Hop til indhold

Boston terrier/fr. bulldog snor på træningspladsen


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

I sin tid da vi overvejede en boston terrier, havde jeg en veninde, der var meget forarget over at vi ville overveje en "kamphund"...tænkte det kun var hende, der havde det sådan, men nu sad jeg så lige og surfede rundt og ser så, at de to racer faktisk betegnes som "kamp- og muskelhunde" hos DCH Svendborg og altid skal være i snor:

 

Kamp- og muskelhunde - DcH-Svendborg.dk</b>

 

Er det et generelt problem? Er der nogen af jer, der har oplevet eller set andre træningssteder, at de ryger i samme kategori som pitbul osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er set andre steder.

 

Men nu er jeg jo modsat sådan en der syntes, at alle hunde altid skal være i snor på træningspladsen. Det er her man kommer for at træne. Leg kan foregå andre steder.

 

For mig - og især min ene hund - er der ikke noget mere irriterende, end andre hunde (og ejere), der kommer hen og forstyrrer i løbet af træningstimen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det så først når de bliver 8 måneder, at de skal føres i snor, indtil da er det op til den enkelte instruktør. Men det er da nok til at jeg ikke er sikker på at jeg ville turde overveje at anskaffe mig én i fremtiden, for der er da ikke langt fra kategorien "kamphund" til at visse træningssteder så ikke vil tillade den på pladsen, tænker jeg, hvis den allerede nu anses for at være aggressiv og ikke må komme i nærheden af de andre hunde.

 

Man må f.eks ikke deltage i konkurrencer med dem, hvis de er på den dch-liste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det så først når de bliver 8 måneder, at de skal føres i snor, indtil da er det op til den enkelte instruktør. Men det er da nok til at jeg ikke er sikker på at jeg ville turde overveje at anskaffe mig én i fremtiden, for der er da ikke langt fra kategorien "kamphund" til at visse træningssteder så ikke vil tillade den på pladsen, tænker jeg, hvis den allerede nu anses for at være aggressiv og ikke må komme i nærheden af de andre hunde.

 

Man må f.eks ikke deltage i konkurrencer med dem, hvis de er på den dch-liste.

så fin et andet sted at træne med din lovlige hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt det før, og har altid syntes, at det er langt ude at betegne franske bulldogs og boston terriers som kamphunde.

 

Og hvis de altid skal være i snor på træningspladsen, er der jo nogle øvelser, man ikke kan lave med hunden. Men det er så generelt en ting, jeg ikke bryder mig om ved den nye hundelov, nemlig at den udelukker listehundene fra træning de fleste steder. :???: Og når man så udelukker endnu flere racer, er det jo bare endnu dummere.

Link til indlæg
Del på andre sites

så fin et andet sted at træne med din lovlige hund.

Så så, rolig nu. Nu spurgte jeg jo rent faktisk til om der var andre, der oplevede det problem...det kunne være at det var generelt, det kan også være at det kun er i Svendborg. Men hvis jeg ikke spørger, får jeg ikke svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det er set andre steder.

 

Men nu er jeg jo modsat sådan en der syntes, at alle hunde altid skal være i snor på træningspladsen. Det er her man kommer for at træne. Leg kan foregå andre steder.

 

For mig - og især min ene hund - er der ikke noget mere irriterende, end andre hunde (og ejere), der kommer hen og forstyrrer i løbet af træningstimen.

 

Af ren nysgerrighed - hvordan ville du så træne fx. rundering eller agility..og hvis du tænker at den type træning gør du ikke i, hvordan ville du så foreslå andre at træne rundering eller agility? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så, rolig nu. Nu spurgte jeg jo rent faktisk til om der var andre, der oplevede det problem...det kunne være at det var generelt, det kan også være at det kun er i Svendborg. Men hvis jeg ikke spørger, får jeg ikke svar :blink:

jeg er helt rolig :drille:

 

Jeg tror bare den trænings plads ikke kan/vil ændre deres, i min mening, skrup forkerte syn.

Så hvis man vil træne i konkurrence med nogle af alle de hunde de har listet op, må man træne et andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg aldrig hørt/set. Men jeg synes, det er lidt mærkeligt hvis det er tilfældet.... Samtidig vil jeg dog sige, at vi med 'den type' selskabshunde ofte mødes med en del mistro (ved ikke om det er det rigtigt ord). Det første sted jeg henvendte mig for træning, var træneren meget opsat på at få afrettet Nelson, inden han blev voldsom og til fare :roll:..

