Hop til indhold

Hyrdehunde og hygge søges - fortsat


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Berner-Rikke kommer ihvertfald ikke med Møffe, og Bamseida skal nok lige have svar fra dyrlægen mandag om det var skab eller ej :blink: Men spørg Rikke om i evt. kan få hendes plads :mrgreen:

 

Absolut gerne. Ingen grund til at den går tom.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spørger hende. Vi laver en tur mere når Møffe er helt rask igen :-D

 

Ja, det glæder vi os til, det tør jeg godt sige på Møffes vegne :banan:

 

Fedt hvis pladserne bliver brugt alligevel :banan:

 

Og hvis Sanne og Rikke kommer med, uanset hvad :pray::bighug:

 

Måske, jeg ved det ikke. Vil måske nok hellere være hjemme ved Møffe. Men jeg ved det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super fint hvis pladsen/pladserne?? bliver brugt :5up:

 

Jeg er lige kommet hjem fra Lalandia og min mor sagde at Nana havde været meget oppe hos hende og at hun ikke havde kløet sig særlig meget :klap:

Jeg har også lige cheket hendes ører og det ser ud til at hun ikke har kløet sig i dem, for de ser meget fine ud = uden sår.

Jeg ved så ikke om det er gode tegn i forhold til skab - for mig er det, da det er frygteligt at se hende klø sig til blods :cry:

 

Men jeg venter lige med at gi' jer endelig besked til i morgen, hvor jeg skal snakke med dyrlægen.

 

Jeg må vist lige kigge et par tråde igennem, for hvad er der dog sket med Møffe???

Link til indlæg
Del på andre sites

Super fint hvis pladsen/pladserne?? bliver brugt :5up:

 

Jeg er lige kommet hjem fra Lalandia og min mor sagde at Nana havde været meget oppe hos hende og at hun ikke havde kløet sig særlig meget :klap:

Jeg har også lige cheket hendes ører og det ser ud til at hun ikke har kløet sig i dem, for de ser meget fine ud = uden sår.

Jeg ved så ikke om det er gode tegn i forhold til skab - for mig er det, da det er frygteligt at se hende klø sig til blods :cry:

 

Men jeg venter lige med at gi' jer endelig besked til i morgen, hvor jeg skal snakke med dyrlægen.

 

Jeg må vist lige kigge et par tråde igennem, for hvad er der dog sket med Møffe???

 

Her: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/20658-hvordan-kunne-han.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle lige checke tidspunktet for hyrdning på lørdag og så at Anne bad os om at alle hundene har halsbånd med/på.

 

Jeg tror ikke at jeg har skrevet det til jer tidligere :oops:, men nu ved i det :-D

 

Ved du hvorfor?

 

Hvis det er et krav, så må jeg indrømme, at så kommer jeg ikke (en andne gang, that is), selvom det mere end ærger mig... Det vil være 100% lig med nakkeskader for Møffes vedkommende, med den iver han lægger for dagen, han springer jo ud i linen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvorfor?

 

Hvis det er et krav, så må jeg indrømme, at så kommer jeg ikke (en andne gang, that is), selvom det mere end ærger mig... Det vil være 100% lig med nakkeskader for Møffes vedkommende, med den iver han lægger for dagen, han springer jo ud i linen :???:

Der står jo ikke kvælerkæde ;-) Et godt bredt halsbånd burde da ikke skade ham, med mindre han har problemer med strube eller nakke i forvejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står jo ikke kvælerkæde ;-) Et godt bredt halsbånd burde da ikke skade ham, med mindre han har problemer med strube eller nakke i forvejen?

Jeg tror man skal passe på med at generalisere og tro at halsbånd = nakkeskade.

 

Asta'en har været 100% halsbånd-hund i 2 år, det er først er nu jeg har fundet en sele hun kan acceptere at have på. Til træning bruger vi stadig udenlukkende halsbånd.

Hun har lavet alverdens vilde spring og trækker som en hest når hun får fært.

Hun bliver tjekket af kiropraktoren cirka 2 gange årligt, og der har aldrig været noget at finde i hendes nakke.

 

Vi bruger et ganske almindeligt halvkvæl med god bredde :-)

 

Der forekommer skam lige så mange skader forsaget af seler som af halsbånd, det er bare ikke "almen viden" på samme måde som halsbånd-skaderne er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvorfor?

 

Hvis det er et krav, så må jeg indrømme, at så kommer jeg ikke (en andne gang, that is), selvom det mere end ærger mig... Det vil være 100% lig med nakkeskader for Møffes vedkommende, med den iver han lægger for dagen, han springer jo ud i linen :???:

 

 

Brugte du sele sidste gang??

 

Jeg tror måske det er fordi mange hunde går uden halsbånd til hverdag og så glemmer man at tage et med, når de skal hyrde :vedikke:

 

Tror bare det er fordi de jo skal i line til at begynde med - og så er det vel lige meget om det er en sele eller et halsbånd, men......:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brugte du sele sidste gang??

 

Jeg tror måske det er fordi mange hunde går uden halsbånd til hverdag og så glemmer man at tage et med, når de skal hyrde :vedikke:

 

Tror bare det er fordi de jo skal i line til at begynde med - og så er det vel lige meget om det er en sele eller et halsbånd, men......:vedikke:

 

Ja, jeg brugte sele. Og håber da, at du har ret i, at det bare er fordi "mange" glemmer at klæde deres hund på... Kan du ikke forhøre hende?

 

Må indrømme, at jeg simpelthen ikke tør halsbånd til Møffe, han er jo helt vildt sindssyg, når der er får...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så ked af det lige nu:cry:

 

Jeg har lige snakket med min far for at høre om jeg kan låne bilen lørdag. Det kan jeg desværre ikke. Han skal til fødselsdag hos min kusine og skal afsted fra Køge kl 13.30:cry:

 

Jeg skal have Karina og Misja med. Er der nogen, der kan hjælpe os, så Karina og Misja kommer afsted? Jeg ved, hvor meget Karina har glædet sig til at se, hvad Mitte siger til at komme på får, så det her er bare så træls:cry:

 

Jeg ville jo godt kunne køre derop, men vi ville jo knapt kunne nå noget, før vi skulle køre hjem igen, hvis jeg skal være i Køge kl 13.30:cry:

 

Please please please, kan I hjælpe? Karina og Misja skal ikke gå glip af den oplevelse, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så ked af det lige nu:cry:

 

Jeg har lige snakket med min far for at høre om jeg kan låne bilen lørdag. Det kan jeg desværre ikke. Han skal til fødselsdag hos min kusine og skal afsted fra Køge kl 13.30:cry:

 

Jeg skal have Karina og Misja med. Er der nogen, der kan hjælpe os, så Karina og Misja kommer afsted? Jeg ved, hvor meget Karina har glædet sig til at se, hvad Mitte siger til at komme på får, så det her er bare så træls:cry:

 

Jeg ville jo godt kunne køre derop, men vi ville jo knapt kunne nå noget, før vi skulle køre hjem igen, hvis jeg skal være i Køge kl 13.30:cry:

 

Please please please, kan I hjælpe? Karina og Misja skal ikke gå glip af den oplevelse, synes jeg.

 

Ej, øv, J :megaked:

 

Nu havde jeg lige glædet mig til at se dig.

 

Måske kan vi fri til FOX, for Karina SKAL bare med.

 

Ellers henter jeg sgu' hende, basta :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige fået svar fra Anne :-D

 

Jeg forklarede at Rikke og Møffe ikke kom og at Buju's veninde godt vil have pladsen i stedet. Det må hun godt, men Anne vil gerne have hendes navn og hundens - Buju kan du sende mig en PB med oplysningerne? :-D

 

Med hensyn til halsbånd, så var svaret, og jeg citerer:

Ja, det SKAL være et halsbånd, ellers har man ikke styr på sin hund, der bare kan skøjte rundt i selen og det er ikke godt når man skal hyrde, sorry!;0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så ked af det lige nu:cry:

 

Jeg har lige snakket med min far for at høre om jeg kan låne bilen lørdag. Det kan jeg desværre ikke. Han skal til fødselsdag hos min kusine og skal afsted fra Køge kl 13.30:cry:

 

Jeg skal have Karina og Misja med. Er der nogen, der kan hjælpe os, så Karina og Misja kommer afsted? Jeg ved, hvor meget Karina har glædet sig til at se, hvad Mitte siger til at komme på får, så det her er bare så træls:cry:

 

Jeg ville jo godt kunne køre derop, men vi ville jo knapt kunne nå noget, før vi skulle køre hjem igen, hvis jeg skal være i Køge kl 13.30:cry:

 

Please please please, kan I hjælpe? Karina og Misja skal ikke gå glip af den oplevelse, synes jeg.

Jeg er også ked af det, aller mest fordi du så ikke kommer med - og så heller ikke får set mitte føre sig frem (host :genert:) på fårene :cry:

 

Karina og Mitte må gerne låne vores bagsæde :5up:

TAAK søde, det er bare alletiders :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...