Hop til indhold

Hundeskove i Århus?


Gæst Golden-Luna
 Share

Recommended Posts

Gæst Golden-Luna

Hej alle :-D

 

Jeg og min hund Luna (Golden Retriever på næsten 4 mdr.) vil høre om der er nogen der kan anbefale nogle gode hundeskove i Århus og omegn? De må gerne være indhegnede..

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle :-D

 

Jeg og min hund Luna (Golden Retriever på næsten 4 mdr.) vil høre om der er nogen der kan anbefale nogle gode hundeskove i Århus og omegn? De må gerne være indhegnede..

 

:vinken:

 

 

Solbjerg skov

 

Trige - Bærmoseskov

 

True Skov, Skjoldhøjvej

 

Tranbjerg park

 

...er alle indhegnede hundeskove.

 

Jeg kender kun den første, som vel nærmest er en stor eng med en lille sø (mudderhul) og lidt træer. Der er en godt overblik, fordi man kan se, når nogen kommer hen til én. Vi kom der en del, da Smilla var lille.

 

Men problemet med indhegnede hundeskove er bare, at det også tiltrækker folk, der ikke har styr over deres hunde. Mange af hundene er bare lalleglade og tromlende, men for ikke lang tid siden mistede en lille cavalier sit ene øje derude pga angreb (har jeg fået fortalt). :cry: Så der er en risiko ved sådanne ukontrollerede hundemøder (ingen kalder deres hund til sig, når en ny kommer ind i indhegningen). Vi kommer der ikke mere for de generelt for voldsomme for Smilla.

 

Af de ikke indhegnede hundeskove kommer vi selv i den ved stadionsøerne og i Riis skov. Det gode er at folk har mere styr på deres hunde der og er bedre til at kalde dem til sig (de ligger også tæt på vejene).

 

Da Smilla var lille og vi kom sådanne steder havde jeg hende altid i snor. Stødte vi på hunde, hun kunne lege med fik hun snoren af (for så vidste jeg hun blev der). Ellers havde hun bare lang flagline på der (og mange andre steder) som vi øvede indkald i. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden-Luna

Hejsa :cool:

 

Tak for svar!

 

Vi har været i hundeskoven i Trige, da vi bor rimlig tæt derpå..

 

Det er gået rigtig fint der, og Luna synes elsker at løbe frit og lege med de andre hunde :vuf:

 

Du har ret i, at der kan opstå problemer når hundene løber uden snor, og især da det kan være svært at kalde sin hund til sig når der er en masse spændende hunde omkring den! Men samtidig er det rart at der er steder hvor de kan få lov til at løbe frit, og vi har heldigivis ikke haft nogen negative oplevelser..

 

Men det er da godt nok utrolig synd for den lille Cavallier!!

 

Men vi vil da prøve nogle af de andre hundeskove - både de indhegnede og ikke-indhegnede!

 

Tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollerup skov ved Århus N (tæt på Ikea) er rigtig god. Folk er venlige og gode til at kalde deres hund til sig, så hvalpe og andre hunde ikke "overfaldes" af glade hunde. Der går mange rigtig søde hunde og hvalpe der hver dag.

Der er ikke indhegning og eneste minus er at der ikke er god sigtbarhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...