 

/mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

så må i bare komme op og træne hos os :D

der er alle racer tilladte, hverken lister eller fordomme.

super dejligt. og vi har også en fb på ag holdet :blink:

 

jeg fandt faktisk først ud af at fb bliver betegnet som kamphund da, en veninde pludselig spurgte mig om det ikke var sådan en kamphund..

så hun googlede fb.. og der står jo KH over det hele :???:

 

 

der findes jo ikke (næsten = læs Robin) ikke noget dejligere end en lille fb :lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Af ren nysgerrighed - hvordan ville du så træne fx. rundering eller agility..og hvis du tænker at den type træning gør du ikke i, hvordan ville du så foreslå andre at træne rundering eller agility? :-)

 

 

Så regner jeg da stærkt med, at den hund der er på, er den eneste hund der er uden snor. Mens de andre på holdet forholder sig i ro og ikke blander sig i arbejdet der udføres.

 

Kan jeg virkelig være den eneste der syntes, at det er virkelig irriterende, at kommer en anden hund og blander sig når man står og arbejder med sin egen hund - der er vældig koncentreret?

 

Til Ulla: jeg mener skam bestemt at det er fint, at man kan få leget med sin hvalp/hund, hvis det er det man har lyst til. Men er også af den holdning, at det ikke behøver at ske på selve træningspladsen, men kan ske på et tilstødende område. Hvor de der har lyst til at deltage frit kan gøre det, og de der ikke har lyst ikke får påduttet en social sammenkomst de ikke ønsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Så Boston Terrieren på en af listerne over kamphunde i en af aviserne, da debatten om kamphunde var på sit højeste, og den er jo også oprindeligt forsøgt opdrættet til kamphund for at få en hund med bulldoggens styrke og terrierens adræthed, ligesom den er en molloser type. Men det er altså nogle år siden, faktisk ca. 100 år, at man opgav at lave en kamphund ud af den. Jeg husker dog ikke at se den franske bulldog på nogle liste, men den er jo også en mollosertype, såeh.. ja hvorfor ikke også kalde den for en kamphund :lol: Jeg har dog aldrig oplevet at nogle af vores Boston terrier skulle være i snor hele tiden på en træningsplads. Jeg har gået til rallytræning med den ene af dem efter hun er blevet voksen og der har hun været uden snor.

 

Mon ikke at det bare er et spørgsmål om, at de på nogle træningstæder har besluttet at alle som går under betegnelsen kamphund, listehund eller ej, skal føres i snor :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det er set andre steder.

 

Men nu er jeg jo modsat sådan en der syntes, at alle hunde altid skal være i snor på træningspladsen. Det er her man kommer for at træne. Leg kan foregå andre steder.

 

For mig - og især min ene hund - er der ikke noget mere irriterende, end andre hunde (og ejere), der kommer hen og forstyrrer i løbet af træningstimen.

 

Så regner jeg da stærkt med, at den hund der er på, er den eneste hund der er uden snor. Mens de andre på holdet forholder sig i ro og ikke blander sig i arbejdet der udføres.

 

Kan jeg virkelig være den eneste der syntes, at det er virkelig irriterende, at kommer en anden hund og blander sig når man står og arbejder med sin egen hund - der er vældig koncentreret?

 

Til Ulla: jeg mener skam bestemt at det er fint, at man kan få leget med sin hvalp/hund, hvis det er det man har lyst til. Men er også af den holdning, at det ikke behøver at ske på selve træningspladsen, men kan ske på et tilstødende område. Hvor de der har lyst til at deltage frit kan gøre det, og de der ikke har lyst ikke får påduttet en social sammenkomst de ikke ønsker.

 

 

Ok, så er vi ikke så uenige :-)

 

Det jeg ikke forstod var din udtalelse om, at alle hunde skulle være i snor på en træningsplads - vi er helt enige om, at når snoren er af hunden, så skal hunden blive ved føreren eller arbejde med den øvelse den nu er sat til... ikke rende rundt på visit :-)

 

Og nej, du er ikke den eneste, der ikke gider andres løse hunde, når man selv arbejder med sin hund - jeg tager det nok som en selvfølge, at hunden ikke render på visit, når den er ude over hvalpeholdet, hvor en vis 'large indstilling' er nødvendig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er vi ikke så uenige :-)

 

Det jeg ikke forstod var din udtalelse om, at alle hunde skulle være i snor på en træningsplads - vi er helt enige om, at når snoren er af hunden, så skal hunden blive ved føreren eller arbejde med den øvelse den nu er sat til... ikke rende rundt på visit :-)

 

Og nej, du er ikke den eneste, der ikke gider andres løse hunde, når man selv arbejder med sin hund - jeg tager det nok som en selvfølge, at hunden ikke render på visit, når den er ude over hvalpeholdet, hvor en vis 'large indstilling' er nødvendig :-)

 

Lyder til vi er helt enige. Jeg skal bare lære at udtrykke mig knap så kryptisk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så regner jeg da stærkt med, at den hund der er på, er den eneste hund der er uden snor. Mens de andre på holdet forholder sig i ro og ikke blander sig i arbejdet der udføres.

 

Kan jeg virkelig være den eneste der syntes, at det er virkelig irriterende, at kommer en anden hund og blander sig når man står og arbejder med sin egen hund - der er vældig koncentreret?

 

Det er jeg da også enig i. :-) Jeg forstod også dit første indlæg, som at du syntes, at hunden skal være i snor hele tiden. Og det er altså ikke praktisk muligt i de ting, jeg træner (HTM og AG). :blink: Men jo, mellem øvelserne bør alle hundene være i snor imo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da også enig i. :-) Jeg forstod også dit første indlæg, som at du syntes, at hunden skal være i snor hele tiden. Og det er altså ikke praktisk muligt i de ting, jeg træner (HTM og AG). :blink: Men jo, mellem øvelserne bør alle hundene være i snor imo.

 

Selv træner jeg jo også masser af ting, hvor hunden ikke er i snor. Apporteringstræning eksempelvis. Så jeg er selvfølgelig helt med på, at nogle ting bare trænes uden snor.

 

Det kræver samtidig af andre kursister, at de formår at holde deres hund for sig selv, og ikke går på besøg hos arbejdende hunde midt i timen.

 

Når vi træner apportering er det heller ikke ualmindeligt, at der er op til 6 hunde der er spredt udover et område, der er stort nok til at alle kan træne, men uden at genere hinanden. Det går ganske fint. Hvis alle husker, at hundene ikke må gribe forstyrrende ind i andres træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke som sådan, fordi snoren var et problem - jo til hvalpemotivation og legestue. Men mere bekymringen om, man som ejer af fransk bulldog/boston terrier kan risikere ikke at være velkommen til hundetræning. Men jeg går ud fra, at listehundene vel egentlig stadig er velkomne alle steder, sålænge de er i snor og med mundkurv, så bekymringen om at man slet ikke er velkommen med en e.b/f.b/b.t er måske ikke så berettiget i virkeligheden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke oplevet problemer med hensyn til at have en fransk bulldog med på træningspladserne.

Vi har måtte være med til det hele - træning ved DKK var rigtig god :-D, dog oplevede jeg ingen interesse for at træne fransk bulldog ved den lokale DCH klub - desværre. Forstået på den måde, vi har da med, men blev egentlig bare ignoreret..

 

Helt enig med MissMette mht. mistænkelige blikke, når man kommer med sin kamphund af en fransk (engelsk) bulldog..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke som sådan, fordi snoren var et problem - jo til hvalpemotivation og legestue. Men mere bekymringen om, man som ejer af fransk bulldog/boston terrier kan risikere ikke at være velkommen til hundetræning. Men jeg går ud fra, at listehundene vel egentlig stadig er velkomne alle steder, sålænge de er i snor og med mundkurv, så bekymringen om at man slet ikke er velkommen med en e.b/f.b/b.t er måske ikke så berettiget i virkeligheden...

 

Det viser desværre bare, hvor lidt begreb nogle klubber egentlig har om de hunde, de ønsker at træne.

 

Var jeg indehaver af en boston terrier eller en fransk eller engelsk bulldog (eller lignende), tror jeg pænt jeg ville præsentere dem for en racebeskrivelse, og håbe det er nok til at få dem til at forstå hvilken hund det er man kommer med.

 

Hvorvidt det nu er muligt (med snore og mundkurv påbud) at komme med sin hund med kamphundebaggrund på træningspladsen, er et godt spørgsmål. Men gætter ikke umiddelbart på, at det er noget der har ændret ved træningspladsernes syn på de racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke som sådan, fordi snoren var et problem - jo til hvalpemotivation og legestue. Men mere bekymringen om, man som ejer af fransk bulldog/boston terrier kan risikere ikke at være velkommen til hundetræning. Men jeg går ud fra, at listehundene vel egentlig stadig er velkomne alle steder, sålænge de er i snor og med mundkurv, så bekymringen om at man slet ikke er velkommen med en e.b/f.b/b.t er måske ikke så berettiget i virkeligheden...

 

Ikke alle steder, der er nogle pladser/klubber, der allerede før den nye lov ikke ville have kamp-/muskelhunde til træning, og det har næppe ændret sig, efter at loven blev vedtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...