JeanetteH Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Dyrlægen sagde bare svømning ved Odense dyrehospital Så tror han mente waterwalker. Nej, så havde han sagt waterwalk.. Det er jeg næsten 100% på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Nej, så havde han sagt waterwalk.. Det er jeg næsten 100% på Men man kan jo ikke svømme der Ringer til ham Han sagde selv jeg måtte ringe så meget jeg ville :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvor er jeg ked af at høre, at Haylys mave reagerede på Metacamen :ae: Hvordan går det med hende uden smertestillende? Du må da hjertens gerne blande dig:lol:. Du har fuldstændig ret i, at jeg bor i Jylland. Og ja det var Fyns hundecenter, vi var nede og svømme i idag:5up:. Årsagen til at jeg kørte helt til Fyn er, at det er det eneste sted, jeg har kunne finde, hvor: - han går med Hayly i vandet, indtil hun er tryg. Var faktisk en super oplevelse idag! Hayly var, som hun altid er med nye ting, lidt utryg. Og da hun kom i vandet, støttede han hende, så hun ikke panikkede, indtil hun selv fandt ud af, hvad det var, hun skulle. Da han er i kontakt med hende i vandet, kunne han mærke, om hun brugte begge bagben lige meget. Var virkelig en god oplevelse for hende - og hun var så stolt:5up: - de kan filme hendes svømning under vand, så vi kan se, om hun svømmer rigtig, og derved se om svømning er noget, hun vil kunne bruge i sin genoptræning. Hvis Hayly kun bruger forbenene, så hjælper det jo ikke hendes svage bagben, og derved ville svømning være mindre effektivt. - vandtemperaturen er 24 grader, hvilket jeg har fået anbefalet pga gigten. Meningen er ikke, at jeg altid vil køre til Fyn, men kun indtil vi har set, om hun kan lære at svømme, så det bliver en del af genoptræningen, eller om det ikke vil have den store effekt på hende. :5up: Hvor er det skønt, at I gør så meget for hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvodan foregår svømning ved fyns hundecenter?Kan nemlig ike helt finde ud af om vi skal vælge svømning eller waterwalker. Du gør begge dele med Hayly? Puha er sørme også noget af en tur I er igennem :ae: Ja jeg er lige begyndt at svømme med Hayly - ved siden af, at vi går i water walkeren. Så ja vi gør begge dele. Årsagen til at jeg har valgt dette er, at ved svømning får hun brugt nogle muskler end ved water walking og modsat - derved håber jeg på den bedste træning for hende. Nu har hun kun svømmet 1 gang, men for mig virker det til, at når hun svømmer, så bruger hun mere hele kroppen - god konditionstræning. Og med water walkeren er træningen med intens på hendes bagben. Når Hayly skal opereres vil optrappe water walkeren i perioden lige efter, og så langsomt fordele det ligeligt mellem svømning og water walker. Du skal vælge, hvad du føler, er det rette for din hund! Og ikke nødvendigvis hvad andre gør. Nogle er mere til svømning og andre til water walkeren. På vores dyrehospital synes, at svømning er et godt supplement til water walkeren:5up:. Men ifbm lige efter hendes operation foretrækker de, at vi laver genoptræning med water walkeren, da de kan styre belastningen af leddet bedre. Og de kan hurtigt se, om belastningen bliver for hård, så man kan stoppe. Dette kan være lidt sværere at se i et svømmebassin. Nu er der jo lidt størrelsesforskel på vores hunde, så om de gør det forskelligt på Fyns hundecenter, ved jeg ikke:vedikke:. Men da vi var der, så foregår det sådan, at første gang man er der, så går han med i vandet, og hunden er ikke i særlig lang tid, da det skal være en god oplevelse for hunden. Efter et brusebad fik Hayly en fin svømmevest på, så blev hun med lidt tvang og overtalelse lokket op på rampen, hvorefter hun kom i vandet. Han støttede hende så under maven, så hun ikke skulle gå i panik og samtidig heller ikke skulle bruge for mange kræfter på at holde sig oppe. Efter et par runder kom hun op igen, og så stoppede vi for denne gang! Det var en super oplevelse - både for Hayly men også mig:5up: Følte virkelig at han forstod Hayly's behov og begrænsninger - og det gjorde mig tryg! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvor er jeg ked af at høre, at Haylys mave reagerede på Metacamen :ae: Hvordan går det med hende uden smertestillende? :5up: Hvor er det skønt, at I gør så meget for hende Hayly har nu været uden smertestillende siden tirsdag (mandag morgen var sidste dosis). Og de første dage gik fint - kunne ikke mærke forskel. Men de 2 sidste dage har jeg kunne mærke en forskel i hendes humør. Hun vil helst ikke gå alt for lange ture. Hun kastede op igår og i morges havde hun tynd mave - regner med at hendes krop reagerer lidt på smerterne. Så hun er på skånekost nu, og så mange men meget korte gårture. Snakkede med dyrlægen om hendes smertedækning, og han tør ikke sætte hende på et nyt NSAID-produkt endnu - ikke før hendes mave og tarme er kommet sig helt over Metacam. Derfor skal jeg i morgen starte hende på Dolol, som hun må få, indtil vi må starte hende op på noget andet. Vi snakkede også, om Back On Track haseforbinding til hende som støtte. Og han ville da varmt anbefale, at hun fik sådan en - specielt til efter operationen. Så han ville bestille nogle hjem i forskellige størrelser, så vi kan se, hvilken vil passe i størrelse. Tak for din roser:kys: - vi gør, hvad vi kan for at prøve at hjælpe hende - og så håber vi jo, at det hjælper hende til at kunne blive på denne jord i mange år endnu:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Puha er sørme også noget af en tur I er igennem :ae: Ja jeg er lige begyndt at svømme med Hayly - ved siden af, at vi går i water walkeren. Så ja vi gør begge dele. Årsagen til at jeg har valgt dette er, at ved svømning får hun brugt nogle muskler end ved water walking og modsat - derved håber jeg på den bedste træning for hende. Nu har hun kun svømmet 1 gang, men for mig virker det til, at når hun svømmer, så bruger hun mere hele kroppen - god konditionstræning. Og med water walkeren er træningen med intens på hendes bagben. Når Hayly skal opereres vil optrappe water walkeren i perioden lige efter, og så langsomt fordele det ligeligt mellem svømning og water walker. Du skal vælge, hvad du føler, er det rette for din hund! Og ikke nødvendigvis hvad andre gør. Nogle er mere til svømning og andre til water walkeren. På vores dyrehospital synes, at svømning er et godt supplement til water walkeren:5up:. Men ifbm lige efter hendes operation foretrækker de, at vi laver genoptræning med water walkeren, da de kan styre belastningen af leddet bedre. Og de kan hurtigt se, om belastningen bliver for hård, så man kan stoppe. Dette kan være lidt sværere at se i et svømmebassin. Nu er der jo lidt størrelsesforskel på vores hunde, så om de gør det forskelligt på Fyns hundecenter, ved jeg ikke:vedikke:. Men da vi var der, så foregår det sådan, at første gang man er der, så går han med i vandet, og hunden er ikke i særlig lang tid, da det skal være en god oplevelse for hunden. Efter et brusebad fik Hayly en fin svømmevest på, så blev hun med lidt tvang og overtalelse lokket op på rampen, hvorefter hun kom i vandet. Han støttede hende så under maven, så hun ikke skulle gå i panik og samtidig heller ikke skulle bruge for mange kræfter på at holde sig oppe. Efter et par runder kom hun op igen, og så stoppede vi for denne gang! Det var en super oplevelse - både for Hayly men også mig:5up: Følte virkelig at han forstod Hayly's behov og begrænsninger - og det gjorde mig tryg! 1000 tak for svar, det er rart at høre hvad andre gør når nu jeg selv slet ikke har nogen viden på området. Jov lidt str-forskel, måske ca 65 kg Men mon ikke principperne er de samme. Må begynde om en uge, så vil lige ringe begge steder hen og snakke med dem, det er rart hvis der også er kemi menneskerne mellem. Krydser fingre for alt går godt med din vuf, og at hun klarer operationen ligeså godt som min har :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Hvordan går det med hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Hvordan går det med hende? Tjaa hvordan går det:hmm:........ De sidste par dage har Hayly's humør ikke været så godt. Hun virker nedtrykt og vil helst ikke gå for lange ture eller spise særlig meget. Er ved at blive sindsyg af de her rutchebaneturer! I morgen stopper vi på Dolol, og jeg har derefter bedt om at få lov at prøve Previcox, som skulle være mildere mod maven og bedre mod slidgigt. Det skal vi så starte op på onsdag. Så håber dette kan sætte lidt skub i appetiten og humøret. I morgen får dyrlægen også hendes hasebandage hjem - det er alligevel ikke en BOT, da dette varmer, og derfor ikke ideelt i Hayly's hase, da hun allerede producerer varme i leddet, hvilket er tegn på aktivitet i leddet, og ekstra varme kan forværre tilstanden. Derfor er det en special bandage hun får - håber dette kan give hende noget ro og støtte til leddet. Både før og efter operationen. Jeg er i den grad kommet i tvivl, om alle de tiltag vi gør for hende, egentligt er det bedste for hende:vedikke:. Synes ikke rigtig noget virker! Og det er ikke et spørgsmål om penge, men vil altså ikke smide penge ud til noget, som ikke har nogen effekt på hende - så hellere finde noget andet, som måske gør. Ved bare ikke hvad det skulle være! Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg, at hendes hase er blevet hurtig dårligere på disse 3 måneder ifht de sidste 2 år hun sikkert har gået med tilstanden. Jeg er derfor i tvivl, om vores tiltag egentligt generer hendes led mere end det gavner:vedikke:. Jeg har for første gang i hendes sygdoms forløb tænkt tanken "ville hun have bedre af at få fred?". For hvis først humøret ikke er der og lysten til at spise, så træder jeg på tyndt is, føler jeg. Hun fortjener en chance - men det skal være, fordi hun selv vil, og ikke fordi jeg vil have hende her længere. Hun har så også pludselig fået øjenbetændelse - Hayly har aldrig før, hverken haft blære- eller øjenbetændelse, men efter alle vores tiltag så dukker disse ting pludselig op. Så tænker igen "stresser jeg hendes krop for meget:vedikke:". Er i den grad gået i tænkeboks for at mærke efter, om vi skal ændre strategi! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Øv øv øv. :ae: Kan godt forstå dine tanker, og det er rigtig flot, at du sætter hendes velfærd frem for dine egne følelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Enig med doberfan. Men er ked af at læse updaten, men så må vi jo bare krydse noget hårde og sender nogle bedre tanker til jer :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Tjaa hvordan går det:hmm:........ De sidste par dage har Hayly's humør ikke været så godt. Hun virker nedtrykt og vil helst ikke gå for lange ture eller spise særlig meget. Er ved at blive sindsyg af de her rutchebaneturer! I morgen stopper vi på Dolol, og jeg har derefter bedt om at få lov at prøve Previcox, som skulle være mildere mod maven og bedre mod slidgigt. Det skal vi så starte op på onsdag. Så håber dette kan sætte lidt skub i appetiten og humøret. I morgen får dyrlægen også hendes hasebandage hjem - det er alligevel ikke en BOT, da dette varmer, og derfor ikke ideelt i Hayly's hase, da hun allerede producerer varme i leddet, hvilket er tegn på aktivitet i leddet, og ekstra varme kan forværre tilstanden. Derfor er det en special bandage hun får - håber dette kan give hende noget ro og støtte til leddet. Både før og efter operationen. Jeg er i den grad kommet i tvivl, om alle de tiltag vi gør for hende, egentligt er det bedste for hende:vedikke:. Synes ikke rigtig noget virker! Og det er ikke et spørgsmål om penge, men vil altså ikke smide penge ud til noget, som ikke har nogen effekt på hende - så hellere finde noget andet, som måske gør. Ved bare ikke hvad det skulle være! Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg, at hendes hase er blevet hurtig dårligere på disse 3 måneder ifht de sidste 2 år hun sikkert har gået med tilstanden. Jeg er derfor i tvivl, om vores tiltag egentligt generer hendes led mere end det gavner:vedikke:. Jeg har for første gang i hendes sygdoms forløb tænkt tanken "ville hun have bedre af at få fred?". For hvis først humøret ikke er der og lysten til at spise, så træder jeg på tyndt is, føler jeg. Hun fortjener en chance - men det skal være, fordi hun selv vil, og ikke fordi jeg vil have hende her længere. Hun har så også pludselig fået øjenbetændelse - Hayly har aldrig før, hverken haft blære- eller øjenbetændelse, men efter alle vores tiltag så dukker disse ting pludselig op. Så tænker igen "stresser jeg hendes krop for meget:vedikke:". Er i den grad gået i tænkeboks for at mærke efter, om vi skal ændre strategi! Tror du ikke at du skal snakke med dyrlægen om smertedækning... EFTER operationen? Og hvor mange smerter der vil være? For det bliver ikke nemt at stå med en hund, der har ondt og som ikke kan tåle den smertestillende medicin... Måske ER der ikke særlig mange smerter bagefter....... Men den skal nok lige vendes med dyrlægen.. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Tror du ikke at du skal snakke med dyrlægen om smertedækning... EFTER operationen? Og hvor mange smerter der vil være? For det bliver ikke nemt at stå med en hund, der har ondt og som ikke kan tåle den smertestillende medicin... Måske ER der ikke særlig mange smerter bagefter....... Men den skal nok lige vendes med dyrlægen.. :ae: Det er jo desværre svært at vide, hvor mange smerter der vil være efter operationen. Operationen skulle jo gerne give hende mindre smerter på sigt, men der er jo ingen garanti. Vi starter hende derfor op på Previcox på onsdag, og så håber vi, at hun kan tåle dette præparat, samt at det har en positiv virkning for hende. Dolol har hun kun været på, indtil hendes mave fik det bedre, efter hun ikke kunne tåle Metacam. Hvis hun reagerer positivt på Previcox, så er det dette præparat, hun skal have fremover - også efter operationen, indtil vi kan se, om operationen har gjort det muligt at komme de smertestillende. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Puha hvor må det være svært. Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvad der er det rette. Det er så svært, når der ingen garanti er. Der er jo ingen tvivl om, at du ville gældsætte dig selv, hvis du var sikker på, at Hayly ville få det godt og kunne leve smertefrit :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Puha det er nogle tunge tanker du går med. Og hvor er det da også bare øv, at hun har ondt. Men jeg krydser alt for at Previcox hjælper og at hun kan tåle dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Nå men så får I lige en lille opdatering: Hayly blev sidste tirsdag startet op på Previcox, og hun har i den første reageret super på det. Hendes humør og appetit har været helt i top:5up:. Jeg håber sådan, at Previcox er noget hun kan tåle! Desværre er jeg nu bekymret for, at hun alligevel ikke kan tåle det:cry: - Hayly kastede op i nat og her til aften igen. Hun kan selvfølgelig bare have dårlig mave, og jeg har her til aften sat hende på skånekost, så håber det bare er dårlig