Hop til indhold

Udstilling, ringtræning, tøj... hjælp en nybegynder...!!!


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

jeg har også godbidder med i ringen - jeg dem dog også i lommen.

 

Vi kommer til Næstved (fristen er rykket en uge, så man kan stadig melde sig til).

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Godt de andre fortæller om de dårlige erfaringer med godbidsposer, for så slipper jeg for at kæmpe med mit argument om, at det simpelthen ikke ser særligt fikst ud.

 

Du må give godbidder som du har lyst. Som på træningspladsen er det godt at have nogle små og bløde godbidder, som hunden hurtigt kan sluge. Plejer at give når vi har løbet. Giver hunden et snif inden vi sætter i gang, og så får den når vi har løbet.

 

Men mest optimalt er det selvfølgelig, at man gør som med al anden træning. Varierer belønning og belønningshyppighed. Så har man en hund der gider showe også i de situationer, hvor man ikke har en godbid foran næsen på dem.

 

Det forsøger jeg at praktisere med de to yngste. Den ældste nægter at bevæge sig, hvis hun ikke er gået sulten i seng aftenen før, og får viftet bøffer foran snuden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for fif omkring guffer. Det gør også beslutningen, omkring hvilke bukser jeg skal vælge nem ;-) Det må så blive cowboybukser - da de har lommer til formålet :blink: (og nej ingen andre bukser har lommer, basta :blink: :engel:)

 

Bruger at proppe dem i baglommen når jeg har bukser på. For mig er det lidt lettere at få fat i dem der, end at skulle kæmpe mig ned i lommerne på fronten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for fif omkring guffer. Det gør også beslutningen, omkring hvilke bukser jeg skal vælge nem ;-) Det må så blive cowboybukser - da de har lommer til formålet :blink: (og nej ingen andre bukser har lommer, basta :blink: :engel:)

 

skide være med lommer i bukserne, en bh er det mest optimale sted at opbevare guffere. Skal du til en mandlig (hetero) dommer får du bonuspoint for at stå og rage dig selv på patterne samtidig :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skulle vælge nogle støvgrønne bukser i en farve der klæder din smukke hund. Sådan lidt ikke for stærke jagtgrønne eller lys oliven.

Måske med sidelommer på benene , så han render med snuden i lommehøjde og ser virkelig veloplagt ud, pga duften af xxx. Husk lakseguf fedter.

 

 

Ville nu aldrig have en hund, der render og kigger efter lommer. Så får du ikke gode bevægelser på dem, og kan få en hund der går og spænder i krydset eksmpelvis, og pludselig ser ud til at der både er faldende kryds og får dårligt fraspark - og måske endda også for dårlig vinkling for til.

 

I disse klikkertræningstider burde det være en smal sag, at lære hunden at vise drive og showmanship uden at skulle jonglere godbidder.

 

Er helt enig i, at en (dyb) grøn farve vil stå rigtig godt til racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor går det der rygte om mandlige dommere ? Er det for fimset med mænd og hundeudstilling ? :hmm:

 

Rygte siger du... Tror 95% af de mandlige dommere jeg har stillet for eller skrevet for, interesserer sig mest for eget køn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for fif omkring guffer. Det gør også beslutningen, omkring hvilke bukser jeg skal vælge nem ;-) Det må så blive cowboybukser - da de har lommer til formålet :blink: (og nej ingen andre bukser har lommer, basta :blink: :engel:)

 

Jeg stopper nu gufferne i habit jakkelommen:engel:

 

Men husk at tømme dem... for de KAN blive klamme:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er pakken fra Tholo kommet :mrgreen: Elsker bare at få pakkepost, det er næsten ligesom juleaften, selvom man ved hvad der er i pakken :blink:

 

Og udstillingslinerne er bare super :-D Så nu kan vi rigtig få trænet... Og når han bliver styrbar nok, så vi kan bruge den line fra Malene :blink:

 

Tænk er allerede blevet helt bidt af det udstilling, og vi har endnu ikke været i en ring endnu :genert: Og er godt nok spændt på, hvad dommerne giver ham af kritik :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Så er pakken fra Tholo kommet :mrgreen: Elsker bare at få pakkepost, det er næsten ligesom juleaften, selvom man ved hvad der er i pakken :blink:

 

Og udstillingslinerne er bare super :-D Så nu kan vi rigtig få trænet... Og når han bliver styrbar nok, så vi kan bruge den line fra Malene :blink:

 

Tænk er allerede blevet helt bidt af det udstilling, og vi har endnu ikke været i en ring endnu :genert: Og er godt nok spændt på, hvad dommerne giver ham af kritik :hmm:

 

uhhh ha.. ja pakkepost er bare det bedste:5up::klap:

 

Han kan da kun få en god kritik, den lille mand:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuh, må stemme i, pakkepost er bare det dejligste :lun: Sådan en papkasse, smæk fyldt med gamle aviser, flamingo eller hvad de nu finder på, med ens splinter nye ting gemt - og måske endda en lille gave :banan:

 

Og ja, selvfølgelig får Gizmo god kritik - dermed basta! :mrgreen:

 

Fniiis - læste lidt for hurtigt, og var ikke helt med på hvad "pakkeost" egentlig var...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kan da godt nævne et par stykker der er til fals for den slags billige tricks :slem: , også min lille fransk/schweisiske ellers erklærede homoven.

 

Ja, det kunne jeg forestille mig!

 

Tror jeg må have et par silikoneindlæg for at det fungerer. Eller finde suit med lommer på bagdelen og stille for en ass-man... (har i øvrigt bestilt nyt suit hjem, som jeg satser på dukker op inden tur til Kassel!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Rygte siger du... Tror 95% af de mandlige dommere jeg har stillet for eller skrevet for, interesserer sig mest for eget køn.

 

:shock: Og jeg jeg som troede at det var et rygte. Jeg har ellers til trivialitet hørt, at det burde være mig og ikke gemalen, der udstillede kræet, fordi det skulle være gavnligt ned nedringede bluser etc...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...