Hestkjær Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Jeg kan ikke huske hvad kosttilskuddet hedder, og jeg sidder herude på arbejdet, men det kunne godt minde om det du skriver :hmm: Har du så fundet et andet kosttilskud der virker bedre? Nej har droppet kosttilskud helt, da Hayly er sat på J/D foder, som har kosttilskudet tilsat direkte i foderet. Og nu har jeg fået at vide, at der ingen grund er til, at vi giver hende kosttilskud, når det er i fodret, for hun får ikke noget ud af det. Men mener der er nogle andre herinde, som har gode erfaringer med andre kosttilskud end Flexvital. Flexvital er sikkert et udemærket produkt - virkede bare ikke på Hayly, så derfor er vi hoppet videre:-D. Og sådan har jeg erfaret i min korte tid som hundeejer til en ledpatient, at det er med rigtig mange af de ting. Der er ikke andet for end at prøve sig frem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Nej har droppet kosttilskud helt, da Hayly er sat på J/D foder, som har kosttilskudet tilsat direkte i foderet. Og nu har jeg fået at vide, at der ingen grund er til, at vi giver hende kosttilskud, når det er i fodret, for hun får ikke noget ud af det. Men mener der er nogle andre herinde, som har gode erfaringer med andre kosttilskud end Flexvital. Flexvital er sikkert et udemærket produkt - virkede bare ikke på Hayly, så derfor er vi hoppet videre:-D. Og sådan har jeg erfaret i min korte tid som hundeejer til en ledpatient, at det er med rigtig mange af de ting. Der er ikke andet for end at prøve sig frem! vi kan jo så ikke give kosttilskuddet igennem foderet, i hvert fald ikke i følge dyrlægen, da netop dette foder indeholder ting som ikke er godt for Luna's blære, så vi er nødt til at give det som tilskud, i hvert fald indtil videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 vi kan jo så ikke give kosttilskuddet igennem foderet, i hvert fald ikke i følge dyrlægen, da netop dette foder indeholder ting som ikke er godt for Luna's blære, så vi er nødt til at give det som tilskud, i hvert fald indtil videre. Ved du, hvad der er i fodret, som ikke er godt for hendes blære? Hayly har nemlig lige haft blærebetændelse for første gang i sit liv. Og selvøflgelig kan det være tilfældigt, men er kommet efter hun er startet i water walker og andet foder - kunne mistænke water walkeren, men kan ikke spørge på dyrehospitalet, da det er jo deres anbefaling at hun går der, så de vil selvfølgelig sige nej til, at dette skulle være grunden. Men måske fodret kan have haft en indvirkning, når nu du skriver dette????:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Ved du, hvad der er i fodret, som ikke er godt for hendes blære? Hayly har nemlig lige haft blærebetændelse for første gang i sit liv. Og selvøflgelig kan det være tilfældigt, men er kommet efter hun er startet i water walker og andet foder - kunne mistænke water walkeren, men kan ikke spørge på dyrehospitalet, da det er jo deres anbefaling at hun går der, så de vil selvfølgelig sige nej til, at dette skulle være grunden. Men måske fodret kan have haft en indvirkning, når nu du skriver dette????:vedikke: Der er for mange mineraler, og nogle hunde er ikke så gode til at omsætte disse, og dermed danner de krystaller i urinen, dette kan føre til blærebetændelse eller blæresten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Der er for mange mineraler, og nogle hunde er ikke så gode til at omsætte disse, og dermed danner de krystaller i urinen, dette kan føre til blærebetændelse eller blæresten. Super - tusind tak for info! Det vil jeg lige gå videre med. Skal I hvert fald ikke have noget med blæresten - en operation er nok! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Du lyder gladere i dag Lonny, det er godt at se, selv om det måske ikke føles af så meget for dig :ae: Det er vist forskelliget om ens hunde har gavn af div. tilskud, både Buster og Max fik Flexvital og jeg så en tydelig forbedring især hos Max. Misja har haft fået det i de perioder hvor hun har været kommet tilskade i et led og da hun var i behandling for at få rettet hendes bækken ud. Hos hende kunne jeg ikke umiddelbart se nogen ændringer, men det sad også anderledes og var "mindre" end de to andres der var svær og invaliderende OCD i begge albueled og meget svær HD (ude for målbarhed) og gigt i skuldre + poter. Uanset hvad, så giv tid til det hele, det tror jeg måske er bedst og så først om nogle måneder begynde at lave eventuelle justeringer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Du lyder gladere i dag Lonny, det er godt at se, selv om det måske ikke føles af så meget for dig :ae: Det er vist forskelliget om ens hunde har gavn af div. tilskud, både Buster og Max fik Flexvital og jeg så en tydelig forbedring især hos Max. Misja har haft fået det i de perioder hvor hun har været kommet tilskade i et led og da hun var i behandling for at få rettet hendes bækken ud. Hos hende kunne jeg ikke umiddelbart se nogen ændringer, men det sad også anderledes og var "mindre" end de to andres der var svær og invaliderende OCD i begge albueled og meget svær HD (ude for målbarhed) og gigt i skuldre + poter. Uanset hvad, så giv tid til det hele, det tror jeg måske er bedst og så først om nogle måneder begynde at lave eventuelle justeringer Jeg er også gladere i dag, og er begyndt at lede efter løsninger i stedet for at sætte mig opgivende ned Helt ærlig, så tror jeg ikke at jeg vil se nogen effekt af kosttilskud, da Luna jo er supergod til at skjule smerter af den type, så jeg tror kun hun viser det hvis det gør meget ondt, og dermed vil den effekt kosttilskuddet har ikke være nok til at få hende til at ændre adfærd, så dybest set må jeg bare stole på at det virker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Oktober 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2010 Jeg er simpelthen SÅ imponeret af dig. Alt det uro og dårlige nyheder og alligevel formår du at holde modet op, det er dybt fantastisk :5up: Jeg har så ondt af dig og Bo og alt der i har været igennem med begge hundene :ae: Jeg har jo ikke en masse gode råd at komme med, men jeg ved bare at hvis jeg skal være hund i mit næste liv, så skal det være ved jer Så er jeg da sikker på at være i gode hænder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Jeg er simpelthen SÅ imponeret af dig. Alt det uro og dårlige nyheder og alligevel formår du at holde modet op, det er dybt fantastisk :5up: Jeg har så ondt af dig og Bo og alt der i har været igennem med begge hundene :ae: Jeg har jo ikke en masse gode råd at komme med, men jeg ved bare at hvis jeg skal være hund i mit næste liv, så skal det være ved jer Så er jeg da sikker på at være i gode hænder. Tak, hvor er du sød Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Det lyder til at hun er på flydende Metacam - det er Hayly også. Jeg sprøjter det udover lidt leverpostej, og så spiser hun det gladeligt. Så undgår jeg tvang:-D.Er kosttilskudet Flexvital? Har Hayly også været på - mega dyrt, og virkede overhovedet ikke:cry:, så den er vi hoppet fra igen. Men hun spiste det faktisk helt fint, når det blev hældt ud over fodret. Men når nu hun ikke vil spise det, så er det måske løsningen at give hende det med sprøjten ind i munden. Flexvital kunne jeg heller ikke se en virkning på. Pt får Luna (min altså) Luposan gelenk, som jeg ved Dorte og Guanomo bruger til hhv Liva og Cujo. Om det giver noget.. Aner det ikke:oops: MEN kan dog sige, at massøren synes der var mindre at komme efter sidst vi var afsted, så måske alligevel:-D Det er så i pulverform, så der vil det flydende jo være nemmere. Jeg fik slet ikke alle de regler der, da Luna fik blæreinfektion. Hun skulle bare på det der foder og så var der ikke så meget andet.. Der var ingen snak om at hun ikke måtte få guffer eller anden mad som snack.. Luna traver også mere end før og søger selv ud i græsset (som er mere behageligt at gå på end asfalt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Vi giver vores Canosan. Det startede vi med, da vi fik diagnosen, men vi ved ikke hvilken virkning det har, da vi ikke har kunnet mærke på dem om de har haft ondt, men vi tør ikke stoppe med at bruge det, hvis det nu har en virkning. Det skulle være det samme som flexvital, bare et andet mærke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Hov Luna får også fiskeolie forresten. Det har hun fået længe, men jeg begyndte fast på det, da vi var hos Ken i Fakse forrige sommer. Pt er det Olivers vi bruger, fordi den er den billigste. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve den der grizzly et eller andet:-D Luna spiser sin olie og luposan rørt sammen til en tyk grød, hvis jeg stiller det i en skål, men det er nok labben, der giver sig til kende der:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Pt får Luna (min altså) Luposan gelenk, som jeg ved Dorte og Guanomo bruger til hhv Liva og Cujo. Jeps, Liva får også Luposan - overvejer dog at afprøve Olivers Body Boost næste gang. Bare for at se om der er en forskel. Hov Luna får også fiskeolie forresten. Det har hun fået længe, men jeg begyndte fast på det, da vi var hos Ken i Fakse forrige sommer. Pt er det Olivers vi bruger, fordi den er den billigste. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve den der grizzly et eller andet:-D Luna spiser sin olie og luposan rørt sammen til en tyk grød, hvis jeg stiller det i en skål, men det er nok labben, der giver sig til kende der:mrgreen: Sådan spiser Liva også sin olie og Luposan det er bare mums. Liva får Grizzly'en - men vi er ved at løbe tør, så jeg håber at de er i Herning og har et godt tilbud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Jeps, Liva får også Luposan - overvejer dog at afprøve Olivers Body Boost næste gang. Bare for at se om der er en forskel. Vi har prøvet den, men kun en lille flaske, så egentlig slet ikke nok til at give en reaktion.. Så kunne være man skulle give den et forsøg. Det flydende ER bare nemmere synes jeg Sådan spiser Liva også sin olie og Luposan det er bare mums. Liva får Grizzly'en - men vi er ved at løbe tør, så jeg håber at de er i Herning og har et godt tilbud. Hvis der er, sms'er du så ikke lige:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Hvis der er, sms'er du så ikke lige:engel: :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Luna spiser sin olie og luposan rørt sammen til en tyk grød, hvis jeg stiller det i en skål, men det er nok labben, der giver sig til kende der:mrgreen: Altså, Møffe spiser gerne sin lakseolie og flexvital for sig - og hopper også gerne for tungen for det Og skål und alles slikkes også for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts