Hop til indhold

Hundebur.


fhk2507
 Share

Recommended Posts

Jeg står og skal have et hundebur til Canto, er der nogle som har kendskab til et godt bur?? jeg har en stationcar, som det skal passe ind i, Canto vejer ca 44 kg.

 

Prøv at kontakte disse:

 

Hakon Profilteknik ApS

 

De "skræddersyer" dit hundebur. Super god kvalitet. Har selv lige købt to dobbelt bure :klap:

Og jeg fik dem til at lave burene med "nødlåge" bagi. :mrgreen:

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et bur fra Vordingborg Hundesport http://shop.hundesport.dk/group.asp?group=34

 

Det er lavet i aluminium, og derfor meget let - hvilket er praktisk hvis man står og skal have buret ud af bilen f.eks. Og så larmer/rasler det ikke. Og det er nemt at rengøre ;-)

 

Jeg har et dobbeltbur, hvor der er mulighed for at tage skillepladen ud.

Og så er det skræddersyet til min bil, så det passer 100%, og opfylder de krav jeg havde :5up: Og jeg har også valgt at få det lavet med nødudgang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har et bur fra Vordingborg Hundesport Transportbure

 

Det er lavet i aluminium, og derfor meget let - hvilket er praktisk hvis man står og skal have buret ud af bilen f.eks. Og så larmer/rasler det ikke. Og det er nemt at rengøre ;-)

 

Jeg har et dobbeltbur, hvor der er mulighed for at tage skillepladen ud.

Og så er det skræddersyet til min bil, så det passer 100%, og opfylder de krav jeg havde :5up: Og jeg har også valgt at få det lavet med nødudgang ;-)

 

Når buret er i aluminium, hvordan så med sikkerheden i buret, hvis der sker en ulykke? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil ikke forklare hvorfor?

 

Fordi jeg har set så mange af dem, der er rustet godt og grundigt i samlingerne - og derved ødelægges "slide-mekanismen" og den omtalte sikkerhed... Og så kan det jo være nok så sikkert og testet...

 

Og så bryder jeg mig personligt ikke om, at buret er så åbent, altså med tremmer hele vejen rundt og langt ned, istedet for hele plader ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg har set så mange af dem, der er rustet godt og grundigt i samlingerne - og derved ødelægges "slide-mekanismen" og den omtalte sikkerhed... Og så kan det jo være nok så sikkert og testet...

 

Og så bryder jeg mig personligt ikke om, at buret er så åbent, altså med tremmer hele vejen rundt og langt ned, istedet for hele plader ;-)

 

Okay - tak for forklaringen.

Har (heldigvis) ikke se nogen, der er rustne endnu på trods af mange års brug, så satser på at mit bliver ved med at være fint.

 

Jeg kan personligt helt vildt godt lide at det er åbent hele vejen rundt.. så kan jeg nemlig holde øje i bakspejlet og råbe "NEJ", når Otto (for 15. gang) æder sin vandskål...

Men det er naturligvis smag og behag;-)

 

Forresten, er der nogen, der ved om man kan få en stålskål til buret? Det er efterhånden ret dyrt i plasticskåle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - tak for forklaringen.

Har (heldigvis) ikke se nogen, der er rustne endnu på trods af mange års brug, så satser på at mit bliver ved med at være fint.

 

Jeg kan personligt helt vildt godt lide at det er åbent hele vejen rundt.. så kan jeg nemlig holde øje i bakspejlet og råbe "NEJ", når Otto (for 15. gang) æder sin vandskål...

Men det er naturligvis smag og behag;-)

 

Forresten, er der nogen, der ved om man kan få en stålskål til buret? Det er efterhånden ret dyrt i plasticskåle..

 

Du kan købe sådan en til at sætte fast i buret, men kun hvis buret har runde stænger! Og det har variocage.

 

Det er denne jeg snakker om:

 

Skåleholder

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan købe sådan en til at sætte fast i buret, men kun hvis buret har runde stænger! Og det har variocage.

 

Det er denne jeg snakker om:

 

Skåleholder

 

Der er også disse (de fåes og større):

 

SKVULPESKÅL - rustfri stål - 1 L. | Kenjan hunde & katteartikler

 

SKVULPESKÅL - rustfri med plastlåg - 1 L | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - tak for forklaringen.

Har (heldigvis) ikke se nogen, der er rustne endnu på trods af mange års brug, så satser på at mit bliver ved med at være fint.

 

Jeg kan personligt helt vildt godt lide at det er åbent hele vejen rundt.. så kan jeg nemlig holde øje i bakspejlet og råbe "NEJ", når Otto (for 15. gang) æder sin vandskål...

Men det er naturligvis smag og behag;-)

 

Forresten, er der nogen, der ved om man kan få en stålskål til buret? Det er efterhånden ret dyrt i plasticskåle..

 

Problemet var vist også størst med deres gamle model. Grunden er, at buret er lavet af pulverlakeret stål - men et ruster efterhånden som det bliver udsat for våde hunde og snavs ;-)

 

De skulle vist have forbedret de nye modeller, men jeg har bare set så mange totalrustne af de gamle modeller, så jeg ikke helt tror på at de nye holder i længden, og vil hellere bruge pengene på noget andet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

BlackDSG - ved ikke om du har overset mit spørgsmål.. eller om du bare ikke ved det :vedikke:

 

Havde overset det, sorry :genert:

 

Altså hvad jeg har fået afvide, så skulle det være ret stærkt, også eftersom det er svejset og pladerne er også ret hårdføre. Så skulle der ske noget, så ville det umiddelbart være værst for dem, som evt. skulle sidde på bagsædet, da de jo så ville få buret lige i nakken...

 

Og skulle der ske noget, så lågerne ikke kan åbnes, er der nødudgang i enden af buret!

 

Men der er ikke lavet crashtest hvis det er det du mener...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Havde overset det, sorry :genert:

 

Altså hvad jeg har fået afvide, så skulle det være ret stærkt, også eftersom det er svejset og pladerne er også ret hårdføre. Så skulle der ske noget, så ville det umiddelbart være værst for dem, som evt. skulle sidde på bagsædet, da de jo så ville få buret lige i nakken...

 

Og skulle der ske noget, så lågerne ikke kan åbnes, er der nødudgang i enden af buret!

 

Men der er ikke lavet crashtest hvis det er det du mener...

 

Det jeg tænkte på er valget af materiale - altså alu er jo smart, hvis man skal løfte på skidtet, men det er jo et relativt blødt metal.. det kunne være interessant at vide, hvordan det ville reagere i en crashtest :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...