mave. Men sådan startede det også bare, da hun viste tegn på, at hun ikke kunne tåle Metacam. Jeg synes, at hendes prut her til morgen var mørkere, så nu er jeg nød til at observere farven, og se om den bliver for mørk igen, for så skal hun omgående af Previcox. Hendes humår og appetit fejler som sagt ikke noget:5up: Hun er begyndt at skulle ud om natten og prutte - det har hun aldrig skulle før, og det er ved at drive mig til vanvid. Hun kommer pænt hen og vækker mig - og hun bliver siddende til, jeg gider stå op og lukke hende ud. Hvorfor går hun nu det???? Har prøvet at skubbe måltiderne lidt, men det har ikke betydet noget. Den hasbandage dyrlægen skulle skaffes var for lille, og den jeg har bestilt fra BOT er også for lille. Så nu er jeg gået i gang med selv at design en til hende! For tror hun vil have godt af noget støtte til leddet - specielt nu her før og efter operationen. Til sidst har jeg droslet hende ned på Water walkeren. Er nemlig ikke så sikker på, at den er det bedste for hende! Hun har nu ikke været i den i en uge, og faktisk er hævelsen hendes has blevet lidt mindre. Jeg har den seneste tid mistænkt, at vi stresser hendes led mere, end det gavner, eftersom det kun bliver værre! Men dyrlægen vil ikke høre tale om det, men føler ikke de er objektive omkring det, da de jo ejer water walkeren. Derfor må jeg stole mig selv, og så afprøve mine fornemmelser. Jeg prøver at satse kun på svømning, da jeg kan se, at det er knap så hårdt ved leddet, når hun er i vandet! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Hvad får hun af foder? Luna kom på J/D reduced calories fra Hills, og der fik hun også øget mængder og portioner afføring.. Og det har jeg også hørt mange andre sige om samme foder. Min veninde's gamle hvide schæfer fik de samme problemer, og kunne ikke holde sig:cry: Så de droppede det igen og nu er han på et andet.. Jeg kan spørge hende, hvad det er, hvis du er interesseret? Waterwalken ER hårdere end svømning, så jeg tror det er en god beslutning du har truffet.. Jeg håber virkelig at det ikke er previcox'en hun reagerer på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Hvad får hun af foder? Luna kom på J/D reduced calories fra Hills, og der fik hun også øget mængder og portioner afføring.. Og det har jeg også hørt mange andre sige om samme foder. Min veninde's gamle hvide schæfer fik de samme problemer, og kunne ikke holde sig:cry: Så de droppede det igen og nu er han på et andet.. Jeg kan spørge hende, hvad det er, hvis du er interesseret? Waterwalken ER hårdere end svømning, så jeg tror det er en god beslutning du har truffet.. Jeg håber virkelig at det ikke er previcox'en hun reagerer på Hun får J/D, men har fået det i over 2 måneder, så det skulle være underligt, hvis det var det, som pludseligt gav hende øget afføring. Burde da mene, at hendes krop forlængst har vænnet sig til det:vedikke: Håber virkelig heller ikke, at det er Previcox'en, for ved faktisk ikke, hvad vi så gør - kan jo ikke lade hende gå gennem en operation uden at have nogen smertestillende, som hun kan tåle til bagefter. Der er selvfølgelig en del præparater, vi ikke har prøvet, men er bange for, at hvis hun ikke tåler Previcox, at hun så er blevet intolerant overfor NSAID-præparaterne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 25, 2010 Rapporter Share Besvaret November 25, 2010 Spiser hun sne? Skal hilse fra Aslan og sige at det kan både give opkast og riiijtiiii dårlig mave Håber på det bedste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 25, 2010 Rapporter Share Besvaret November 25, 2010 Krydser fingre for det kommer til at gå! Hvornår er det hun skal opereres? Jeg tror du har ret i, dem der ejer waterwalkeren ser lidt anderledes på den. Ham der opererede Molly i Århus siger at når hun bruger benet så fint som hun gør kan hun faktisk helt undlade waterwalkeren, men at det self vil være godt med fx 1 - 2 gange om ugen. Men nede ved waterwalkeren siger de MINIMUM 3 gange om ugen, gerne mere. Så gir dig fuldstændig ret i du skal følge din egen fornemmelse :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2010 Spiser hun sne?Skal hilse fra Aslan og sige at det kan både give opkast og riiijtiiii dårlig mave Håber på det bedste Nej ingen sne endnu - vi har ikke noget, hun kan spise af her:-D Men hun elsker sne, så det skal nok komme. Har dog ikke tidligere fået dårlig mave af det. Krydser fingre for det kommer til at gå!Hvornår er det hun skal opereres? Jeg tror du har ret i, dem der ejer waterwalkeren ser lidt anderledes på den. Ham der opererede Molly i Århus siger at når hun bruger benet så fint som hun gør kan hun faktisk helt undlade waterwalkeren, men at det self vil være godt med fx 1 - 2 gange om ugen. Men nede ved waterwalkeren siger de MINIMUM 3 gange om ugen, gerne mere. Så gir dig fuldstændig ret i du skal følge din egen fornemmelse :5up: Hun skal opereres på næste fredag - d. 3/12. Tror helt sikkert, at water walkeren er rigtig god til at genopbygge muskler, men desværre ser det pt ud til at gå ud over hendes led, og det var jo ikke meningen. Så bliver nød til at prøve noget andet. Hendes led er blevet klart mindre hævet efter jeg har sat hende ned i aktivitet. Og heldigvis er hun en hund, som ikke kræver så meget - lidt mere mentalt udfordring og mindre fysisk træning, har været godt for hende i denne uge. Så tiden på vise, om mit sats på noget andet virker. Forresten er der ikke længere opkast efter hun er kommet på skånekost:5up:. Prutten i morges var acceptabel farve, så måske jeg bare er pylret:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Indlægget med Hayly's smarte:-D hasbandage er blevet væk, så smider det lige ind igen, så I ved, hvad jeg snakker om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Nå men jeg måtte en tur til dyrlægen idag med Hayly:cry:. Hun har kastet op her i weekenden, og jeg synes ikke, at hun drak særlig meget, og hun har heller ikke haft afføring i et par dage, så jeg var lidt nervøs. Da hun begyndte at kaste op, fik jeg straks fornemmelser med, at hun måske ikke kan tåle Previcox, og dette håber jeg for alt ikke er rigtigt! Mine egne tanker, hvorfor hun kaster op, var: - hun tåler ikke Previox - hun har spist sne, og fået dårlig mave - hun har forstoppelse Nå men jeg ringede i morges til dyrlægen, for når hun ikke drikker, så ringer mine alarmklokker. Han ville gerne se hende kl. 11.30. Hayly var selvfølgelig i rigtig god humør, så hun så jo slet ikke syg ud, da vi kom derover. Han tjekkede hende, og kunne konstatere at hun ikke har forstoppelse - hun er ikke øm i maveregion:5up:Så tog han en blodprøve, som så ok ud. Dog kunne hun vise mildt tegn på at have enten noget allergi eller parasit, så jeg skal se, om jeg kan opsamle en afføringsprøve en dag, så vi kan få det testet. Han mente dog ikke, at det er allergi. Så vi måtte desværre koge det ned til, at enten kan hun ikke tåle Previcox, eller også kan hun have en parasit. Hun kan også bare have dårlig mave! Jeg har nu fået noget imod kvalme og mavesyre, og så skal jeg fortsætte med at give hende Previcox. Det er så meget vigtig, at jeg holder øje med prutfarven - hvis den bliver mørk, så er det Previcox'en, som er synderen. Hvis ikke så tåler hun det (krydser fingre for dette), så kan det bare have været dårlig mave eller noget parasit-noget. Håber inderligt at hun kan tåle Previcox'en!!!!!!!!!!!!!! Hun havde sin flotte hasbandage på derover, og dyrlægen var meget imponeret:klap:. Han synes, at den giver hende den helt rigtige støtte, og han synes også, at hun går rigtig flot med den på - YEAH:klap::klap::klap: Han synes derudover, at hendes ben er blevet bedre - hun er ikke så hævet mere! Har jeg også selv bemærket. Enten så virker Previcox godt herpå eller også er det min ændring i hendes motion, som virker - måske en kombi af begge. Han sagde, at vi nu står ved en skillevej! Enten lader vi hende operere eller også lader vi være. Han spurgte, hvordan vi selv følte, hun havde det nu - for med de tiltag jeg har gjort, og den bedring han så i benet, så kunne vi lade det være ved det. Men så skal hun kunne tåle det smertestillende, og det ved jeg jo ikke med sikkerhed, om hun kan. Omvendt så er operationen jo et sats, da der jo ikke er en garanti for, at det virker optimalt. Men operationen skal også være nu, for bliver benet meget værre, så vil det være for sent. Jeg har valgt at blive ved beslutningen om operation! Så på fredag går det løs. Nu ved jeg jo lidt bedre, hvad der virker ifht benet, så det kan jo kun være en fordel efter operationen. Og så til sidst - nu blev det jo en længere smører - vægten siger nu 71kg:banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 29, 2010 Rapporter Share Besvaret November 29, 2010 Jeg sender mange tanker til dig og jer, det SKAL bare gå godt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2010 Det kører så bare slet ikke for os pt:megaked::megaked::megaked: Blev ringet op af dyrlægen kl. 16.40 (de lukker kl 17), at de desværre må aflyse Hayly's operation på fredag, da ham lægen som skal udføre det skal til begravelse:cry:. Hold kæft hvor blev jeg skuffet og frusteret på en og samme gang! Jeg har fuld forståelse for, at han skal til begravelse. Det er noget, som kan ske, og sådan er det jo bare! Men øv øv øv også for os!!!!!!!!! Nu har jeg taget fri og planlagt mine fridage i december efter denne operation (mht aflevering og hentning, sting som skal fjernes og genoptræningen). I mit arbejde og den måde jeg er ansat på, så er jeg utrolig låst i min kalender, når først min kalenderen er aftalt. Derfor kan jeg ikke ændre på mine fridag nu:cry: - og derfor er det totalt frusterende, at det ikke komme til at gå op! De spurgte så, hvornår vi så ville, og så sagde jeg, at det skulle vøre så hurtigt som muligt, da lægen jo havde sagt, at hendes ben ikke må bliver meget værre. De skulle så lige tjekke med dyrlægen, hvornår han kunne. Kl. 17.03 ringer de så og siger, at det kan blive næste onsdag. Igen mega frustrende og passer røv dårligt! Hverken min mand eller jeg har fri den dag, så vi kan ikke være hos hende. Og endnu værre er, at vi begge er kørt på job, når dyrlægen åbner - altså vi har ikke mulighed for at aflevere hende:cry:. Derudover så skal hun være frisk til at komme hjem torsdag, for fredag kan vi ikke hente hende. Synes bare det er totalt dårligt og ikke specielt optimalt. Så ryger vi også ind i problemerne med, når stingene skal tages - det kmmer ikke til at passe med nogen fridage. Og så igen med genoptræningen, for så kommer julen:cry: Er bare så skuffet, irriteret og frustret - på Hayly's vegne!!! Skal i morgen lige have ringet til dem, for bliver nød til at finde ud af, om de kan nogle andre dage, hvor vi kan få det til at passe bedre ind. Ønsker ikke at rykke det til januar af 2 årsager - 1. fordi Hayly har ventet længe nok! 2. fordi min arb.plan er fastlagt for januar, og så får jeg igen problemer med at få den ekstra tid, som denne operation kræver. Øv også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 1, 2010 Rapporter Share Besvaret December 1, 2010 Flot med de 71 kilo :5up: Men peeeeesse træls med at det er blevet aflyst :ae: jeg håber i finder ud af det, og hvis i da bare ikke havde boet så langt væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts