Hop til indhold

vis os dit dækken!


korvis
 Share

Recommended Posts

Nu kører der maaange tråde om dækkener for tiden... Og dækkener er svært! Vores hunde er meget forskelligt byggede, derudover findes der dækkener i mange forskellige afskygninger. Derfor kan det måske være en hjælp for nogle, hvis vi postede billeder og lidt tekst om vores dækkener her..? Jeg kunne forestille mig at man fortalte lidt om hunden, dækkenet og brugen af dækkenerne.

 

Jeg lægger gerne ud, og så håber jeg at der kommer flere til!

 

Jeg har bordercollietæver, 2 styks. Bordercollien er en slank hund, som regel lidt længere end den er høj.

 

Frostie er en lang hund, hun er 7 år gammel og agilityhund. I den alder er hun begyndt at bli' lidt "gammel og slidt", og kan være lidt stiv i det indimellem. Hun har derfor et Back On Track-dækken, der indeholder et keramisk materiale der siges at hjælpe på skader og smerter. Dette dækken bruger jeg når Frostie hviler, til træning og stævner. Jeg er meget tilfreds med det. Det er lidt for stort, men det ser jeg kun som positivt, da hun skal ha' plads til at mosle rundt når hun har det på, det skal gerne dække så meget som muligt af hende, også når hun ligger ned. Til gengæld er det ikke godt til gåture, da det glider rundt på hende.

IMG_0666b.jpg

 

Iso er unghund, skal også være agilityhund, og hun har også et Back On Track. Iso er ikke så lang som Frostie, og jeg synes pasformen er bedre til Iso. Hun kan sagtens ha' sit dækken på når hun f.eks. går tur, hvor Frosties vil sidde alt for løst.

IMG_0669b.jpg

 

Frostie har en pels/hudsygdom, der gør at hun har ekstremt lidt pels i perioder. Derfor har hun også et par dækkener til hverdagsbrug, gåture og lign. Begge dækkener har jeg syet selv, for at få en god pasform (og for at det er nemt og billigt, og man kan selv vælge materiale! :mrgreen:).

 

Frosties ultimative vinterdækken er syet i tyk uld, og er desuden foret med et tyndere uldstof:

IMG_6177.jpg

IMG_6197.jpg

 

Frostie har også et tyndere fleece-dækken (syet efter samme mønster) til når det bare er småkoldt, eller regner lidt:

IMG_6154.jpg

 

De hjemmesyede dækkener har selvfølgelig en rigtig god pasform, og de fungerer meget godt efter hensigten. "Opskriften" på dem findes HER.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke meget for at lægge de elendige billeder flere steder, men okaj så:mrgreen:

 

Luna har 2 dækkener fra BoT:

 

Netdækkenet, som hun får over sig når vi er herhjemme. Det er lige smalt nok ved brystet, så hun har det ikke rigtigt på herhjemme:

 

190309_0158.jpg

 

Så har vi i dag fået udedækkenet med posten:

 

2710_3950.jpg

 

Vi havde det i en størrelse mindre, men det var for smalt ved brystet, så det er gået i syningen:cry::???: Det nye her, har 2 "stropsystemer" ved brystet, så der er mere justeringsmulighed:5up:

 

Og andet har hun så ikke pt.. Jeg er ved at spare sammen til at købe rygvarmeren (til heste) fra BoT til at have i hendes bur om natten;-) Jeg er ikke så glad for at lade hende have dækken på, mens hun sover.. Jeg er bange for at hun kløjs i det på en eller anden måde:oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har strikket et til Sookie, for jeg kunne ikke finde et, hvor det fortrinsvis var maven der blev varmet. Mine krav var, at hun skulle have skulder og lår fri, for hun elsker at løbe :genert: Hun er jo en blandingshund, så hun har enorm brystkasse i forhold til taljen - så derfor valget at strikke selv. (er afprøvet - og hun holdt sig varm på maven i 1½ time i -10 grader :5up:)

 

 

34407d1288181118t-obtrack-skrylle-ikke-os-ishoj-strand-feb.-2010-065.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie har også et.

 

Hun ligger desværre som altid mellem 2 størrelser.

 

Det gør dog ikke noget , da det kun bruges indendørs efter turene, så hendes muskler og dårlige ryg, lige for lidt ekstra varme

 

_MG_3775.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lumi har et enkelt dækken, men det går ikke ned omkring maven. Det gode er at det så ikke blir så beskidt, men hun blir tilgengæld så stadig våd og kold på maven. Bortset fra det er det supergodt og når jeg tager det af og mærker, så er det helt varmt og tørt indeni.

Men kunne godt tænke mig et som også kunne holde hende tør og varm på maven :hmm:

 

Men hun er tilgengæld fuldstændig ligeglad med at have dækkenet på...hun kan stadig lege for fuld skrue...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Lumi har et enkelt dækken, men det går ikke ned omkring maven. Det gode er at det så ikke blir så beskidt, men hun blir tilgengæld så stadig våd og kold på maven. Bortset fra det er det supergodt og når jeg tager det af og mærker, så er det helt varmt og tørt indeni.

Men kunne godt tænke mig et som også kunne holde hende tør og varm på maven :hmm:

 

Men hun er tilgengæld fuldstændig ligeglad med at have dækkenet på...hun kan stadig lege for fuld skrue...hehe

 

Jeg synes Izzies hurtta er ret godt til at varme mavsen :5up: izzie har nemlig helt bar mave, så det er dér hun fryser først :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har det her dækken, men det er for småt i år, og overvejer at give det væk :hmm: (er hun ikke bare nuttet, mens hun tisser :lun:)

DSC01016.jpg

 

Hun havde sidste også det her dækken; et ærme klippet af en sweater købt for en tyver i genbrugsen :5up:

18760_304937040829_603640829_4826070_6384437_n.jpg

 

Marco har lige her i weekenden, fået et Back On Track netdækken, det har jeg ikke fået taget billeder af endnu :engel:

Han har også det her dækken: 16860_310785495829_603640829_4856573_1888793_n.jpg

 

Dog er det meget sjældent Marco har brug for et dækken´, han kan generelt sagtens holde varmen. Derudover har han et regndækken, men hverken dét, eller hans BoT mener han at man kan bevæge sig i :fornaermet:

TILFØJELSE: Karina har fået et nyt dækken, bare sådan et vinter-agtig et, det har jeg heller ikke lige fået taget billeder af endnu :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hund har også et par dækkener, fordi hun fryser så hun ryster, hvis hun bliver rigtig våd. Men må nu indrømme at jeg er lidt flov over at købe "tøj" til min hund :oops:

 

Jer der bruger Back on Track, er det kun til hunde med skavanker, eller er de også beregnet til helt almindelig brug?

 

Jeg bruger BoT til min gamle fordi hun begynder at bli' lidt gammel og stiv. Hun har ingen deciderede skavanker endnu, men BoT hjælper på den stivhed der kan komme under f.eks. lange stævnedage. Min unghund har også et BoT, og hun fejler bestemt ikke noget, så det er kun for at holde hende varm. Der er rigtig mange agilityhunde der bruger BoT, og de fleste bruger dem nok for at holde musklerne varme, ikke fordi de allesammen har skavanker.

 

Selv bruger jeg også BoT, en håndledsvarmer er det blevet til indtil videre - og jeg kan love for at der bli'r købt mere når der er penge til det! Jeg er musiker og har rigtig mange slitageskader, og BoT-varmeren er bare guld! Jeg har prøvet masser af andre håndledsvarmere, men BoT varmer på en helt anden måde.

 

Du skal absolut ikke være flov over at købe dækken til din hund, især ikke hvis hun fryser sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Min lille hund har også et par dækkener, fordi hun fryser så hun ryster, hvis hun bliver rigtig våd. Men må nu indrømme at jeg er lidt flov over at købe "tøj" til min hund :oops:

 

Jer der bruger Back on Track, er det kun til hunde med skavanker, eller er de også beregnet til helt almindelig brug?

 

Vores 2 hunde har ingen (7,9,13 bank bank bank) skavanker og vi bruger BOT til dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hund har også et par dækkener, fordi hun fryser så hun ryster, hvis hun bliver rigtig våd. Men må nu indrømme at jeg er lidt flov over at købe "tøj" til min hund :oops:

 

Jer der bruger Back on Track, er det kun til hunde med skavanker, eller er de også beregnet til helt almindelig brug?

 

Et dækken ville jeg ikke være flov over at bruge. Men kommer vi ud i trøjer og jakker med hætte og pels osv, SÅ synes jeg det bliver for meget:oops:

 

Luna har lidt skavanker;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og som lidt off topic, men alligevel.. Så fåes der jo masser af ting til mennesker. Jeg skal selv have købt nogle ting. Og har fundet ud af at Lunas netdækken (har ikke prøvet med det andet endnu:-D) højst sandsynligt også virker mod kramper i underlivet.. Jeg skal dog lige teste det et par gange til:-D

 

Jeg ved jo hvor godt håndledsvarmeren funker for mig (og min søster!), så jeg skal helt klart ha' noget til nakke/skuldre. Men det koster jo, desværre... Har nogle gange overvejet at hænge et af hundenes dækkener over ryggen! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og som lidt off topic, men alligevel.. Så fåes der jo masser af ting til mennesker. Jeg skal selv have købt nogle ting. Og har fundet ud af at Lunas netdækken (har ikke prøvet med det andet endnu:-D) højst sandsynligt også virker mod kramper i underlivet.. Jeg skal dog lige teste det et par gange til:-D

I weekenden, da jeg havde stået op i 8 timer (:shock:) og havde pænt ondt i læggene, der brugte jeg Marcos netdækken på mine lægmuskler, med stor succes :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...