Hop til indhold

drægtig?


Gæst woot
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen (:

 

Jeg er ny herinde ^^men starter ud med et spørgsmål....

 

Min hund er blevet parret for 2 dage siden. De sad sammen i ca 10 min.

 

Så nu er mit spørgsmål bare om hvor sikkert det er hun er blevet gravid?

 

Skal man til dyrlægen for at finde ud af det? eller er det andre måder f.eks graviditetstest til hunde eller hva ved jeg :P

 

Faren har DKK stamtavle, er øjenlyst: fri og hd: B. Men kan hvalpene få stamtavle selvom tæven ikke har?

 

 

Håber i kan komme med nogen svar :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hej og velkommen til:vinken:

 

Intet er desværre sikkert...også selvom de har siddet sammen. Men efter 25 dage (mener jeg at det er) så kan du få hende scannet. Før kan du ikke rigtig se noget.

 

Som Kleo også skriver så kan hvalpene ikke få tavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Vores tæve fødte for 3 uger siden, så har det tæt på endnu med drægtighed..:-D

 

Der gik næsten 4 uger før vi var sikker på, at Tilde var blevet gravid, de sad sammen ca 15 min.. Jeg kunne INTET mærke på hende før hun var ca halvvejs, men så gik det også stærkt.

 

Tæven "gemmer" hvalpene der hvor ribbenene stopper, ca mellem ryg og bagbenene. Kunne mærke, at hun begyndte at få "nogle hårde kugler" der. Ja det er svært at beskrive med kunne ihvertfald mærke, at det var noget derinde.

 

Vores hund har heller ingen stamtavle, men det har faderen, og det er rigtigt som der også er svaret herinde, du kan ikke få stamtavle på hvalpene..

 

Håber virkelig det er lykkes for jer, det er bare en KÆMPE oplevelse. Jeg var med under hele fødslen, det har bare været så stort, og det er det stadig, at se de små få øjne, begynde at gå osv. Nyder hvert et minut med hvalpene :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Vores tæve fødte for 3 uger siden, så har det tæt på endnu med drægtighed..:-D

 

Der gik næsten 4 uger før vi var sikker på, at Tilde var blevet gravid, de sad sammen ca 15 min.. Jeg kunne INTET mærke på hende før hun var ca halvvejs, men så gik det også stærkt.

 

Tæven "gemmer" hvalpene der hvor ribbenene stopper, ca mellem ryg og bagbenene. Kunne mærke, at hun begyndte at få "nogle hårde kugler" der. Ja det er svært at beskrive med kunne ihvertfald mærke, at det var noget derinde.

 

Vores hund har heller ingen stamtavle, men det har faderen, og det er rigtigt som der også er svaret herinde, du kan ikke få stamtavle på hvalpene..

 

Håber virkelig det er lykkes for jer, det er bare en KÆMPE oplevelse. Jeg var med under hele fødslen, det har bare været så stort, og det er det stadig, at se de små få øjne, begynde at gå osv. Nyder hvert et minut med hvalpene :klap:

 

glemte lige at nævne, at der også gik ca 3-4 uger før jeg kunne mærke, at der var noget derinde:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chi-vapsen

Velkommen hertil:-D

 

Det er spændende om hun er med hvalpe, det kan være rigtig svært, at vente, men scanning eller ej. så har du dit svar om en 3 uger, så kan du selv se det på hende..

 

En scanning koster omkring 1100 kr, ihvertfald hvor jeg bor, og det er selvfølgelig skønt, at få det bekræftet, meen også noget af en udskrivning, synes jeg:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen hertil:-D

 

Det er spændende om hun er med hvalpe, det kan være rigtig svært, at vente, men scanning eller ej. så har du dit svar om en 3 uger, så kan du selv se det på hende..

 

En scanning koster omkring 1100 kr, ihvertfald hvor jeg bor, og det er selvfølgelig skønt, at få det bekræftet, meen også noget af en udskrivning, synes jeg:genert:

 

Ja det er også prisen jeg har hørt mellem 1100 og 1300 kr, men det er jo helt klart en vurderingssag for hver enkelt om man vil "ofre" det eller ej på det.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen hertil:-D

 

Det er spændende om hun er med hvalpe, det kan være rigtig svært, at vente, men scanning eller ej. så har du dit svar om en 3 uger, så kan du selv se det på hende..

 

En scanning koster omkring 1100 kr, ihvertfald hvor jeg bor, og det er selvfølgelig skønt, at få det bekræftet, meen også noget af en udskrivning, synes jeg:genert:

 

Ikke at jeg nogensinde har stået med en drægtig tæve... Men har nu hørt, at de kan gemme hvalpene lidt for godt til, at man selv kan finde ud af, om hun er drægtig... Hvis hun kun har 1 eller to hvalpe. Jeg ville i hvert fald til enhver tid få scannet min tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...