GRAND DANE Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 jeg træner tulle lige fortiden til ikke at løbe hen til andre hunde. men i visse tilfælde fungere det der med at injorere forkert adfærd alsår ikke .foreksempel når der går en hund bagved os som tulle syns er meget intresant så går hun og ser sig tilbage heletiden og vis ikke jeg fortellerhinne at hun ikke må så ender det alsår med hun stopper eller prøver at løbe tilbage til den men vis jeg bruger det forbutte ord lader hun ver også belønner jeg hinne når hun injorere den. spørgsmålet går på om det er en forkert måde at trene på.?? jeg har bare læst at man skal injorere uønsket adfærd og ikke straffe det men er nej en straf eller en komando.?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Når nej fungerer på den måde som det gør, ser jeg ingen grund til, ikke at bruge det Det er jo bare en kommando ligesom "Lad den ligge", som man så roser for, når den virker. Synes det er super flot at hun lader være med at løbe hen til andre hunde, bare ved at du siger "nej!" :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Når nej fungerer på den måde som det gør, ser jeg ingen grund til, ikke at bruge det Det er jo bare en kommando ligesom "Lad den ligge", som man så roser for, når den virker.Synes det er super flot at hun lader være med at løbe hen til andre hunde, bare ved at du siger "nej!" :klap: det sage jeg hellerikke:mrgreen:. hun lader ver med at kigge på dem men vis ikke jeg for taget hinne i opløbet så kan jeg ikke styre hine:???: alsår men komandoer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Der hvor jeg træner har vi en "nej" øvelse, som i første omgang har til formål at lære hunden ikke at tage noget som den ikke må tage, men også at lære ordet nej i almindelighed. Vi starter med at kaste godbidder, hvor de fleste er JA, dem m hunden godt tage. Men så kaster vi en NEJ, og den bliver kastet såan at vi selv står lidt i vejen for hunden. Der blive rman stående indtil hunden opgiver godbidden, og den samles op igen. Senere kan man gøre det mere avanceret med at godbidderne ligger på jorden og nogen er ja og nogen nej. Her er en lille video hvor jeg først starter med at kaste godbidden lidt bag mig selv, og til sidst ligger der to godbidder på nogle små låg, hvor den første er JA og den anden NEJ. Happy er ikke perfekt til øvelsen, idet han er blevet meget madglad efter den kemiske kastration, og har sværere ved at holde kontakten. [media] [/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Ikke al uønsket adfærd kan ignoreres, i de tilfælde hvor hunden kan belønne sig selv (ved at kigge på den anden hund), så kan man ikke nøjes med at ignorerer det, så jeg syntes at nej (et indlært nej) er helt på sin plads Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 det sage jeg hellerikke:mrgreen:. hun lader ver med at kigge på dem men vis ikke jeg for taget hinne i opløbet så kan jeg ikke styre hine:???: alsår men komandoer. Så har jeg læst for hurtigt. Pyt skidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts