tantemaier Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Nu har Sille ørebetændelse for tredje gang på 2 mdr. eller faktisk tror jeg måske ikke det var væk fra sidste gang, da det kun er en uge siden vi stoppede efter en 14 dages omgang øredrypning. Hvor er det bare TRÆLS. Hun går og ryster på hovedet og klør sig. Jeg håber at det går over og at hendes immunforsvar bliver bedre når hun har de sk*** hjerte/lungeorm ude af kroppen. Trængte bare lige til at brokke mig lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Nu har Sille ørebetændelse for tredje gang på 2 mdr. eller faktisk tror jeg måske ikke det var væk fra sidste gang, da det kun er en uge siden vi stoppede efter en 14 dages omgang øredrypning.Hvor er det bare TRÆLS. Hun går og ryster på hovedet og klør sig. Jeg håber at det går over og at hendes immunforsvar bliver bedre når hun har de sk*** hjerte/lungeorm ude af kroppen. Trængte bare lige til at brokke mig lidt Åååh, stakkel... Jeg har selv haft en "øre-hund" og ved hvor lidt sjovt det er... En stor én af dem her :ae: til jer begge! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Øv, rigtig god bedring med hende. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Tak skal I have Det er rart at få lidt ynk til sin lille hundepige. Hvor ville jeg dog ønske det var mig der havde det i stedet for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Øv og øv.. Bassil var også ørehund (og potesvamp-hund) - indtil vi skiftede til foder uden korn Han blev også dryppet og dryppet - fik vasket poter i noget specialshampoo igen og igen og ingenting hjalp. Så skiftede jeg foder - og til kontrol fik jeg at vide at: Iiiih hvor er det godt at du har vasket ørerne og poterne. Nu ser det helt fint ud.. Jeg havde bare slet ikke fulgt forskrifterne (I know - det skulle jeg nok have gjort) - men bare skiftet foderet.. Nu ved jeg ikke hvad du fodrer med, men det kan være en reaktion på noget hun ikke kan tåle? Men god bedring med hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Øv og øv.. Bassil var også ørehund (og potesvamp-hund) - indtil vi skiftede til foder uden korn Han blev også dryppet og dryppet - fik vasket poter i noget specialshampoo igen og igen og ingenting hjalp. Så skiftede jeg foder - og til kontrol fik jeg at vide at: Iiiih hvor er det godt at du har vasket ørerne og poterne. Nu ser det helt fint ud.. Jeg havde bare slet ikke fulgt forskrifterne (I know - det skulle jeg nok have gjort) - men bare skiftet foderet.. Nu ved jeg ikke hvad du fodrer med, men det kan være en reaktion på noget hun ikke kan tåle? Men god bedring med hende.. Det samme med min ørehund - hun kunne ikke tåle foder med kylling i. Tilbagevendende ørebetændelser er tit en form for hudallergi, fik jeg at vide af dyrlægen den gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Nu er det jo noget svært noget med symptomerne ved de forbandede hjerte-lungeorm, så jeg vil da håbe at det er derfor at Sille har problemer. Stakkels hund. :ae: Men ellers tænker jeg lidt det samme som BasilBerner og Korvis, at det kan skyldes allergi. Min første hund fik helt røde øreflipper (mangler et bedre ord) der var varme og hævede, når hun havde sine allergiperioder og sommetider fik hun også betændelse i øjne, ører og hud. Det er noget skidt,.... så det håber jeg virkelig ikke det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Vi ved hun har allergi over for pollen. Hun fik lavet en foder test sidste år, men det gav ikke noget resultat, så startede vi med at give hende en alnok (antihistamin) hver aften og det har virkelig hjulpet. Men lige nu er det alstå bare træls. Jeg har prøvet forskellig slags foder og det er det samme. Jeg har prøvet Kingsmoor, pro plan, og nu royal canins hypoallergeninc. Jeg overvejer at skifte til BARF. Jeg har snakket med dyrlægen og hun synes vi skal prøve det et par måneder og se hvordan det går. Jeg har læst en masse om det herinde, men det er godt nok en jungle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Vi ved hun har allergi over for pollen. Hun fik lavet en foder test sidste år, men det gav ikke noget resultat, så startede vi med at give hende en alnok (antihistamin) hver aften og det har virkelig hjulpet. Men lige nu er det alstå bare træls. Jeg har prøvet forskellig slags foder og det er det samme. Jeg har prøvet Kingsmoor, pro plan, og nu royal canins hypoallergeninc. Jeg overvejer at skifte til BARF. Jeg har snakket med dyrlægen og hun synes vi skal prøve det et par måneder og se hvordan det går. Jeg har læst en masse om det herinde, men det er godt nok en jungle. Har du prøvet Henne Pet Food, eller andet foder der er lavet på laks? Det var i hvert fald hvad min ørehund godt kunne tåle... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Nej det har jeg ikke prøvet, men synes egentlig at Kingsmoor var ret godt, men hun blev træt af smagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts