Hop til indhold

Knurren


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Jo, Duffy får benet og tre aktivitetslegetøj med forskelligt fyld, når hun skal være alene.. Vi øver max. 3 gange dagligt og grunden til at jeg giver hende benet, er såmænd bare at jeg synes der skal være lidt ekstra lækkert når hun skal være alene.. Og det er jo ikke fordi jeg farer ind ad døren og fjerner alt hvad jeg har givet hende, hun får altid lov til at blive færdig med sine aktivitetslegetøjer. Jeg flår ikke bare benet fra hende og de gange hun har knurret når jeg er gået for tæt på, fjerner jeg mig og henter noget lækkert at bytte med... Men jeg vil da prøve at se om jeg få savet det i mindre stykker eller se om jeg kan købe nogle ben som er lidt mindre hos slagteren...

 

Det gik i øvrigt rigtig fint i går med at lave søgeøvelsen som hun blev optaget af og jeg fjernede hermed benet, så ikke ud som om hun ledte efter det, for hun fortsatte efterfølgende med at spise resten af sin kong..

 

Med hensyn til sofaen så følger jeg lidt den der med at så længe hun ikke selv kan hoppe op, så må hun heller ikke selv hoppe ned, hvorvidt det så er en skrøne eller ej, det ved jeg ikke :vedikke: Ved ikke om jeg fik formuleret mig ordentlig i første indlæg, men det er kun sket to gange at hun har knurret af os, hvor vi har prøvet at løfte hende, men ville alligevel lige høre, om der var forslag til hvordan vi skal reagere, hvis det sker igen...

 

Med hensyn til sofaen, så kunne I jo bygge en lille trappe? Til Baldur havde jeg nogle havehynder som lå ovenpå hinanden, det udgjorde en billig og let form for trappe, og så klarede han selv det der med at komme op og ned. Nogen gange var turen dog lige lovlig hård :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella gjorde det samme - altså brokkede sig, når vi ville fjerne hende fra/tage hendes gode liggeplads fra hende ...

Bella var ret ekstrem i sin knurren - hun kunne også finde på at finde noget tygge-værk - og komme hen og lægge sig på os - og så knurre, hvis vi overvejde at bevæge os :roll:

Vi begyndte at grine lidt af hende og sige jaja-den-er-god-med-dig ... og det blev også følelsen - i stedet for åh-nej-min-hund-knurrer-af-mig ... så blev det til jaja-den-er-god-med-dig-lille-ven ... sårn lidt pyt-agtigt ... og det gav Bella noget ro ... hun knurrer stadig - men det er på mange måder hendes sprog ... og vi har ingen problemer med ressourceforsvar overhovedet.

 

Så afledning fra benet - og træn at hun afleverer, hvad hun har ... start med noget der er mindre vigtigt end et råt ben ... og så ellers en jaja-lille-ven-tilgang til hende i øvrigt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, Duffy får benet og tre aktivitetslegetøj med forskelligt fyld, når hun skal være alene.. Vi øver max. 3 gange dagligt og grunden til at jeg giver hende benet, er såmænd bare at jeg synes der skal være lidt ekstra lækkert når hun skal være alene.. Og det er jo ikke fordi jeg farer ind ad døren og fjerner alt hvad jeg har givet hende, hun får altid lov til at blive færdig med sine aktivitetslegetøjer. Jeg flår ikke bare benet fra hende og de gange hun har knurret når jeg er gået for tæt på, fjerner jeg mig og henter noget lækkert at bytte med... Men jeg vil da prøve at se om jeg få savet det i mindre stykker eller se om jeg kan købe nogle ben som er lidt mindre hos slagteren...

 

Det gik i øvrigt rigtig fint i går med at lave søgeøvelsen som hun blev optaget af og jeg fjernede hermed benet, så ikke ud som om hun ledte efter det, for hun fortsatte efterfølgende med at spise resten af sin kong..

 

Med hensyn til sofaen så følger jeg lidt den der med at så længe hun ikke selv kan hoppe op, så må hun heller ikke selv hoppe ned, hvorvidt det så er en skrøne eller ej, det ved jeg ikke :vedikke: Ved ikke om jeg fik formuleret mig ordentlig i første indlæg, men det er kun sket to gange at hun har knurret af os, hvor vi har prøvet at løfte hende, men ville alligevel lige høre, om der var forslag til hvordan vi skal reagere, hvis det sker igen...

 

 

Jeg har købt nogle ret små ben ved slagteren, så det findes :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke hvorfor man provokerer en hvalp med at fjerne noget fra den, som den ønsker og man selv har givet dem. Jeg synes det er naturstridigt.

Men jeg mener dog at en voksen trænet hund skal slippe evt??? den finder på gaden og vil æde.På en kommando, som er indlært godt.

Min yngste hvalp på nu 8 mdr. kan ikke mere slippe afsted med at komme farende og æde hos sin mor eller mormor, men det kunne han for få uger siden, altså han er kun et barn i deres øjne.

Byttegodbidstræning er nok vejen frem her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Sille var lille, begyndte hun også at blive lidt mere "beskyttende" over for de lækre tørrede bøffelkøds stykker de får. Ikke at hun knurrede, men hun ville ikke slippe det, når vi forsøgte at tage det ud af munden på hende. Vi lavede bytte øvelsen med hende og i et lang stykke tid tog og gav, tog og gav vi hende hele tiden de lækre ting hun havde.

Det var bestemt ikke for at være ond, men for at lære hende at kunne tage hvad som helst fra hende. Jeg ville være ked af ikke at kunne åbne munden på hende, hvis hun havde taget noget der var giftigt for hende. Men nu kan vi tage hvad som helst. Der gik ikke længe før hun havde fattet at hun fik det tilbage igen. Nu har vi så "udviddet" det, så vi somme tider tager tyggebenet fra hende når vi skal i seng og så hun først får det næste dag eller senere. Det er også ok for hende, selv om hun nogle gange søger lidt efter det.

 

Men en anden ting kunne også være om hun måske har ondt nogen steder? Altså her tænker jeg nå i løfter hende.

Redigeret af tantemaier
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har gjort det med mine hunde fra de var hvalp... at jeg lærte dem, at jeg godt måtte se deres bed eller madskål, for de fik dem tilbage lige bagefter...nå men det var det emne ang. at løfte sin hund...

Hvis den knurre ville jeg kigge lidt på dens udstråling og kropsholdning, er den spændt op og på vagt, ville jeg ikke starte med at tage den op!!! så ville jeg gå lidt væk og så kalde på den, og så lukke den ud til sidste luftetur inden nattetid...Når den så var frisk næste dag, ville jeg( hvis mit mål er realistisk og rimligt, for der er jo ogle hunde der ikke bryder sig om at blive båret, så må man sætte sine egne behov i bero) sætte mig på gulvet, kalde på vuffen og rose den når den kommer, klappe på lårene og vil den det, ville jeg næste gang prøve det samme på hug..OSV: håber det kan hjælpe jeg:vedikke: god fornøjelse;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...