder, for lige at tage toppen af hans stressniveau så han faldt til et leje hvor jeg kunne arbejde med ham. Jeg skulle måske have kastreret tidligere (han var 7 år) men var bange for at få andre problemer fordi han heller ikke direkte osede af selvsikkerhed på visse områder.

 

 

Ja, det er meget muligt at det er derfor at min dyrlæge har valgt en anden behandling denne gang. Har godt hørt at for mange døde orm på samme tid kan slå en hund ihjel, døde orm kan vist også blokere blodårer. Og så alligevel,... for jeg mener at kunne huske at Advocate ikke slår voksne orm ihjel. :vedikke:

 

Idag har afføringen ikke været så vandig, men det er slimet. Håber du har ret mht. årsagen.

 

Der er 7-9-13 ingen tegn på en allergisk reaktion,.. så er helt lettet. :mrgreen:

 

 

Uhh, det ville hjælpe på min samvittighed. :-D

 

2) Det med rævene er jeg klar over, men har haft lidt svært ved at finde ud af præcis hvordan Advocate virker. Synes kun jeg kan læse om den slags orm der smitter via myg, tror du det er det samme?. Må vist lige have læst indlægssedlen igen :oops: det er vist gået lidt for stærkt.

 

 

Tak skal du have, det håber jeg også. Og tak fordi du bruger tid på at hjælpe os. :kys:

 

1) Jeg ved ikke alt....:oops:.. Men jeg googler hver gang nogen nævner et produkt... Først og fremmest finder jeg indlægssedlen..

Og jeg kan bare ikke finde noget om, at perlutex skulle kunne bruges til kemisk kastration af HANhunde:shock:.. Kun at man bruger det til udsættelse af tævers løbetid, altså en "p-sprøjte"..

Er det din dyrlæge, der har ordineret det?

 

2)

--så googler vi lige igen.. Det er faktisk nemmere for mig end at sidde og rode med en krøllet indlægsseddel med bittesmå bogstaver..

 

---Og der står ikke meget på indlægssedlen.. Jeg mener, at der står på æsken, at Advocate også kan bruges til behandling af Angiostrongylus vasorum --også kendt som Fransk Hjerteorm..

 

Den anden hjerteorm, du nævner er Dirofilaria immitis, der overføres med myg.. Den har vi gudskelov ikke herhjemme..

--Du får et link om Angiostrongylus vasorum og Advocate:

Advocate: Lungworms

 

 

--De voksne orm sidder i hjertet, og når de slipper taget, så bliver de ført med blodet til lungerne.

DET... er ikke noget, der skal ske på én gang...:shock:

 

De mange orm, der er blevet fundet i Thailos afføring, er L1 larver, altså det allerførste stadie, der er kommet ud af æg fra lungerne..

 

DEM kan Advocate godt klare! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...