Hop til indhold

Urenlig

Petrine
 Share

Recommended Posts

Tror I der er håb for Zamzam?

Han virker uintelligent, på niveau med katten.

Han strinter indendørs, gerne i sengen (umiddelbart efter vi har gået tur, mens manden stadig ligger under dynen, som bliver strintet på)

I starten spjættede han nervøst når jeg råbte op, nu, kommer han glad spurtende, klar til nusning, hvis jeg skriger 'Petrine dit fjols' så kommer Zamzam glad etc. Har prøvet at give ham snor på og så trække ham væk når han letter ben, så står Zamzam bare med lettet ben, mens han glider hen over gulvet....

Han går med ble og det fungerer, han skal vaskes hver dag for ikke at stinke (og han stinker stadig lidt).

Overvejer at smide noget (håndklæde?) efter ham, men det er vel et spørgsmål om tid, før han synes det er hyggeligt?

Er jeg utålmodig? Kan jeg lige så godt opgive? (han skal ikke retur, købte ham med strinteri, tænkte mere om jeg skal droppe alt håb og træning :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, men ellers forestiller jeg mig lidt, at du tager 3 ugers ferie, og gør som med en hvalp, ned én gang i timen og storrose når han besørger udenfor. Simpelthen gå med ham så tit, at det ikke vil være muligt for ham at nå at besørge indenfor, lade være med at gå de ville ture, men stort set bare vente på at han besørger...

Men jeg tror, at det bliver rigtig svært at ændre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også den er meget svær - desværre..

Dog virker det ikke som om at dit råben op/trækken i snoren får ham til at fatte at det er forkert at strinte indendørs?

Hvad gør manden, når han tisser på ham?

Altså jeg ville jo gøre det temmeligt negativt for ham at strinte indendørs - altså ikke hverken tæve hunden eller noget :oops:

Slæber du ham udenfor HVER eneste gang det sker? - hvis ikke og hvis han har ble på, så det nogen gange er 'ligemeget' om han tisser, hvordan skal han så lære det?

Ikke at jeg har nogle guldkort at smide på bordet - men imø er bleen det der måske er med til at forlænge processen?

Letter han også på benet når han har ble på - eller tisser han så bare?

Jeg ved godt, du ikke vil have ham kastreret, men kunne man forestille sig at prøve at kemisk kastrere ham? - det forsvinder jo igen - mere om det gav noget ift. at strinte og markere.

Har en veninde, hvis tjekkiske rottehund (eller lign. race) - har lært at gå i kattebakke, når han skal indendørs (alene hjemme) - det ved jeg dog ikke om er en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har den vildeste lyst til at få ham kastreret, men det må jeg ikke (fik ham billigt mod gratis parringer til kennelen han kom fra)

Han letter ben med bleen på, når vi har mulighed for det vender vi bunden i vejret på ham og spurter ned (elevator, tager 1 minut :oops:), men ... han strinter kun 5-10 sekunder ad gangen og vi er bare for sløve. Skifter uhyggeligt tit en brugt ble (to nætter har han ligget tør...på 1½ måned)

Mit problem er, at han bare ikke fatter når jeg er sur, at blive taget op (pyt med at vi vender ham rundt) er bare hyggeligt, at blive trukket i snoren er da dejligt....han er ufatteligt kontaktsøgende, så måske han skal kontakt-mættes før han kan skældes ud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har den vildeste lyst til at få ham kastreret, men det må jeg ikke (fik ham billigt mod gratis parringer til kennelen han kom fra)

Han letter ben med bleen på, når vi har mulighed for det vender vi bunden i vejret på ham og spurter ned (elevator, tager 1 minut :oops:), men ... han strinter kun 5-10 sekunder ad gangen og vi er bare for sløve. Skifter uhyggeligt tit en brugt ble (to nætter har han ligget tør...på 1½ måned)

Mit problem er, at han bare ikke fatter når jeg er sur, at blive taget op (pyt med at vi vender ham rundt) er bare hyggeligt, at blive trukket i snoren er da dejligt....han er ufatteligt kontaktsøgende, så måske han skal kontakt-mættes før han kan skældes ud :hmm:

Jeg tænker mere i retning af 'time-out' - jeg fik rådet med Bassil og hans evindelige gøen i haven - hvis han gør, ryger han ind!

Hvis nu ZamZam kom i kontakt-time-out hver gang? - især hvis det er hans et og alt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mere i retning af 'time-out' - jeg fik rådet med Bassil og hans evindelige gøen i haven - hvis han gør, ryger han ind!

Hvis nu ZamZam kom i kontakt-time-out hver gang? - især hvis det er hans et og alt?

Ja, det tænker jeg også, måske kunne være en løsning. :hmm: Ingen råben og skrigen, men time-out, når han strintet (i kan selvfølgelig kun gøre det, hvia I griber ham i akten). Og så rigtig mange tisseture udenfor, hvor I roooooser og belønner, når han tisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første strint om morgenen kan godt vare 20 sekunder, men det er den eneste tissetår, resten er strint...hele dagen

Ved godt det med vandet om aftenen, men synes det er ondt :oops:

Ligesom hunde kan lære ikke at strinte og markere på fx. træningspladsen kan man vel egentlig også lære ikke at strinte i tide og utide?

Måske ved at begrænse 'længden' af gåturen, så er der jo ligesom mærket af, hvis man bliver i et begrænset område?

Men som sagt - er ingen professor - har jo selv en kastreret hanhund, som max tisser 3 gange på 1 time.. til gengæld kan han jo p.... i litervis :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det første strint om morgenen kan godt vare 20 sekunder, men det er den eneste tissetår, resten er strint...hele dagen

Ved godt det med vandet om aftenen, men synes det er ondt :oops:

Jeg tror heller på, at han gør det fordi han skal tisse - jeg ser det som markering.

Var han min hund, havde jeg samlet en bunke tomme plasticsodavandsflasker og så kastet en efter ham i røven, når han ligger an til at strinte samtidig med et ØV - så burde du få hans focus væk fra det han er i gang med... efter et par gange, kan du så sigte tæt på ham, men ved siden af...det burde gerne ende med, at du kan nå i den retning at du kan nøjes med et ØV og helt slutte ud med, at hans adfærd stopper.

Om du kan bruge mit råd ved jeg ikke - det er jo ikke alle der er vilde efter at bruge kasteskyts.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke en dyt forstand på hanner, men så fornyligt et program med Victoria, hvor en han markerede konstant, men det var specielt på nye ting: Nye sko, legetøj, toiletrulle etc etc. Her sagde hun høje lyde, hver gang han bare gjorde tiltag til at strinte. Det blev løst ved øvelser med at lægge nye ting frem og efter ikke ret mange gange, så gjorde den det ikke mere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites