Hop til indhold

Brydergreb


Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Har I set brydergreb fra jeres tæver- jeg synes ikke jeg har set det før.

 

Min hvalp er ret pågående , temmelig provokerende og absolut ikke bange for noget som helst.

 

Han har en voksen spids-legetante som er noget så tålmodig og sød ved ham - men når han går for langt over stregen- og det gør han ofte- så har hun sådan en teknik hvor hun lige smækker forbenene rundt om ham og vælter ham ,så han lige komme lidt ned ad rangstigen igen

 

ikke at det betyder så meget ,han bider hende bare i bagbenet- hvorefter hun lægger sig på ryggen og indsmigrer til lidt hyggestund......takken er han forsøger at bedække hende.....den bandit.

 

men altså den teknik synes jeg ikke jeg har set før- den er meget meget sjov at se- :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Indy var lille og irriterende, brugte Akita meget at lægge sig over hende, med en "arm" over hendes hals for at pacificere hende.. Det var ret effektivt, og meget roligt, ikke noget agressivt. Er ikke sikker om det er nogenlunde det samme du mener? (det så også ret komisk ud :lol:)

 

Både Baldur, Cujo og Nana har gjort noget lignende med Luna, her bruger de dog hovedet og det øverste af brystkassen. De presser hende ned med deres hoved og lægger sig nærmest henover halsen på hende. Også her er det når de syntes, at nu har de fået nok og Luna ikke helt har forstået budskabet, og når de gør sådan, så forstår Luna og bliver liggende passivt :-D

 

Og nej, der er intet aggressivt i det, tværtimod så virker det som en meget overvejet måde at tvinge hende i ro på, og hun forstår den til fulde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Baldur, Cujo og Nana har gjort noget lignende med Luna, her bruger de dog hovedet og det øverste af brystkassen. De presser hende ned med deres hoved og lægger sig nærmest henover halsen på hende. Også her er det når de syntes, at nu har de fået nok og Luna ikke helt har forstået budskabet, og når de gør sådan, så forstår Luna og bliver liggende passivt :-D

 

Og nej, der er intet aggressivt i det, tværtimod så virker det som en meget overvejet måde at tvinge hende i ro på, og hun forstår den til fulde.

og lidt billeder for at illustrere det :klap:

 

SDC10967.jpg

 

 

SDC10966.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan ligge den lille Ella ned på et sekund, men om det er via brydergreb ved jeg ikke... Synes nærmere det ligner en "tackling"... den ser dog meget velovervejet ud, og den lille bliver holdt i ro, med et forben henover halsen og et skarpt blik... Derefter får den lov at komme op igen og den gør sit yderste for at indsmigre... for 2 sek. efter at have glemt alt om irettesættelsen og gøre nøjagtigt det samme hun lige var blevet irettesat for :lol::lol: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan ligge den lille Ella ned på et sekund, men om det er via brydergreb ved jeg ikke... Synes nærmere det ligner en "tackling"... den ser dog meget velovervejet ud, og den lille bliver holdt i ro, med et forben henover halsen og et skarpt blik... Derefter får den lov at komme op igen og den gør sit yderste for at indsmigre... for 2 sek. efter at have glemt alt om irettesættelsen og gøre nøjagtigt det samme hun lige var blevet irettesat for :lol::lol: :stupid:

 

Det er pudsigt, fordi når det er sket ved Luna, så har jeg egentlig aldrig opfattet det som en irettesættelse, men mere som en timeout hvor hun fysisk er blevet holdt i ro.

 

Med Baldur da hun var hvalp, så så det oftets ud som om det var hans sidste udvej for at holde den forbistrede lille tornado i ro, men det lignede som sagt ikke en irettesættelse, og Luna så heller ikke trygget ud, hun faldt bare lidt til ro (så længe det varede...).

 

Baldur kunne så finde på at bruge samme trick overfor kattene når de løb for hurtigt til at han kunne følge med, her var det dog ikke så smart, sådan en 5 kilo's kat har lidt svært ved at trække vejret med en 26 kilo hund oven på sig... Og kattene tog det absolut ikke som en irettesættelse, nok nærmere som en stor fornærmelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er pudsigt, fordi når det er sket ved Luna, så har jeg egentlig aldrig opfattet det som en irettesættelse, men mere som en timeout hvor hun fysisk er blevet holdt i ro.

 

Med Baldur da hun var hvalp, så så det oftets ud som om det var hans sidste udvej for at holde den forbistrede lille tornado i ro, men det lignede som sagt ikke en irettesættelse, og Luna så heller ikke trygget ud, hun faldt bare lidt til ro (så længe det varede...).

 

Baldur kunne så finde på at bruge samme trick overfor kattene når de løb for hurtigt til at han kunne følge med, her var det dog ikke så smart, sådan en 5 kilo's kat har lidt svært ved at trække vejret med en 26 kilo hund oven på sig... Og kattene tog det absolut ikke som en irettesættelse, nok nærmere som en stor fornærmelse :lol:

 

Måske har du ret i, at det ikke er en irettesættelse, hvalpen ser egentlig heller ikke trykket ud i situationen, men holder sig blot i ro indtil hun får lov at komme op :hmm:

 

Du har sikkert ret, jeg har jo aldrig før oplevet min hund i tæt samspil med en hvalp, så det er altsammen ret nyt, men meget spændende for mig at iagtage... jeg kan slet ikke vente til næste sommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er en meget meget kærlig irrettesættelse - jeg opfatter det overhovedet heller ikke agressivt eller på anden måde problematisk- det er bare en lektie i alm. dannelse på hundesprog . Tæven her lægger sig oven på hans ryg med forbenene rundt om brystkassen til han vælter- det sker så ret hurtigt selvom han er ved at være stor.

 

så jo det ligner lidt billederne I har postet.

 

jeg har nok bare aldrig haft SÅ provokerende en hvalp før- der bliver grinet godt ikrogene i øjeblikkett:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså en herlig tråd. -og nogle interessante observationer i har gjort jer. I starten da jeg læste kunne jeg slet ikke se det for mig :damn: meeen så kom billederne og nu forstår jeg :klap:

 

Lua gør ikke det med hovedet men kan godt finde på at tage sådan fat, men kun i leg :engel:

 

Hvis hun skal irettesætte yngre hunde humper hun dem :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...