Hop til indhold

må han ikke springe?

Gæst Castro
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
jeg gør jo bare hvad der falder både ham og jeg naturligt, men ja lærer da af mine fejl... self kommer kun det dårlige jo frem når det fremlægges sådan her, men bliver også nød til at sige t han virkelig er en dejlig hund, lærer hurtigt, kan mere end overhovedet forventede af en så ung hund og jeg er helt vild med ham:hjerte:

det er måske også derfor jeg "presser" ham så hårdt, selvom det er frivillig tvang, da han jo selv gør noget først og jeg så arbejder videe på det.

jeg kan da trøste alle med at til dec bliver den omtalte skaterbane til skøjtebane og der vover vi os ikke ud;-) så må vi vente til sommer og finde et andet sted.

og vente til han kan komme til træning også selvom det no først bliver som unghund....

Så vidt jeg husker er Castro halv border collie og halv spidshund?

Lidt samme blandings type, som min Bamse...

Og så kan han ikke andet end at være en skøøøøøn hund :lun:

Og hvis det som hos Bamse, er border collien der er dominerende, så vil Castro arbejde sig halvt ihjel for dig og er vanvittig hurtigt til at lære nye ting.

Med en så aktiv og intelligent hund, er det ekstremt vigtigt at sørger for at der er balance mellem det fysiske og det mentale arbejde.

Ellers kan man nemt ende med en DAMP hund, der køre i meget højt gear hele tiden, fordi det kan være svært at finde ro.

Vi lærte det i hvertfald selv på den hårde måde :oops:

Synes også selv det var ganske frygteligt ikke, at måtte kaste med bolde og pinde til Bamse i andet end træningssammenhæng, hvor det bliver brugt som den ultimative belønning.

Men det blev jo så bare erstattet med andre sjove ting, for træning er noget af det fedeste for hundene her i huset og Bamse opdagede aldrig at han blev snydt for noget :mrgreen: Det gør Castro heller ikke!

Så det er bare med at udnytte at du har så klog en hund, du kan lære hvad som helst og få trænet alt det du ved du kommer til at få glæde af senere.

Altså plads, sit, sæk, bliv, forholde sig i ro når der er andre hunde og mennesker osv.

Det er en rigtig god ide at få skrevet dig op til hvalpe/unghunde hold allerede nu, for de starter typisk op til februar - Og der er rift om pladserne!

Kender ikke selv klubberne i Vejle området, men en kollega træner hos en privat, der løbende tager hunde ind - Måske det er det sted der allerede er nævnt og de har været godt tilfredse.

Så det er da værd at undersøge, for træning er en skøn aktivitet for både hund og føre, hvis man finder et godt sted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja overvejer kraftigt agility... han er udpræget border collie forklædt i en spidshundekrop, så tror han vill være god til det. for som sagt omhan må det eller ej er han altså VIRKELIG god til at springe....:lol:

Man kan heller ikke komme på et agilityhold før hunden er minimum 1 år af hensyn til det, som er nævnt tidligere. Da hunde jo skal være udvokset før de må springe.

Link til indlæg
Del på andre sites